Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Baumgartner Zsolt: Egyre távolabb a Forma–1-től

Győr, Autósport - Baumgartner Zsolt, az első magyar Forma–1-es pilóta a Kisalföldnek adott exkluzív nyilatkozatában elmondta: úgy érzi, egyre messzebb kerül az autós gyorsasági viadal elit kategóriájától.
Baumgartner Zsolt négy évvel ezelőtt még a Forma–1-ben rótta a köröket, tavaly tesztpilóta volt az úgynevezett Champ Car szériában. Idén nem vesz részt az amerikai sorozatban, de bízik benne, hogy később még visszatérhet. Bár kevés rá az esélye, nem tett le arról sem, hogy egyszer újra Forma–1-es autóban versenyezzen.

Az első diplomáját Győrben szerezte, jelenleg is a megyeszékhelyen tanul.

Baumgartner Zsolt Magyarország első és eddig egyetlen Forma–1-es versenyzője idén nem vesz részt az átszervezett amerikai Champ Car sorozatban. A pilóta a Kisalföldnek adott exkluzív nyilatkozatában elmondta: már nem sok esélyt lát arra, hogy újra a Forma–1-ben versenyezzen.

Baumgartner Zsolt tavaly az Egyesült Államokban a Minardi USA tesztversenyzőjeként a Champ Car szériában szerepelt. Nemrég kiderült, a sorozatot ismét átszervezik, s kérdéses volt, hogy ebben milyen szerepet vállal a magyar autóversenyző.

– Úgy hallottuk, nem vesz részt idén az amerikai versenyben. Megszületett ezzel kapcsolatban a végleges döntés? – kérdeztük Baumgartner Zsolttól.

Magyarország első Forma–1-es versenyzője bizakodó, ennek ellenére úgy érzi, hogy egyre távolabb kerül a száguldó cirkusztól. Fotó: mti
Magyarország első Forma–1-es versenyzője bizakodó, ennek ellenére úgy érzi, hogy egyre távolabb kerül a száguldó cirkusztól. Fotó: mti


– Igen, komoly feladatra ezúttal nem számíthatok, esetleg kisebb lehetőségeim akadhatnak, de a sorozatot most ki kell hagynom.

– Négy évvel ezelőtt még a Minardival versenyzett a Forma–1-ben, tavaly tesztpilóta volt a Champ Carban. Mennyire hiányzik a versenyzés, a Forma–1?

– Nagyon, de be kell látni, hogy vannak bizonyos határok. Mivel több pénzt nem szeretnék erre fordítani, s a szponzorpénzek is hiányoznak, nincs esélyem komoly lehetőséghez jutni.

– Hol van az a határ, amikor már nem a pilótának kell megfizetnie, hogy autóba ülhessen?

– A tehetségen túl fel kell sorakoztatni maga mögé gazdasági tényezőket, cégeket, amelyek érdekeltté teszik a csapatot a szerepeltetésére. Erre példa lehet Alonso, akinek szerződtetésével nagyon sok cég jelent meg korábban a McLarennél vagy most a Reanult-nál.

– Lát még esélyt arra, hogy valaha visszatérjen a Forma–1-be?

– Nem sokat. Úgy is fogalmazhatnék, nagyon keveset. Minél több idő telik el, annál távolabb kerülök a lehetőségtől, mert nagyon sok pénzbe kerülne a visszatérés.

– Mikor jöhet el az a pillanat, amikor már nem akar versenyezni a száguldó cirkuszban?

 – Egyelőre még nem gondolkodom ezen. Szeretnék visszatérni, ezért próbálom szinten tartani magam, a Champ Car-autó is nagyon gyors.

– Tartja még a kapcsolatot egykori társaival?

– Igen, a jótékonysági futballmérkőzéseken még most is együtt játszom Schumacherékkel. A Renault-val is jó a kapcsolatom, tavaly a Hungaroringen vezettem a 2006-os világbajnok autót.

– Nemrég úgy nyilatkozott, az ausztráliai fiaskó csupán botlás volt a Ferrari részéről, s biztos benne, hogy az istálló már a következő futamokon magára talál. Legutóbb Barcelonában kettős Ferrari-siker született, erre mondják, így legyen ötöse a lottón...

– A tesztek során már megmutatkozott, hogy erős csapat lesz a Ferrari, s bevallom, hallottam olyan belső információkat is, amelyek alapján nem volt nehéz megjósolni, hogy sikeresek lesznek. Ez aztán szerencsére a tények alapján meg is valósult.

– Azt mondja, szerencsére, ezek szerint Räikönnennéknek szurkol?

– Az biztos, hogy a maranellóiak fordítják a legtöbb energiát a fejlesztésekre, s arra, hogy az élen maradjanak.

– A jelenlegi mezőnyből kit tart a legjobb pilótának?

– Räikönnent tartom a legkiegyensúlyozottabb versenyzőnek, egyenletesebb teljesítményt nyújt csapattársánál, Massánál is.

– S a többiek, például Hamilton?

– Neki úgy érzem, nagyon nehéz lesz kimásznia abból a gödörből, amibe tavaly belehajtott. Az eddigi szezon sem róla szól, ha nem sikerül túllépnie ezen, nem lesz olyan jó, mint tavaly volt. Persze nehéz is lehet egy ilyen sikeres kezdést megismételni.

 – Gyakran jár Győrbe, hiszen a Széchenyi-egyetemen szerzett diplomát. Mennyire ismerte meg a várost, szerzett-e barátokat a megyeszékhelyen?

 – A tanulás mellett többször volt alkalmam egy kis kikapcsolódásra, sétára, s különösen a belváros hangulata fogott meg. Természetesen  akadnak ismerősök az egyetemen – ahol jelenleg épp a másoddiplomámat próbálom megszerezni –  és az iskolán kívül is.

A győriek közül gondolom, sokan ismerik a szintén autóversenyző Kálmán Pétert, akivel kimondottan baráti a kapcsolatom.

Olvasóink írták

  • 8. Kapuvári 2008. május 06. 19:42
    „Zsoltika!majd ha apunak megint lesz pénze,tudod,amit az adófizetőktől lop el az szdszes bácsikkal,akkor majd megint beülhetsz az autóba.apa és barátai tudod,most kikerültek a hatalomból és most nehezebb lesz lopni nekik, de majd megint becsapják a szavazókat és újra lesz pénze apunak!jól van zsoltika,bírd ki addig,aztán majd megint mehetsz az autóval!”
  • 7. kispistaistván 2008. május 06. 19:28
    „Mielőtt valaki beír ide valamit, tényleg nem árt tájákozódni...
    1947 októberében egy párizsi autószalonban a Federation Internationale de Automobile (FIA) tagjai létrehoztak egy egységes szabályrendszert, amely az autósport legmagasabb osztályára vonatkozik. Ezen kategóriába tartozó gyorsasági autóversenyt a Formula-1 névre keresztelték.
    1949-ben a FIA közgyűlésén Gróf Antonio Brivio javaslatot tett egy több futamból álló Formula-1 világbajnokság megrendezésére. 1950 május 13-án az angliai Silverstone-ban megkezdődött az autósport máig is legjelentősebb verseny sorozata.”
  • 6. nagy1 2008. május 06. 18:19
    „hehe, arra céloz, hogy Zsóti az a sajátos stílusú "versenyző" aki még az életben nem előzött, csak apuci befizette a körhintára?!”
  • 5. hehe 2008. május 06. 15:52
    „... azért azt tegyük hozzá, hogy jó pár pilóta van aki még egy kanyi vasat nem fizetett, csak tud vezetni.......
    ... mert mondjuk úgy kerülnek oda, hogy előtte mindenféle bajnokságokat megnyertek gyerekkoruk óta többször is.....

    Azért aki emlékszik még Zsolt botladozásaira a pályán..... hát több volt, mint vicces......

    Bizonyára egy jó pilóta, csak egy másik porondon kellett volna nyomulnia..... (persze megértem, hogy gyerekkori álom stb...)
    Talán más autósportban tud kiemelkedően teljesíteni.......”
  • 4. Nagy1 2008. május 06. 13:24
    „Mielőtt valaki azt veti parírra, hogy Baumgartner Zs. - akinek ezzel az érdemeit nem akarom kisebbíteni,- az első magyar forma 1-es pilóta, nem ártana tájékozódni!
    Az első magyar Grand Prix győztes SziSz Ferenc volt, 1906-ban. Igaz akkor még nem forma1 vala, de ha Habrburg Ottó Baumgartner első futama előtt a fenti adattal kijavíthatta az ORF riporterét, akkor nekem is fel kell hívnom a figyelmet Sziz Ferencre, aki amellett, hogy magyar származású volt, noch dazu megyénk szülötte is.
    Bővebben:http://hu.wikipedia.org/wiki/Szisz_Ferenc”
  • 3. győri_man 2008. május 06. 10:35
    „elég érdekes hogy nem a pilóta képessége számít, hanem hogy mennyi lóvé van az ember mögött, f*sza sport....”
  • 2. Lizsu 2008. május 06. 08:55
    „Próbálom szinten tartani magam..... :DDDDDDDDDDD”
  • 1. forma2 2008. május 06. 07:21
    „Nem is baj!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jótékonysági gála az utánpótlásért

Labdarúgás - Hagyományteremtő szándékkal rendezett futballgálát Gyirmóton a Győri Rotary Club. A… Tovább olvasom