Kisalföld logö

2018. 12. 19. szerda - Viola -5°C | 3°C Még több cikk.

Renault: megújul a Scénic és a Grand Scénic

Az új Scénic dizájnja az eddigi Scénic irányzat továbbfejlesztése, ugyanakkor sokkal modernebbnek hat.

A Renault – hogy az eddiginél is több ügyfél ízlésének feleljen meg – exkluzív „hármasfogatot" kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et.

Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.
A Scénic és a hétüléses Grand Scénic erősségeit kombinálva a Renault a vásárlói igények változását követve mutatja be az ötüléses Grand Scénic-et, amely kiemelkedő méretű csomagtérrel és rakodási lehetőségekkel rendelkezik a szegmensében. Ezen felül, az új Scénic gazdag felszereltsége átlagon felüli kényelmet és vezetési élményt garantál.
Az új Scénic, és az öt- illetve hétüléses Grand Scénic széles motorválasztékkal rendelhető, köztük négy, common-rail technológiájú dízelmotorral és négy, 16 szelepes benzinessel. A hajtásláncot öt és hatsebességes manuális sebességváltó, valamint az ún. proactive automataváltó teszik teljessé, köztük a vadonatúj, Renault-Nissan Szövetség által közösen készített AJ0 típusjelű hatsebességes egységgel. Ezen erőforrások mindegyike agilis és környezetbarát, kategóriája legalacsonyabb CO2 kibocsátási értékeivel.

Az új Scénic a már eddig is bizonyított aktív biztonsági felszerelések mellett a Scénic II passzív biztonsági rendszerét is továbbviszi, amely már elnyerte az Euro NCAP töréstesztjén az ötcsillagos minősítést.
Az új Scénic kettős küldetéssel indul útjára: egyfelől, hogy megőrizze a Renault vezető pozícióját a nyugat-európai egyterű-szegmensben, másfelől, tovább erősítse a márka növekedését világszerte.
A Renault-Nissan Szövetség C padlólemezére épülő új Scénic, és az öt- illetve hétüléses Grand Scénic a Renault észak-franciaországi üzemében, Douai-ben készülnek.

Átalakított formák és új felszereltségi szintek

Az új Scénic dizájnja az eddigi Scénic irányzat továbbfejlesztése, ugyanakkor sokkal modernebbnek hat, számos formai újításnak köszönhetően.

Az orr-rész új, karakteresre formázott, V-alakú hűtőmaszkot kapott, amely a legutóbb bemutatott Renault modellek egységes formai ismertetőjegye. A lökhárító alsó részén található légbeömlő nyílás szélesebb lett, ennek következtében a ködlámpák távolabb kerültek egymástól. Az új, divatosabb fényszóró dizájnt elliptikus halogén vagy xenon egység egészíti ki, míg a hátsó lámpák LED-es megoldásúak.
Felszereltségtől függően két, újfajta dísztárcsa és négy, újonnan tervezett alumínium keréktárcsa rendelhető. A „teljes fényezés" opció esetén a lökhárítók és az oldalvédő díszcsíkok karosszéria színűek, míg a légbeömlő nyílást szaténfényű díszléc teszi hangsúlyossá.
Az új Scénic megújult színválasztékkal rendelkezik (Extrém Kék, Jéghegy Kék, Aranyszürke és Banán Zöld).

A Scénic utasterének továbbfejlesztésénél a felszereltségi szintek további gazdagítása volt a cél. Azonban az anyagok tartóssága és minősége is javult, köszönhetően a legújabb anyagok felhasználásának.

Intelligensen átgondolt belső, igényes utastér



Az új, ötüléses Grand Scénic porondra lépése a Renault azon törekvésének bizonyítéka, hogy az összes ügyfél kívánalmainak megfeleljen.

A hétüléses Grand Scénicnél nagyobb csomagterével a legújabb Grand Scénic verzió eddig soha nem látott rakodási flexibilitást és teret kínál az egyterűek szegmensében. A hétüléses változat meglévő, 104 liternyi utastéri rakodóhelyei mellett, az egyébként a harmadik üléssor által elfoglalt padló alatti hely felszabadul, így 32 liternyi extra rakodóhely keletkezik. Az ötüléses Grand Scénic hátsó utasai számára így ülés alatti tárolórekeszek is rendelkezésre állnak.

A harmadik üléssor opcionális elérhetősége (az eddigi szériával szemben) egyben azt is lehetővé tette, hogy a Grand Scénic hátsó padlósíkját alacsonyabbra helyezzék, még nagyobb csomagteret és kényelmesebb elhelyezekedést garantálva a hátsó utasoknak.
A Scénic mérföldkőnek számított funkcionalitás és variálhatóság szempontjából, az új Scénic pedig felülmúlja elődjét.

Hosszú felszereltségi listáján található berendezései a mindennapi autózás örömét szolgálják: automata kézifék, ablaktörlő és fényszóró automatika, sebességtartó és -korlátozó automatika, GPS navigációs berendezés, stb. Vezető szerepét megőrizendő az új Scénicet a Renault csúcsmodelljein alkalmazott Carminat Navigációs és Kommunikációs rendszerrel is megrendelhetik. Ez a rendkívül fejlett rendszer magában foglalja a műholdas navigációt, 6CD-táras MP3 lejátszós audio-rendszert, szabadkezes Bluetooth telefon vezérlést, és egy 6.5 col átmérőjű (16.5cm) 16:9 felosztású képernyőt.

Végezetül, a korábban a Scénic II-nél bemutatott hátsó parkolóradar mostantól az első lökhárítóba is rendelhető az új Scénic verziókon.

Egyedülálló motor és erőátviteli választék, kifinomult vezethetőség
Az új Scénic és az öt- valamint hétüléses Grand Scénic négyféle dízelmotorral – melyek mindegyike common rail technológiájú – és négyféle, 16 szelepes benzines erőforrással rendelhető. A dízelmotorok 1.5 és 2.0 liter közötti hengerűrtartalommal kaphatók, teljesítményük pedig 86-150LE (63-110kW) közötti. Az 1.9 és 2.0 literes motorokat periodikusan megújuló részecskeszűrővel szerelik fel. A négy benzinmotor közül a legkisebb az 1.4 literes, a legnagyobb pedig a 2.0 literes turbós erőforrás, 98-tól 165 lóerős teljesítményig (72-120kW).
Az erőátviteli kínálat is bőséges, kétféle öt- és hatsebességes manuális sebességváltóval, és két, ún. proaktív automata váltóval. Ez utóbbi az AJ0 típusjelű egység a Renault-Nissan Szövetség által közösen kifejlesztett, vadonatúj hatsebességes váltó. Ezen erőforrások mindegyike agilis és környezetbarát, kategóriája legalacsonyabb CO2 kibocsátási értékeivel.
Kényelem és kezelhetőség szempontjából az új Scénic és az öt- illetve hétüléses Grand Scénic ugyanarra a pontos kormányzásra és futóműre épít, amely már az elődök hírnevét is megalapozta, miközben a továbbfejlesztett elektromos szervokormány még tökéletesebb visszajelzést ad az útról.

Biztonság kompromisszumok nélkül

Az új Scénic rendkívül magas színvonalú aktív és passzív biztonsággal rendelkezik, olyan biztonsági berendezéseknek köszönhetően, amelyek csökkentik a balesetek kockázatát, vészhelyzetben akár be is avatkoznak, és megvédik az utasokat ütközés esetén. A vezetőt segítő aktív rendszerek közé tartozik az ABS, a Vészfékrásegítő és az ESP elektronikus menetstabilizátorral kiegészülve.
Az új Scénic passzív biztonsági berendezései a Renault harmadik generációs Utasvédelmi Rendszerének gyümölcsei, amelynek köszönhetően már a Scénic II is kiérdemelte az Euro NCAP ötcsillagos törésteszt minősítését.

Siker a javából

2003-as bemutatkozása óta, több mint 1 millió Scénic II készült a Renault észak-franciaországi, douai-i gyárában (2006. májusig bezárólag). Az egymilliomodik Scénic II megszületése egybeesett a model 10 éves évfordulójával, hiszen az egyterű kategóriát megteremtő legelső Scénic éppen 1996-ban lépett először reflektorfénybe. Mára a Scénic az összes Mégane értékesítés 50%-át teszi ki Nyugat-Európában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozik a sportos új Golf GT

E sportos Golf már 7,9 másodperc után átlépi a 100 kilométer/órás határt, míg legnagyobb sebessége… Tovább olvasom