Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Munkahelyeket is megszüntet a szociális intézmények átalakítása Sopronban

Az önkormányzat szociális intézményeinek ˝holding-szerű˝ összevonásáról is döntött a közgyűlés csütörtökön.
Három évig működött az IGSZ

A soproni önkormányzat 2008. július elsejével az Intézményi Gondnokságot átszervezte, és létrehozta az Intézmények Gazdasági Szolgálatát (IGSZ).

Két költségvetési szerv kivételével (Polgármesteri Hivatal és Soproni Erzsébet Kórház) valamennyi intézmény gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat az IGSZ látta el. Idén az önkormányzat az óvodák tekintetében ˝bokrosítást˝ hajtott végre, az intézmények számának csökkenésével az IGSZ feladata is csökkent.

Működését megvizsgálva, - három évvel a létrehozása után - az IGSZ megszüntetéséről döntött csütörtöki ülésén a képviselő-testület, 14 igen, 0 nem, 2 tartózkodás mellett.

Az Intézmények Gazdasági Szolgálata alapfeladatait a jövőben a jogutód, az önkormányzat látja el. A döntéstől azt várják, hogy az intézmények gazdálkodása sokkal hatékonyabb lesz, a fenntartó könnyebben ellenőrizheti a kiadásokat, a kommunikáció az intézményekkel egyszerűbbé válik.

Az IGSZ-nél harminckilenc közalkalmazott állt jogviszonyban, közülük azonban csak húsz kerül át a hivatalba, ahol ezentúl ellátják a gazdasági feladatokat.

Összevont szociális intézmények

Az önkormányzat szociális intézményeinek ˝holding-szerű˝ összevonásáról is döntött a közgyűlés csütörtökön.

Az Egyesített Szociális Intézmény (ESZI), a Napszak Integrált Intézmény (Napszak) a Sopron és Környéke Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgáltató Központ (Gyermekjóléti) Flandorffer Ignác Szociális Intézet és Mikrotérségi Gondozási Központ Intézmény (Flandorffer Intézet) szociális intézmény összevonása – előzetes becslés alapján – 20 fő bérének és a kapcsolódó járulékainak a megtakarítását eredményezheti.

A számított 20 fő elsősorban az intézmény irányításához kapcsolódó személyzet - olvasható az elfogadott előterjesztésben, amiben szerepel:

A munkabérből és járulékokból várható megtakarítás előzetes becslés szerint 25-30 millió Ft éves bérmegtakarítást és ezen felül ezek járulékait jelenti, míg a végkielégítés 10 millió Ft-ot, a felmentési időre jutó bér 5 millió Ft-ot jelentene, amelynek fele a létszámleépítéshez kapcsolódó pályázatból finanszírozható.

Mindezen lépések a racionalizálást, ésszerűsítést szolgálták az előterjesztések szerint.

Olvasóink írták

  • 10. sogorferenc 2011. október 30. 00:43
    „Az elmúlt években a dinamikus fejlődés megvalósítása érdekében tett intézkedések lassan meghozzák az eredményt. Helyileg és országosan is egyre többször olvasom, hogy szükség lenne hatástanulmányok/vizsgálatok készítésére. Mit jelent ez? Miért lenne rá szükség? Akár a nyugdijpénztár kérdése, a közmunkások, a rokkantak, az oktatás, az egészségügy, a hajléktalanok de a különböző életpályamodellek.... vagy a tb járulék átalakítása adóvá.. mind-mind az újkori fejlődés eszközei! Az eredmények lassan láthatóvá válnak. Ha sikeres lesz az átalakulás és ehhez majd a polgármesterek fizetését is jelentősen lecsökkentik akkor valóban megjelenik a minőségi fejlődés! Nem kell türelmetlenkedni!”
  • 9. scilla 2011. október 28. 20:16
    „"Idén az önkormányzat az óvodák tekintetében ˝bokrosítást˝ hajtott végre, az intézmények számának csökkenésével az IGSZ feladata is csökkent." - ??????? Összevonás: max. a vezetők száma, ill. fizetése csökkent - ettől miért csökkent az IGSZ feladata?
    20 fő+20 fő=40 fő - most akkor ennyivel több közcélú dolgozóval számolnak a jövőben?
    Esetleg hatástanulmány kéne, mielőtt létrehoznak valamit, esetleg végig kéne gondolni az ésszerű működtetést, és akkor nem tűnne kidobott pénznek a rá áldozott összeg, nem kéne embereket rakosgatni (vajh´ milyen szempontok szerint???), vagy szélnek ereszteni :(
    Amennyiben az említett intézmények megmaradnak, csupán néhány vezető státusza változik, a feladat nem, mitől lenne kevesebb az intézményekkel kapcsolatos adminisztráció (ebben a bürokratikus világban...)?
    Persze, lehet ésszerűsíteni a dolgokat, átszervezni a munkát, oké, még ezt is lehet: megszüntetni egy intézményt, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket (bármik is voltak azok), de ez most biztosan ésszerű döntés? És ha a döntés az is, MOST legalább megvizsgálták, milyen munkafolyamatok és milyen mennyiségben kerülnek vissza a hivatalba - és az a létszám, amit át szándékoznak venni, valóban megfelelő? Mert ha igen, hát hajrá...., ám vannak aggályaim :(”
  • 8. csingilingi 2011. október 28. 20:07
    „#4 rozinéni
    2008-ban azt a polgármestert Fodor Tamásnak hívták.”
  • 7. öröksoproni 2011. október 28. 16:08
    „Nem gond gyerkek, az l millió új munkahely közül csak találnak maguknak valót. Addig meg eltengődnek valahogy valami kényszermunkán.”
  • 6. bali00004 2011. október 28. 13:48
    „lesz mindenre pénz majd. csak vegye meg valaki az "üvegházat".”
  • 5. psanyi 2011. október 28. 10:26
    „Roppant átgondolt lépés volt ez 2008-ban a polgármesterünk részétől.

    Nem inkább a Helyi Téma nevű szennylapon kéne spórolni? Abból futná a 20 ember bére lazán, és a szociális ellátást sem vágnák agyon. Ja persze, akkor nem lenne hol szétkiabálni egykori Gyurcsányunk vélt és valós ügyeit. Emiatt pedig a pártlapra szükség van, kerül amibe kerül, nem baj, ha mi fizetjük.”
  • 4. rozinéni 2011. október 28. 09:19
    „van a cikkben egy olyan is az önkormányzat 2008 julius elsejével, no ki is volt akkor a polgármester stb?????????????”
  • 3. himbi 2011. október 28. 08:17
    „Ajjajj, segítsetek kérlek titeket! Magyarországon volt anno 1 párt aki 1 millió új munkahelyet ígért! Nem emlékszem már melyik volt az, de Ti talán tudjátok!”
  • 2. 1soproni 2011. október 28. 07:16
    „"A döntéstől azt várják, hogy az intézmények gazdálkodása sokkal hatékonyabb lesz, a fenntartó könnyebben ellenőrizheti a kiadásokat, a kommunikáció az intézményekkel egyszerűbbé válik."
    Ugyanezen érvek miatt hozták létre :)”
  • 1. creat 2011. október 28. 06:33
    „Azt elfogadom, hogy emberek elküldésével bérköltség megtakarítható. De! Mennyi lesz majd az egyéb költség, hogy papírokat küldözgetnek egyik intézményből a másikba, persze gk-val, személyzet (vezető, karbantartó, ...) ingázik egyik helyről a másikra? Telefonálgatások? (mármint egymás közti)
    Nem vagyok meggyőződve, hogy hatalmas lesz az a megtakarítás.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három érdeklődő is van az inkubátorházra - Soproni közgyűlés

Az inkubátorház értékesítési folyamata elindulhat, az önkormányzati cégek a terv szerint kiköltöznek… Tovább olvasom