2019. 06. 16. vasárnap - Jusztin 20°C | 32°C Még több cikk.

170 millió éves dínó lábnyomokat találtak egy skóciai szigeten

Tucatnyi ritka dinoszaurusz-lábnyomra bukkantak paleontológusok a skóciai Skye-szigeten, egyes maradványok 170 millió évesek.
Tucatnyi ritka dinoszaurusz-lábnyomra bukkantak paleontológusok a skóciai Skye-szigeten, egyes maradványok 170 millió évesek - jelentették be kedden az Edinburghi Egyetem kutatói.

Minél többet kutatunk a Skye-szigeten, annál több dinoszaurusz-lábnyomra bukkanunk. Ezen az új lelőhelyen, a brontosaurus hosszúnyakú unokatestvéreinek és a Tyrannosaurus élesfogú unokatestvéreinek a lábnyomait találtuk meg, ezek a dinoszauruszok akkor éltek ezen a sekély lagúnán, amikor Skóciában az éghajlat sokkal melegebb volt és a dinoszauruszok elkezdték globálisan uralni a világot.

- mondta Steve Brusette, az egyetem geotudományi intézetének munkatársa. A lelet azért fontos jelentőségű, mert a közép jura földtörténeti kor egy ritka bizonyítéka, ebből a korból kevés fosszilis lelőhely létezik a világon. A lábnyomokat nehéz volt tanulmányozni az apály-dagály, az erózió hatása és a táj változása miatt - olvasható az egyetem honlapján közzétett közleményben.

A kutatóknak sikerült azonosítani a hüllők két vonulási útvonalát számos egyedülálló lábnyom mellett. Drónokkal készített felvételek alapján a szakemberek elkészíteték a lelőhely térképét és más felvételeket is készítettek kamerákkal a lábnyomok modellezésére. A kutatók tanulmányukat a Scottish Journal of Geology című folyóiratban tették közzé.

Vajon mely állatok szellentenek? - A kék bálna a befutó, ő ereszti a legnagyobbat