Győri kampusz

2024.01.29. 10:53

Az oktatók figyelembe veszik a hallgatói véleményeket a tantárgyak fejlesztésénél a Széchenyi István Egyetemen

A tantárgyi követelmények egyértelműbbé tétele, tananyagfejlesztés, a számonkérési rendszer módosítása, oktatócsere – csak néhány példa arra, hogy milyen változásokat vezettek be a győri Széchenyi István Egyetem oktatói, tanszékei a hallgatók visszajelzése alapján az elmúlt években.

Kisalföld.hu

A Széchenyi István Egyetem számára fontos a hallgatók véleménye a képzések fejlesztésénél. Fotó: Májer Csaba József

A Széchenyi István Egyetem arra törekszik, hogy folyamatosan emelje képzései színvonalát. Ennek egyik fontos eszköze az „oktatási tevékenység hallgatói véleményezése”, amelynek során a hallgatók minden vizsgaidőszakban visszajelzést adhatnak tantárgyaikról és oktatóikról.

„A rendszer már több mint tíz éve működik intézményünkben. Örvendetes, hogy a 2019-ben még csak 10-15 százalékos kitöltöttségi arány 2023-ra 50 százalék körülire nőtt, de további emelkedést szeretnénk elérni. Ez azért is fontos, mert minél magasabb hányad szükséges ahhoz, hogy legyen súlya ennek a kommunikációs csatornának” – fogalmazott dr. Horváth András, az egyetem minőségügyi vezetője. Hozzáfűzte: az oktatók körében végzett tavalyi felmérés során a válaszadók 33 százaléka említett olyan esetet, amikor a hallgatói visszajelzések alapján valamilyen változást vezettek be. „Több mint hetven konkrét példát írtak le, így a tantárgyi követelmények egyértelműbbé tételéről, tananyagfejlesztésről, a számonkérési rendszer módosításáról, sőt oktatócseréről is” – jegyezte meg dr. Horváth András.

A Széchenyi István Egyetem számára fontos a hallgatók véleménye a képzések fejlesztésénél. Fotó: Májer Csaba József

Az oktatók döntő többsége, 83 százaléka hasznosnak tartja ezt a rendszert, köztük dr. Giczi Ferenc, a Fizika és Kémia Tanszék „oktatók a hallgatókért” és pro educatione díjas egyetemi docense is, aki 2023-ig tíz éven át a tanszék vezetője volt. „A jobbító szándékú észrevételeken mindig elgondolkodom, s amennyiben lehetséges, igyekszem figyelembe venni azokat.

A »fizika villamosmérnököknek« tárgyam SZElearning-felületét például ennek alapján bővítettem a gyakorlófeladatok megoldásaival. Korábban a gépész és mechatronika szak esetében ugyancsak a hallgatók véleménye alapján módosítottuk az alapozó fizika tárgynál az elméleti és a gyakorlati órák számát három plusz egyről kettő plusz kettőre, illetve a hallgatók leterheltségét csökkentendő változtattunk a tematikán is” – fejtette ki dr. Giczi Ferenc.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában