Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 22°C | 32°C Még több cikk.

Szétdarabolás helyett áthelyeznék

Halászi, Máriakálnok - Máriakálnok igényt tartana a régi halászi hídra: rendezési tervében is szerepel egy várossal összekötő műtárgy. Gyalogos, kerékpáros és személyautós forgalomra használnák. Ehhez állapotfelmérés, engedélyek és persze pénz szükséges: az is előfordulhat, hogy hulladék vasként értékesítik.

˝Tudna valaki nyilatkozni, vajon mi lesz a sorsa a lecserélésre kerülő halászi vasúti hídnak? Ócskavas kilogrammonként hétforintos áron?

Szerintem fel lehetne használni Mosonmagyaróváron a Kálnoki utca végén. A Malom-dűlővel összeköthetné a várost, kerékpáros, gyalogos, de lehet, még személygépkocsis forgalmat is lebonyolíthatna egy sávon.

Persze nem tudom, mekkora beruházás árán, de ha kerékpárutat nem akarnak (a hídberuházás 100 millióját elvitte a cica), akkor a különbözetből – ha mégis megkerül – két pillér, útfelcsatlakozás mondjuk 50 millióért és a hidat csak le kellene úsztatni a folyón s feltenni a pillérekre. Két legyet ütnénk egy csapásra. Állítólag a hídépítő cégnek van olyan uszálya, ami alkalmas a feladatra. Aztán majd 15–20 év múlva újra felújítanánk, de addig is lenne alternatívája a Rév utcai közlekedésnek, ideiglenes jelleggel˝ – írta néhány napja ˝Flamo˝ néven regisztrált olvasóink a Kisalföld internetes portálján. Ötlete ˝nyitott fülekre˝ talált – legalábbis a máriakálnokiak részéről.

˝Hosszabb folyamatról van szó˝: A máriakálnokiak örülnének a halászi hídnak, ám rengeteg tényező függvénye még az áthelyezése.
˝Hosszabb folyamatról van szó˝: A máriakálnokiak örülnének a halászi hídnak, ám rengeteg tényező függvénye még az áthelyezése.

Széles Sándor polgármester jónak tartja az ötletet, annál is inkább, mivel mind települése, mind Mosonmagyaróvár rendezési tervében szerepel egy ilyen műtárgy a Kálnoki utca végén. ˝A szerződés szerint a régi – csavarkötésű – hidat szét kellene szerelni, s a Magyar Közút Kht. telephelyére szállítani. A mostani helyzet szerint azonban – minőségi okokra hivatkozva – szóba került, hogy a szerkezetet feldarabolják, s rosszvasként értékesítik. Ha a szakemberek megállapítják, hogy statikailag nincs értelme az áthelyezésének, akkor elfogadom a véleményüket. Eddig azonban a halászi híd esetében a pillérek rossz állapotáról esett szó, nem szerkezeti gondokról. Szerintem gyalogos, kerékpáros és személyautós közlekedésre alkalmas lehet, emiatt ragaszkodnánk az eredeti szerződéshez. Egyelőre persze nincsen pénz az új helyre való beépítésére, ám hazai vagy uniós forrást szeretnénk rá találni. Addig azonban szétszerelve kellene tárolni, nem pedig szétdarabolva eladni˝ – mondta a polgármester.

Rékasi Győző, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. győri irodavezetője elmondta: nem most fog eldőlni a régi szerkezet sorsa.

˝Jelen állás szerint a hidat szétbontják, s az telephelyre kerül. A jövőjét a bonthatósága is meghatározza: a szegecselt, rácsos szerkezet sok helyen korrodálódott. Akadnak olyan pontok, ahol szét lehet csavarozni, ám kérdés, ott milyen állapotban van a műtárgy. Ha ezt a hidat újra fel szeretnék használni, akkor előtte vizsgálni kell a teherbírását, valamint azt, hogy milyen feltételekkel, felújításokkal állítható forgalomba. A kivitelező a megemelése után állapotfelvételt végzett: eszerint némely pontja eléggé rossz képet mutat. Persze nem ez a döntő, részletes elemzés szükséges: nem kizárt, hogy egyszer még hídként funkcionálhat.
Ha a feltételek erre adottak, statikailag alkalmas, s forrást is szereztek rá (a szállítása sem olcsó), a tervezés és az engedélyezés is lezajlott, akkor van esély a felállítására. Ebből is látszik, hosszabb folyamatról van szó: nem most dőlnek el a lényegi kérdések˝ – mondta.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szigetköz kereszttűzben

Szigetköz - Megnyíltak a frontok, a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület (Szite) és Hegyi Gyula… Tovább olvasom