Kisalföld logö

2019. 05. 24. péntek - Eszter, Eliza Még több cikk.

Az új Citroën C5 Magyarországon

Az új C5 több tekintetben is megkülönbözteti vezetőjét. Mindkét változata, a limuzin és a Tourer is a hagyományokkal szakító, új stílust képvisel. Az egyszerre dinamikus és rangot adó stílus valódi vonzerőt kölcsönöz az autónak, miközben a praktikum és a helykínálat is nagy szerepet kap.
Az úton az új C5  egyesíti a vezetési élményt és a kényelmet a rendkívül hatékony futóműnek és a széles motorválasztéknak köszönhetően. Emellett a tetszés szerint testre szabható új C5 a felső középkategóriában első ízben áll elő kétféle felfüggesztés-kínálattal. A kényelem és a hangulat  választható, mivel a közös nevezőt a luxuskivitel jelenti: az ülés ergonómiája rendkívül újszerű, a kárpitok és a díszítőelemek a típusoktól függően változnak, és számos opciós felszerelés kapható.

Az erős személyiséggel rendelkező új C5 a felhasználók személyiségéhez is képes pontosan igazodni a vezetés típusa vagy a fedélzeti kényelem terén nyújtott ütőképes szolgáltatásainak köszönhetően.

Az érzékelt minőség – kívül és belül egyaránt – a legapróbb részletben is kifejezésre jut. Hasonlóképpen, a használati minőség és a megbízhatóság is magas követelményszintnek felel meg az új fejlesztési, tervezési és gyártási szabványoknak köszönhetően.
 
Csábítás, dinamizmus, luxuskivitel és minőség, megannyi ütőkártya egyazon törekvés szolgálatában: elérni, hogy az új C5 limuzin és C5 Tourer hosszú távon felsorakozzék a felső-középkategóriás limuzinok és kombik szegmensének vezetői közé. A 2008 tavaszán piacra kerülő két új modell, mely tökéletesen szimbolizálja a márka újító szellemét és dinamizmusát, kiegészíti a választékot, mely így gazdagabb és korszerűbb, mint valaha.
 


Előkelőséggel átitatott, dinamikus és elegáns stílus
 
Először is az új C5 stílusa ötlik szembe. Az elegáns és letisztult stílus előkelőséggel párosul.

A limuzin az optimális aerodinamikai tulajdonságokra való törekvés tanúbizonyságát adja; a magas karosszéria-övvonal és a markáns kerékjáratok hangsúlyozzák, hogy az új C5 a rangos autók világába tartozik. Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható.



A limuzin ívelt designját továbbfolytatva az új C5 Tourer stílusa elegáns és dinamikus, a limuzinéval azonos, elegáns orral és tekintélyt parancsoló hátsó résszel. Profiljának vonalvezetése feszes és tökéletesen kiegyensúlyozott. A Tourer modell bravúrosan felel meg a stílus és a nagy terek, illetve a dinamizmus és a praktikum kihívásának.
 
A vezető a figyelem középpontjában
 
A különös gonddal kialakított vezetőhely teljes mértékben a vezetőt szolgálja. A műszerfalhoz hasonlóan itt is sok minden emlékeztet a repülőgépek világára, ami a belső térben kézzelfoghatóvá teszi az új C5 külső stílusa által keltett dinamizmus és vitalitás benyomását.
A „pilótafülke" által árasztott vizuális energia a kezelőszervek újszerű ergonómiájában is megjelenik, amit a kezelőszervekkel felszerelt, rögzített középű, legújabb generációs kormánykerék, valamint a legmagasabb szintű vezetéstámogató berendezések, mint például a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL) vagy a kettős funkciójú kanyarkövető xenon fényszórók is illusztrálnak.
 
Az üléskomfort – amely a felfüggesztéshez hasonlóan szintén „á la carte" – optimális testtartást biztosítva felel meg a különböző elvárásoknak. Az első ülések háttámlájának felső része így elektromos beállítási funkcióval látható el, míg a vezetőülésbe masszázsfunkció építhető be.
 
Utazás első osztályon
 
Az új C5 fedélzetén a vezetési élmény, de még az utazási élmény is új értelmet nyer: beszállás az első osztályra.

A műszerfaltól kezdve az ajtóbetéteken keresztül a középkonzolig az utastér valamennyi alkotóeleme elegáns stílusú, ami a minőség és az erő záloga. A kárpitkínálat értékét egy csúcsminőségű „Bőr" opciós csomag emeli, amely egyszerre megkülönböztető és kifinomult.
A kiváló eredmény érdekében az akusztikai és rezgéskomfortra szintén különös figyelmet fordítottak.

Mivel a helykínálat a kényelem fontos alkotórésze, a Citroën tekintélyes utastérrel is ellátta az új C5-öst. Az előző változathoz képest 65 mm-rel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Sőt mi több, csomagtérajtajának köszönhetően a Tourer modell azon ügyfélkör igényeit is képes kielégíteni, amely a rakodótér méreteit helyezi előtérbe.
 
Kiváló menettulajdonságok
 
A dinamizmus és a kényelem sikeres egyesítéseként az új C5 a C6 hatékony futóművét kapta meg, mely optimális módon szűri ki az úthibákat. Az autót az is különlegessé teszi, hogy „á la carte" felfüggesztést kínál: egyrészről a Hidraktív 3 Plus felfüggesztést, amely optimális kényelmet és kiváló menettulajdonságot egyaránt kínál, másrészről egy hagyományos felfüggesztést, mely közvetlenebb útkapcsolatot kínál, és mindemellett megőrzi a Citroën know-how-jához méltó kényelmi tulajdonságokat.

A hatékony futóművekhez csatlakozó motorválaszték két benzinmotorból és négy nagy teljesítményű dízelmotorból áll. 

 
Magas biztonsági szint
 
A C5 karosszériaszerkezetében és a futóművekben a biztonság terén példaértékű C6 platformjának magas színvonalú szolgáltatásai köszönnek vissza.

A rendelkezésre álló felszerelések – köztük az alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak az új C5-nek.


 
Célkeresztben a minőség
 
Az új C5 az érzékelt minőség és a használati minőség terén egyaránt számos ütőkártyával rendelkezik.

Az autó hatékony platform-politikával rendelkezik, és felsorakoztatja a minőség terén példaértékű C6 által szerzett tapasztalatok eredményeit.
A piaci bevezetésig egyébként több mint öt millió kilométert tettek meg a tesztek során, hogy a jármű megbízhatóságát szavatolják.
A gyártás tekintetében jelentős beruházások történtek annak érdekében, hogy a rennes-i üzemet – ahol az autót gyártják – a legkorszerűbb technológiákkal szereljék fel. A beruházásokat hatékony gyártási eljárások kísérik. Az új C5 bevezetése ugyanis alkalmat ad arra, hogy a PSA Peugeot Citroën új Gyártási Rendszerének összes eljárását a rennes-i üzemben vezessék be először.

Olvasóink írták

  • 2. Lacikó 2008. május 28. 21:38
    „Magyar ember Triannon óta nem vesz francia autót!!!”
  • 1. Fog 2008. április 24. 19:49
    „Pont olyan, mint az új Mondeo... Ahogy a C4-et is a Focusról másolták, biztos közös a design részleg :-)
    Különben nem értem, hogy lehet egy francia autóról szóló cikkben benne a megbízhatóság szó. :-)))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A General Motors a 78. Genfi Szalonon

Számos világ- és európai premierrel mutatja fel márkáinak, mobilitási koncepcióinak és tervezői… Tovább olvasom