Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Olvasónk panasza: év végi bosszúság a győri okmányirodában

"A kocsi fenekén addig is világít a matrica hiánya, szóval nem kell nagy odafigyelés, hogy kiszúrják."
"Legyen a hivatal...

...az emberekért! De tényleg, és ne csak újságcímként!

Olvasom a keddi újságban, hogy mégis csak a hivatal van értem, és nem fordítva. Öröm és boldogság, aztán már másnap szemközt vág a valóság.

Elmesélem: január első hétvégéjén járt volna le az autóm műszakija. Gondoltam nem kell nekem a gond - szerelő szabadságon, alkatrészbolt leltároz, stb. -, legegyszerűbb, ha most levizsgáztatom. Így is tettem, de nem kellett volna...

Annak idején a hatóság volt kedves és közel negyedmillió autó környezetvédelmi besorolását "eltolta". Nem kicsit, általában két fokozattal. Önök most biztos úgy gondolják, hogy a hatóság rögtön mindent meg is tett a hiba legegyszerűbb helyrehozásáért - ha már egyszer a káromra tévedtek, pedig nem.

Visszakaptam a levizsgáztatott autót, de a forgalmi engedélyt cseréltetnem kell, tehát a matrica helyett dokument, amivel én szaladjak be 15 napon belül az okmányirodába, és akkor megkapom az új forgalmit, matricát a rendszámra. Az egy részletkérdés, hogy nekem legalább nincs messze, de vidéken élőnek ez úgy simán fél nap hivatali öröm, plusz útiköltség, esetleg még egy nap szabadság. Az is biztos, hogy minden autótulajdonos - hölgyek is - gond nélkül szerelnek rendszámot.

Nnnade!
Négy után már esélytelennek gondoltam magam, ezért másnap reggel hívtam az okmányirodát, hogy időpontot kérjek. Mindenekelőtt megjegyezném, hogy a telefonos hölgy kedves és segítőkész volt, az itt leírtak a legkevésbé az ő hibája.

- Jó reggelt, ezérésezér időpontot szeretnék kérni!
- Január 8-án tudok legközelebb szabad időpontot.
- Az nekem nem jó, mert december 18. plusz 15 nap az már január 2. és engem megbüntet a rendőr. Vagy, ha már van időpontom, azt elfogadják igazolásként?
- Nem.
- Jó, ha holnap reggel bemegyek, akkor el tudom intézni?
- Csütörtökön 11-kor nyitnak, ilyenkor vannak a legtöbben, és esélytelen, hogy bejussak.
- Jó, pénteken hogy vannak nyitva?
- Péntek szünnap, legközelebb következő hét csütörtökön vannak nyitva, amikor ugyanaz a helyzet mint most, aztán január, de minden évben ez van.
- Jó, és az ETO parkban?
- Ott nincs gépjármű ügyintézés.

Udvariasan elköszöntünk, én pedig a saját farkamba haraptam. A Hatóság és a Hivatal pedig nyilván úgy gondolja, hogy mindent megtett 'az emberekért'. Szerintem nem annyira. Nyilván a közlekedési hatóság nem állíthat ki új forgalmit, de a minimum az lett volna, hogy felragasztják a forgalmi érvényesség matricáját, és szépen megkérnek, hogy egy nekem alkalmas időpontban majd a forgalmit is cseréljem ki lécci, addig is itt ez az igazolás, hogy ők hibáztak.

A hivatal részirű' pedig nem értem, hogy nincs annak a csoportnak vezetője, az osztálynak vezetője, a hivatalnak vezetője, aki észrevegye, hogy nem úgy működnek a dolgok, ahogy azt a város polgárai joggal elvárhatnák?!

Egy héten 3*7+6,5=27,5 órát dolgozik az ügyfélszolgálat. Ez az átlagos 40 órás munkahétnek 2/3-a. Ebből mintegy 2,5 óra az, ami az átlagpolgár munkaidején kívül esik, pedig nem az okmányiroda tartja el és fent a polgárt, hanem fordítva.

Azt sem tudom elképzelni mivel tud foglalkozni egy ügyfélszolgálat a munkaidő 1/3-ában - ügyfelek nélkül? Elvesztik, megtalálják, ellenjegyzik, sokszorosítják, iktatják több példányban, majd bonyolítják azokat az ügyeket, melyeket elektronikusan akkor és ott elintéznek míg ott az ügyfél?

Fogalmam nincs mit kell most tennem. Online tudtam időpontot foglalni január 10-ére, azt legalább ki tudom nyomtatni, de ha jól értem, akkor az eljáró rendőr jóindulatán múlik, hogy büntet vagy nem. (A kocsi fenekén addig is világít a matrica hiánya, szóval nem kell nagy odafigyelés, hogy kiszúrják.) Mindent megtettem ami rajtam múlt és most ott tartok az ismerős jogász vigasztalásával, hogy ha mégis megbüntetnek, akkor a káromat érvényesíthetem a hivatalon. Gondolom 10-12 év bírósági procedúra után...

Megelőzve a fentieket a legnagyobb tisztelettel fordulok a frissen kinevezett hivatalvezetőhöz, dr, Hajdu Klárához, hogy most nekem, mint jogkövető állampolgárnak, mégis mi a teendőm?

Az pedig gondolom rajtam kívül többeket is érint és érdekel: a valóságban milyen változásokat tervez, hogy 'A hivatal legyen az emberekért!' ne csak egy szlogen maradjon?

Üdvözlettel és tisztelettel!"

Fotónk illusztráció
Fotónk illusztráció

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. heat 2012. december 22. 17:24
    „Én is így jártam. Valaki annak idején 1040 helyett 1080kg-ot írtak a forgalmiba. Ez nem volt gond sokáig. Mikor betelt a forgalmi, az újra már az aktuálisat írták. Viszont a törzskönyvet is cserélni kellett, 6 ezerért... Könyörgöm...Én írtam be rosszul? Miért nem az fizeti, aki hibázott?”
  • 61. Mankapunka 2012. december 22. 01:36
    „Örök vadászmezőkön hajt írásod emlékeztet régi szép dolgokra..............azok még autók.”
  • 60. DON 2012. december 21. 20:00
    „Pár hónapja a pannonvíz meglepett enge egy 45 ezre csekkel, mondván amióta jelenlegi helyem életvitelszerűen tartózkodom, nem voltam szives vízdíjat fizetni, mert lakatlanként vagyon náluk regisztrálva az lakásom. Az elős kérdésem az volt: WTF???
    Két év alatt kétszer voltak kint órát leolvasni, és egyszer pedig újra plombálni, mert gerincvezetéket újítottak a tömbben. De nem tűntem fel nekik, pedig vagyok egy szép darab ember... Smmi gond, bementem, elintéztem a részletfizetést, nehogy már belőlem legyen hóközi prémium. Novemberben leketyegett a részlet, , maradványként bagatel 10 ezret rámhagyományozva. Ezt sem szerettem volna egyben kicsngetni, gondoltam megfelezzük. És sikerült, meg is kaptam róla az igazolást, hogy majd jön a csekk. Sőt még azt is megkérdezték, hogy milyen határidőre kérem a csekkett, mert ha netán nem adnám fel határidőre, akkor rám küldik a TEK-et. Mondom, legyen minden hónap 15. napja. Mondják, jó. December 13-án nem bírtam tovább a beígért csekkre várni és mintegy pollutio praecox, bementem az ügyfélszolgálatra és szíveskedtem befizetni az összeget, nehogy már rám küldjék a TEK-et! December 20-án egy csnegő-bongó, csilingelő női hang hív telefonon, hogy jajj, ne haragdujak, nem küldtek csekket, elfelejtették, meg miegymás. De látják ám, hogy én milyen rendes voltam, hogy befizettem helyben, ezért ajándékba kapok egy lehetőséget, hogy a fennmaradó részt két részletben fizethessem. Mondtam oké, a ti pénzetek, legyen. Most kíváncsian várom, hogy ezt elfelejtik-e, valamint azt is, hogy milyen határidővel küldik azt a két csekket :)
    Ennyit a győri "szolgáltatókról".”
  • 59. Tündenéne 2012. december 21. 19:51
    „(Bocs a helyesírási hibákért!)”
  • 58. Tündenéne 2012. december 21. 19:03
    „54. Joebacsi70 2012.12.21. 14:55

    Tulajdoni lap másolatot már most is tudunk adni: e-hitelest, nem hiteleset, sőt, térképmásolatot is, ha kell. Bankkártya kell hozzá, meg ügyfélkapu, ha nincs, csinálunk helyben.
    TB kártyát igényelhetsz nálunk, és postán kimegy hozzád.

    Mindent, ami adózással kapcsolatos (és esetleg személyesen kell), kizárólag a NAV intéz, és ez a továbbiakban is így marad, ugyanis azt eddig sem és ezután sen olvasztják be sehova. Viszont amit hozzájuk elektronikusan kell benyújtani, azt itt mi segítünk beküldeni, ha kell. Az anyakönyvi kivonat másolat és a gépőjármű ügyintézés most MOST MÉG nem intézhető nálunk, de az anyakönyvi ügyek közül nálunk is meg lehet tenni pl. az apai elismerő nyilatkozatot, vagy intézünk állampolgársági ügyeket is. És ha jövőre a többi is hozzánk IS kerül, hát én nem bánom. Mindig nagy öröm, ha az ügyfél elégedetten távozik, tőlünk, és eddig még mindenki azt mondta, milyen jó, hogy vagyunk, és hogy este 8-ig nyitva vagyunk. Én szívesen elintézném neked az összes leírt ügyet akár már most is, ha szeretnéd, csak már lenne rá módom! Nem rajtunk múlik! Azonban ha végre bővülünk, gyere be bátran, és szívesen segítünk.

    55. miracle 2012.12.21. 15:23

    Gondolod? :)”
  • 57. gonzo 2012. december 21. 18:43
    „56.Manka én sem tartok semmi retorziótól.Mire ilyenekre számítani lehet szerintem addigra az én autóm már az örök vadászmezőkön hajt úgy érzem...:))”
  • 56. Mankapunka 2012. december 21. 16:25
    „gonzo

    Nem kell nekik ám bedőlni,a legközelebbi vizsgán már a kék plakettot kapod a bordó helyett. Semmi korlátozás nem lesz még.”
  • 55. miracle 2012. december 21. 15:23
    „Tündenéne
    Csak akkor lesz rend, ha egyáltalán nem lesz szükség semmilyen nyitvatartásra.”
  • 54. Joebacsi70 2012. december 21. 14:55
    „48. Tündenéne 2012.12.21. 12:19 39. Joebacsi70 2012.12.21. 10:24
    "Két éve működik. És én ott dolgozom, szóval köszi, de én tudom, nekem nem kell bemutatni. Az a baj, hogy az emberek nem tudják. Nem jönnek be, nem próbálkoznak, csak ítélkeznek. Kár."

    Tényleg ? Akkor vajon milyen választ kapok, ha azt mondom egy ilyen Kormányablaknál, hogy szeretnék egy hiteles tulajdoni lap másolatot, egy anyakönyvi kivonat másolatot, nullás igazolást adótartozás tekintetében és egy elveszett tb kártyát is pótoltatnék.
    Jövőre még tedd hozzá a gépjármű átírási kérelmemet, lejáró útlevelemet és mondjuk egy gyámhatósági bejelentést.”
  • 53. b.ildi57 2012. december 21. 14:09
    „Borzalom ami a gépjármű osztályon van, na nem az ott dolgozókat szidom, hanem az egész rendszert, nyitva tartást
    1 óra alatt csak 2 ügyfél, akkor ki lehet számolni hány emberrel foglalkoznak 1 héten/ persze a neppereknek itt is protekciójuk van, ők sorra kerülnek bejelentkezés nélkül/”
  • 52. Tündenéne 2012. december 21. 14:06
    „49. HarconaMarcos 2012.12.21. 13:03

    Mondom: nálunk (Kormányablak), illetőleg Bp-en a központi okmányirodában már 8-20-ig van ügyfélfogadás :) a többiben MÉG nem, de jövő év vége felé már igen. A járási rendszerrel pont azt lehet majd megoldani, hogy 1., 8-20-ig tartó nyitvatartás minden munkanapon (tehát nem kell szabadságra se menni), 2., ne kelljen messze utazni a népnek az ügyintézéshez. És én se azt mondtam most ezzel (még mielőtt meggyanúsít valaki), hogy az ember menjen Budapestre. Csak hogy már elkezdődött a pozitív változás. Fura, hogy a járásokkal kapcsolatos cikkeknél mégis csak a fröcsögés megy, és nem látja senki, hogy PONT AZ ITT JELZETT problémákra is megoldást kínál az új ügyintézési modell, ami jövő évben életbe fog lépni. Ha már ennyi éven át kibírtuk ezekkel az okmányirodákkal, akkor azt a pár hónapot is bírjuk már ki.

    A külker céggel azt próbáltam példázni, hogy ott gyakoribb a TELJESÍTÉS UTÁNI reklamálás. De mindegy.”
  • 51. HarconaMarcos 2012. december 21. 13:35
    „Gonzo, ettől igen. Te majd akkor fogsz szívni, amikor korlátozzák az EU2 címkés autók behajtását, mozgását, eladását, stb. Nem ojjan eccerű ám az élet errefele! :-)”
  • 50. gonzo 2012. december 21. 13:10
    „Tehát ettől menekültem meg egy nem-mel,mikor felhívott a szerelő azzal,hogy az autó kaphatna jobb besorolást is,ha kérem.”
  • 49. HarconaMarcos 2012. december 21. 13:03
    „Milyen 8-20 óra? Ügyfélfogadás: Hétfő: 8.00-15.00; Kedd: 8.00-15.00; Szerda: 8.00-15.00; Csütörtök: 11.00-17.30
    ´Nem jönnek be, nem próbálkoznak, csak ítélkeznek.´ Az írásban az vagyon, hogy a telefonálónak azt mondták esélye sincs, hogy sorra kerüljön. Az csak egy hivatalnoknak normális, hogy esetleg más településről, szabadságot kivéve mégiscsak odamenjen az ügyfél, hogy esetleg egy napig hiába álljon sorba. Karácsonykor főleg! Nem szerencsét próbálni, ügyet intézni szeretnének a népek!
    Ha egy külker cég több hetes határidővel ad időpontot, akkor elmennek a konkurenciához, aki képes arra, hogy megszervezze a munkát. Az, hogy ott lehet reklamálni, az a legkevésbé jelenti azt, hogy az okmányirodából csak és kizárólag mosolygós és boldog emberek távoznak. Persze az ellenkezőjét sem, de a kommentek egy része nem a 100% elégedettségről szól.”
  • 48. Tündenéne 2012. december 21. 12:19
    „39. Joebacsi70 2012.12.21. 10:24

    Két éve működik. És én ott dolgozom, szóval köszi, de én tudom, nekem nem kell bemutatni. Az a baj, hogy az emberek nem tudják. Nem jönnek be, nem próbálkoznak, csak ítélkeznek. Kár.

    37. Arwen69 2012.12.21. 10:09

    Az adókártya a NAV hatásköre, és azért nem küldték, mert év elején kifogyott az az anyag, amiből a kártyát készítették. Ettől függetlenül nektek is azonnal kiállították, gondolom, azt az igazolást, ami teljes körűen helyettesíti az adókártyát, tehát az ügyintézést semmiben nem akadályozta a kártya hiánya. (Ha nem, akkor ott viszont gond van.) Iratok elvesztése estetén is tud tájékoztatást adni a 1818-as ügyfélvonal (ami egyébként többek közt a központi okmányirodához is kapcsol szükség esetén). Az azért örömteli, hogy leadták az iratokat :)

    42. HarconaMarcos 2012.12.21. 11:06

    Az ügyintézőket ugyanezek a határidők kötik, sőt, némely esetben 5, 8, 15 és 22 napos határidők is vannak (na ezekkel foglalkoznak ügyfélfogadási időn kívül). Én nem mondtam, hogy a cikk írójának a története nem valós, sajnálatos az eset mindenképpen, de azért azt is látni kell, hogy arányaiban mondjuk egy külker cégnél vagy akárhol sokkal de sokkal nagyobb a reklamációs arány. Gondoljatok bele, mennyi ügyfelet szolgál ki egy okmányiroda egy nap, és ebből végülis mennyi az, akik reklamálnak?

    43. miracle 2012.12.21. 11:09

    Na látod, ezért mondtam, hogy még egy pici türelemre van csak szükség mindenkitől. Mi is már két éve reggel 8-tól este 8-ig vagyunk nyitva. Előbb-utóbb közös nyitvatartás lesz mindenhol, és akkor majd az ügyfélforgalom is jobban eloszlik. (A bp-i központi okmányiroda pont most állt át 1-2 napja 8-20-as nyitvatartásra, mint első fecske.) Plusz gondolom, te még nem dolgoztál közigazgatásban :) ami nem baj, csak tudjatok róla, hogy nem az ügyintéző tehet arról, hogy az a munkája, ami, annyi papírral, amennyi a jogszabályokban van, stb.”
  • 47. HarconaMarcos 2012. december 21. 12:14
    „45 - valamiért nem szeretem a még mindig szocializmusban élőket/gondolkodókat/működőket. Valószínűleg miattuk ilyen még mindig ez az ország.
    A hatóság (és persze a rossz törvényt hozó) hátrányt, kárt, kényelmetlenséget, időpocsékolást okoz. A hivatal úgy működik, ahogy. Mindezt az adófizetők pénzén. (Bár sokan még nem fogták fel, hogy nincs ´állami´ finanszírozás, mert az államnak nincs pénze.) Pontosan hol is van a baklövés? A fejekben?
    Ha a hatóság kitölti a forgalmi engedélyt, és nem arról ad pecsétes papírt hogy azt cserélni kell, hanem arról hogy az EU2 ezzel az igazolással a valóságnak megfelelően(!) EU4, akkor nincs is ügy - csak errefelé nem szokás törődni/gondolkodni/stb. ´Jóóó lesssz az úgy!´ - ezt akár a címerre is felírhatnánk! :-/”
  • 46. Cskata 2012. december 21. 12:08
    „Én ugyanigy jártam 2 éve januárban, amikor betelt a forgalmi. Közben még a közterület felügyelet is meg akart büntetni, mert lejárt matricás autóval parkoltam közterületen. Ők rendesek voltak, elfogadták az okmányirodai igazolást. Mire minden papirom rendben elkészült, március 16-ot irtunk. Persze ezen idő alatt az ideiglenes papirokkal nem közlekedhettem. Mi lett volna, ha az autó munkába járáshoz nélkülözhetetlen lett volna? Fizetett volna a hivatal?

    Megjegyzem: a matricát nem a tulaj kaparja le, hanem a vizsgáztatáskor mossák le a rendszámról.”
  • 45. welocyraptor 2012. december 21. 11:44
    „Tisztelt cikkíró!

    Ezen probléma velem is megesett. Ellenben a tudósítóval nem kerekítettem cikket a baklövésemből és nem kürtöltem világgá.
    Ja az ügyfélszolgálat ideje nem mindenhol csak addig tart míg mutogatja a pofikáját és próbál szépen mosolyogni a sok szerencsétlen borjúra.”
  • 44. Mankapunka 2012. december 21. 11:17
    „Cordoba

    Arra nem gondoltál,hogy a Postán keveredett el?”
  • 43. miracle 2012. december 21. 11:09
    „okmányirodásoknak
    A mi hangunkat úgysem hallják a főnökeitek, a tieteket talán igen.
    Az ügyfélszolgálat ügyfélszolgálattal foglalkozzon, ne minden mással. Ezt pedig heti 40 órában és NEM mások munkaidejében. Nyitvatartás pl 12-20 (és nem kell nyafogni, régen a boltok is 2-kor bezártak, aztán rájöttek, hogy mégsem jó).
    Időpontot nem úgy kell adni, hogy hasraütünk aztán mondjuk 10 perc az alapbeállítás (vagy 2 óra - de úgy hogy 2 óránként egyszerre 10 embernek adunk egyformát). Reális időközöket kell beállítani. Tudom, hogy nem egyforma hosszú minden ügyintézés, de ahol majd 1 órát kell mindenkinek pluszban várni, ott valami nagyon nem oké. (további negatív példa: kórházak)
    Lehet kicsit sietni is. Én még siető közszolgát nem láttam. Hihetetlen, de akár 2x annyi ügyet is le lehet gyűrni...
    Szóljatok mindenkinek, hogy - ha valahol leírják hova kell - fel tudunk mi is ragasztani egy rohadt matricát. Sőt sokkal könnyebb, mint rendszámtáblát leszerelni.
    Mi a jó francot kell annyit ügyiratozni? Mindent gépre kell vinni, a feldolgozással együtt archiválódik, soha semmit nem kéne még külön iktatni, aláírni, leltározni. (A nagy szervezetek fele munkaereje egyébként a SAJÁT irathalmával iszapbirkózik, ami nélküle nem is lenne.)”
62 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csúszós utak reggel: koccanás a Szigethy úton Győrben - olvasónk fotói

Az ütközés után kisebb torlódás volt a kereszteződésben - ísrta olvasónk. Tovább olvasom