Kisalföld logö

2019. 04. 23. kedd - Béla Még több cikk.

Bezárták a Népszabadságot, tüntettek a Kossuth téren, az EP elnöke magyarul twitelt

A dolgozók szerint puccs történt. Estére tüntetést szervezett Budapesten az MSZP. Külföldről is rengetegen bírálják a kiadás felfüggesztését.
  • Szombaton még megjelent a Népszabadság napi száma (szemléztünk is tőlük)
  • Reggel leállt a nol.hu
  • A kiadó közölte, hogy felfüggeszti a Népszabadság nyomtatott és internetes kiadását is
  • A leállítást gazdasági okokkal indokolták
  • A Népszabadságot is kiadó Mediaworks élére új vezérigazgatót neveztek ki
  • A Népszabadság munkatársait motoros futár által kézbesített levélben értesítették arról, hogy felmentették őket a munkavégzés alól
  • A munkatársak szerint puccs történt
  • Az ellenzéki pártok tiltakoznak
  • Az MSZP szombat estére tüntetést szervez a Parlament elé
  • Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke szerint "épp itt volt az ideje, hogy bezárjon a Népszabadság váratlanul"
  • A Fidesz és a kormány szerint is gazdasági döntés áll a háttérben
  • A DK nemzetközi fórumokhoz fordul
  • A New York Times arról ír, hogy a Népszabadságot nem sokkal azután függesztették fel, hogy az egyes kormányzati tisztviselők és az MNB elnökének korrupciógyanús ügyeiről cikkezett
21:15

Nemzetközi sajtóvisszhang

A tulajdonosok új üzleti modellről, a szerkesztőség viszont puccsról beszél-írja a tekintélyes német Spiegel honlapja a Népszabadság működésének beszüntetéséről.

,,A szombati lapszám éppen kikerült az utcára, amikor megjelent a tulajdonos közleménye a döntésről, illetve annak indoklásáról." A Spiegel emlékeztet arra, a liberális Népszabadság az utóbbi hónapokban feltűnést keltett azzal, hogy alapos kutatások alapján megírt cikkeket közölt azokról a botrányokról, melyek Orbán Viktor miniszterelnök jobboldali-nemzeti kormányának tagjaihoz és kegyeltjeihez kapcsolódnak. 

A Népszabadság kimúlása aggályokat vet fel a sajtó sokszínűségét illetően, annak további erózióját, a magyar média átszervezését vetítheti előre a 2018-as választások előtt - írja a Financial Times. A brit lap emlékeztet arra, hogy a Freedom House sajtószabadság listán Magyarország a legrosszabb pontszámot kapta az unió országok közül, és a mai bejelentés illeszkedik abba, ami Közép- és Kelet-Európában történik, ahol attól lehet tartani, hogy növekszik a médiára, a bíróságokra és a civil csoportokra gyakorolt kormányzati nyomás. 

Az Euronews címlapon hozza a Népszabadsággal történteket. Tényszerűen beszámol a mai történésekről és felidézi, hogy az elmúlt időszakban a lap két a Fidesz számára kellemetlen sztorit tárt fel: Matolcsy György barátnőjének ügyét, illetve Rogán Antal helikopterezését. 

20:50

Martin Schulz a következő üzenetet tette közzé a Twitteren

OEmbed tartalom: https://twitter.com/MartinSchulz/status/784799217038524416

20:45

Ajánlatot tett a Mediaworks a Népszabadság szerkesztőségének

Ajánlatot tett a Mediaworks a Népszabadság szerkesztőségének - közölte a kiadó szombat este az MTI-vel. Hozzátették, hogy a felek megállapodtak: vasárnap folytatják az egyeztetéseket az üzemi tanács és a szakszervezet bevonásával.

Közleményük szerint szombaton a Mediaworks menedzsmentje azonnali egyeztetést kezdeményezett a Népszabadság felfüggesztésével és újraindításával kapcsolatban Murányi András főszerkesztővel. A kiadó ajánlatot tett, mely szerint a Mediaworks haladéktalanul tárgyal a lap finanszírozásáról vagy újraindításáról, amennyiben a szerkesztőség vezetése olyan stratégiát és üzleti tervet tesz le az asztalra, amely alapján biztosítható a hosszú távú gazdaságos működés.

A Népszabadság főszerkesztője ismertette a menedzsmenttel a szerkesztőség álláspontját, amely szerint a szerkesztőség határozott célja, hogy "együtt maradjon, kizárólag az eddigi, független szakmai minőséget állítsa elő". Hogy ez lehetséges-e és milyen formában és konstrukcióban, arról tovább egyeztetnek a felek - olvasható a Mediaworks közleményében.

19:30

Demonstráció a Kossuth téren

Több ezer ember gyűlt össze a Kossuth téren a Népszabadság megszüntetése ellen tiltakozva - írja az Index. Sok újságíró és közéleti személyiség is megjelent. Tamás Gáspár Miklós a sajtószabadság védelmében tartott beszédet, a tömeg azt skandálta, hogy "Demokráciát! Demokráciát!" és "Orbán, takarodj!" 

Kunhalmi Ágnes példátlan gyalázatnak nevezte a lap megszüntetését. A tüntetés résztvevői is csatlakoztak a Kossuth téren gyülekezőkhöz. A rövid beszédek után a tömeg továbbra is a téren maradt. Többen a kormánypárti Magyar Idők példányait kezdték el égetni. 

Hargitai Miklós, a szerkesztőség munkatársa, a Sajtószakszervezet helyi alapszervezetének vezetője azt mondta: a szombati ügyeletre kollégáit már nem engedték be az épületbe. "Ez mindent elmond arról, mennyire volt ez gazdasági döntés" - jegyezte meg.

A lap felfüggesztése mintegy nyolcvan embert érint. "Fogalmam sincs mit fogunk csinálni" - fogalmazott Hargitai Miklós, hozzátéve: egyelőre a becsomagolt személyes holmijukhoz sem férnek hozzá. 

A Népszabadság felfüggesztése miatt tüntettek. Az MTI felvételei.

19:20

MSZP: ezen az úton nem mehet tovább Magyarország 

Az MSZP szerint Magyarország nem mehet tovább azon az úton, amelynek legújabb állomása a Népszabadság kiadásának felfüggesztése. 

Molnár Gyula, a szocialisták elnöke szombaton, pártja tüntetésén a budapesti Futó utcában - ahol eddig a lapot szerkesztették - úgy fogalmazott, "ma a Népszabadság, holnap a többi újság, utána a politikai pártok, és akkor ennek az országnak vége lesz".

Az ellenzéki politikus mintegy száz demonstráló előtt felszólalva elmondta, arra készültek, hogy október 23-án, 1956 hatvanadik évfordulóján lehet majd nemzeti minimumról beszélni, arról, miként lehet az országot kivezetni a kátyúból, a mai nap azonban világossá tette: nincs lehetőség semmilyen egyezkedésre.

Az MSZP elnöke úgy fogalmazott, "egy egykor erősnek, talán verhetetlennek tűnő hatalom fél", az elmúlt másfél hónapban ugyanis "15-16 milliárd forint közpénzből sem tudták az embereket megtéveszteni", ezért úgy látszik, "más módszerekhez folyamodtak". Molnár Gyula szerint a kormányoldal az elmúlt időszakban már "mindennel megpróbálkozott": "megvásárolták az Origót és vicclapot csináltak belőle, megvásárolták a TV2-t és botrányos kormánypropagandát csinálnak belőle".

"Most úgy tűnik, elérkeztek a Népszabadsághoz", amely az elmúlt hónapokban rámutatott, "miként lehet az, hogy egy miniszter százszorosát költi annak, amennyit keres", továbbá arra is, a jegybankelnök miként bérelheti az egyik általa felügyelt bankvezér lakását a város "egyik legelitebb helyén" - fejtette ki a szocialisták vezetője.

Kiemelte, a kormány új egységként értelmezi a kvótateferendumon "nemmel" szavazó 3,2 millió embert, azonban velük szemben létrejött egy új többség, amelyben a határokon belül 7 millióan, azon kívül közel 5 millióan vannak. Az MSZP a következő években azon dolgozik majd, hogy ez az új többség leváltsa a kormányt - fejtette ki Molnár Gyula, megjegyezve, a politikai pártok mellett készek együttműködni a civilekkel és a szakszervezetekkel is.

Az MSZP elnöke elfogadhatatlannak nevezte, hogy a hatalom nem azzal foglalkozik, mit tegyen a nevében bűnt elkövetőkkel szemben, helyette azzal van elfoglalva, miként hallgattathatja el az erről beszámolókat. A huszonegyedik században azonban minden újkori diktátor megtanulhatta, újságok betiltásával nem lehet elnyomni a "szabadság hangját" - jelentette ki a szocialista politikus, aki szerint ez "Orbán Viktornak és a Fidesznek sem fog sikerülni".

A rendezvény végén a részvevők gyertyákat helyeztek a Népszabadság eddigi szerkesztőségének épülete előtt, ahol egy táblát is felállítottak, amelyen az állt: "Itt végezték ki a sajtószabadságot 2016. október 8-án. A Népszabadság meglakolt, mert megírta az igazságot."

Molnár Gyula mintegy félórás tüntetésük végén arra kérte szimpatizánsaikat, hogy egyénileg vonuljanak át az Országház elé és csatlakozzanak az oda szervezett civil demonstrációhoz.

16:50

New York Times: Hungary's Left-Wing Paper Suspended Days After Breaking News

A Népszabadság kiadásának felfüggesztéséről beszámolt a New York Times is. A magyarországi ellenzéki pártok véleménye mellett megemlítik azt is, hogy a Népszabadság az elmúlt időszakban több olyan cikket is megjelentetett, amelyben magas rangú kormányzati tisztviselők és a Magyar Nemzeti Bank elnöke esetén is felmerülhet a korrupció gyanúja.

Az amerikai lap cikkében beszámol a magyarországi médiapiaci változásokról is, különösen arról, hogy számos nyomtatott és online kiadvány, valamint a rádiók és televíziók kerültek Orbán belső köréhez tartozó személyek ellenőrzése alá, és ezek a médiumok észrevehető kormánypárti narratívát képviselnek.

Komoly spekulációkra adhatott okot, hogy a Népszabadság és más, a MediaWorks által kiadott lapok Orbán szövetségesei kezébe kerülhetnek - írja a NYT. 

16:10

A Fidesz is gazdasági döntésként tekint az ügyre

A Fidesz nem politikai, hanem ésszerű gazdasági döntésnek tekinti a Népszabadság kiadásának felfüggesztését, mivel a kiadó tájékoztatása szerint a lap 5 milliárd forintos veszteséget termelt.

A nagyobbik kormánypárt az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében úgy fogalmaz, "az lenne a sajtószabadság megsértése, ha beleszólnánk egy médiatulajdonos döntéseibe". Az MSZP-nek ezt nyilván nehéz elfogadnia, hiszen a lap korábban a párt tulajdona volt, azonban érdekeltségüket 2015-ben eladták - tették hozzá.

15:55

Új Facebook-oldalt indított a Népszabadság szerkesztősége

Mivel kizárták őket a korábbi oldalról, új oldalt indítottak a Facebookon, hogy itt kommunikáljanak.

15:50

A kormány gazdasági döntésként tekint a Népszabadság kiadásának felfüggesztésére

A kormány kizárólag gazdasági döntésként tekint arra, hogy a Mediaworks kiadó szombattól felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő megjelentetését.

Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkára szombaton, az MTI-nek nyilatkozva elmondta, a Népszabadság önmagában 5 milliárd forintos veszteséget halmozott fel az utóbbi években és "semmiképpen sem szeretnék a sajtószabadságot megsérteni még azzal sem, hogy beleszólnánk egy kiadó döntésébe". Kiemelte, a sajtószabadság igazi megsértését az jelentené, ha a kormány beavatkozna egy médiatulajdonos döntésébe. 

"A magunk részéről az MSZP tiltakozását megértjük, hiszen a lap évtizedeken keresztül az MSZP tulajdonában volt, de nem régiben eladták" - tette hozzá Tuzson Bence, arra reagálva, hogy a szocialisták tüntetést szerveznek szombat estére a Népszabadság szerkesztősége elé.

15:40

A DK nemzetközi fórumokhoz fordul a Népszabadság felfüggesztése miatt 

A Demokrata Koalíció (DK) nemzetközi fórumokhoz fordul a Népszabadság felfüggesztése miatt; többek között az Európai Uniót, az Európa Tanácsot, az EBESZ vezetőit, valamint a nemzetközi sajtó képviselőit is tájékoztatják a történtekről - jelentette be a párt szóvivője szombati sajtótájékoztatóján. 

Gréczy Zsolt azt mondta: a nemzetközi szervezetektől azt várják, hogy "ítéljék el az Orbán-kormány cselekedetét, amellyel újabb lépést tett arra, hogy felszámolja a maradék sajtószabadságot Magyarországon". 

A Népszabadság megölése a magyar demokrácia, a magyar sajtószabadság elleni legaljasabb támadás - fogalmazott Gréczy Zsolt. Hozzátette: "nincs kétségünk, hogy legnagyobb politikai napilap, a demokratikus Magyarország egyik legfontosabb képviselőjének elhallgattatása az Orbán-kormány egyik legaljasabb gaztette". 

Mint mondta, támogatják a lap szerkesztőségét küzdelmében, szolidárisak a szerkesztőség munkatársaival, olvasóival, a demokratikus Magyarországgal és készek a lapért folytatott küzdelemben bármilyen módon részt venni. 

A DK számára "nem kétséges, hogy az egész történet mögött az Orbán-kormány áll" és szerinte nem lehet nem észrevenni, hogy amikor Lázár János londoni útja derült ki, gyakorlatilag "lefejezték az Origó-t", amikor pedig Rogán Antal "helikopteres botránya", és Matolcsy György "ingatlanbotránya" került elő, pár nap alatt "kivégezték a Népszabadságot is".

Gréczy Zsolt azt mondta: a DK az orbáni diktatúra kiépülésének újabb fejezetét látja ebben a történetben és szerintük "az Orbán-kormány itt nem fog megállni". 

A DK a kormánytól is azonnali választ vár arra, hogy igaz-e az a pletyka, miszerint az utóbbi egy-két napban Mészáros Lőrinc, gyakorlatilag Orbán Viktor közvetlen környezete megvette a Népszabadságot. Szerintük ezeket az információkat cáfolni, vagy megerősíteni szükséges. 

A DK a Népszabadság melletti tüntetéseken is részt kíván venni - mondta a politikus. 

Gréczy Zsolt szerint ha a kormányoldal azt gondolja, hogy el lehet hallgattatni a demokratákat, akkor téved.

15:20

Németh Szilárd szerint itt volt az ideje

Szerintem már épp itt volt az ideje, hogy bezárjon a Népszabadság váratlanul, nekem ez a szerény véleményem. A Szabad Nép volt az elődje ennek a lapnak, úgy is viselkedik egyébként, tehát, én nem fogok krokodilkönnyeket hullatni a Népszabadságért

- mondta Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke a HírTv kérdésére, hogy mit szól ahhoz, ami a Népszabadsággal történt ma reggel.

15:20

Visszavonták az adminjogokat

A Népszabadság Facebook-oldalán délelőtt még további információkat ígértek a lap munkatársai. Déltől ezen a felületen már nem tudnak kommunikálni, mivel megvonták tőlük a jogokat - írja a 24.hu.

15:10

Átlátszó: nagy mesterterv volt

Az atlatszo.hu-nak nyilatkozott a Népszabadság egy, a neve elhallgatását kérő alkalmazottja:

"Nagy mesterterv volt. Ugye most költözünk, tegnap este 11-kor végeztünk. 11-re jöttek a költöztetők, szétszedtek mindent, az utolsó egerünket is széthúzgálták, és úgy volt, hogy vasárnap már a Bécsi útra kell mennünk dolgozni. Aztán szombat reggel motoros futárok érkeztek azzal a levéllel, hogy a Népszabadság kiadását felfüggesztette a kiadó, és további intézkedésig mentesítenek minket a munkavégzés alól.

Letiltották az email-ünket, és nem mehetünk be a munkahelyünkre. És ugye nem is tudunk mit csinálni, mert ahova bemehetünk, a régi irodába, ahova jó a belépőkártyánk, onnan elvitték a cuccainkat, az új helyre meg nem tudunk bemenni. Oda egyébként vasárnapra már megrendeltük a pizzát, hogy ott kezdjük újra a munkát. Nagyon okos puccs keretében végeztek ki minket."

14:10

A Jobbik a Népszabadság-ügyről

Orbán Viktor gátlástalan megalomániájának újabb példája a Népszabadság totális ellehetetlenítése. Mindenki számára világos, hogy a napilap bedöntését nem a piaci logika diktálta, hanem Orbán Viktor parancsa és gazdasági holdudvarának aknamunkája. 

A Fidesz egyetlen célja, hogy vagy saját uralma alá hajtsa a hazai sajtóorgánumok száz százalékát, vagy ellehetetlenítse azokat. Ez az eset egyben figyelmeztetés is az összes ellenzéki és független sajtótermék számára, hogy bárki bármikor ugyanígy járhat, mert nem véletlen, hogy a helikopterező Rogán Antalt lebuktató Népszabadság néhány napon belül erre a sorsra jutott. A hazai baloldal állapotát pedig hűen tükrözi, hogy saját médiáját sem képes már megvédeni.

Bár a napilap a Jobbik szellemiségétől határozottan távol áll, mégis azt üzenjük minden tisztességes baloldali embernek, hogy a Jobbikot ilyen maffiamódszerekkel nem lehet megállítani, s amint leváltottuk ezt a velejéig korrupt és gátlástalan Fidesz-kormányt, helyreállítjuk Magyarországon a sajtószabadságot.

13:50

Tiltakoznak az ellenzéki pártok

A Népszabadság Magyarország legfontosabb közéleti lapjainak egyike volt, egészen a mai napig, amikor hirtelen felfüggesztették a működését - írja közleményében az MSZP. Sem demokráciában, sem normális üzleti életben nem bevett eljárás, hogy egy évtizedekig meghatározó lapot a munkatársak értesítése nélkül egyik pillanatról a másikra sötétítsenek el és tegyenek elérhetetlenné. Ez etikai és üzleti szempontból is indokolhatatlan, jogállamban ilyen nem történik - teszik hozzá. Az MSZP szolidaritását fejezi ki a lap munkatársaival - Orbán Viktor a Fidesz kicsinyes, de minden korábbinál agresszívebb politikai bosszújának áldozatai ők. Október nyolcadika a magyar sajtószabadság fekete napja - fogalmaznak. Az MSZP ezért október 8-án, szombaton este szolidaritási tüntetést hirdet a Népszabadság szerkesztősége elé.

A legsötétebb történelmi időszakokra emlékeztet, ami péntekről szombatra virradóra a Népszabadsággal történt. Reggelre a költöztetésre váró munkatársak eszközeiért nem a költöztetők jöttek, hanem ma még ismeretlenek a teljes szerkesztőségi infrastruktúrát ellenőrzés alá vették. Érteni kell ma Magyarországon mindenkinek: már az aggályoson túl van, amikor az újságírók számára nem érhető el levelezésük és gépeik, azok egy éjjel leforgása alatt ismeretlenek kezébe kerültek - írta közleményében a PM, amit Szabó Tímea és Karácsony Gergely társelnökök jegyeznek. A Párbeszéd teljes szolidaritásáról és támogatásáról biztosítja a Népszabadság munkatársait és olvasóit.

13:30

Demonstrációra készül az MSZP

"2014-ben azt hittük, az Origo szétverése a legalja. Ők akkor megírták, hogy Lázár János elképesztően drágán utazgatott. A történet végét ismerjük: a Telekom a kormánynak adta a lapot, azóta propagandaszócső. Azt hittük, nincs lejjebb. De ma egyszerűen elnémították az egyik utolsó ellenzéki újságot, mert meg merték írni, hogy Rogán Antal helikopterezett" - ez olvasható a Népszabadság elhallgattatása elleni tüntetés Facebook-oldalán.

A demonstrációt szervező MSZP úgy gondolja, ugyanaz a forgatókönyv zajlik, mint két éve az Origónál.

12:00

Nem tudnak bejutni a szerkesztőségbe

Délben a lap régi-új, Bécsi úti szerkesztőségéhez érkezett a főszerkesztő és a szerkesztőség több tagja is. Néhányukat beengedték az épületbe, volt, aki azt állította magáról, hogy részvényes - őt nem. Az üzemi tanács sem léphetett be az épületbe - írja a hvg.hu.

Murányi András a helyszínen rövid sajtótájékoztatót rögtönzött, ahol megerősítette, hogy nem tudott a készülő drasztikus intézkedésről, amit "legalábbis barátságtalan lépésnek" tart.

11:20

Motoros futár hozta a felmentést

Az Index információi szerint a Népszabadság több munkatársa szombat reggel motoros futár által kézbesített levelet kapott, hogy felmentik őket a munkavégzési kötelezettség alól. Nem tudnak bemenni a helyükre, nem tudják megnyitni az emailezésüket sem. Fizetést  még kapnak (de csak az alapbérüket), de mától nem kell dolgozniuk. A Népszabadság Facebookját még a dolgozók üzemeltetik, ezt írták ki rá: "Kedves követőink! A Népszabadság szerkesztősége a nyilvánossággal egyidőben értesült róla, hogy a lapot azonnali hatállyal bezárták. Első gondolatunk, hogy ez puccs. Hamarosan jelentkezünk."

Az Index úgy tudja, pénteken kellett kiköltözniük az eddigi szerkesztőségükből, azt mondták a dolgozóknak, visszaköltöznek a Bécsi útra, de ez nem volt igaz. Vasárnapra még egy céges ünnepséget is terveztek, hogy megünnepeljék a visszaköltözést, de már be sem engedik őket a munkahelyükre. Pénteken már szivárogtak kívülről olyan információk, hogy valami nagy változás lesz pénteken vagy hétfőn, de nem igazán adtak ezekre a pletykákra, mert a kiadó pénzügyi vezetői kifejezetten optimistán nyilatkoztak a jövőről.

A kiadó Mediaworks szombattól felfüggeszti a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig, illetve megvalósításáig - közölte a társaság szombaton, az MTI-vel.

Egyben tájékoztattak arról is: Katona Viktort nevezték ki a Mediaworks Zrt. megbízott vezérigazgatójává, aki jelenlegi, pénzügyi vezérigazgató-helyettesi és operációs vezetői feladatköre mellett veszi át a saját kérésére távozó Rónai Balázs feladatait.

A Mediaworks tájékoztatása szerint a Népszabadsághoz tartozó területeken dolgozó munkavállalókat felmentik a munkavégzés alól, a szerződéses partnerek szolgáltatásait pedig időlegesen felfüggesztik. Az előfizetőknek a Népszabadság helyett más kiadványukat, illetve az előfizetésből a felfüggesztés idejére eső rész visszafizetését ajánlja fel a kiadó.

A lap hétvégi száma még megjelent, azonban a nol.hu szombat reggel már nem volt elérhető az interneten.

A Mediaworks közleménye szerint a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is szintén jelentős veszteséget halmozott fel - közölték, hozzátéve: a jelenlegi üzleti modell működtetésével a Népszabadság a teljes cégcsoport eredményeit negatívan befolyásolja, és ez várhatóan hosszú távon így maradna, amennyiben működése nem kerül teljesen új alapokra. 

"A cégcsoport és több mint ezer munkavállaló hosszú távú jövője, valamint a cégcsoport kiadványai a szerkesztőségeken, az olvasókon és a gazdasági sikerességen múlik" - fogalmaznak. 

Kiemelték, a kiadó arra összpontosít, hogy az iparági trendeknek leginkább megfelelő üzleti modellt találjon a Népszabadságnak, ennek érdekében pedig konzultációt kezdeményeznek az érintettekkel. "Annak ellenére, hogy a Népszabadság Szerkesztőségi Statutuma a terület 2015-ben történt reorganizációja és Mediaworks Zrt-be integrálása következtében már nincs érvényben, a Mediaworks konzultációt kezdeményez az érintettek képviselőivel" - áll a közleményben.

A kiadó felidézi: szeptember 30-án megvásárolták a Pannon Lapok Társaságát (PLT), és ezzel "valódi regionális kiadóvá váltak, markáns jelenléttel a sportlapok és magazinok piacán". Tájékoztatnak arról is, hogy jelenleg is zajlik a Mediaworks budapesti működésének költségtakarékos székhelyre történő költözése a Bécsi úti "Népszabadság-épületbe", ahol több mint 400 munkahelyet alakítottak ki. A Mediaworks szerint "mindez lehetőséget teremt a stabil gazdasági alapok megteremtésére, ami a minőségi újságírás legfőbb garanciája".

A jelenleg tervezett évi 25 milliárd forint forgalmával és közel 1150 munkavállalójával a Mediaworks és a PLT tizenkét megyében rendelkezik regionális sajtókiadvánnyal. A regionális sajtótermékek a társaság legnagyobb bevételi forrását adják, 50 százalékot meghaladó részesedéssel. A Mediaworks-PLT csoport által értékesített napilapok mintegy 75 százaléka regionális napilap, ezen felül a cégcsoport országos napilapokat és magazinokat is megjelentet, mint például a Nemzeti Sport, a Világgazdaság és a Hot! magazin.

Az osztrák Vienna Capital Partners (VCP) 2014 januárjában vásárolta fel a Ringier és az Axel Springer egy jelentős média-portfólióját, köztük a Népszabadságot, nyolc megyei napilapot, a Nemzeti Sportot és a Világgazdaságot. A VCP ezt követően, szintén még 2014-ben bejelentette, hogy Mediaworks néven megalapította Magyarország egyik legnagyobb médiavállalatát, amely akkor azt közölte, a Ringiertől és az Axel Springertől is átvették a munkatársakat, a széles portfóliót pedig nemcsak megtartani, hanem fejleszteni is akarják.

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái