El kell mondanom, hogy a magas építésű autók előnyeit elismerem, de nem tartoznak a kedvenceim közé. A turbós benzinmotorokhoz viszont régi, mély barátság fűz. Ezek után kíváncsi voltam, hogy a Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI-vel két nap alatt mire jutok. Az eredményre magam sem számítottam...
Hosszú útra készültem, így kapóra jött, hogy a Porsche Győr egy üzembiztos, eléggé erős, visszafogott fogyasztású tesztautót ajánlott fel az 1,4 literes, turbóval 122 lóerősre izmosított benzines Volkswagen Golf Plus legújabb kiadásával.
Az átvétel napján csak gyors fotózásra jutott idő: itt már kiderült, hogy magas építése és nagy üvegfelületei dacára a hatodik Golf méretein alapuló Golf Plus tömör, masszív autó benyomását kelti. A hátsó lökhárítót és a tetősíneket egyaránt átdolgozták az elődhöz képest.
Éjszaka, a műszak után kezdődött az ismerkedés. A saját kocsimhoz képest feltűnően csendesen jutottam haza, és a fogyasztásmérő komputer pár kilométer hidegüzem után már egészen barátságos értéket mutatott a garázsban.
Másnap reggel irány az autópálya, ahol ismét kiderült, hogy a csend világa sztrádatempóban is kifogástalan. Nem csak a menetszél, de a barátságosan brummogó motorzaj is kívül maradt, és természetesen egyetlen beltéri elem sem rezdült meg. Nagyjából a századik kilométernél kerített hatalmába a „vitathatatlan VW-minőség" érzés. A hatfokozatú kéziváltó katonásan, precízen kattant a fokozatokba (néhány kamionos „gondoskodott" a visszaváltásokról és gyorsításokról), a kormány rendületlen makacssággal tartotta az irányt, a futómű valósággal letapasztotta az autót az aszfaltra, a fékre pedig szinte elég volt ránézni, hogy azonnal magabiztosan, kiszámíthatóan lassítson. A legkötekedőbb tesztelő sem mondhat mást: hibátlan.
Az 1,4 literes turbós benzinmotor éppen elég a dinamikus városi és vidéki közlekedéshez, annál is inkább, mert a modern turbósokra jellemzően már „a pincéből" húz, maximális 200 newtonméteres nyomatékát 1500-as fordulatszámtól kifejti, és ezt jól érezni is, amikor lenyomjuk a gázpedált. A reakció azonnali és erőteljes. Aki esetleg kételkedne, hogy a kis lökettérfogatú turbós benzines erőforrásoké a jövő, azt a Volkswagen korszerű TSI-motorja azonnal meggyőzi. A gyári adatok szerint egyébként 10,5 másodperc alatt éri el álló helyből a százas tempót és 195 km/órás végsebességre képes. Végül a csattanó: a Budapest-Győr túra végén, az autópályán végig a 130-as átlagot tartva 6,6 literes átlagfogyasztást jelzett ki a fedélzeti számítógép. Ez egy 122 lóerős, közel 1,4 tonnás, magas felépítésű benzines autótól szenzációsan jó érték.
Belül a magasság adta tágas térrel jól sáfárkodtak a tervezők, így olyan meglepő látványban volt részem, mintha egy Audi A8-ast, vagy legalább Skoda Superbet vezettem volna: a 186 centimre kényelmesen beállított vezetőülés mögött tátongó űrbe bármelyik NBA-center gond nélkül befért volna.
A felfrissített Golf Plus utasterében az új kárpitanyagok, műszerek és kormánykerék-változatok, valamint a legújabb generációs automatikus légkondicionáló (Climatronic) érdemel említést. Ez utóbbi a kívül-belül fekete kocsiban, végig tűző napon vezetve is kellemessé tette a kilométereket.
Mire jutottam hát, amikor 445 kilométer és 31 liter benzin tankolása után visszaadtam a tesztautót? Egyrészt arra, hogy a tesztfogyasztás 6,97 liter volt száz kilométeren. Illetve, hogy a Volkswagen-minőség nem véletlenül közmondásos. Valamint, hogy amíg Wolfsburgban ilyen futóművet tudnak tenni az autók alá, addig nyugodtan építhetik őket bármilyen magasra. Ráadásul ettől akkora belső tér keletkezik, ami párját ritkítja, miközben városban éppolyan könnyedén cikázunk és parkolunk, mint egy Golffal. Igaz, egy Golf Plus esetében a vezetési élményt nem sivító gumikkal szűkre nyesett kanyarok és hátbavágó gyorsulási élmény adja, hanem a mindent átható, kifogástalan minőség. Aminek viszont ára van, nem is kevés. Több mint ötmillió forint. Amit viszont egy józan, igényes családapa autóválasztáskor aligha tudna jobban elkölteni...
Az átvétel napján csak gyors fotózásra jutott idő: itt már kiderült, hogy magas építése és nagy üvegfelületei dacára a hatodik Golf méretein alapuló Golf Plus tömör, masszív autó benyomását kelti. A hátsó lökhárítót és a tetősíneket egyaránt átdolgozták az elődhöz képest.
Éjszaka, a műszak után kezdődött az ismerkedés. A saját kocsimhoz képest feltűnően csendesen jutottam haza, és a fogyasztásmérő komputer pár kilométer hidegüzem után már egészen barátságos értéket mutatott a garázsban.
Másnap reggel irány az autópálya, ahol ismét kiderült, hogy a csend világa sztrádatempóban is kifogástalan. Nem csak a menetszél, de a barátságosan brummogó motorzaj is kívül maradt, és természetesen egyetlen beltéri elem sem rezdült meg. Nagyjából a századik kilométernél kerített hatalmába a „vitathatatlan VW-minőség" érzés. A hatfokozatú kéziváltó katonásan, precízen kattant a fokozatokba (néhány kamionos „gondoskodott" a visszaváltásokról és gyorsításokról), a kormány rendületlen makacssággal tartotta az irányt, a futómű valósággal letapasztotta az autót az aszfaltra, a fékre pedig szinte elég volt ránézni, hogy azonnal magabiztosan, kiszámíthatóan lassítson. A legkötekedőbb tesztelő sem mondhat mást: hibátlan.
Az 1,4 literes turbós benzinmotor éppen elég a dinamikus városi és vidéki közlekedéshez, annál is inkább, mert a modern turbósokra jellemzően már „a pincéből" húz, maximális 200 newtonméteres nyomatékát 1500-as fordulatszámtól kifejti, és ezt jól érezni is, amikor lenyomjuk a gázpedált. A reakció azonnali és erőteljes. Aki esetleg kételkedne, hogy a kis lökettérfogatú turbós benzines erőforrásoké a jövő, azt a Volkswagen korszerű TSI-motorja azonnal meggyőzi. A gyári adatok szerint egyébként 10,5 másodperc alatt éri el álló helyből a százas tempót és 195 km/órás végsebességre képes. Végül a csattanó: a Budapest-Győr túra végén, az autópályán végig a 130-as átlagot tartva 6,6 literes átlagfogyasztást jelzett ki a fedélzeti számítógép. Ez egy 122 lóerős, közel 1,4 tonnás, magas felépítésű benzines autótól szenzációsan jó érték.
Belül a magasság adta tágas térrel jól sáfárkodtak a tervezők, így olyan meglepő látványban volt részem, mintha egy Audi A8-ast, vagy legalább Skoda Superbet vezettem volna: a 186 centimre kényelmesen beállított vezetőülés mögött tátongó űrbe bármelyik NBA-center gond nélkül befért volna.
A felfrissített Golf Plus utasterében az új kárpitanyagok, műszerek és kormánykerék-változatok, valamint a legújabb generációs automatikus légkondicionáló (Climatronic) érdemel említést. Ez utóbbi a kívül-belül fekete kocsiban, végig tűző napon vezetve is kellemessé tette a kilométereket.
Mire jutottam hát, amikor 445 kilométer és 31 liter benzin tankolása után visszaadtam a tesztautót? Egyrészt arra, hogy a tesztfogyasztás 6,97 liter volt száz kilométeren. Illetve, hogy a Volkswagen-minőség nem véletlenül közmondásos. Valamint, hogy amíg Wolfsburgban ilyen futóművet tudnak tenni az autók alá, addig nyugodtan építhetik őket bármilyen magasra. Ráadásul ettől akkora belső tér keletkezik, ami párját ritkítja, miközben városban éppolyan könnyedén cikázunk és parkolunk, mint egy Golffal. Igaz, egy Golf Plus esetében a vezetési élményt nem sivító gumikkal szűkre nyesett kanyarok és hátbavágó gyorsulási élmény adja, hanem a mindent átható, kifogástalan minőség. Aminek viszont ára van, nem is kevés. Több mint ötmillió forint. Amit viszont egy józan, igényes családapa autóválasztáskor aligha tudna jobban elkölteni...
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
A leheto legunalmasabb kocsi a repertoarban, csak az Opel markak unalmasabbak.”
Félre ne értse senki, nem kritizálom az autót, ültem már utasként ennél magasabb felszereltségű Plusban, de a belső kárpitozás, műanyagborítás elég fantáziátlan esztétikai szempontból!
Persze ettől még az autó nagyon szuper!”