Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

Autógyártás: Csak hat maradhat

Partnerre van szüksége a Fiatnak, hogy túlélje az autógyártókat jelenleg sújtó problémákat. A cég vezérigazgatója szerint hat nagyhal maradhat fenn az iparágban. Az idei Nobel-díjas szerint teljesen eltűnnek az amerikai autógyártók.

A Fiat vezérigazgatója hétfőn az Automotive News-nak nyilatkozta azt, hogy a következő két évben az autóiparnak konszolidálódnia kell, melynek hatására világszinten hat szereplő maradhat mindössze a piacon. A Fiatnak is csapódnia kell majd valamelyik nagyágyúhoz, ismerte el a vezető. Amerikában, Németországban, Japánban, Európában és Kínában mindenhol egyetlen nagyágyú maradhat majd a piacon, és ezeken kívül még egy francia-japán kooperációnak lehetnek esélyei a fennmaradásra.

Jóslat

A sokat kritizált amerikai autóipar valószínűleg teljes egészében eltűnhet - nyilatkozta Paul Krugman, az idei közgazdasági Nobel-díj nyertese. A jelenlegi gazdasági helyzetben működésük nem fenntartható - tette hozzá a Princeton Egyetem közgazdász professzora.
 
Paul Krugman szerint az amerikai autógyárak eltűnését a geográfiai tényezők indokolják.

Egy autógyárnak éves szinten 5.5 millió darab feletti autót kell gyártania ahhoz, hogy megérje az üzletmenet. Jelenleg a Toyota, a GM, a Volkswagen, a Ford és a Renault-Nissan képes erre. A Fiatnak ezen szint fele sincs meg, és nem ők az egyetlenek, akik hasonlóképpen állnak. A vezér egyelőre nem határozta meg, hogy milyen nevek merülhetnek fel a partnerkeresés során.






Ki ússza meg a válságot?
Ki ússza meg a válságot?

A gazdasági válság közepette az autógyártók értékesítései több éves mélységekbe zuhantak, ráadásul tevékenységükhöz a forrás bevonása is egyre nehezebbé vált a pénzügyi krízis hatására. A nagy amerikai autógyártók kormányzati segítségért könyörögnek a túlélésért, de már több helyről is érkeztek létszámleépítésekről, gyártásszünetekről szóló hírek. Az iparág nehéz időket él.

Olvasóink írták

  • 4. elemér 2008. december 09. 11:38
    „Amivel törödni kellene az a Audi. Nagyon magabiztossak és hivatkoznak a sajtónak, de ezt nem kell elhinni nekik. Úgy tesznek mind a bankok. Lehet hogy jövöre meg becsukhatnak.”
  • 3. elemér 2008. december 08. 23:37
    „Normális körülmények között az USA autóipart hagynák megbukni. Most viszont segittik majd állami kölcsönökkel és ujra szervezik, vagyis irányitják és majd kasszálnak is. Ez ésszerüb megoldás anyagilag is mint a csöd.

    Autóipar mindenhogy fog létezni, még ha ujrakezdenek is. Tény hogy a multik már régóta világpiacra termelnek. USA és Japán pedig egál a világ piaci versenyen. Tudom hogy Mo.-n sokan tudatzavarban vannak, és még mindig azt hiszik hogy a bukott Eu. a világ közepe az autóiparnak.

    Kinával a kereskedelmi szerzödéseket kell követelni amit aláirtak. Nem másolhatnak kocsikat aztán adják mint saját márkát olcsón külföldön. Ezt Japánoktol tanulták. Korea meg Japán kocsikat másolja és árulja. Tata csinállja a legjobban. Angolul persze sokkal több info. van mint bármilyen más nyelven.”
  • 2. nasi12 2008. december 08. 23:03
    „Én az 1 000 Eurós Kínai autók megjelenésétől félek a legjobban.
    Na amikor ezeket az olcsó gagyikat beengedik majd az EU-ba, az lesz az Únio halála.”
  • 1. Primax 2008. december 08. 15:42
    „Hát igen, a globalizáció.
    Plusz ez a válság is.
    Nem tartom tragédiának, hogy összeolvadnak autókonszernek, mert mindegyiknek van tanulnivalója a másiktól.
    Végsősoron mi, vásárlók jár/hat/unk jól.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megköpködték a japán főnököket a kirúgott suzukisok?

Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. egy műszaktól, 1200 embertől vált meg a napokban. Sajtóhírek… Tovább olvasom