Kisalföld logö

2019. 05. 24. péntek - Eszter, Eliza Még több cikk.

Villanymozdony váltja a dízelt a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vasútvonalon

Elkészültek a villamosítás munkálatai a Mosonszolnok-Csorna-Porpác szakaszon, így mostantól a teljes, 16-os számú vasútvonalon lehetővé vált a villamos vontatás.
A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be, hogy nyertes pályázatának köszönhetően kiépíti villamos felsővezeték-hálózatot a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vonalszakaszon.

A vasútvonal felújításának és korszerűsítésének a fő célja volt, hogy gyors és gazdaságos vasúti kapcsolatot teremtsen Közép- és Észak-Európa valamint az Adria térsége között, a nagyobbrészt kedvező terepviszonyokkal rendelkező Nyugat-Magyarországon keresztül. A korridor Pozsonyból indul és Csornát, Szombathelyet érintve halad tovább Zágráb, Fiume és Trieszt felé.

A kivitelezési munkálatok 2014 nyarán kezdődtek. A Porpác-Csorna szakaszon 2015 júliusában, a Csorna-Mosonszolnok szakaszon pedig szeptemberben vette fel a villamos üzemet a GYSEV Zrt.

A fejlesztésnek köszönhetően az érintett szakaszon csökkent a menetidő, a zaj és légszennyezés. A villamosítás mellett a vasútvonal valamennyi állomásán és forgalmasabb megállóhelyein 55 cm magas peronokat, korszerű térvilágítást és esőbeállókat építettek ki. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően nőtt a vonal vonzereje, ezzel is javítva a vasút versenyképességét a térség személy- és áruszállításában.

Kövesdi Szilárd a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében elmondta: „Hatalmas előrelépés társaságunk életében a villamosítás. A fejlesztés eredményeként újabb szakaszon használhatjuk az új FLIRT motorvonatokat, valamint a Szombathely–Budapest InterCity közlekedésben villamos mozdonyokkal válthattuk ki a dízelvontatást a vasi megyeszékhely és Csorna között. Ami szintén lényeges: villamos vontatójárműveket használhatunk az áruszállításban is, jelentősen csökkentve a zaj- és környezetterhelést."

A kivitelezési munkálatokat az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium végezte el.

„Az MVM OVIT-nak ez az első fővállalkozóként menedzselt nagyprojektje a vasútiparban. Azért is jelentős számunkra, mert ez első olyan projekt Magyarországon, amely a vasúti rendszerek közötti kölcsönös átjárhatóság tanúsítványával rendelkezik.

A sikeres teljesítésen túl fontos volt számunkra, hogy ezt a tanúsítást megszerezzük, mert nyilvánvalóvá teszi, hogy a hazai vasútfejlesztés megkerülhetetlen szereplőjeként a legmagasabb szakmai színvonalon dolgozunk" ‒  mondta Patay László, az MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója.

AZ EU által teljes mértékben támogatott közlekedésfejlesztési beruházás 11,8 milliárd forintból valósult meg.



 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Orvhalászok akadtak fenn a rendőrök hálóján Dunaszigeten

Orvhalászok akadtak fenn a rendőrök hálóján Dunaszigeten
A körzeti megbízottak a halőrökkel közösen fogták el a tetteseket. Tovább olvasom