Opel Corsa D

A rüsselsheimiek kisautója látványos, ötletes és gazdagon felszerelhető, de sajnos nem olyan energikus, mint amilyennek mutatja magát.

Az újdonság a Fiat Grande Punto testvérmodellje. Bár nem igazán hasonlítanak egymásra, legtöbb szerkezeti elemük mégis megegyezik.

Az Opel Corsa 1982. május 14-én indult hódító útjára, s eddigi három nemzedékéből világszerte 14,2 millió darabot gyártottak az idei év közepéig. A villámos kisautó sikeréről árulkodik, hogy Németországban 1995 és 2001 között zsinórban hétszer a kategória legnépszerűbb modellje volt. Csakhogy időközben ez a szegmens több szempontból is robbanásszerű fejlődésnek indult, manapság egyre élesebb a harc, roppant nehéz kitűnni a mezőnyből. Az Opelnél most beleadtak apait-anyait, hogy a Corsa negyedik generációja felülmúlja vetélytársait!

Bűvészmutatvány 

A design például igazi telitalálat, ráadásul a tervezők elsütötték ugyanazt a trükköt, ami az Astránál remekül bevált: a három- és ötajtós változatot határozottan megkülönböztették egymástól. Lendületes, kupészerű vonalaival előbbi az egyedülálló fiatalokat és gyermektelen párokat célozza meg, míg utóbbinál a hosszabb tetővonal, a nagyobb üvegfelületek, s persze a két hátsó nyílászáró a családosoknak, illetve az idősebb vásárlóknak kedvez. Az ötajtós felára 90 ezer forint.
Ennél azért parádésabb attrakció is van a Corsa tarsolyában! Közülük a hátsó lökhárítóba integrált kerékpárszállító a legötletesebb. A két biciklit biztonságosan rögzítő szerkezet egy kar meghúzását követően, fiókhoz hasonló módon húzható elő. Összeszerelése nem túl bonyolult feladat, de azért igényel némi gyakorlást. Az egyébként teljesen észrevétlen Flex-Fix opció (179 000 Ft) tartalmazza a kiegészítő lámpákat, s akár külön tolatóradar is igényelhető hozzá.

Újabb érdekes megoldást rejt a csomagtartó. A második padlólap arról gondoskodik, hogy a hátsó üléstámlák ledöntése után sík maradjon a raktérpadló. Ekkor 135 literes üreg található alatta, de szükség esetén le is lehet süllyeszteni. Nem mehetünk el szó nélkül a Corsa extralistája mellett sem, hiszen olyan opciókat tartogat, mint a fűthető kormánykerék (25 000 Ft), a kanyarfényszóró (89 000 Ft), a panoráma napfénytető (199 000 Ft), vagy a defekttűrő abroncsok.

Környezettanulmány

A Corsa D mintegy 16 centiméterrel hosszabb és közel öttel magasabb elődjénél. A három- és ötajtós változat szélessége picit eltér egymástól (+24 mm), így aztán 67 illetve 91 milliméterrel múlják felül a korábbit, miközben a tengelytávolság két centivel nagyobb. A méretnövekedésnek köszönhetően a Corsa utastere valamivel tágasabbá vált, ám mindenekelőtt a tetszetős berendezés és a jelentős minőségi előrelépés tűnik fel. A műszerek és a középkonzol ismerősek lehetnek az Astrából, ami egyben azt is jelenti, hogy a kezelést szokni kell. Mivel az alapmodell kivételével a kormány magasságban és tengelyirányban egyaránt állítható, illetve a vezetőülés magassága is személyre szabható, az ideális üléshelyzet kialakítása gyorsan megy. A belső többféle hangulatú lehet, egyes változatoknál a műszerpult és a kárpitozás például kék vagy piros színben pompázhat, a középkonzol pedig zongorafekete burkolatot kaphat. Mindemellett a praktikum sem szorul háttérbe, az üdítőspalackok az ajtózsebekben és a középalagúton helyezhetők el, magasabb felszereltségnél az utasülés alól fiók húzható ki, továbbá a pénzérméknek, a parkolókártyának és a mobiltelefonnak is találunk megfelelő rekeszt.

Lendületvesztés

A motorpaletta majdnem megegyezik a korábbival. Ez nem is lenne olyan nagy baj, hiszen a technika korszerű, ám a generációváltás közben a Corsa megközelítőleg 120 kilót szedett magára. Emiatt leheletnyivel magasabb fogyasztás mellett tompább menetteljesítményekre számíthatunk. Az „ezres” Corsa (60 LE) távol maradt a drezdai menetpróbától, ezért az 1,2 literessel kezdtem az ismerkedést. Alacsony fordulatról vonakodva pörög fel a 80 lovas motor, s csak 4000 felett hajlandó teljes erőbedobással munkához látni. Jellegében hasonló az 1,4-es is, bár kezdetben egy fokkal jobban húz, kényelmesebben vezethető. A lendületes haladáshoz – hegymenetben és előzéskor – azonban mindkettőt kíméletlenül meg kell tornáztatni, illetve muszáj sűrűn használni a sebességváltót. Szerencsére a manuális nyomatékelosztó megfelelően rövid utakon és viszonylag pontosan kapcsolható – az egyikhez ötfokozatú robotizált Easytronicot, a másikhoz négyfokozatú automatát biztosítanak a kézi váltó helyett. Lássuk, mit tud a dízel változat! A Fiattól származó 1248 köbcentis gázolajos kétféle, 75 és 90 lóerős teljesítménnyel választható. Az izmosabbat foghattuk vallatóra. Hiába a változó geometria és a többi hókuszpókusz, ezúttal a turbólyuk megnehezíti az életünket. Ha nem engedjük, hogy 1800/perc alá essen a fordulatszám, fürgének és rugalmasnak bizonyul a Corsa, ellenkező esetben viszont a légszomja miatt meglehetősen lusta az autó, nehézkesen veszi a gázparancsot. Valószínűleg még ebben az évben a 125 lóerős 1.7 CDTI motor is választható lesz a Corsához.
A friss fejlesztésű futóműnek nincs ellenére a lendületes autózás. Kanyarban meggyőzően kapaszkodik a kocsi, nagy tempónál pedig biztonságos alulkormányzottsággal fordul. Amennyire a németországi utakon meg lehetett ítélni, kényelmes is a Corsa, a rugózásra sem lehet panasz. Menet közben kissé zavaró, hogy a fordított Y alakú A-oszlop még a háromszögablakával együtt is sokat kitakar a látómezőből, és az elektromos szervokormány szinte semmiféle visszajelzéssel nem szolgál. Éppen ezért a Sport felszereltséghez közvetlenebb, változó áttételezésű kormány jár. Ezenkívül a sebességváltó fokozatai szűkebb lépcsőzésűek (jobb előzési rugalmasság), a kocsit elöl 18, hátul 15 milliméterrel ültetik le, míg külsőleg a 16 colos alufelnik, a króm kipufogóvég és fekete fényszórókbetétek különböztetik meg.

Az előny fonákja

Nálunk októbertől kapható az új Corsa, mégpedig Essentia, Enjoy, Sport és Cosmo felszereltségi szintekkel. Idén 1200, jövőre pedig ötezer darabot szeretnének eladni belőle – az európai piacon 75 illetve 375 ezer példány az értékesítési terv. Célja elérésében segítheti az Opelt, hogy az ellenfeleknél kisebb motorral és szerényebb alapfelszereltséggel (két légzsák, blokkolásgátló, motoros tükrök, távirányítós központi zár, egyben dönthető hátsó üléstámla), így aztán kedvezőbb áron, hazánkban 2 559 000 forinttól kínálja kisautóját. Ugyanakkor a leköszönő Corsából nem készül majd olcsó Classic kivitel.

Gyász
Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk, Horváth Zoltán halálának 2. évfordulójára Már csak emlék vagy, s ez oly nehéz. Hisz úgy fáj a szívünk, hogy elmentél. Elhívtak tőlünk a távoli fények, De mi még most is visszavárunk téged. Tudjuk hogy nem jöhetsz. Így tovább könnyezünk, Fájó szívvel, gyertyalánggal rád emlékezünk. Szerető feleséged, lányaid, unokáid és vejeid
Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk, MOLNÁR ISTVÁN bágyogszováti születésű, volt kőszegi lakos halálának 3. évfordulójára. Az idő múlik, a fájdalom nem. Míg élünk emlékezünk. Fájó szívű Édesanyád, Feleséged, Kislányod és Öcséd
„Csillag volt, mert szívből szeretett, mi úgy szerettük, ahogy csak lehetett. Elment tőlünk, mint a lenyugvó nap, de szívünkben él, és örökre ott marad. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett férjem, édesapám, nagyapám, testvérem, apósom, sógorom és rokonunk, REISINGER NÁNDOR életének 83. évében, házasságának 57. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni temetése 2019. október 24-én, csütörtökön 15 órakor lesz a ravazdi temetőben. Előtte engesztelő szentmisét 14 órakor mondatunk a helyi templomban. Kérjük, szerettünktől egy szál virággal búcsúzzanak. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Szerető szíveddel oly sokat adtál, Isten kegyelméből most megváltást kaptál. Fájdalommal és a feltámadásba vetett hittel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Férjem, Édesapánk, Nagyapánk, Dédnagypapám, Apósunk és Rokonunk, SZABADOS EGON életének 90. évében visszaadta lelkét teremtőjének. Temetése 2019. október 24-én, csütörtökön 13 órakor lesz a Szent Imre-altemplomban, szentmisével egybekötve. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és fájdalmunkban osztoznak. A virágra szánt összeget kérjük a templom javára felajánlani. Gyászoló Család
„Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Itt hagytál minden álmot, vágyat, nem mesélsz már az unokáknak, csak a bánat és könny marad utánad. Isten akaratában megnyugodva, mégis fájdalommal teli szívvel tudatjuk, hogy szeretett férjem, édesapánk, nagyapánk, apósunk, keresztapánk, LÁNYI ZOLTÁN 2019. október 16-án, 68 éves korában hirtelenséggel itt hagyott bennünket. Szeretett halottunktól 2019. október 24-én, csütörtökön 16 órakor veszünk végső búcsút az Écs-falusi temetőben. Előtte engesztelő szentmisét 15.15 órakor mondatunk a helyi templomban. Gyászoló család
„Már nincs holnap, ennyi volt az élet, sirassatok csendesen, mert én a szívetekben élek. Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyánk, anyósunk, nagymamánk, dédink, testvérem és rokonunk, CSEH FERENCNÉ szül. Major Anna volt Kótai Jenőné életének 88. évében, hosszan tartó betegség után elhunyt. Temetése október 24-én, csütörtökön 15 órakor lesz a mosoni temetőben. Előtte, 14.30 órakor engesztelő szentmise a temető kápolnájában. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Pihen a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Számunkra Te sosem leszel halott, örökké élni fogsz, mint a csillagok.” Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Feleségem, Édesanyám, Nagymamám, Sógornőm és Rokonunk, SOÓS ZOLTÁNNÉ szül. Bajcsi Luca volt gönyűi lakos életének 78. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. október 25-én, pénteken 13 órakor lesz a győri Szent Imre-templomban, szentmisével egybekötve. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Kérjük, hogy szeretett hozzátartozónktól egy szál virággal búcsúzzanak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk LENCSE IMRE halálának 2. évfordulóján. Elhagytad a házat amit úgy szerettél, itt hagytál mindent, amiért küzdöttél. Most már Nélküled jön el a nyár az ősz a tél a tavasz, bármilyen szép is Nélküled nem lesz ugyanaz. Bocsáss meg ha valamit hibáztunk, nem tudtunk megmenteni, pedig próbáltunk. Kérjük az Istent hogy jól bánjon Veled, helyettünk angyalok simogassák a fejed. Olyan drága voltál nekünk hogy azt nem pótolja senki, lelkünk sebeit nem gyógyítja semmi! Bánatos feleséged, fiaid és családja
A Nagylózsi Általános Iskola 1969-ben végzett tanulói az 50 éves találkozó alkalmából szeretettel emlékeznek elhunyt tanáraikra: PÁL TIBOR igazgató FERSLI IMRE osztályfőnök PÁL TIBORNÉ SIPOS LAJOS BAKONYI ISTVÁN és elhunyt osztálytársaikra: HORVÁTH PIROSKA REINHOFFER ANDRÁS Emléküket megőrizzük!
A volt Szamuely Tibor Közgazdasági Szakközépiskola 1984-ben végzett 4/a. osztályának diákjai 35 éves érettségi találkozójukon szeretettel emlékeznek BÉKÉSI IMRE tanárukra és LAUER KRISZTINA osztálytársukra. Emléküket nem feledjük
Fájó szívvel emlékezünk BABOS BÉLÁNÉ (Erzsike, Böbe) halálának 5. évfordulójára A múló évek nem felednek, nem halványul emléked, mert a szeretet, amit adtál, egy életre Rád emlékeztet. Szerető családod
Fájó szívvel emlékezünk BÖRZSEI JÓZSEF halálának 1. évfordulóján Csendes a temető, nem jön felelet. Arcomat mossák a keserű könnyek. Hideg sírköveden kezem pihentetem, itt vagyok nálad, rád emlékezem. Ha majd egyszer én is lehunyom a szemem, nem fáj már semmi, mert ott leszel velem. Hiába borul rád a temető csendje, szívünkben élni fogsz mindörökre. Örökre szerető feleséged, lányod, fiaid, menyed és unokáid
Fájó szívvel emlékezünk CZUPY JÓZSEF halálának 10. évfordulóján. Suhanva száll az élet tova, ami elmúlt, nem jön vissza soha. Várni valakit, aki nem jön többé, az emlékét őrizzük szívünkben örökké. Szerető családod
Nem múlnak el ők, kik szívünkben élnek. A rábapatonai Általános Iskola 1969-ben végzett tanulói 50 éves osztálytalálkozójuk alkalmából fájó szívvel emlékeznek elhunyt igazgatójukra MOGYORÓSI FERENCRE, osztályfőnökükre DRESCHER NÁNDORNÉRA. Osztálytársaikra: BÁN TIBORRA, BOGNÁR FERENCRE, NAGY DEZSŐRE, MEZŐ ANTALRA, RÁCZ ANNÁRA. Emléküket megőrizzük.
Szeretettel gondolunk volt tanárainkra és Rátok az 55 éves érettségi találkozón: FÁBIÁN MARGIT, HORVÁTH MÁRTA, JANEK ARANKA, KOTÁLIK ERZSÉBET, NAGYPÁLI ÉVA, NÁDOR ÉVA NÉMETH ÉVA, Zrínyi Ilona Gimnázium, 4/A