Kisalföld logö

2018. 06. 21. csütörtök - Alajos, Leila 20°C | 29°C Még több cikk.

Magyar csoda a bizniszvilágban: Bridge generáció

Mi történik, amikor egy buszvezető apa és ápolónő anya jogász fia összetalálkozik két amerikai katonával? Amikor három elszánt számítógép-fun összeül? Amikor csokilift és világítópapucs készítése után valaki elkezd prezit tervezni a haverjaival? Egy jó ötletből megszületik a Ustream, a Prezi és a LogMeIn. És mindez Magyarországon. Milliárdos vállalkozások nyomában.
"Egyik nap észrevettük, hogy van egy olyan felhasználónk, hogy HisHolynestheDalaiLama. Ez egy elég jó account, hogy nekem miért nem jutott eszembe...?" - meséli Fehér Gyula, a Ustream egyik alapítója az Álmokból üzlet: Bridge generáció című most megjelent könyvben. Aztán kiderült, hogy valóban a dalai láma csatlakozott a Ustreamhez, hogy így juttassa el az üzeneteit a világ másik felén élőknek. A Ustream által kínált élő online közvetítéseket sok millióan követik a világ minden részéről: nemrég tizennyolcmillió embert érdekelt még az is, ahogy hat Shiba Inu kutyakölyök cseperedik a kamerák előtt.

A Prezit ma már harminc millióan használják és minden másodpercben születik egy Prezivel készült prezentáció valahol a világban. A LogMeIn hosszú ideje kint van és jól szerepel az amerikai tőzsdén.

A három legnagyobb magyar startup megcsinálta, amit eddig még senki Magyarországon: globálissá tették kis magyar vállalkozásukat.

Elvérzünk a csapatmunkán

Tíz induló startupból kilenc elbukik. Miért nem születnek sikeres világméretű vállalkozások nálunk?

A számtalan ok közül az egyik, hogy a magyar oktatási rendszer nem épít a csapatmunkára. Mindenki egyénileg szaval, végez kutatómunkát, történelmi tényeket és számsorokat magol. A diákok passzív, magányos befogadók, így később sokan már a csapatmunka súrlódásain elvéreznek.

A fiatalok nem látják a külföldi tapasztalatszerzés jelentőségét sem, pedig a sikert segítheti, ha a startupper korábban nemcsak nyaralni ment az
Adriára, de élt is huzamosabb ideig külföldön. "És az is fontos, hogy átélt-e valamilyen traumát - például válást, halálesetet -, ezek ugyanis
bizonyítási vágyat idéznek elő." - írja a könyv szerzője.

Egy startup működéséhez elengedhetetlen a folyamatos innováció is, amit a pénz sokszor megöl. "A *pre-seed fázis*ban az esetek 90 százalékában nem pénz kell akkor, amikor a vállalkozó úgy érzi, hanem a tudás, hogy hogyan lehet pénz nélkül is továbblépni" - állítja Bogár Bence, a kezdő vállalkozások támogatásán dolgozó KitchenBudapest munkatársa.


Elveszett generáció

A fiatalok többsége kényelmes, fél és nem mer kockáztatni. 45 százaléka inkább unalmas és biztonságos munkát szeretne, és csak 32 százalék
gondolkodik izgalmas, kockázatos kihívásokban - derül ki a Bridge Budapest felméréséből. A munkapiaci sikereket tekintve pesszimisták: 89 százalék szerint minden a kapcsolatokon múlik, és többségük tart attól, hogy ellopják az ötletét. A legtöbben úgy gondolják, tíz év múlva beosztottak lesznek. Hogy lesznek így világhíres magyar vállalkozók?


Irány a Bridge Budapest!

A Prezi, a Ustream és a LogMeIn által létrehozott Bridge Budapest tehetséges fiataloknak nyújt ösztöndíjat, elviszi őket San Franciscó-i,
bostoni irodáikba és megmutatja nekik, hogy valósíthatják meg álmaikat.

- A tapasztalatok, élmények könnyebben megoszthatóvá válnak így, és sok-sok emberhez eljutva inspirációt adhatnak másoknak is: hogy lépjenek egy nagyot, akár a komfortzónájukat is elhagyva, és merjenek megvalósítani valami olyat, amire nagyon vágynak - mondja Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője.


A Bridge generációról szóló most megjelent könyv a három legsikeresebb, Magyarországról indult startup cég megalakulását és sikereit követi nyomon.

"Teljesen új vállalati kultúrát honosítanak meg, és szeretnék, ha minél több közösség, munkahely, vállalkozás törekedne arra, hogy transzparensen, korrupciómentesen, tudás- és teljesítmény alapon működjön." - mondja a könyv szerzője, Veiszer Alinda. Ők a Bridge generáció, akik hidat építhetnek a tengerentúli, működő üzleti kultúra és a hazai közé, akik összeköthetik a kezdő vállalkozókat vagy pályakezdőket a kreativitásra és innovációra épülő világgal.

Megtudhatjuk, mitől lesz sikeres egy vállalkozás, hogy lehet tőkéhez jutni a gyakorlatban, min véreznek el a hazai vállalkozások, hogyan élnek a
legsikeresebb magyar alapítók. Ők mesélnek most Veiszer Alinda könyvében.


Veiszer Alinda: Álmokból üzlet: Bridge generáció, Kossuth Kiadó, 2013.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rossz helyen parkolt, betonba öntötték a kocsiját - fotó

Egy férfi 20 éve parkol ugyanarra a helyre a járdán, ám csökönyössége miatt most alaposan megjárta. Tovább olvasom