Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Nem arra költünk, amire kellene, hanem amire kapunk pénzt

Sopron - A Brennbergbányai út, valamint a Sopront Ágfalvával összekötő út megújítására pályázaton mintegy 250 millió forintot nyert el a Magyar Közút Kht. Holott a városban számtalan olyan utcát találunk, amelyre jobban ráférne a korszerűsítés.
Csengery utca, Ady Endre utca, Balf és Fertőrákos közötti út, Hermesi út – néhány azon utak közül, amelyeken már szinte lehetetlen a közlekedés. Felújításuk mégis évek óta várat magára. Ezért is tűnhetett meglepetésnek, hogy a Brennbergbányai út (az Erzsébet-kert és a hosszúbánfalvi buszforduló között), valamint a Sopront Ágfalvával összekötő út megújítására mintegy 250 millió forintot nyert el a regionális fejlesztési tanács által kiírt pályázaton a kezelő Magyar Közút Kht. A közlekedők nem értik, miért olyan útszakaszra jut pénz, amely viszonylag jó állapotban van, s miért nem olyanra, ami szinte már járhatatlan, mint például Brennbergbányán, a templomtól az újonnan megnyitott határátlépőhöz kivezető „kátyúfolyam". A közlekedők számára mellékes, hogy kinek – önkormányzat vagy állam – a kezelésében vannak ezek az utak. A cél az lenne, hogy mielőbb rendbe tegyék a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat. A kis magyar pályázati helyzetkép azonban más: arra költünk, amire kapunk forrást, még ha igazából nem is lenne szükséges, csak azért, hogy ne vesszen el a támogatási pénz.

A laikus kíváncsi rá, egyáltalán milyen igények, felmérések alapján írják ki ezeket a pályázatokat.

– A szóban forgó pályázati kiírás az úgynevezett öt számjegyű utak felújítására vonatkozott – mondta el megkeresésünkre Kránitz László országgyűlési képviselő, a fejlesztési tanács tagja (MSZP). – A pályázatok között nem szerepelt a Csengery, az Ady Endre vagy a Hermes felé vezető út, így ezekről dönteni sem lehetett. A Csengery utca négy számjegyes, az Ady Endre pedig városi fenntartású, ez utóbbi esetében az önkormányzatnak kell pályázatot beadnia. A megyében mintegy 1,3 milliárd forintot osztottak el. A Balf és Fertőrákos közti út beletartozott ebbe a kategóriába, de a teljes felújítása a keret felét elvitte volna, továbbá nem volt megfelelően előkészítve. Így ezt a szakaszt külön kezeljük. Ott ki kell építeni az útalapot, valamint a kerékpárutat is. Tudjuk, évek óta húzódik a korszerűsítés, ami biztonságosabbá tenné a kerékpározást is. A határon átvezető utak ügyében pedig már megkezdtük a tárgyalásokat a közútkezelővel.

Térjünk vissza még egy gondolat erejéig a támogatást nyert szakaszokra. Laikusként úgy látjuk, jó állapotban vannak ezek az utak. Ráadásul az ágfalvi szakaszt néhány éve újították fel, ezért is tűnhet érdekesnek, hogy most újra munkagépek jelennek meg. Talán egyszerűbb lett volna egyszer, de akkor rendesen elvégezni a munkát. Időt, bosszúságot és nem utolsósorban pénzt takarítva meg ezzel.

A szakértői vélemények mindenestre megállapították: a pályázaton nyertes útszakaszok felújítása szükségszerű. Légrádi Veronika, a Magyar Közút Kht. szóvivője a Kisalföld érdeklődésére kifejtette, a Csengery utca második felének felújítása szintén szerepel a 2007–2008-as időszak projektjei között. A tervek elkészültek. A soproni önkormányzattal egyeztetve rövid időn belül megkezdődik a közbeszerzési eljárás. A beruházás várhatóan 2009-ben megvalósul.

Olvasóink írták

  • 12. lolita 2008. szeptember 15. 19:16
    „A Hermesi utat kene megcsinalni mert halalosan veszelyes,de erre nincs penz?Kerem menjenek vegig azon az uton amit körülbelül 40 evvel ezelött aszfaltoztak mikor en meg gyerek voltam,s ott laktam!Ajanlom mindenkinek aki teheti menjen fel Hermesre autoval erdemes!Szomoru hogy arra nincs penz amire szükseg lenne,ugyanis 40 evutan aHermesi utat vegig megcsinalni!”
  • 11. ki 2008. szeptember 08. 13:07
    „kilátó (Lőverek)

    Én javasolnám mindenkinek, hogy a Károly-kilátó, TV-torony felé vezető utat nézze meg (ahogy a Lővér körútról rákanyarodik) borzasztó út tárul elé

    Ez az út fogadja a turistákat (is), meglehet a városról a véleményük. A város és az erdészet egymásra vár és mutogat már évek óta.”
  • 10. mindigatutit 2008. szeptember 06. 09:17
    „10-es
    ezzel csak az a baj,hogy egyoldalú az újság ergo semmi hitele nincs,csak egy nagy kapmányújság az egész.de te csak idd a szavait a dakotának,hajrá”
  • 9. pulci 2008. szeptember 05. 18:39
    „Nem tudom mért kell szidni a cikk szerkesztőjét tény ezekre az útszakaszokra bőven ráfér az újítás és Kránitz úr el is magyarázta miért ezekre kaptunk pénzt. Tipikusan megint a sírás megy ahelyett hogy örülnénk hogy a balesetveszélyes utak felújítására kaptunk pénzt. Kezdem észrevenni semminek sem vagyunk képesek örülni mindig valakivel vagy valamivel van bajunk.”
  • 8. Szép 2008. szeptember 05. 15:45
    „Az Ágfalvi úton, érdekes módón Ágfalviak törik össze magukat a relatí gyórshajtás miatt....Pedig tudják milyen keskeny, csúszós az út, de azért 80 alatt nem közlekednek!Hiába építették a bicikliútat, ha a kerékpárosok inkább az Á.úton mennek, a bicikli úton pedig autók....
    Az Ady felújítását már Walter - Krániz duó is emlegette évekkel ezelőtt!”
  • 7. miracle 2008. szeptember 05. 13:20
    „Azt nem tudom, hogy melyik út milyen állapotban van. De mindenesetre elég szánalmas, hogy ha a pályázatok úgy általában vannak kiírva, hogy akkor idén az 5-számjegyű utak, mert dobókockával ötöst dobott az illetékes hivatalnok.
    Nem úgy kéne ennek menni, hogy megkérdezik a szakmailag jártasat (jelen esetben: közútkezelő), hogy hány km utat akar felújítani és hol és akkor arra pályázzon ?”
  • 6. fc soproni 2008. szeptember 05. 10:39
    „Ez az újság országos és teljesen fidesz szemszögből van megírva(helyi téma). Központilag ki finanszírozza? Ki a felelős kiadó? Megcsinálták a Orszájáró2 kiadványt. Gondolom minden fideszes városnak kötelező beszállni. Felháborító!!!!!!!!!!!”
  • 5. Vége 2008. szeptember 05. 09:47
    „A helyi témára egyetlen egy forintot sem szabadna költeni, ez a hozzá enm értő városvezetés öntömjénezéséről szól. Azonnal meg kellen szüntetni.”
  • 4. ÁGFALVI 2008. szeptember 05. 07:04
    „nem majdnem minden héten hanem minden héten legallább kétszer valaki kisodrodik a kanyarban most már nem is kell gyorsan menni mert nemrég egy papi 50km/h sebességnél törte lepityára az autóját .szóval az ágfalvi út egy kicsit veszélyes üzem.a cikk irójának meg üzenem hogy foglalkozzon valami mással ne a mi életünkel játszon .vagy ha úgy gondolja jöjjön ki ágfalvára és beszélje meg a lakossággal egy nyilt forumon és ha esetleg vissza menne sopronba akkor majd meglátjuk hogy vissza ér-e épségben autójával.”
  • 3. Cerwin75 2008. szeptember 05. 06:57
    „Az Ady E. utat már idénre is megigérték, persze még egy igéret, amit nem fognak teljesíteni... Fontosabb volt a pénzt a Helyi téma című Fidesz kiadványra, meg a perköltségekre költeni. Nem beszélve a mélygarázsról meg Balfi utcáról, ami már világszintű közröhely tárgya lehetne...

    Szedjék már össze Magukat!
    Kicsit sem érzik, hogy ez már ciki?”
  • 2. bk 2008. szeptember 05. 06:37
    „nem akarok kötekedni, de a cikk írója hülye és fogalma sincs dolgokról, igenis mind a két útra ráfér már a felújítás, többek között azért mert az Ady Endre úton 20nál többel nem lehet menni a rossz út viszonyok miatt. ha meg nem lenne még ennél is tudatlanabb tudná hogy a Sopron-Ágfalva közti úton majdnem minden héten van baleset, annyira rossz az út minősége....ennyit erről..”
  • 1. fc soproni 2008. szeptember 05. 04:49
    „Ez az újságíró a fidesz tagja? Megbízást kapott, hogy Kránitz László pályázati pénzszerzését akarattal rossz fénybe tüntesse fel. Úgy fogalmaz mintha ez kidobott pénz lenne.Sokan panaszkodnak az Ady Endre útra, önkormányzati tulajdon. A perköltségekből bőven jutott volna rá. A város ilyenekre miért nem pályázik? Ezt is boncolgatni kellene tisztelt újságíró úr.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új dékáni vezetéssel kezdődik a faipari mérnöki kar tanéve

Sopron - Dr. Jereb László (1947) egyetemi tanár személyében új dékán vezetésével kezdődik a… Tovább olvasom