Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Zaj, elektromos szmog és a vasút

- Csúcsidőben öt-tíz perceként halad el egy szerelvény a házunk előtt. Úgy tűnik a vasúttársaság nem törődik a mi életünkkel - panaszolják a soproni Fasor utcában, Kismartoni soron élők.

- Örömteli, hogy a GYSEV Zrt. fejleszti a vasútvonalát, a személyszállítás színvonalát korszerűsíti az eszközparkját, ugyanakkor nem szabad elfelejtkezni a sínek mentén élőkről sem - mondják a Fasor utca, Kismartoni sor lakói. - Csúcsidőben öt-tíz percenként halad el egy szerelvény a házunk előtt. S a zaj és hangahatás már kezd egyre elviselhetetlenebbé válni. Arról az elektromos szmogról nem is beszélve, amelyet magasfeszültségű villamosvezeték okoz.

Akár még aláírást is gyűjtenének azért, hogy ők is egészségesen élhessenek.

Csúcsidőben öt-tíz percenként halad el egy szerelvény
Csúcsidőben öt-tíz percenként halad el egy szerelvény. Fotó: Illusztráció.

Az ügyben megkerestük a vasúttársaságot is.

- Az elmúlt időszakban a GYSEV-et nem keresték a vasút okozta zajjal kapcsolatban - nyilatkozta Sötckert Dávid kommunikációs munkatárs. - Társaságunk viszont mindig nyitott arra, hogy a hozzá érkező megkeresésekről személyesen konzultáljon az érintettekkel.

Hozzátette, a GYSEV folyamatosan foglalkozik azzal, hogyan lehet megnyugtató megoldást találni Sopronon átvezető vasútvonalak kérdésére. A szakemberek már dolgoznak egy közlekedési koncepción. A legjobb megoldást alighanem az jelentené, ha csomópontosítanák a be- és kifelé haladó forgalmat.

Ez azt jelenti, hogy egy vágányra terelnék a Győr és Szombathely irányába, valamint a (Nagymarton) Wiener Neustadt és Kismarton (Eisenstadt) irányába közlekedő vonalakat. Az elképzelésnek van realitásalapja, de egyelőre hosszú távú elképzelésről beszélhetünk.

Olvasóink írták

59 hozzászólás
  • 59. Cloeon_dipterum 2010. május 28. 17:39
    „Engem az autók zavarnak leginkább. Büdösek, zajosak, rákkeltőek, drágák, egészségtelen életmódra nevelnek, elütnek/nem engednek átkelni az úton és másodpercenként jönnek egész nap.
    Szüntessük meg az autók használatát! Éljen a vonat!”
  • 58. civac 2010. május 09. 00:08
    „kedves rokonaim vagy 50 éve élnek a székesfehérvári vonal mellett budapesten. ők megszokták, fel sem tűnik nekik a vonat, pedig aztán arrafelé is jár csúcsidőben sok-sok vonat, unokaöcsém nagy-nagy örömére, mikor látogatóba érkeznek”
  • 57. szolgeza 2010. április 19. 11:16
    „Én még mindig nem értem? A sín volt ott előbb, nem? Mi a vita tárgya? Tök mindegy, hogy a GySEV belegyezett-e, az odaköltözők a telek megvásárlásával vállalták, hogy vonat mellé mennek lakni. Ennyi.

    Szerintem, inkább beszéljenek össze a GySEV-vel és közösen (!) pályázzanak zajvédőfal építésére. (A költségeket is közösen vállalva.)”
  • 56. támogató 2010. április 18. 00:01
    „51.
    köszönöm, nekiálltam. de ha valami nem lesz egyértelmű a kutatásaimban, jelentkezni fogok!

    52.
    az ékezetek hiányából ítélve nem magyar billentyűzet előtt ülsz. de ettől még nem kéne komplett marhaságokat írni a forgalmat illetően. egy vonat/perc? hol van ilyen áteresztőképesség? kertes-sopron _legjobb_ esetben is 5, sopron-fertőboz pedig 7 perc. szentgotthárd felé (igen, most éppen sokáig építkeznek két nagyobb részletben) pedig sopron-harka kb. 3 perc, de sopron-nagycenk már 8 perc. vagy egymáson átdiffundálnak a vonatok? ez a szabadalom tuti nagy lóvé, tessék levédetni! :P
    de hasonlóan nagy lóvé - csak éppen kiadási oldalról - a föld alá tenni a vasutat. és marhaság is. de jó kubikusok mindig lesznek...
    ja, még valami: nyugat-európában a villamos vontatás a nyerő, és nem a dízel. sőt, ha befejeződik a szentgotthárdi átépítés, akkor a gysev saját hálózatán behozza svájcot: a villamosítás 100% lesz. ha hiszed, ha nem.”
  • 55. SC 2010. április 17. 21:09
    „53. hozzászólás kmmk
    Kevésből is ért az ember! :-)
    És nem őriztünk együtt libát,ugye?”
  • 54. SC 2010. április 17. 21:06
    „52. hozzászólás info2009
    Sajnos jól látja a közeljövőt... :-(
    A hozzászólása tárgyilagos volt,ami itt ennél a cikknél nagy dolog.Gondolom olvasta a többit...”
  • 53. kmmk 2010. április 17. 21:05
    „SC!

    LOL
    Meg szerencse, hogy ismersz. Ha te ennyi szobol megismered az embereket...”
  • 52. info2009* 2010. április 17. 20:49
    „Majd ha allandoan sorompo elott fog Sopron lakossaga allni - akkor mit szolnak majd azok akik nem ott laknak?
    Az OBB az osszes keleti es deli nemzetkozi forgalma Sopronon fog keresztul menni...
    Ezt csak ugy lehet kikerulni, ha vagy foldala teszik Sopron tranzit vonalat, vagy Kophazan keresztul epitenek egy uj vonalat. Amint percenkent 1 vonat fog elhaladni, majd kivancsi leszek a hozzaszolasokhoz.
    Nem tudom, hogy az OBB hogyan vontataja a nehez tehervagonokat, de Nyugat-Europaban dizel a lokomotiv es jo budos. Amint beindul nyartol az igazi teher-forgalom, mindenki elvezheti a zajt es buzt. Aki nem lakott vonathoz kozel meg annak fogalma sincs mirol beszel. A lenyeg, egy nemzetkozi nagy volumenu teherforgalmat nem egy varos kozepen kell atvezetni es ezt nem kellene Sopron lakossaganak hagyni.”
  • 51. SC 2010. április 17. 18:36
    „46. hozzászólás támogató
    Ha ennyire érdekli a téma,vagy csak a szavaim igazságtartalmára kíváncsi:-) akkor nyugodtan keressen meg ezen a címen:
    sairam@vipmail.hu
    Minden kérdésére szívesen válaszolok.
    Ha nem vevő a személyes kontaktusra,a GYSEV irattárában,a ÉDU-KTVF irattárában is segítenek Önnek szívesen,úgy gondolom.”
  • 50. SC 2010. április 17. 18:29
    „Ja és még egy mondat,kedves kmmk!
    Hozzászólása nagyon hasonlít egy Gyurcsány nevezetű egyén nyilatkozataira. :-)”
  • 49. SC 2010. április 17. 16:08
    „43. hozzászólás kmmk
    Ide születtem,nem költöztem,lassan 40 éve.Már rég nem "háborgok"miatta,vannak sokkal fontosabb dolgok is az életemben.Összetartó,egymás gondjaival, bajaival is foglalkozó emberek élnek itt,köszönünk egymásnak,tiszteljük egymást.Többek közt ezért is lakom még itt.A Kisalföld évente leporolja a témát,gyengén megírt cikkeivel.Senki nem akarta,akarja betiltani a vasutat...Ha Ön zajterhelt helyen lakik,megpróbálhat tenni ellene,de úgy sem fog menni.Én is beláttam ezt már sok évvel ezelőtt... Én csak a tényeket közöltem 1. hozzászólásomban,de úgy látszik már ez is baj...Ja,GYSEV. :-)))”
  • 48. koko6210 2010. április 17. 12:24
    „Ez abszolut komolytalan ez a cikk illetve a lakók felháborodása!Ha fő út melllé költözik valaki ne csodálkozzon ha autok közlekednek ott vagy a repülőtér mellé ott meg reklamálni azért mert felszáll a gép.Vicc ha vasuti sin mellé költözik valaki nyilván ott vonat isközlekedik!Vagy ez csak számomra ilyen egyértelmű tény???Nyilván annyival olcsobb is volt a telek vagy a ház és amikor megvette látta,hogy ott megy a vonat!Ez VICCC”
  • 47. Zsuzsannám 2010. április 17. 12:04
    „30 milla lakáshitel,és már el is lehet költözni,ennyi.Én is ott nőttem fel,a sínek melletti panelban...nem sajnálok senkit...pff...ezek a hírek...”
  • 46. támogató 2010. április 17. 10:19
    „elektromos szmog? ne használjatok mobilt (adatátvitelt se), bluetoothos cuccokat, wifit, cb-rádiót, ne hallgassatok rádiót stb.
    zajterhelés? minek kellett odaköltözni. ja, mert olcsó volt? tetszettek volna előre gondolkozni! régi mondás, de sosem tanultok belőle, hogy olcsó húsnak híg a leve...
    a hozzáállás amúgy tipikus magyar mentalitás: dögöljön meg a szomszéd tehene is! ha nektek rossz, akkor másnak is legyen az? tessék összefogni, és ha önerőből nem valósítható meg, akkor pályázni - zajvédő falra, "elektromos szmog szűrő berendezésre"; tessék konstruktív megoldási javaslattal előállni, nem csak háborogni, más szemében keresni a szálkát!
    uff!

    SC:
    ha már utánajártál a dolgoknak, akkor _neked_ sokkal könnyebb lenne legalább a figyelmeztetések, bírságok, határozatok (iktató)számát megosztani az érdeklődőkkel, nem? lehet, hogy én nem találom meg mindegyiket. vagy egyiket sem...”
  • 45. oaxacaca 2010. április 17. 10:02
    „Nem voltam olyan kis szorgalmas,hogy végigolvassam az alanti hozzászólásokat, de ez a véleményemen úgysem változtatott volna. Miszerint: Aki a vasuti pálya mellett vesz,vagy épít házat, annak nyilvánvalóan számítania kell arra, hogy bizony ott vonatok közlekednek. Ennek gyakorisága az általános forgalomnövekedéssel párhuzamosan emelkedik.”
  • 44. Hozzászóló 2010. április 17. 10:01
    „Aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha megb....
    Nem kellett volna vasúti sín mellé költözni.”
  • 43. kmmk 2010. április 17. 08:58
    „SC!

    A nagy forgalmu ut mellett lakok, ez is a zajterhelt teruletbe esik. Tiltsuk be a forgalmat, mert par lako haborog. Nagyon jol tudtak, hogy hova koltoznek, mint on is. Vagy tan on elobb koltozott oda mint a sin es a vonat? El lehet koltozni.
    Ja meg: s/ GYESEV/GYSEV/”
  • 42. SC 2010. április 17. 07:28
    „Kedves támogató!Én az egyik érintett utcában lakom,éveken keresztül képviseltem a lakókat.Utánajártam nem kevés időmet,energiámat beleölve a lenti tények "kiderítésébe".Tedd te is.Tudod a "régi" időkben nem úgy ment,hogy dobj egy linket... :-)))”
  • 41. BLA 2010. április 17. 00:08
    „Kedves Dingdongok! Ha valaki a vasut melle epitkezik, akkor altalaban arra jarni fog a vonat!! Ha autout melle, ott meg az autok fognak jarni. Erdekes ugye?”
  • 40. molyhos_tölgy 2010. április 16. 23:12
    „az elektromos szmog a nagy feszültségű vasuti felsővezetékektől alakul ki. ugyan úgy mint, amikor az áramot távvezetékeken juttatják el a fogyasztókhoz. ez a több 10000-100000V veszültségkisugároz és hosszútávon megterheli a szivet és az érrendszert. a vonat meg 220V-tal meg nem jut messzire...”
59 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Idegen nyelvi verseny a Lacknerban

Sopron - A Lackner-napok versenysorozata keretében sikeres idegen nyelvi fordítóversenyt rendeztek. Tovább olvasom