Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 21°C Még több cikk.

A világ legnagyobb utasszállítója Magyaroszágon - galéria

A világ legnagyobb utasszállító gépe Budapestre érkezett vasárnap délután, az Airbus A380-ast a német Lufthansa hozta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

A gép nem sokkal fél 1 után landolt a repülőtéren, majd a tűzoltók a szokásoknak megfelelően vízsugárral fogadták, a pilóták pedig két magyar zászlót lógattak ki a gép pilótafülkéjéből.

Jost Lammers, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) vezérigazgatója a gép érkezése előtt tartott sajtótájékoztatón történelmi pillanatnak nevezte a gép landolását. Felidézte, hogy 1967-ben érkezett a német cég először Budapestre, és 1985-ban először landolt az akkori legnagyobb utasszállítóval, a Boeing 747-esével. Tájékoztatása szerint ebben az évben 800 ezer utasra számítanak, akik a Lufthansával érkeznek vagy indulnak Budapestről, ez a repülőtér utasforgalmának közel 10 százaléka.


Újabb fotók a világ legnagyobb utasszállító repülőjéről - fotók: Kerozingőzös.hu

További képeket ide kattintva találnak az Airbus 380-asról a Kerozingőzös.hu facebook-oldalán!

Ofer Kisch, a Lufthansa csoport közép-kelet-európai regionális igazgatója azt mondta, szeretnék a mostani bemutatóval hangsúlyozni, hogy Magyarország stratégiai fontossággal bír a német légi cég számára, és bemutatni a magyaroknak is, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt az Airbus A380, amelyből a Lufthansa már nyolccal rendelkezik. Hangsúlyozta, hogy 2015-ig 15-re növelik a flottájukban az A380-asok számát, és 5 milliárd eurót költenek a flotta további modernizációjára, további 2,8 milliárd eurót a fedélzeti szolgáltatásokra.

Az MTI felvételei


Kitért arra is, hogy az elmúlt évben több mint 250 ezren repültek a Lufthansa járataival, amely több mint 10 százalékos emelkedés a 2009-es adatokhoz viszonyítva, 2011-ben pedig eddig már több mint 15 százalékos a bővülés.

Az Airbus A380-as 2005 áprilisában szállt fel először, és 2007 október 25-én állt forgalomba a Singapore Airlines színeiben, Szingapúrból repült Sidney-be. A Superjumbo becenévvel ellátott óriásgép legnagyobb megrendelője az Emirates légicég, amely 90 darabot rendelt. Az Airliners.net szakportál adatai szerint az A380-as változattól függően 73 méter hosszú, szárnyfesztávolsága 79,8 méter, törzsátmérője 7 méter, legnagyobb felszállótömege 560 tonna. Meghajtásáról a Rollce Royce Tren 970-es, vagy az Engine Alliance GP7270-es hajtóműve gondoskodik, amely 311 kilonewton tolóerőt biztosít.

Olvasóink írták

  • 20. elemér 2011. október 04. 01:37
    „Igy már inkább: A világ legnagyobb utasszállító gépe, a behemoth A380 Budapestre érkezett vasárnap délután, de rendszeres járatra képtelen. Eu.-ban jelenleg csak korlátolt repterek képessek erre.
    Europe
    *Charles de Gaulle International Airport, Paris, France
    *Frankfurt International Airport, Frankfurt, Germany
    *Franz Josef Strauß International Airport, Munich, Germany
    *London Heathrow International Airport, London, United Kingdom
    *Madrid Barajas International Airport, Madrid, Spain
    *Amsterdam Schiphol Airport, Amsterdam, Netherlands
    *Rome-Fiumicino International Airport, Rome, Italy
    *Athens International Airport, Athens, Greece
    *Lisboa International Airport, Lisbon, Portugal
    *Pulkovo Airport, St. Petersburg, Russia
    *Belgrade Nikola Tesla Airport, Belgrade, Serbia (granted by ECAA)
    *Manchester Airport, Manchester, United Kingdom (Planned)
    http://tinyurl.com/68taz6q”
  • 19. elemér 2011. október 03. 23:37
    „Azért azt se árt tudni, hogy a globalizmusban a nagyob kutya koncepciója érvényesül a piacon. Kinaiakbol annyi a hasznunk, hogy olcsón dolgoznak nekünk. Boeing ott is gyárt gépeket, de a legujabbakat itt készittik és alkossák. Igaz hogy Kina termel a világnak, de azt nehéz már megállapitani hogy az áru eredeti kinai vagy közös cégtöl van.”
  • 18. szabo1936 2011. október 03. 22:58
    „Pistike
    It vanak a tenyek:Jelenleg az Airbustol a legitarsasagok rendeltek 285 A380.type aircraft.A Boeingtol pedig 890 darab 787 type aircraf van megrendelve.Az A380 jo gep de csak a nemzetkozi repulo-terek 20% tudja jelenleg hasznalni mivel a repulo terek terminalja nem kepes ezt a negy gepet jelenleg befogadni.Elob utob minden tipusu repulonel lesz lezuhanas az csak egy kerdes,hogy hol es mikor,ha egy ilyen nagy gep lezuhan es 600-700 ember az eletet vesziti akor az utasok igen megondoljak,hogy foganak e rajta repulni.Az az A350 amelyik a tengerbe zuhant Braziliabol Francia orszag fele repulve (magyarok is voltak az utasok kozot) meg edig mindig nem tudjak a baleset okat.Persze rafogtak a pilotakra,hogy az o hibajuk volt mert ugye a holot ember mar nem beszel es nem is tud vedekezni.”
  • 17. elemér 2011. október 03. 16:43
    „Nem ugy megy ez hogy, csak gyerünk veszünk egy behemotot. Ilyesmit dollárban financiroznak és az unio rizikos. Jövöre $73 billios a repülös piac, és $41 billio ebböl dollárban lessz financirozva. Francia bankok financirozzák föleg és nincs pénzük, se dollárjuk. Meztelen a király. Ez a Bázel III eredménye. http://tinyurl.com/3csu3wf
    Azt hogy a Lufthansa leárazva adja a jegyeket az USA-ban én tapasztalatbol tudom. Hiába kattingatsz, a nyomtatott ujsághirdetést kell nézni min. egy hónappal elöbb.”
  • 16. szabo1936 2011. október 03. 16:37
    „Az A-380 nek minimum 10 ev szolgalati idohoz van szuksege mielot arol akarki velemenyt tudna alkotni!
    Igen az Elemernek igaza van a nemet autok it sokal olcsobak mint Europaban az unokam Nemetorszagban el es csak akor hite el,hogy milyen plcson vetem a BMW met amikor megmutatam neki a papirokat es elvitem a BMW dealerhez.Ismertem egy nemet mernokot aki it vete meg a Porchet 911 es vite visza Nemetorszagban mert it sokal olcsob az ara.O is a Boeing nal dolgozot mint szerzodeses mernok.”
  • 15. Pistike 2011. október 03. 16:00
    „elemér! Hol vannak az állításaidat igazoló tények? Kíváncsian várom!
    Ja, hogy nincsenek....”
  • 14. elemér 2011. október 03. 15:28
    „Mikor az ember jegyet keres, akkor az ujságot is kell elöre nézni, mert a Lufthansa leárazva árulja a jegyeket. Behemoth problémája hogy sokat fogyaszt és drága.”
  • 13. oaxacaca 2011. október 03. 15:21
    „Elemér ne etess már! Az igazán jó német autókat nemi osztogatják ingyen még ott sem. Ahogy itthon sem a komolyabb amerikaiakat.”
  • 12. oaxacaca 2011. október 03. 15:18
    „Habár én alapvetően Boeing -párti vagyok, talán azért is, mert túl sok Airbus potyogott le mostanság, azért ez az gépmadár nem rossz. A belső milliő pedig kimondottan tetszetős. Legközelebb a Lufthansát választom. Elemért pedig hagyjátok csak füstölögni. Neki mindig bizonygatnia kell, hogy milyen isteni dolga van az első generációsoknak az USÁ-ban. Csakhogy ha tényleg az lenne, nem kellene bizonygatnia. Szerintem.”
  • 11. elemér 2011. október 03. 15:02
    „Igen az amcsik is utaznak rajta kedvezményessen. Igy van ez a német kocsikkal is, kedvezményessen árulják azokat nekünk. A globalizmust az amcsik találták fel.;))”
  • 10. SC 2011. október 03. 13:33
    „Eli! Gondolod az amcsik nem utaznak rajta?:-)
    A németek meg a kőkorban élnek,jövőkép nélkül,ugye?...”
  • 9. Pistike 2011. október 03. 13:32
    „elemér, ha olyan okos vagy, -mint amilyennek hiszed magad- támaszd alá tényekkel az állításod! Ha tudod...”
  • 8. elemér 2011. október 03. 13:21
    „Amcsik a világpiacra dolgoznak és a jövöre terveznek. Ennek a a behemotnak nincs jövöje és nem versenyképes a piacon, de még a reptéren sem.;))”
  • 7. Pistike 2011. október 03. 12:52
    „6. elemér

    Szerintem az amcsi boingos <moderálva> kapkodják most a levegőt, mert a boing eus piaca elúszott! :-)

    "mutogassák ott mint valami csodát."

    Ha tudnál magyarul: mutogatják!
    Mert csoda is. Az amcsik ilyet nem tudnak... :-)”
  • 6. elemér 2011. október 03. 12:39
    „Tévedés, mert a Boeing az versenyképes. Nagy különbség itt a privát ipar meg az államilag támogatott ipar versenyképessége. Az Eu. kakamatyik csak kapkodják most a levegöt. Ezt a behemotot csak nektek mutogassák ott mint valami csodát.;))”
  • 5. Agent 2011. október 03. 11:42
    „3, nyilván a rendelő légitársaságok stratégiai beszerzői "lükék" és direkt kicsesznek magukkal anyagilag:) és persze elfelejtettek tanácsot kérni elemértől:)
    Egyébként anno a 747-re mit mondtál volna? Nagy és gazdaságtalan?”
  • 4. Pistike 2011. október 03. 11:20
    „3. elemér

    "Boeing Dreamliner a menö."

    Kit érdekel, hogy amerikában mi a menő?”
  • 3. elemér 2011. október 03. 10:30
    „"A világ legnagyobb utasszállító gépe Budapestre érkezett vasárnap." Ezt a gépet viszont csak a lükék és az arabok veszik manapság. Tul nagy, drága és nem gazdaságos. ;))

    Boeing Dreamliner a menö. A korszerű hajtóművek kevesebbet fogyasztanak, a nagy mennyiségű kompozit anyag miatt a repülőgép szerkezete könnyebb lett, így olcsóbbá vált az üzemeltetés, és csökkent a károsanyag-kibocsátás Az Airbus a repülőgép fejlesztésének hírére kezdte meg az Airbus A350 tervezését, amelyet konkurenciájának szán. http://tinyurl.com/3fg725n”
  • 2. Lobbo71 2011. október 03. 08:33
    „Természetesen az Airliners.net SZAKportál, ott jól vannak megadva az adatok, csak a Kisalföld újságírója lusta volt leírni. Amúgy csak a tömegben van eltérés, a méretek ugyanazok minden változatnál. http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=29”
  • 1. JimTonic 2011. október 03. 08:13
    „Az Airliners.net szakportál adatai szerint az A380-as változattól függően 73 méter hosszú, szárnyfesztávolsága 79,8 méter, törzsátmérője 7 méter, legnagyobb felszállótömege 560 tonna.

    Ha változattól függően vannak megadva az adatok, miért nincs -tól -ig érték? Változattól függően mindig ugyanannyi?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meghalt a miskolci lövöldöző

Meghalt a miksolci lövöldöző vasárnap kora este a Borsod megyei kórházban, a gondos ápolás ellenére. Tovább olvasom