Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Hiányos tájékoztatás? - Újabb panasz a GYSEV-es vágányzár miatt

A GYSEV megérti az utasok panaszait, azt is hogy rengeteg kellemetlenséggel jár a vágányzár.

Sopron és Csorna között, a vasútvonalon a vágányzár van érvényben, így a két város között az utasokat pótlóbuszokkal szállították. Volt olyan alkalom, amikor több volt az utas, a vsúttársaság már nem tudott időben újabb buszokat megrendelni.

Az erről szóló cikkünk itt érhető el >>

Azonban újabb olvasói megkeresés is érkezett a témában.

A napokban a nyaralásból hazatérve Győrből vonattal szerettünk volna Sopronba utazni. Megvettük a jegyeket a jegypénztárnál, látszólag minden rendben ment, a hangos bemondón sem számoltak be semmiféle problémáról – áll olvasónk szerkesztőségünkbe küldött levelében.

Így folytatódik: amikor Budapest felől megérkezett az IC meglepetten tapasztaltuk, hogy olyan kocsi nincs is a vonaton ahová a helyjegyünk szól, ezért felszálltunk egy másik kocsiba, mondván, hogy a kalauztól kérünk felvilágosítást. Felszálltunk, a vonat hangosbemondójában egy hang alig érthetően elhadarta, hogy vágányzár van, így Csornától vonatpótló autóbusszal kell tovább menni.

Ezt csak magyarul és alig érthetően mondták be, így a külföldi utasok semmit sem értettek belőle.

A vágányzárról csak kevesen tudtak, szinte mindenki felháborodott. A kalauz persze egészen Csornáig nem jött és nem is mutatkozott.
Majd Csornán szálltunk le, ahol mindenki rohanni kezdett az állomás előtt várakozó autóbuszokhoz, a külföldiek és az idősek értetlenül álltak, is maximum utastársaiktól várhattak.

A buszoknál hatalmas tömeg volt, a csomagokat alig lehetett elhelyezni, egyik buszról a másikra ültettek minket mondván, hogy mindegyik másfelé megy.

Végül a nagy kavarodásban sikerült eljutni Sopronig, de felháborítónak tartom azt, hogy Győrben semmiféle figyelmeztetést vagy tájékoztatást nem adtak az utasoknak. A vágányzárra senki sem hívta fel figyelmünket, megvetették velünk a vonatjegyeken felül a drága hely és pótjegyet a vonatra és cserébe rohangálást, csomagpakolást és cipelést, kavarodást, buszon zötykölődést és késést kaptunk - zárul olvasónk levele.

Az ügyben megkerestük a GYSEV Zrt-t, ahol az alábbi tájékoztatást kaptuk:

A GYSEV Zrt. vágányzár esetén minden lehetséges eszközzel tájékoztatja az utazóközönséget: az információ 14 nappal korábban megjelenik az érintett állomásokon kihelyezett plakátokon, a hangos és vizuális utastájékoztatókon.

Emellett olvasható a MÁV-START Zrt. menetrendi keresőjében, a GYSEV Zrt. honlapján, valamint a regionális sajtóorgánumokban. A jegyvizsgáló munkatársak pedig buszokra történő átszállás előtt a vonatok hangos utastájékoztató rendszerén figyelmeztetik az utasokat a vonatpótlásra.

Az olvasó által jelzett időpontban, múlt vasárnap a győri állomáson a hangos utastájékoztató, és az állomáson kihelyezett plakátok hívták fel az utasok figyelmét arra, hogy vágányzár van érvényben, ezért vonatpótló autóbuszok közlekednek.

Természetesen a vasúttársaság is tisztában van azzal, hogy az utazás megszakítása, az átszállás a vonatpótló autóbuszokra rengeteg kellemetlenséggel, kényelmetlenséggel jár, amiért az utasok szíves türelmét és megértését kérjük. Ugyanakkor annak érdekében, hogy megfelelő színvonalon végezhessük a személyszállítást, bizonyos időközönként szükséges a pálya-karbantartási, illetve felújítási munkálatokat elvégezni.

A GYSEV Zrt. természetesen mindent megtesz annak érdekében, hogy a szükséges munkálatokat mihamarabb elvégezze és a lehető legrövidebb ideig tartson egy-egy szakaszon a vágányzár.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karambol után a háznak csapódtak az autók Sopronban - videó

Összeütközött két személyautó Sopronban a Zrínyi Miklós utcában hétfőn éjjel. Videó az eset utáni… Tovább olvasom