Bemutatják az értékeket

2023.01.24. 14:59

Kalandra fel! Aktív évet tervez a túraegylet Sopronban

A természetjárók tizennyolc különböző tematikájú és nehézségű programmal készülnek az idei évre.

Papp Fanni

A Soproni Vándorok Túraegylet tizenhat aktív tagja. Fotó: Soproni Vándorok Túraegylet

• Eredményes évet zárt a Soproni Vándorok Túraegylet és már meg is tervezték az idei programokat.
  • 2022 számokban: 1926 résztvevő mintegy huszonötezer kilométert tett meg közösen a természetben.
  • A jelenleg 16 aktív tagot számláló Soproni Vándorok Túraegylet három éve alakult azzal a céllal, hogy megőrizze és bemutassa a Soproni-hegység környékének értékeit.
  • Az egyesület középpontba helyezi a térség emlékhelyeit, kilátóit és forrásait.

Nagy nevek

– A soproni természetjárás története nagy múltra tekint vissza. Amellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy olyan embereket adott a közösségnek, mint Thirring Gusztáv és Muck Endre. Az ő tevékenységük alatt, az 1900-as években négyszáz kilométer jelzett turistaút volt Sopron környékén. Ugyan Trianon után kisebb lett a terület, a mai napig 360 kilométernyi jelzett útvonal van – mondta Tömördy Szabolcs, az egyesület elnöke és hozzátette: a soproni térség a kilátókról is híres, hiszen a környéken kilenc található. Népszerűsítésükre minden évben teljesítménytúrát szerveznek.

– A túraegyletnek szívügye az utánpótlás-nevelés, amelynek keretében megtanítjuk a gyerekeknek mindazt, amit az erdőről tudniuk kell. Minden évben megszervezzük a vándor tábort, ahol a túrák mellett érdekes programokon is részt vesznek. Továbbá rendszerint tartunk nekik mesélős túrát és a 7próba című eseményt, ahol a családoknak egy feladatlapot kell kitölteniük. Ezeket mindig szeretik a kisgyerekes családok, hiszen a túrázás mellett játékos, vicces feladatokat oldhatnak meg – részletezte az egyesület elnöke.

Még több embert szeretnének megnyerni

Tömördy Szabolcs arra is kitért, hogy éves programjuk bőséges, szeretnének nagyobb közönséget megszólítani. – Tavaly 1926 résztvevővel mintegy huszonötezer kilométert tettünk meg közösen. Az előző évhez hasonlóan idén is tizennyolc szervezett túránk lesz. Szívesen látunk gyerekeket, szülőket, nagyszülőket és kalandot kereső teljesítménytúrázókat egyaránt – mondta.

Folytatódik a munka

A túraegylet nagy hangsúlyt fektet a túraútvonalak megóvására. – A városban több egyesület dolgozik azért, hogy megújítsa a jelzett turistaútvonalakat, ehhez a munkához csatlakoztunk mi is. Tavaly összesen hatvanhárom kilométernyi út újult meg Sopron környékén, amiből tizenhét kilométer az egyesületünknek köszönhetően. Idén is folytatjuk a közös munkát, a tervek már megvannak – zárta gondolatait Tömördy Szabolcs.

Az idei programok

A túraegylet következő programja, a Télen a kéken teljesítménytúra február 25-én lesz. Március 11-én tartják a Csúcsra fel! túrát, amit 18-án a Szala- mandrák nyomában túraverseny követ, 25-én pedig a 7próbás túrázó program. Április 1-jén rendezik meg az Elfogadás túrát, majd 15-én a Versel az erdőt és 22-én a Tiszta Erdő-Föld Napját. Május 13-án lesz a Mesés túra, majd 20-án a Forrástól forrásig teljesítménytúra. Június 10-én megkezdik a vakációt az éjszakai túrával, 17-én bemutatják a természeti értékeket. Szeptember 16-án teljesítménytúrával ünneplik a kilátók napját. Október 14-én ismét megrendezik a természeti értékek túráját, amit 21-én a Tök jó túra követ, majd 28-án a 4 irány Kelet című program. Novemberben 18-án lesz a Kelta kvíz túra, végezetül december 23-én a Karácsonyváró mesés túra.