Lélek

2022.02.21. 06:56

A HAT HARANG

„Továbbá, testvéreim, azokról gondolkozzatok, amik igazak, amik tisztességesek, amik igazságosak, amik tiszták, amik szeretetreméltók, amik jó hírűek, ha van valami erényes, és ha van valami dicséretes! Amiket tanultatok, hallottatok és láttatok is tőlem, azokat cselekedjétek, és a békesség Istene veletek lesz.” (Filippi levél 4,8–9)

Volt egyszer egy fogadó, melyet „Ezüst Csillag”-nak hívtak. A tulajdonos minden tőle telhetőt elkövetett, hogy minél több vendéget csábítván nyereségessé tegye vállalkozását. A szállás kényelmes volt, a kiszolgálás szívélyes, és az árak elfogadhatók, de mindhiába, mert a várt nyereséget nem tudta elérni. Kétségbeesésében elhatározta, hogy kikéri egy bölcs tanácsát. Miután a bölcs végighallgatta a fogadós bánatos történetét, azt javasolta, hogy változtassa meg a fogadó nevét.

– Az lehetetlen – mondta a fogadós. Nemzedékek óta „Ezüst Csillag” a neve, mindig is így ismerték az egész vidéken.

– Nem – szólt a bölcs határozottan –, mostantól fogva „Öt Harang”-nak nevezd, a bejárat fölé pedig akassz fel hat harangot!

– Hat harangot? Ez aztán képtelenség. Ugyan már, minek tenném?

– Csak próbáld ki, és meglátod – mosolygott a bölcs! A fogadós megpróbálta, és azt tapasztalta, hogy aki csak elment a fogadója mellett, mind betért, hogy felhívja a hibára a figyelmét, gondolván, hogy előtte még senki más nem vette észre. Bent azután kellemesen érintette őket a szívélyes kiszolgálás, és ottmaradtak egy kis felüdülésre, megadván ezzel a fogadósnak azt az anyagi sikert, amit korábban mindhiába keresett.

http://erdelyikeresztyenek.network.hu/

Könnyen észrevesszük, ha valaki hibázik, ha valamit rosszul tud, vagy valami nyilvánvalóan téves. Ilyenkor készségesen kijavítjuk a tévedést, szóvá tesszük a hibát. Sokan örömüket lelik mások hibáinak kijavításában! Mások jó, segítő szándékkal teszik ezt. A történet arra utal, hogy a nyilvánvaló „tévedéssel” éri el a bölcs azt a célt, amire senki nem gondol, hogy az igazi értéket is meglássák: a kedvességet, a szívélyes kiszolgálást.

Egyszer a barátainkkal egy étteremben étkeztünk. Miután megebédeltünk, megdicsértem a szívélyes kiszolgálást, a pincér kedvességét, mert tényleg nagyon jólesett a figyelmessége, a szolgálatkészsége. A pultnál kiszolgáló hölgynek is jeleztem, hogy milyen szép és esztétikus az étterem. Aztán beszédbe elegyedtünk, szeretettel, hosszabban elbeszélgettünk. Nekem is jól esett, hogy elismerhetem a munkájuk értékét, de láttam, hogy nekik is jól esik a mi elismerésünk.

Te is figyelj arra, hogy ne csak a hiányt, a bajt, a problémát lásd meg az élethelyzetekben, emberi kapcsolatokban, hanem az értéket, a figyelmességet, a jóra törekvést, és ezt ismerd el szavakban is, kedvességgel is! „Beszédetek mindenkor kellemes, sóval (azaz szeretettel) fűszerezett legyen, hogy tudjátok, kinek milyen választ adjatok!” (Kolosszei levél 4,6)

Szerető barátod: Attila bácsi

[email protected]

Tel.: 30/2-26-27-28

Címkék#lélek

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!