Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Új kerékpárút épül a Fertő tónál, de drágábban

Új kerékpárút épül Fertőújlak és az ausztriai Mosonbánfalva (Apetlon) között. Pomogy (Pamhagen) a turisták elmaradásától tart.

A Fertőújlak és az ausztriai Mosonbánfalva (Apetlon) közötti kerékpárutat olcsóbban, egy határon átnyúló pályázat keretében is meg lehetett volna építeni - mondják magyar részről. Most az a helyzet, hogy sarródi önkormányzatnak mintegy tízmillió forintos pluszkiadást jelent, hogy egy másik osztrák település Pomogy (Pamhagen) nem volt partner.

– Az új kerékpárút Fertőújlakot kapcsolja be az úgynevezett B10-es, a Fertő tavat körbe ölelő útházólatba – kezdte Turi Lajos, a Sarród, Fertőújlak, Nyárliget településeket magában foglaló önkormányzat polgármestere. – Ezért, egy határon átnyúló pályázat tervével kerestük meg a pomogyikat, ugyanis az ő közigazgatási területén csatlakozott volna rá az új út a már meglévőre. Ám ők minden ajánlatunkat visszautasították, mondván, emiatt majd visszaesik a turizmus. Az indok: a magyar oldalon lévő szakasz közelebb lesz a tóhoz és közvetlenül a nemzeti park mellett halad. Továbbá nem értették, miért kell egy másik kerékpárutat megépíteni. A mi véleményünk az, szükséges ez, hiszen a fertőújlaki településrészünkre nem vezet kerékpárút. A beruházás végén, így hozzánk is elérhetnek a kerékpáros turisták.

A három és fél kilométer hosszú kerékpárút kivitelezése már megkezdődött, a befejezési határidő június 30-a. A pomgyi ellenkezés miatt, úgy döntöttek, hogy Mosonbánfalvánál lesz a rácsatlakozás.

– Mosonbánfalva szerencsénkre együttműködő volt, vállalták, hogy az osztrák oldalon hiányzó mintegy száz méteres szakaszt saját pénzükből építik meg – folytatta a polgármester. – A sarródi önkormányzatnak mintegy tízmillió forint pluszkiadást jelentett, hogy nem jött össze a határon átnyúló pályázat. Némi vigaszt az jelentett, hogy sikerült megegyeznünk a nemzeti parkkal, valamint a kapuvári kistérséggel. Így egy közös projekt egyik része lett a mi kerékpárútunk. Az önerő azonban megasabb, mint az első eshetőségnél lett volna.

A nyitókép illusztráció. Forrás: alpokalja-ikvamente.hu.


Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. spekulens 2012. március 21. 13:50
    „23. fertődi
    19.erőslátó a való igazságot közölte! Ahogy te is említetted a sarródi járdákra visszatérve, ott lakik a Turi az muszály volt!
    Nézd meg Fertőújlakot, vagy Nyárligetet a tönkremenet járdák, útak (ahol nem a kavics van helyettük)
    Kisbusz, traktor, egyébb vásárlás, legkönyebb halmozni az önkormányzat tartozását!
    Hidd el a Turi csak az igéret földje!!!”
  • 23. fertodi 2012. március 21. 12:26
    „19.erőslátó.
    Én nem gondolom, hogy a Turi polgármester nem lenne becsületes. Te biztos tudsz valamit amit én nem.
    De mint a környékbeli közéletet figyelve, azért azt gondolom, hogy a Kocsis többet tett volna Fertődért,mint a turi Sarródért az erős túlzás.
    Az elmúlt évek sarródi fejlesztései:
    -templom tér, és kerékpáros pihenők kialakítása
    -polgármesteri hivatal bővítése, majd pár évvel később teljes felújítás, szigetelés, tető, ablak csere
    -faluház megvásárlása, teljes felújítása, majd bővítése
    -futball pálya kialakítása, öltöző építés
    -önkormányzati telkek kialakítása
    -óvoda nyílászáróinak cseréje, és belső felújítás
    -idősek otthona kialakítása, és ott szolgálat beindítása
    -temetők útjainak térkövezése(Fertőújlak, Nyárliget, Sarród településeken is)
    -ravatalozók felújítása(3 településen)
    -orvosi rendelők akadály mentesítése(3 településen)
    -ÁNTSZ előírásainak megfelelően az orvosi rendelők átalakítása
    -egyházközségek jelentős támogatása a Templomok felújításokhoz
    -járda építések Sarródon
    -kisbusz vásárlása a tanyagondnoki szolgálathoz
    -traktor vásárlása a közterület fenntartáshoz, és egyéb munkákhoz
    -valamint olyan gépparkja van az önkormányzatnak,hogy azt Fertődön megirigyelhetik
    Még biztos sok van ami elkészült, és rengeteg amit meg kellene csinálni, de úgy érzem, fertődi szemszögből nézve, Sarródon sokkal nagyobb fejlődés ment végbe mint Fertődön, és sajnos előbbre járnak,mint mi!”
  • 22. nattomi 2012. március 21. 10:56
    „20. sopron32+1 2012.03.21. 07:51 - "elcseszni a pénzt olyasmire aminek semmi értelme sincs." Már hogyne lenne értelme. Fertőújlak zsákfalu volt, most meg egy virágzó kerékpáros turizmus elé néz. A pomogyiakat nem tudom sajnálni, a saját makacsságuk áldozatává váltak. Ha megegyeznek Sarróddal, akkor most továbbra is csak rajtuk keresztül lehetne Fertőt kerülni, semmi nem változott volna. Így viszont tényleg kimaradnak a buliból.

    Mindenki a Balf-Rákos bicikliútért könyörög, de senki nem mondta még meg, hogy mégis hol menne a nyomvonala. Vagy a balfi dombon mehetne, aránytalanul nagy szintkülönbségek áthidalásával vagy egész közel a Fertő parthoz a Nemzeti Park területén. Van ott földút, amit le lehetne aszfaltozni, de elég vizes már a talaj, nem hiszem, hogy technikailag megvalósítható. Ezt a problémát a soproni elkerülő fogja majd megoldani, ha egyszer megvalósul. Mert akkor a Rákosra menő gépjárműforgalom is inkább arra terelhető, így tényleg csak az menni Rákosra a mostani úton kocsival, akinek nagyon muszáj (például ott van földje). Egy szűk út önmagában még nem balesetveszélyes, csak a KRESZ-nek megfelelően, az út adottságai szerint megválasztott sebességgel kell haladni rajta.”
  • 21. egydevians 2012. március 21. 08:37
    „19. erőslátó
    "Meglehet nézni a Kocsis két év alatt többet tett mint a turi az összes ciklusa alatt.
    Valamint lehet látni azt is a Kocsis harcol a testülettel, hogy a lakóknak jót tehessen."

    Nagy olvasottságot érnél el, ha bővebben kifejtenéd gondolataidat! Mit is tett másfél-két év alatt?
    Megjegyzem, a képviselőket is a lakók választották, így ez a harc elég értelmetlennek tűnik közérdekből. A magánérdek persze egészen más.”
  • 20. sopron32+1 2012. március 21. 07:51
    „Tipikus! Elöször megcsinálni, aztán utána egyeztetni, majd nyafogni ha a másik félnek nem jó.
    Miért nem elötte beszéltek Apetlonnal? Miért most? Úgy kell nekik. Csesszék meg a 10 millájukat. A saját hibájukból történt az eset!
    Mindamellett nem kell új út ha már úgyis van egy. A régit kellett volna felújítani. Tipikus magyar eset ez, csak elcseszni a pénzt olyasmire aminek semmi értelme sincs.

    A balfi út ami Fertörákosra vezet, az meg tényleg az ország szégyene, mint valaki már elöttem is megírta. Az embernek ott megfájdul a se*** a sok fel-le huppogástól, olyan az az út mint a hullámvasút. Talán belépöt kéne ott szedni, mint vidámpark aztán abból fel lehetne újítani.
    A szélessége meg szörnyü, két nagyobb autó tényleg nem fér el egymás mellett, aztán meg még egész nyáron a bicikliseket kell kerülgetni. MInt biciklis meg beszarik az ember, hogy most akkor elütik vagy sem. Oda szükség lenne egy biciklisútra nagyon. Sokkal jobban mint Cenk, Kópháza, Sopron szakaszon. Ott ugyanis nincsenek túristák annyiszor mint a Fertö-tó körül.”
  • 19. erőslátó 2012. március 21. 06:45
    „17. fertődi
    Nem lenne okom az aggodalomra, amennyiben olyan becsületes polgármesterünk lenne mint a fertődi!
    Meglehet nézni a Kocsis két év alatt többet tett mint a turi az összes ciklusa alatt.
    Valamint lehet látni azt is a Kocsis harcol a testülettel, hogy a lakóknak jót tehessen.
    A Turi csak ígérget, szórakozik, utazgat, ők a lakók, és települések abszolút nem érdeklik!
    Egy példa: A települések járdáit, útjait mióta ígérgeti?
    Persze ez csak egy a rengeteg közül.
    Neki a vállalkozók csak azért kellenek hogy hasznot húzzon belőlük! 800ft/2m építményadó ami a mezőgazdasági vállalkozóra Sarródon nem vonatkozik! Na miért na miért??????? Megfejtés egyszerű!!!”
  • 18. nattomi 2012. március 21. 00:29
    „16. 621-es 2012.03.20. 22:50 - támogatom az összes határmenti település ausztriai szomszédjával való kerékpáros összeköttetésének megvalósítását! Sőt, általában véve a szomszédos települések összekötését, mert sajnos ez még belföldi viszonylatban sincs megoldva, lásd Sopron - Kópháza, és még sorolhatnám. És itt most nem feltétlenül a szó szoros értelmében vett kerékpárútra kell gondolni, hanem mondjuk már meglévő mezőgazdasági utak megfelelő színvonalon való burkolására (ezek nem kizárólagos kerékpárutak lennének, hanem mezőgazdasági járművel is lehetne közlekedni rajta. Ausztriában sok helyen látni ilyet és jól működik.

    Balfon szerintem technikailag megvalósíthatatlan, hogy közvetlenül a 8526-os út mellett menjen kerékpárút. De szerintem nem ez a prioritás, Balf és Rákos között használható az út, de pl. Nagycenk és Kópháza között semmi nincs.”
  • 17. fertodi 2012. március 20. 23:31
    „A környéket meglehetősen jól ismerve, azért megjegyezném,hogy Nyárligetről Fertőújlakra kijutni a közúton nem 3-4km hanem kb.15. A fertőújlaki zsilip-nyárligeti határátkelőt összekötő töltés nem mindig használható, és egyébként sem a forgalomnak készült, plusz egy vasúti töltés is kettéválasztja.Egyébként a Nemzeti Park eléggé látogatott, és folyamatos,nagyívű fejlesztések folynak, ami a látogatottságot növelni fogja. A pomogyiak aggodalma valós,mert remélhetőleg a kerékpárosok ezt a szép útszakaszt fogják választani.
    A képviselő aki az útépítésnél csak alvállalkozó, még nem volt képviselő , amikor az egész pályázat elő lett készítve.
    És miért baj, ha helyi vállalkozót bíznak meg a munkával?? Vagy csak akkor jók a helyi vállalkozók, amikor támogatni kel a helyi közéletet?l”
  • 16. 621-es 2012. március 20. 22:50
    „15. nattomi.
    Nem értelmeztem félre, de könyörgöm... ott a pomogyi kilépő 3-4kilométerrel arrébb annak, aki ki akar menni! Akinek pedig sok az a 3-4km magyar oldalon és 3-4km az osztrákon, az csak a boltba vagy a kocsmába bringázzon;)! Ilyen alapon akkor az összes határmenti településnél kerékpárutat lehetne/kellene építeni a sógorokhoz...!

    Én nem a szélesítésről beszéltem Balf-Fertőrákos szakaszon, hanem a (mostani közút mellett haladó) külön kerékpárútról (nem a felfestésről)...!”
  • 15. nattomi 2012. március 20. 21:18
    „621-es 2012.03.20. 20:10 - félreértelmezed, ez a beruházás nem arról szól, hogy Sarród legyen összekötve Fertőújlakkal kerékpárúttal, hanem, hogy Fertőújlak legyen összekötve Mosonbánfalvával. Tehát nem a Fertőújlakra való kijutás biztosítása a cél, hanem annál több: az osztrák határon való átjutás.

    A Balf-Fertőrákos út jó olyan szélességben, ahogy most van, ott is csak burkolatfelújításra lenne szükség. Ha szélesítenék, akkor végképp ellehetetlenítenék a kerékpáros közlekedést ott, mert akkor elkezdődne azon az úton is a száguldozás. A szűk útnak forgalomlassító hatása van, ami kerékpáros szempontból jó.”
  • 14. erőslátó 2012. március 20. 20:33
    „Mehet akár merre a kerékpárút, az átutazok csak a települések szétesett útjaitól fognak h..ni.
    Mivel a Turi úr mióta benyalta magát csak ígérgeti, hogy a települések útjait felújítják!!!
    Talán azért fontosabb a kerékpárút, mert a helyi képviselőnek is akad így munkája, az alapot elkészíteni!”
  • 13. sorok_közt 2012. március 20. 20:29
    „9-es abdai felvetésére:

    A rajz szerint a kerékpárút keresztezi a 85-s főutat a román temetőnél. Gondolom villanyrendőr módosítás meg miegymás, szóval az Enesénél megnyert 1 percet el fogjuk veszíteni Győrbe utazáskor.”
  • 12. dsj 2012. március 20. 20:23
    „És mi van az Abda-Győr kerékpárúttal, amelynek megvalósítása több mint tíz éve húzódik. A déli Rábcapart töltésen vezető megoldás rendkívül költségkímélő lenne.”
  • 11. 621-es 2012. március 20. 20:10
    „Szerintem meg abszolúúút felesleges ez a kerékpárút!! Aki akar(tt), eddig is kikerekezett Fertőújlakra.. meg vissza! A már meglévőt kellene valahogy kipofozni (amit már ígérgetnek 10 éve vagy mióta), mert az a B10 magyar oldali szégyene!! Fontosabb lenne már a Balf-Fertőrákos közötti kerékpárút megépítése... amit szintén ígérgetnek 10-15éve! Ott is, mi van: keskeny, teknősbékás (formára) hepe-hupás út, amin 2 autó nem fér el egymás mellett, + még ott vannak a bringások is!
    Szóval, ne csodálkozzunk ha csak töredékük jön át a magyar szakaszra...”
  • 10. szdavid 2012. március 20. 19:06
    „Végül is, rövidítve lesz, a nemzeti park területén. Mi kell ennél több. A Fertőújlak-Sarród közti út, úgy is sokkal szebb, és látványosabb, mint a nyárligeti.”
  • 9. aghla 2012. március 20. 16:02
    „Abdára is épül kerékpárút. Az 1-es főút déli oldalán 1300m-t kellene építeni, helyette az északi oldalon fognak 4.5 km-t. (30-40millóFt/km) Így néz ki:
    http://maps.google.hu/maps/ms?msid=215481341110361549524.000477dc3c8a0531f44f2&msa=0&ll=47.686077,17.592201&spn=0.087595,0.154324
    Győr-Balaton vonalon a területrendezési terv szerint cikk-cakk alakban fut majd, miközben adott 15km nyíl egyenes erdészeti út.”
  • 8. Mankapunka 2012. március 20. 15:53
    „3-szoros hipp-hipp-hurrá-

    Megint kihagytak a buliból!!!!”
  • 7. sari 2012. március 20. 15:26
    „1. taimagic

    Igenis egy magyar nyelvű cikkben ha a helységnek van magyar neve, akkor tessék azt használni, de zárójelben az "épp aktuális" nevet is kötelezően legalább egyszer -jellemzően az első említéskor- megjelentetni. Örömmel látom, hogy terjed ez a gyakorlat. A magyar ragok amúgy is néha furcsán passzolnak a nem magyar helységnevekhez. Ez nem magyarkodás, ahogy bántóan említetted.

    Természetesen az elfogadott elnevezésekben (mint általában az élet legtöbb területén mindenhol) kivételek itt is vannak, de a jelenlegi cikknél ilyenről nem beszélhetünk.

    Német ismerőseim némelyike (közük sincs az Audihoz) tisztában van azzal, hogy a Raab a magyar Győr város német neve. És ha egy német cikkben "Raab"-ként szerepel, de zárójelben szerepel a Győr (esetleg kiejtésmagyarázattal) teljesen rendben van. A navimat (Navigon) is ha németre állítom, Győrt csak "Raab"-ként ismeri.”
  • 6. nattomi 2012. március 20. 13:55
    „3. agoston1754@freemail.hu 2012.03.20. 10:23 - Ahogy Tapmancs is mondja, a Fertőújlak - Sarród - Fertőd (8531-es) út kerékpározásra tökéletes. Ezerszer jobb, mint a fél méter széles, fűnőtte Fertőd - Pomogy kerékpárútnak nevezett vicc. A sarródi önkormányzat döntése nagyon is helyénvaló. Lehetne ugyan javítani a 8531-es burkolatán, reméljük, idővel ez is megtörténik majd.

    1. taimagic 2012.03.20. 09:19 - A térképen úgy jelenik meg a településnév, ahogy a térkép szerkesztője akarja. Lásd http://hungary.osm4people.org/ - a jobb felső sarokban a plusz gomb segítségével válaszd a "Hungarian" opciót és magyarul fognak megjelenni a településnevek. Azon lehet vitatkozni, hogy melyik név volt az eredeti, szerintem ez már a történelem homályába vész. Nagy nehezen kiharcoltuk itt a fórumon, hogy mindkét nyelven legyenek kiírva a településnevek a cikkekben (korábban nem figyeltek erre a tisztelt szerkesztők), ne fejlődjünk vissza!”
  • 5. Tapmancs 2012. március 20. 12:55
    „3. agoston1754@freemail.hu

    Gondolom a Fertőújlak - Sarród - Fertőd utat használják majd, nem túl nagy rajta a forgalom. Alternatívaként a zsilip és Nyárliget közötti földút is használható.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szikes puszták a Répce-síkon - Fotók

A szikesek kialakulásában - a klimatikus tényezők mellett - a megfelelő talajvízmozgás és a… Tovább olvasom