Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Mi számít hibának?

˝Ott érdemes vásárolni, ahol a visszacserélési lehetőséget – amit jogszabály nem ír elő – vállalják.˝

– A jótállási jegyet a vásárláskor kötelező kitöltenie az üzletnek, viszont ha nem tetszik a termék a vásárlónak, a megajándékozottnak, akkor nem köteles azt a kereskedő kicserélni, levásárlási lehetőséget biztosítani – kezdte válaszát Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi egyesület elnöke. Így olvasónk nem ragaszkodhat a cseréhez, viszont a vevőbarát üzletek ezt felajánlották volna. Ez a tanulságos eset is azt példázza: ott érdemes vásárolni, ahol a visszacserélési lehetőséget – amit jogszabály nem ír elő – vállalják. Erre érdemes a boltban rákérdezni.

Szakértőnk szerint mindenkinek jó tudnia, hogy a korábbiaktól eltérően már ˝külön életet él˝ a blokk és a garanciafüzet. A jótálláshoz ugyanis nem kell a blokk, mert a jótállási jegyen rajta kell legyen többek közt a vásárlás dátuma és helye, azaz az üzlet pecsétje, ahol a vásárlás történt és ahol így jótállási igényét a vevő érvényesítheti. A szavatossághoz kell a blokk, a készülék esetleges javításához.

Horváth László megjegyezte: nemcsak akkor rossz a hajvasaló, ha egyáltalán nem működik, az is hibának számít, ha nem a leírásának megfelelő teljesítményt, hőt biztosít. Ennek szakértői vizsgálatát kérheti az üzlettől a fogyasztó. Persze ha a kapacitás a dobozon jelöltnek megfelelő, mégsem elegendő a vevő hajának kiegyenesítéséhez, akkor rossz készüléket választott az ajándékozó.


Olvasói kérdés

Az egyik bevásárlóközpontba vittünk vissza hajvasalót, mert pont arra nem jó, amire kéne, a hajam egyenesítésére. Tudom, ez nem garanciális hiba, de kétszer annyiba került, mint a régi és feleannyira sem jó. A páromtól kaptam karácsonyra, ezért úgy vittük vissza, hogy nekem nem tetszik és szeretnénk levásárolni az árát. Az információs pultnál közölték: ha nincs kitöltve a garancialevél, akkor kicserélhető, ha ki van, akkor nem. Így szól a jogszabály? Persze nekünk ki volt töltve, nem is kérdezték vásárláskor, akarja-e a párom kitöltetni. Ha nem tölteti ki, úgy meghibásodás esetén maradunk hoppon? Szerintem nem akarták a hajvasalót visszacserélni, de ezt nem egyértelműen közölték, hanem kifogást találtak ki.


A fogyasztóvédelmi tanácsadásban a Kisalföld partnere az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezete.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel

A Nádorvárosi Közoktatási Központ Bartók óvodájában az "Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel"… Tovább olvasom