Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

A kínaiak Simon Pétertől figyelhették az ipari formatervezést

A soproni egyetemen tanult formatervezést Simon Péter, aki a jövő autóbuszát is megálmodta. Három hónapig egy pekingi cégnél volt gyakornok, ahol felfigyeltek egyedi formai világára.

A Nyugat-magyarországi Egyetemen diplomamunkájaként megtervezte a jövő autóbuszát, de láthattuk már tőle a Ferrari Enzo sportautó formabontó változatát is. Simon Péter a nyáron rátalált egy kínai cég gyakornoki programjára.

Jelentkezéskor elküldte addigi munkáit, s közte volt a legjobbaknak, akiket visszahívtak. A pekingi három hónapra az anyagi kerete azonban kevésbé volt elegendő, ám a cég annyira kiemelkedő jelentkezőnek tartotta, hogy alapfizetést kaphatott; ezt más gyakornoknak nem adták meg.

A pekingi hétköznapok alatt külvárosi lakásából fél 10-re kellett beérkeznie munkahelyére, ahol egy órás ebédidővel együtt este fél 7-ig dolgozott. Leszámítva, amikor egy projekt leadási határideje következett: olyankor addig maradt, amíg be nem fejezte feladatát - az ottani munkamorált így is lehet jellemezni.

Simon Péter pekingi munkái

A kint töltött három hónap alatt rengeteg gyakorlati feladatot valósított meg. Mobiltelefonhoz köthető bankkártya olvasó, éjjellátó kamera és kijelző autókhoz, konyhai víztisztító, elektromágneses mezőt jelző mérőműszer állapotos nők számára, laboratóriumi gáz előállító berendezés szerepel pekingi munkái között.

A felsoroltakat természetesen Simon Péter formai világában kell elképzelni, akihez az olasz formatervezés áll közel, a domború, íves formák érdeklik leginkább. - Az első pár projektnél látták a vezetők, hogyan dolgozom, majd mondták a mellettem ülőknek, hogy tanuljanak tőlem - mesélte portálunknak Simon Péter.

A fiatal formatervező úgy fogalmazott, ugyan munkájában voltak megterhelőbb időszakok - amivel együtt is szimpatikusnak találta a kínai rendszert - de akadt rá példa, hogy főnökével a hét közepén Mongóliában lovagoltak, vagy vidámparkba mentek.

Életképek Kínából. Fotók: Simon Péter

A kint töltött idő a munkán túl is érdekesnek bizonyult. Simon Péter elmondta, hogy Pekingben a tömegközlekedés rendkívül olcsó, és kiválóan kiépített, a szmog viszont hatalmas. A környezetre kevésbé figyelnek az emberek, az utcán rengeteg a szemét, mindenki eldobható, műanyag tálakban vásárolja az ételt. A hihetetlenül gyorsan fejlődő technológia, s az attól elmaradó, alacsonyabb életszínvonal éles kontrasztja, hogy a szinte összedőlő ˝viskók˝ oldalán is ott a klímaberendezés. – Kínában 2-3 év alattelérik azokat a fejlettségi szinteket, amiket Európában 20 év alatt, de az emberek kulturális felfogása nem változik, nem bírnak lépést tartani a fejlődéssel – fogalmazott Simon Péter.

A tervező elmondta, rengeteg tapasztalatot szerzett Pekingben, s a cégnél kimondatlanul is ott volt a lehetőség: maradjon tovább, főállásban. Simon Péter úgy döntött azonban, a három hónap most elég volt, a jövőben más országokban is szeretné kamatoztatni tudását. Hozzátette, itthon rendkívül kevés a lehetősége az érvényesülésre. Ha szakmájában szeretne maradni, az országban leginkább csak taníthatná azt, ez a feladat pedig egyelőre nem elégítené ki.

Simon Péter munkáival kapcsolatban további információkat találhatnak honlapján: http://www.peterpalsimonportfolio.blogspot.com/
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közutak biztonsága, balesetmegelőzés - szakmai tanácskozás határon át

A Kismartoni Rendőrkapitányságon tartott találkozóra a Soproni Rendőrkapitányság balesetmegelőzési… Tovább olvasom