Kisalföld logö

2016. 02. 11. csütörtök - Bertold, Marietta 0°C | 9°C

Jól vizsgázott az okosbusz-rendszer Sopronban

Több mint fél éve végéhez ért a „buszprojekt" Sopronban, vásárolhatunk jegyet, bérletet
automatából, „beszélnek" a totemoszlopok.

– Az információs oszlopokat azért is tartom jó ötletnek, mert mindig tudom, hogy nem késtem le a buszt, vagy éppen van még egy-két percem a következő járatig – mondta lapunknak a soproni Kusztor Daniella, miközben menetjegyet vásárolt az egyik automatából. Társa, Kovács Zoltán hozzátette, elég gyakran buszozik, s úgy véli, inkább a turistáknak segít a hangos utastájékoztatás.

Az év első öt hónapjában több mint harmincnégyezer menet- és bérletjegyet vásároltak a soproni jegyautomatákból. Felvételünkön Kusztor Daniella és Kovács Zoltán vette igénybe a szolgáltatást. Fotó: Ma
Az év első öt hónapjában több mint harmincnégyezer menet- és bérletjegyet vásároltak a soproni jegyautomatákból. Felvételünkön Kusztor Daniella és Kovács Zoltán vette igénybe a szolgáltatást. Fotó: Magasi.


Ugyanezt erősítette meg Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója is. – A visszajelzések alapján az utasok megszerették a rendszert, és használják annak szolgáltatásait. Elsősorban azonban nem a naponta közlekedők számára, hanem a turistáknak nyújt teljes körű tájékoztatást. Ezt igazolta a VOLT Fesztivál közönségének pozitív reakciója is – fogalmazott, majd hozzátette, mára a kétkedők is megtapasztalták, hogy ez egy működő, minden tekintetben hasznos rendszer.

– Az idei év első öt hónapjában több mint harmincnégyezer darab menet- és bérletjegyet vásároltak a soproni jegyautomatákból, ami a teljes helyi eladás húsz százaléka. Az elővételi menet-, heti- és tanuló havi bérletjegyet vásárlók hatvanöt százaléka, míg a napijegyet igénybe vevők kilencven százaléka az automatákat használja. Az utasok jelentősen nagyobb arányban fizetnek a gépeknél készpénzzel, mint bankkártyával – részletezte a vezérigazgató. Kérdésünkre elmondta, működik az utasszámláló rendszer is, amit alapvetően a zsúfoltság, továbbá az utazási igények megállapítására használnak.

– Legutóbb a nyári tanszünet megkezdésével kapcsolatos utasforgalmat, illetve a VOLT Fesztivál miatt megnövekedett forgalmat kontrolláltuk. A kapott adatokból döntöttünk arról, hogy mely vonalakon, mely időszakokban mekkora kapacitású autóbuszokat közlekedtessünk. Hosszabb távon pedig az utasforgalmi adatokat a menetrendi javaslataink elkészítéséhez használjuk fel – fogalmazott.

– Az elmúlt időszakban jelentős üzemzavar, meghibásodás nem történt. Természetesen egy ilyen kiterjedt és bonyolult forgalomirányítási és utastájékoztatási informatikai rendszerben apróbb hibák, kisebb ideig tartó üzemzavarok mindig előfordulnak. Ezeket szakavatott szerviz és üzemviteli szakembereink rövid időn belül mindig elhárították és a jövőben is ezt fogják tenni – zárta Pócza Mihály.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. @méhecske@ 2012. július 29. 10:49
    „Igen jok az automata jegy s bérlt kiadi
    megkönyiti az enberek dolgát csak igy továb”
  • 25. Freehill 2012. július 28. 11:08
    „#22 himbi: ha valaki NEM a buszvezetőtől veszi a jegyét, hanem előre gondoskodik róla, akkor ezzel kb. fél percet spórol meg a többi utas menetidejéből. Nem értem, hogyan lehetne ez fordítva!
    Azt sem értem továbbra sem, hogy az alkalmanként utazók miért nem képesek mindig maguknál tartani 1-2 előre megvásárolt tartalék jegyet! Hogy amikor hirtelen kell, sehová se kelljen rohangálni, idegeskedni, hanem egyszerűen elő lehetne venni a tárcából. Aztán utána pótolni a készletet. Túl egyszerű lenne?”
  • 24. Roland985 2012. július 20. 21:51
    „Sok idióta,tudatlan,Barom! Minek pofáztok olyan dologról amihez gőzötök sincs vagy semmi rálátás! ezeket a negatív kérdésekkel nem a Volánt kéne szidni mert kurvára nem úgy van ahogy azt ti hisztitek. Ott kezdődik ,h az önkormányzat rendeli meg a járatokat és azok idejét mennyiségét, stb. A menetjegyek árát is az fogadja el. A volán csak csak elvégzi a megrendelt szolgáltatást. De nem is folytatom mert ennyi idiótának felesleges. Sok paraszt csak kiáll a buszmegállóba, jön a busz felszáll a többség nem is fizet érte és ez számára egy természetes dolog.
    Elvárják az új buszokat? Aztán mégis,h hogyan? A drága város több mint 100 millával tartozik a volán-nak. az új buszokat megrongálják. Elvárásokat szabni, meg a pofázás az megy, de közbe nem tudtok semmit.Azt kéne,h a volán egyszer azt mondja,h ebbe a városba ennyi volt. Majd jönne egy vállalkozó aki majd senkit se fog ingyen vinni. Se nyugdíjast, se diákat, se beteget, se "mákos" kártyával rendelkezőt se senkit! Mindenki fizetni fog! Ez kéne ennek a sok parasztnak aztán rájönnének,h mégis csak jó volt ez a "szar" Volán”
  • 23. orion1 2012. július 16. 21:34
    „A jegykiadó gépen piszkálódtam múltkor ameddig vártam a buszt, és a térképre kattintva figyeltem meg azt, hogy a buszmegállók helyét jelölő kék kockára hiába kattintok, mint a weben, ott nem írja ki, hogy az adott megállóban mikor jön legközelebb busz :(”
  • 22. himbi 2012. július 16. 12:45
    „21.Freehill!
    Épp ezzel a jelenlegi rendszerrel fogja a jegyvásárló feltartani a többi utast és késleltni az utazást! Miért is? Igaz már leírtam egyik hozzászólásomban. Azért mert itt ahol lakom a Jerevánon ha minden igaz akkor 1 azaz 1 automata van. Na, de ha 2 is van az sem elérhető a számomra.
    1. ha nagyon késésben vagyok vagy szakad az eső esetleg -20 fok van akkor busszal vagyok kénytelen menni és régebben (kb 1 éve..) még az újságárusnál is lehetett jegyet venni vagyis most ez megszünt. Ahhoz, hogy olcsóbb buszjegyhez jussak előbb a Teleki Pál utcából hátra kellene mennem a buszvégállomásra ami kb. 5- 8 perc. Viszont h az újságárusnál vehetnék buszjegyet akkor mindez kb. 1 perc lenne és még a buszt is elérném. Mondom még egyszer... késésben vagyok..., de ha nem is vagyok késésben akkor is miért induljak el itthonról - 5-8-10 perccel előbb és miért induljak másik irányba mint amerre eredetileg mennem kellene, azért, hogy buszjegyet vegyek? Mennyivel olcsóbb vajon a jelenlegi rendszer? Mennyibe került egy egy buszjegy és bérletautomata? Mennyi a havi fenntartási kööltsége? Áram, takarítás, feltöltés, stb...? Na, és mennyibe került vajon a régi rendszer amikor több helyen és gyorsabban lehetett jegyet venni? Ezzela rendszerrel az a baj, hogy némely esetben belekényszerítenek a drágább jegy megvásárlásába.”
  • 21. Freehill 2012. július 15. 11:15
    „himbi: "buszon miért diszont drágább?"
    Alapvetően azért, hogy ne vásároljanak túl sokan a buszon, mert az késést okoz, feltartja a többi utast. Viszont olyan esetben, amikor lerobban a busz, és ezért át kell szállni, szerintem is az a minimum, hogy a második busz vezetője elfogadja a lerobbant buszon érvényesített jegyet! Csodálkozom is, hogy nem így történt...

    vitriol2: a pénz 90%-át az EU célzottan adta, azaz csak ilyen célra lehetett fordítani, a maradék 10%-ból pedig legfeljebb egy új kisbuszt lehetett volna venni... Ráadásul nem csak az oszlopokról van szó, hanem egy komplett forgalomirányítási rendszerről, ami kevésbé látványos, de annál fontosabb!”
  • 20. Winkoo 2012. július 15. 10:28
    „Kedves Hozzászólók mielőtt bármihez is hozzá szóltok először informálódjatok.
    1 A nap nagy részében azért van akár 20 perc a két busz érkezése között mert a Csengery utcában a nagy forgalom miatt állandó a torlódás.
    2 A buszjegyek azért ilyen drágák mert a Kormányunk szinte mindenkit ingyen utaztat. A statisztika amit készítettem abból meg állapítottam hogy Sopronban az utazó közönség 71% ingyen utazik!!!!!!!! mert vagy nyugdíjas vagy annak adja ki magát. Nagyon sokan kapnak az önkormányzattól olyan Kártyát amivel ingyen utaznak.
    3 Azért nincs korszerüsitve a busz állomány Sopronban mert a kedves Kormány nem ír ki pályázatot a busz beszerzésre(ezt lehetett olvasni is cikkben!!!!)
    4 A jegy automatát meg kéne tanulni kezelni és akkor nem menne tönkre. Láttam már olyat hogy egy kedves hölgy össze hajtva rakta bele a pénzt. Nagyon sokan először bedobja a pénzt és utána akar választani pedig pont fordítva kell.”
  • 19. vitriol2 2012. július 15. 07:17
    „Oké szép és jo dolog, de ha az "informácios oszlop" este 9 után is hangossan "közli" a buszok helyzetét, hát az egy kicsit zavaró az ott lakoknak. ez a hangos közlési kényszer föleg a mostani kánikulában volt nagyon zavaró- mivel ablakot nyitni nem lehetett.
    ja és abbol pénzből amit költöttekaz "oszlopokra", tán inkább a buszok korszerüsétésére áldozhattak volna.”
  • 18. himbi 2012. július 14. 12:46
    „14.Jetta!
    Az a baj ha az ember siet akkor nem ér rá automatiág gyalogolni. Igaz, nagyon nagyrészt bringával kiözlekedem, de ha 1x - 1x szükség lenne a buszra akkor bosszantó, hogy így lehuzzák az embert. Nem arról van szó, hogy évente néhány alkalommal nem bírom ki a 350 Ftot hanem arról van szó, hogy a buszon miért diszont drágább? Elhiszem ait írsz! Viszont iylen esetben illene a eliserni azt, hogy ha már van jegye az embernek és nem érte el az úticélját a Volán hibája miatt (hiszen nem az utasok tették tönkre a buszt) akkor az a megváltott jegy érvényes legyen 1 alkalommal a másik buszra az úticél befejezéséig vagy adják vissza a jegy árát.”
  • 17. Kuvasz 2012. július 14. 12:21
    „Jó lenne a rendszer, ha hibátlanul működne. Sajnos rendszeresen mond be olyat, hogy a...sz. járeat megérkezett, amikor még csak közeledni látszik.
    A buszon a Hóvirág utca helyett - szinte minden kocsiban - csak Virág utcát mond be az automata.
    Ugyanakkor a 2-es járatnál, amikor csak 1-es jön ellenkező irányba, miért mondja be, hogy átszállási lehetőség az 1-es járatra, mikor a visszamenet nem minősül átszállásnak. Ez fordítva is igaz.
    Az OTP előtt, ill. a Festőköznél miért mond be átszállási lehetőséget, mikor ott nincs mire átszállni?”
  • 16. Freehill 2012. július 14. 11:15
    „2, 5, 6: korábbi cikkek kommentjeiben mindig az volt a gond, hogy a buszok nem csatlakoznak jól a vonatokhoz. Na most, ha minden (eltérő irányú, csak egy rövid szakaszon fonódó) busz máskor menne, akkor egyetlen egy csatlakozna a vonathoz, a többi meg nem, akkor abból lenne anyázás! Másik: aki annyira okos, nyilván meg tudja mondani, hogyan hangolható össze egy 20 és egy 30 percenként járó busz. Általános iskolai matematikából következik, hogy sehogy! Azzal a bizonyos "kis agymunkával/emberi elmével" belátható lenne, hogy ilyen esetekben a járatok egy része hangolható, más részük viszont szükségszerűen közel lesz egymáshoz! Ha ezzel szemben pl. a bánfalvi buszok is 20 percenként járnának, máris ki lehetne hozni az egyenletes 10 perces követést az 1/2-vel a Várkerületen, de arra a városnak nincs pénze :( A Volán meg csak abból tud főzni, ami van...”
  • 15. Freehill 2012. július 14. 11:14
    „11: sem a teljesítmény-csökkentésről, sem a tarifaemelésről nem a Volán dönt! Ő csak végrehajtja a megrendelő döntését. Bármely más "szállító cég" ezt tenné, mert ezt írja elő a szerződése!”
  • 14. Jetta 2012. július 14. 02:13
    „8. himbi 2012.07.12. 18:31 : Tökéletesen egyetértek,hasonló a problémám, mindamellett, hogy a kihelyezett automata jegykiadó egy potenciális lutri!! Vagy működik, vagy (nagy átlagban) nem, mindenesetre néhány kilométert beletesz az ember a lábába, mire célt ér(végül is, miért is kellene akkor már a busz??!)! Olyankor valahogy nagyon nem érdekel, mit mond a "totem oszlop" és hogyan villognak a pöttyök rajta... Aztán ha végül sikerrel járunk,, jön a (...)busz, majd a következő megállóban "lerobban", és kezdődik minden előröl, mert a (nagy nehezen) megváltott vonaljegy a továbbiakban NEM ÉRVÉNYES! (valós történet!!)”
  • 13. Marrow001 2012. július 13. 22:39
    „feketebodza : Őrülök neked!!

    TancsKaszabell : --A 11.-s mellett az automatánál már néhány napja lehetett érezni az amperszagot.(sima kimelegedés egy laza kötésnél vagy egy hibás kondenzátor eldurrant a világítási á.körben (!) szerintem nem kell ehhez 9 fő vizsgáló!!!!!) --

    Honnan vagy Te ennyire jól informált??? Talán ott voltál mikor elkezdett égni a kondi?
    Ha amper szag volt, nem kellett volna értesíteni valakit aki ebben az illetékes??

    Gondolom ha a kocsidban is amperszag van megvárod amíg ki gyullad??
    Vagy csak sz..sz bele mert ez a volán.........”
  • 12. feketebodza 2012. július 13. 17:04
    „Nekem személy szerint bejött. Az automaták ott vannak, amerre járok, örülök, hogy tudom, hogy ténylegesen mikor jön a következő busz, a 9 éves fiam teljesen odavan a világító pöttyökért, amik a busz hollétét jelzik, folyton méri, számolgatja a menetidőt, késéseket, a kijelzőtől eltérő érkezéseket:) Viccen kívül, örülök neki, és a Volánnal sincsen szinte semmi bajom, velem általában mindenki kedves és rendes (lehet, hogy az utasok hozzáállásán is van még mit csiszolni). Nyilván nincs kolbászból a kerítés, de tettünk egy lépést jó irányba.”
  • 11. TancsKaszabell 2012. július 13. 06:42
    „Szerintem sincs semmi okuk a dicsekvésre !
    Néhány kilométerrel arrébb elképzelhetetlen,hogy egy szállító cég zavarokat okozva (!) csökkenti a szolgáltatását, majd árait növeli...,azonnal kiüti ezzel magát a piacról.
    Igen azt is tudom,hogy neki is tartoznak... De ott ilyen felelőtlenül gazdálkodó önkormányzat sincs!

    A VOLT rendezvény lehet,hogy a vállalkozóknak siker de a város közlekedését simán agyonvágta...rendre zavarokat okozott.Egyik nap három elalélt kispajtáson keresztül furakodhattunk fel a buszra.
    A 11.-s mellett az automatánál már néhány napja lehetett érezni az amperszagot.(sima kimelegedés egy laza kötésnél vagy egy hibás kondenzátor eldurrant a világítási á.körben (!) szerintem nem kell ehhez 9 fő vizsgáló!!!!!)”
  • 10. IkvaHírLACEE 2012. július 12. 22:35
    „Az utastajekoztatassal fel nem szerelt jaratokat meg mindig nem ajanlja fel atsyallasi lehetosegnek?”
  • 9. novap 2012. július 12. 19:08
    „Csak dicserni tudom, bevalt !”
  • 8. himbi 2012. július 12. 18:31
    „"Az elővételi menet-, heti- és tanuló havi bérletjegyet vásárlók hatvanöt százaléka, míg a napijegyet igénybe vevők kilencven százaléka az automatákat használja.

    Arról is írjanak, higy az újságárusoknál és egyéb helyeken megszűnt a buszjegyvételi lehetőség jóideje. Így ha nagyritkán buszra kell szálnom akkor reggelente a buszon vagyok kénytelen jegyet venni drágábban mint amennyiért automatából vagy anno az ujságárustól vehettem...
    Akkor buszozok ha meg vagyok késve és gyalog nem érnék be munkába vagy nagyon havazik télen, stb... ilyenkor nem sétálhatok el a kb. 600 m-re levő automatáig ami vagy ad nekem jegyet vagy nem hanem a buszon kell megvennem drágább pénzért ugyan azt a jegyet. Lehúzás az egész dolog mivel minden buszmegállóban nem biztosítják az automatás jegyvásárlást! Vagy nekem nem kell automata csak akkor a tőlem kb 40 m-re levő újságárusnál hadd vehessek jegyet.”
  • 7. SAmu 2012. július 12. 18:02
    „A 11-essel szembeni totemoszlop belülről tövig kiégett , ezt láttam 12-én....
    Remélem, garanciális még....”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

NYME: Kikapcsolták az áramot

Felhalmozott tartozás miatt az áramszolgáltató szerdán kikapcsolta a villanyt a Nyugat-magyarországi… Tovább olvasom