Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

A szerelem pénzben és időben mérhető?

Egy hét országra kiterjedő nemzetközi kutatás eredményei szerint a fogyasztók a recesszió és a magasabb árak ellenére is úgy vélik, megéri környezetbarát terméket vásárolni.

A felmérés szerint Brazília, India és Kína lakosai a leglelkesebbek a zöld árucikkek és a környezetbarát vállalati kezdeményezések iránt.

Növelnék zöld kiadásaikat

A WPP csoport által több mint 5700 fő megkérdezésével készített felmérés eredményei szerint egyértelmű hasonlóságok és különbségek mutathatóak ki a vizsgált hét ország fogyasztói vélekedése között. A kutatók megállapításai szerint az amerikai, brit, német és francia fogyasztók attitűdje között a legnagyobb az egyezés. A brazil, indiai és kínai válaszadók tőlük részben eltérő nézeteket vallanak, de ők azok, akik a legjobban érdeklődnek a környezetbarát termékek iránt, és akik a leginkább támogatják az általuk zöldnek tartott vállalatokat.

A hét ország válaszadói egyetértettek abban, hogy a magasabb ár ellenére is megéri környezetbarát terméket vásárolni. Többségük egyúttal jelezte, hogy terveik szerint jövőre az ideinél többet költene majd az ilyen árucikkekre. A felmérés szerint Kína, India és Brazília lakosai azok, akik a leginkább hajlanak az efféle többletkiadások felé. A kínai és brazíliai fogyasztók 73, az indiaiak 78 százaléka mondta, hogy 2010-ben növelni fogja az általa környezetbarátnak tekintett termékre fordított kiadásait. Ugyanakkor, míg a brazil válaszadóknak 38 százaléka mondta, hogy legkevesebb harmadával növelné zöld ráfordítását, addig a brit megkérdezetteknek csak 8 százaléka tervez ilyen nagymértékű változtatást vásárlásaiban.

A kutatás adatai szerint jelentős különbségek is felfedezhetők a nemzeti attitűdök között. A brit, francia és brazil válaszadók például úgy vélik, hogy országuk környezeti állapotának megóvása rossz irányba halad. Velük szemben viszont az amerikai, német, kínai és indiai állampolgárok bizakodóak saját hazájukat illetően, és úgy vélik, a nemzeti politika jó irányba tereli a környezetvédelmet.

Bár mind a hét ország válaszadói környezettudatos gondolkodásmódról tettek tanúbizonyságot a felmérés során, csak két ország, India és Brazília lakosai vélték úgy, hogy a környezetvédelmi megfontolások előbbre valók, mint a gazdasági ügyek. Ezzel szemben az Egyesült Államokban élőknek például 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a gazdaság stabilitása és fejlődése fontosabb kérdés, mint a bolygó ökoszisztémájának megóvása.

Kinek hisznek?

A felmérés kitért a zöld kommunikáció kérdéskörére is. Megállapításaik szerint mind a hét vizsgált országban a televízió és az internet számít az elsődleges, a tudományos kutatók és zöld aktivisták pedig a leghitelesebb információforrásnak környezetvédelmi kérdésekben. Eltérőek viszont a vélemények abban, hogy mely források azok, amelyek a legnagyobb befolyásoló erővel bírnak, ha zöld vásárlásról van szó.

A francia, német és indiai válaszadók számára a korábbi, személyes tapasztalatok a leginkább meghatározóak, míg az amerikai és kínai fogyasztók barátaik, ismerőseik javaslatai alapján döntenek. Érdekes módon a brit és brazil válaszadók a szerkesztőségi kommentárokat, véleményeket tartják a legmeggyőzőbbnek.

A társadalom iránt felelős vállalat legyen zöld

A válaszadók többsége szerint napjainkban rendkívül fontos, hogy a nemzeti és nemzetközi vállalkozások környezetbarát attitűdöt valljanak. Az összes megkérdezett 77 százaléka értett egyet az állítással, de ebben a kérdésben is az ázsiai régió válaszadói bizonyultak a környezettudatosabbnak. Az indiaiak 87, a kínaiak 98 százaléka vélte úgy, hogy a vásárlási döntések során rendkívül fontos szempont, hogy a terméket kínáló cégnek milyen a zöld hírneve.

A megkérdezettek véleménye szerint egy cég leginkább azzal tudja környezetvédelmi elkötelezettségét bizonyítani, ha csökkenti üzleti és gyártási folyamatainak környezetterhelését, valamint redukálja a termékeiben található káros anyagok mennyiségét. A felmérés szerint a fogyasztók elvárják továbbá, hogy a társadalom iránt felelős vállalat energiahatékonyan működjön, hasznosítson újra, csökkentse a felesleges csomagolást és támogassa a zöld innovációt.

A szerelem pénzben és időben mérhető?

Egy ázsiai országokban készült felmérés kutatói kísérletet tettek arra, hogy pénzben és ráfordított időben fejezzék ki a szerelem érzését. Megállapításaik szerint minél jobban szeretünk, annál több pénzt költünk a partnerre, és annál több időt szánunk rá.

A szerelem idő

A Synovate „Time is Love" című kutatásában kísérletet tett arra, hogy felmérje az ázsiai országokban élők attitűdjeit a szerelemmel kapcsolatban, és megvizsgálja milyen szerepet játszik a pénz és az idő a kapcsolatokban. A Hongkongban, Kínában, Szingapúrban és Malajzián készült felmérés során 1200, olyan 23 és 36 év közötti személyt kérdeztek, akiknek életük során legalább egyszer volt már párkapcsolatuk. A felmérés során megkérdezett válaszadók többsége egyetértett abban, hogy minél jobban szeretnek valakit, annál több időt próbálnak együtt lenni vele. A maláj válaszadók 93, a szingapúriak 91, a kínaiak 88, a hongkongiak 83 százaléka állította, hogy ha igazán szerelmes, megpróbálja a lehető legtöbb szabadidejét a szeretett személyre szánni.

Ez az attitűd az ajándékozási szokásaikban is megnyilvánul, igaz az egyes nemek és egyes nemzetek képviselői némileg eltérően viselkednek. A kutatás szerint a nők ugyanis több időt töltenek a megfelelő ajándék kiválasztásával, ha szerelmükről van szó, mint a férfiak. Míg az előbbiek átlagosan 4,6 napot szánnak a tökéletes meglepetés kiválasztására, az utóbbiak csak 3,5 napot hagynak rá. A vizsgált nemzetek közül a leghosszabb ideig a szingapúri (5,2 nap) és a malajziai (4,8 nap) szerelmesek válogatnak, míg a legkevesebb ideig a hongkongi (3,7 nap) és a kínai (2,6 nap) párok gondolkodnak az ajándékokon.

Meglepő módon ugyanakkor, az ázsiai férfiak felülmúlják a nőket az első randevúra fordított felkészülési idejükkel. A kutatás szerint ugyanis a férfiak átlagosan 56 órát töltenek azzal, hogy a róluk alkotott első benyomás tökéletes legyen, míg a nők „csak" 40 órát szánnak a felkészülésre.

A válaszadók 60 százaléka emellett úgy vélte, hogy a szerelem ereje nem halványodik el az idővel, amit alátámaszthat, hogy a többségük a hosszú távú kapcsolatokat preferálja a rövid, de szenvedélyes románcokkal szemben. Különösen igaz ez utóbbi állítás a Malajziában és a Szingapúrban élőkre. Ott ugyanis a megkérdezettek 96, illetve 95 százaléka hisz a tartós kapcsolatok fontosságában. Kínában a megkérdezettek 87, Hongkongban pedig 85 százaléka vélekedett így.

A szerelem pénz

A szerelmesek nem csak több időt, hanem több pénzt is szánnak partnerükre. Legalábbis ezt állítja a kínai megkérdezettek 78, a szingapúriak 77, a malajziaiak 69 és a hongkongiak 64 százaléka.

A kutatás szerint a legtöbb pénzt sorrendben a kínaiak, majd a malájok és hongkongiak, végül a szingapúriak költik partnerükre, igaz a férfiak mindenhol többet költenek, mint a nők. A hongkongi férfiak például 130, a malajziaiak 125 százalékkal költenek többet párjukra, mint azok őrájuk. Kisebb a különbség a nemek között Szingapúrban és Kínában. Az előbbi országban 25, az utóbbiban 23 százalékos az eltérés. Ami ennél is érdekesebb viszont, hogy ez a különbség látszólag egyik felet sem zavarja. A férfiak 74 százaléka, a nők 77 százaléka véli úgy, hogy pont a megfelelő összeget költi szerelme tárgyára.

A legtöbb pénzt azonban a kapcsolat különböző szakaszaiban költik a másikra az egyes országok lakosai. A hongkongiak például a kapcsolat elején, a kínaiak és szingapúriak azonban a második és harmadik évben a legnagyvonalúbbak. Egyedül a malajziaiak azok, akik a kapcsolat teljes ideje alatt azonos összegeket költenek a másik félre.

A szerelem szerelem

A válaszadók szerint az elköltött pénznél és a drága ajándékoknál sokkal értékesebb az együtt töltött idő. Nekik nem az számít, hogy mennyi pénzt költenek a párjukra, hanem, hogy mennyi időt szánnak rá. A válaszadók körében háromszor többen gondolják azt ugyanis, hogy az együtt töltött idő soha nem lehet elég, a pénz viszont az lehet. Emellett a megkérdezettek 83 százaléka úgy vélte, hogy a pénzzel soha nem lehet kifejezni azt az értéket, amelyet az együtt töltött idő jelent számukra.

Kerekded formákra vágynak a brit nők

Egy frissen közzétett brit kutatás szerint kezd visszajönni a divatba a Marily Monroe által megtestesített ideális nőalak. A felmérés során megkérdezett hölgyek többsége ugyanis inkább a kerekded homokóraformát vágyik elérni, nem pedig a sovány, csontos modellalkatot.

Csak 13 százalék rendelkezik a vágyott testalkattal

A Kellogg's Special K támogatásával, 2000 brit nő megkérdezésével készült felmérés szerint a hölgyek nem vágynak többé arra a sovány, csontos testalkatra, amelyet a kifutók sztár modelljeire jellemző. Mintegy kétharmaduk ugyanis inkább a Marilyn Monroe által megtestesített klasszikus homokóraforma után sóvárog.

A felmérés során megkérdezett nők többsége elmondta, vékony derékra és kerek domborulatokra vágyik. Mintegy harmaduk azonban jelenleg inkább alma-, negyedük pedig körteformájúnak látja magát. Csak közel 13 százalékuk állította azt, hogy klasszikus kerek mellek - vékony derék – széles csípő arányokkal rendelkezik.

Nigella Lawson és Helen Mirren az ideális nő

A felmérésben résztvevő hölgyeket arra kérték a kutatók, hogy nevezzék meg azokat a brit közéleti személyiségeket, akiknek alakját a legideálisabbnak tartják. A válaszok szerint a brit szakácsnő, Nigella Lawson az - televíziós főzőműsorát a magyar nézők is láthatták -, aki a leginkább vágyott nőalakot megtestesíti. Nigellát követően két nagymamakorú színésznőt szavaztak a második és harmadik helyre a megkérdezettek. A 64 éves Helen Mirren és a 75 éves Judy Dench úgy látszik nem csak színészi képességeikkel, hanem fizikai adottságaikkal is elkápráztatják a nézőket. A negyedik és ötödik helyet szintén két színésznő, Kate Winslet és Julie Walters kapta meg a válaszok alapján.

Nigella Lawson
Nigella Lawson


A tíz legideálisabb alakkal rendelkező brit hölgyeket tartalmazó lista további helyezettjei között szerepel még Catherine Zeta-Jones, valamint a hazánkban kevéssé ismert Martine McCutcheon és Joanna Lumley színésznők, továbbá Holly Willoughby és Kirstie Allsopp televíziós műsorvezetők is.

Helen Mirren
Helen Mirren


A kutatást értékelő Laura Bryant, a Special K munkatársa szerint egyértelmű szemléletváltásra utal, hogy a Top 10-es listán nem kapott helyet sem Kate Moss, sem Victoria Beckham, sem a Girls Aloud sovány énekesnői. Véleménye szerint a mai nőknek inkább a forma, mint a méret számít, és a 80-as, 90-es évek fogyási mániája után most már inkább szeretnék visszakapni a leadott kilókat.




Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szekeres Adrien a jóság nagykövete

Győr-Magyarország - Üdítően szép, jól áll neki a farmer, abból is a nőies, topos farmer ruha… Tovább olvasom