Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 2°C

Májusban benyújtják a terveket

Bezenye, Hegyeshalom - A rendezési terv módosításáról egyeztetnek, miközben a kaszinóváros tervei elkészültek – ezek a legújabb fejlemények Euro Vegas ügyében. Hegyeshalom és Bezenye folyamatosan tárgyal a beruházókkal: áthelyezett közút, földbe süllyesztett vasút, telekegyesítés és hatástanulmány kell az építési engedélyhez.
„Május végéig benyújtják az Euro Vegas építési engedélyéhez szükséges terveket" – közölte a napokban a Trend osztrák magazinnal Hans Asamer osztrák sóderbáró, a kaszinóváros megálmodója, egyben cáfolván azon híreket, miszerint Bezenye helyett Budapesten létesül a kaszinó.

Hónapok óta a megaprojekt helyszínén felállított konténerekben gőzerővel dolgoznak Euro Vegas tervein osztrák és magyar tervezők.

„Az utóbbi időben több megbeszélést is folytattunk a beruházókkal, ezeken elsősorban a rendezési terv módosításával kapcsolatos kérdések kerültek szóba" – mondta Szőke László, Hegyeshalom polgármestere. „Másfél hónapja a mosonmagyaróvári városházán, majd nemrégiben a konténerekben zajlottak a tárgyalások: ezeken elmondták elképzeléseiket többek közt a közút és a vasút áthelyezésével kapcsolatban. Az irodákban fiatal tervezőket láttam, ám a korábban beharangozott Euro Vegas-makettet nem. Annyi biztos: csütörtökön testületi ülésre hívtuk a tervezőket, beruházókat: azt ígérték, ekkor folytatjuk a megbeszéléseket" – mondta a településvezető.

Amint azt a korábban megírtuk: föld alá süllyesztett vasút, elkerülőút Márialigettől a bezenyei laktanyáig, közel húsz különböző helyrajzi számú terület telekegyesítése, környezetvédelmi hatástanulmány is kellene még a kaszinóváros kivitelezéséhez. Kiderült, hogy a tervezőket befogadó konténerek felvonulási épületeknek minősülnek, így azok nem engedélykötelesek. Igaz, ezeket a beruházás végén el kell bontani. Információink szerint az új átalakított (szűkített) verzió szerint a márialigeti út mellett körülbelül egy szálloda és egy kaszinó épülne bevásárlóközponttal. A talajminta-vételi munkák már el is kezdődtek, ez ugyanis nem engedélyköteles.

Zalán Zsolt, a mosonmagyaróvári önkormányzat építésügyi irodájának vezetője elmondta: a tervezőkkel és beruházókkal előzetes egyeztetések zajlottak. Igaz, azt is hozzátette, hogy folyamatosan – mintegy 5–6 éve már – egyeztetnek. „A kaszinóváros ügyében a rendezési terv módosítása szükséges, ám ettől függetlenül a tervek beadhatóak. Ezek még kedden nem érkeztek meg az irodához, igaz állítólag a központi tervtanácson már „átmentek" – mondta.

Hazai kapcsolattartóján keresztül ismét megkerestük Alfred Supersbergert, az Eurovegas Hungary Zrt. felügyelőbizottságának egyik tagját, aki most a kaszinóváros ügyeit koordinálja. Ígéretet kaptunk: jövő héten személyesen tájékoztatja olvasóinkat.

Látványterv: Korábbi hírek szerint az Eurovegas Hungary Zrt. több mint 180 milliárd forintot költ a beruházásra.
Látványterv: Korábbi hírek szerint az Eurovegas Hungary Zrt. több mint 180 milliárd forintot költ a beruházásra.

Mit tartalmaz a menetrend 2010-ig

A tervek szerint az első lépcsőben – idén ősztől 2010 őszéig – felépül a 350 hektáros területen egy kaszinó 1300–1500 nyerőgéppel és száz rulett-, póker- és blackjack-asztallal és egy négyezer fő befogadására alkalmas konferencia-központ. Tervbe vették egy hatalmas toronyszálloda és egy wellnessközpont megépítését is. A második szakaszban többek között még egy kaszinó és golfpálya épül a hozzá kapcsolódó exkluzív rezidenciákkal, és tervezik egy versenypálya kialakítását is luxusautók számára. Korábbi hírek szerint az Eurovegas Hungary Zrt. 700 millió eurót (több mint 180 milliárd forint) költ a beruházásra, amely várhatóan 2500 embernek ad majd munkát. A cég kaszinónként évi 1,07 milliárd forint koncessziós díjat fizet az államnak.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. csiguszka 2008. június 06. 18:14
    „Hmm!

    Nekem nem a külföldiekkel van a problémám és a külföldi beruházással!Hanem nem Szigetközben kellene pont ilyen beruházásba fektetni, mert az lehet hogy ugy gondojál Ausztriából meg majd jönnek.Biztos hogy jönn fognak de nem mindegy ,,hogyan,,:)”
  • 27. hmmm 2008. június 05. 09:44
    „"ha mellettem éltél volna 3 évig te is így látnádd az életet ahogy én!"

    Ha ott lettem volna, tuti nem hagytam volna addig elfajulni a dolgokat. :)
    Nyugodj bele, én is elég borúsan, és szürkén látom a világot. Mert "az élet szar". De akkor is küzdeni kell érte, és a lehető legjobbat kihozni belőle.

    "...gazdag szüleim voltak /vannak.mindent megkapa bulikba 10000.ket.......és elég mélyre jutottam..."
    "...tudod ha az egész életemet leírnám neked ide talán megértenéd miért vagyok paranoiás..."

    Még mindig úgy gondolom, hogy nem a drog a hibás. Esetedben a szüleid, illetve Te (mint áldozat).
    Ha "paranoiás" vagy ilyen ügyekben, akkor a hibát is benned kell keresni nem másban.
    Ha nem lenne rá igény, eltűnne a drog, de amíg lesz, addig ne várd, hogy megoldódik. Nem a külföldi beruházások miatt sok a drog, az maximum csak a "piac-tér". Hanem az igény miatt.”
  • 26. csiguszka 2008. június 04. 17:05
    „amugy gyerekre értettem”
  • 25. csiguszka 2008. június 04. 17:02
    „Hmm!!!!!!

    ha mellettem éltél volna 3 évig te is így látnádd az életet ahogy én!!!
    Ha van vagy esetleg lesz ne ugy neveld mint engem(szülők egész életükben güriznek....igaz(nem nagyképűségből) gazdag szüleim voltak /vannak.mindent megkapa bulikba 10000.ket.......és elég mélyre jutottam.......tudod ha az egész életemet leírnám neked ide talán megértenéd miért vagyok paranoiás.........”
  • 24. Bizonja 2008. június 03. 17:26
    „Azért nem ártana körűlnézni a közel 2500 dogozót kereső cégek körűl. Valójában hányat vesznek fel és miféle feltételekkel! Illene megkérdezni, hogy a felvételizettek ,hogy érzik magukat ebben a vadkapitalizmusban? Gondolom az LESSZ -VIGASZ sem lesz különb a többi Nagy- tökés munkáltatónál! A Pénz lenyúlás viszont olyan dolog amit nem üldöznek ebben a rendszerben, hisz mindenki tudja, hogy a hatóságok vezetését kik válasszák meg! No és miért nem üldözik a felelősöket?”
  • 23. hmmm 2008. június 03. 17:02
    „Nem úgy fogalmaztál mint aki tudná.
    Nem azért kell pontosítani, hogy mikor, és hol, mert a drog érdekel, hanem azért mert egy olyan információt közöltél, ami akarva-akaratlanul is hitelrontó mivolttal rendelkezik, egy teljesen véletlenül azonos nevű vendéglátóegységgel. Akkor vagy írjál konkrét infót, vagy inkább semmit (az okosabb lett volna).

    "És többet szenvedtem és éltem át így 22 évesen mint te 32 évesen.....Ebben biztos vagyok!"
    Legyél... Ha így jobb neked...

    "Igen képzeld el mert 2 év 8 hónap után végre kitudtam belőle szállni.........és ez mindenhol így megy...."
    Tudom hogyan működik. És erről is a drog tehet, meg mindenki más. Csak idézni tudok "A fegyverek nem ölnek embereket. Emberek ölnek embereket."

    "mert a szemeidben a casino és és csodálatos lesz..."
    Ezt én nem állítottam. Sőt, nagy valószinűséggel be sem fogom tenni oda a lábam. De attól még nem ítélem el, főleg ha nem tudom milyen lesz. Lesznek elegen akik bemennek helyettem. És ha akkora beruházás lesz amit állítanak, hidd el, hogy rendben fogják tartani a környékét. Ha nem hiszed, akkor az már csak a Te egyéni szorongásodat tetézi.

    "...csak aztán nehogy egy aluljáró alatt találd magad.....minz többezer ember!!!!"
    Ez megint hogy jön ide?

    Kicsit paranoiás vagy. Kezeltesd magad!”
  • 22. csiguszka 2008. június 03. 15:17
    „Hmm......!!!!
    Egy tudom mit jelent az a szó és fogalma, hogy kaszt!!!Miért pontosítsak a Kulaccsal kapcsolatban tudom hol és MIKOR lehet drogot kapni!!!!!! mivel SAJNOS belecseppentem...amire nem vok büszke....!!!!!!!!
    És többet szenvedtem és éltem át így 22 évesen mint te 32 évesen.....Ebben biztos vagyok!Látom amiit látok,
    Igen látod lelki szemeid előtt a felépült kaszinót? És közben képzelegsz a közelgő romlottságról?
    Igen képzeld el mert 2 év 8 hónap után végre kitudtam belőle szállni.........és ez mindenhol így megy.......pl mondjak mert tudok.de felesleges mert a szemeidben a casino és és csodálatos lesz, csak aztán nehogy egy aluljáró alatt találd magad.....minz többezer ember!!!!!!!!”
  • 21. hmmm 2008. június 03. 13:31
    „"...helységet nem említek csak annyit mondok KULACS!!!!"
    Mire gondolna az ember ezek után, hogy az Óvár és környéke szekcióba egy cikknél ezt írod? Ha meg ismered az Óvári Kulacsot, akkor meg gondolhattál volna rá, hogy pontosítasz egy kicsit.

    "...én csak azt mondom amit látok!!!!"
    Igen látod lelki szemeid előtt a felépült kaszinót? És közben képzelegsz a közelgő romlottságról?

    "...a másik nem származom kaszt helyekről."
    Ha nem értenéd, előbb gondolkodj, vagy olvass utána. Ironíkusan értettem/írtam, tehát "kaszt"
    kaszt= http://hu.wikipedia.org/wiki/Kaszt

    "hahó ember ébredj fel......először néz körül a környéken és ébredj fel!és utánna írrj nekem véleményt."
    Én ébren vagyok. 32 éves fejjel aktívan részt veszek még az éjszakai életben (már több mint 15 éve), szóval szerintem kicsit jobban képben vagyok. Mondhatsz bármit, amikről beszéltek: stricik, kurvák, drogok, stb. A helyzet változatlan. Mindig is volt mindig is lesz. Se több se kevesebb. Maximum többről hallasz, mert lassan felnősz, és tisztul a csipád.”
  • 20. csiguszka 2008. június 03. 12:25
    „Csiguszka... pfff :)

    Hát te tuti nem vagy Óvári... Ismerem a Kulacsot. ne nevettess...
    Nem tudom, hogy melyik "kaszt"-ból származol, de ilyet is csak az éretlen csitrik állítanak, akik elhiszik egymás lódításait, illetve az idősebb korosztály aki szintén elhiszi, de még nem is járt ott. Az a tipikus, hallottam az ismerősömtől, aki az egyik ismerősétől tudja. Ha drogot keresel, akkor totál rosz helyen jársz. Kulacs? vicc

    Na ide figyelj ember!Egy sem csitri, sem idős nem vagyok!22 éves..nő......és én ilyenben élek......és ki bezélt itt az óvári kulacsról ember:S?:??:?:?::.......nem csak egy kulacs létezik a földön........a másik nem származom kaszt helyekről.én csak azt mondom amit látok!!!!Amugy Képzeld milyen meglepő ugye? én is ismerem az óvári kulacsot, csak éppen nem arról beszéltem de látod eza kölünbság köztünk........te lehordod a másikat hogy így csitri meg hogy ember nem vagy az eszednél.hahó ember ébredj fel......először néz körül a környéken és ébredj fel!és utánna írrj nekem véleményt .kösy”
  • 19. hmmm 2008. június 03. 11:18
    „Én nem haragszok senkire sem. :)
    Legalább még ezt megtehetjük (ki tudja meddig, és milyen formában), ebben az országban.
    Biztos van, hogy velem is elszalad a ló, és észre sem veszem. Csak nem szeretem, mikor negatív véleményt alkot valaki egy általa nem ismert dologról (csupán csak ismerősöktől hallott pletykák, illetve saját félelmei alapján). Jelen esetben erről a beruházásról. Véleménye lehet mindenkinek. De egyből ilyen negatívan?
    OFF: Az ország helyzete az más tészta, arról mindenki tudja, hogy sz*r van a palacsintában. Valaki csak piszkálgatja, valaki szagolgatja, valaki kidobja, van aki nem is ismrei, valaki meg meg is eszi. :(”
  • 18. vaek 2008. június 03. 10:37
    „Miért nem lehet kulturált keretek között megosztani a véleményünket?

    Miért kell mindig egyre lejjebb süllyedni? Nem kötelező egyet érteni azzal, amit a másik ír, de azért az elvárható lenne, hogy azért valamilyen szintű kulturáltság szoruljon már belénk.

    Remélem kedves hmmm azért nem haragszik meg, hogy elmondom a véleményem, és nem pocskondiázok senkit.”
  • 17. hmmm 2008. június 03. 08:54
    „Bizonja

    Drogos ám a tudod kid...

    Az, hogy az állami vezetők lenyúlják a pénzt, az nem a beruházókon/beruházáson múlik. Hanem a korrupt vezetőkön. Persze, hogy van közöd hozzá, hogy hova kerül az ország pénzze, de majd akkor szajkózd ezt, ha tudsz tenni ellene valami, vagy ha teszel is. Aha... biztos hogy 2500 személyt keresnek cipőpucolásra meg klozet-tisztításra. Talán jelentkezhetnél is. :)
    Az ilyen összeesküvés elméletet gyártók miatt hiusulnak meg a beruházások. Remélem ez is meg fog. Különösebben nem is érdekel. Építsetek gátat minden elé.
    Azért kiváncsi lennék közületek hányan voltak kaszinóba, vagy hasonló helyen? Mert eddig a közhelyeken kívül semmi konkrétumot nem írtatok.”
  • 16. Bizonja 2008. június 03. 08:00
    „Ez a "hmmm" vajon jól látja a valóságot? Nem az "állami vezetők" kapják az évi 1,07 milliárdot? Ja, hogy hová teszik? Ahhoz az állampolgároknak semmi köze? Pesze a "Jövő munkáltatók" itt a klozetés a cipő puculást is érettségihez kötik. Igaz a szlovákok meg már annyira idióták, hogy kevesebb pénzért ide jönnek át dolgozni forintért, amikor náluk eróban kapják a bérüket! Nem vagy Te már is drogos?”
  • 15. hmmm 2008. június 02. 22:50
    „Olvasni nem tudsz, vagy csak kötözködsz?
    "A cég kaszinónként évi 1,07 milliárd forint koncessziós díjat fizet az államnak."

    Azért félreértés ne essék... Nem azok kapnak munkát, akik verik a mellüket a 8 általánosukkal. Másrészt, nem fogják végigkopogtatni az ajtókat a falvakba.

    Ha meg már így nézzük, hogy ki érintett ki nem, akkor szerintem senki sem, az itt hozzászólókból. Nem hiszem, hogy van itt akinek tulajdoni része van a területből amin épül. Sok köze már az önkormányzatnak sincs, max mint építésügyi hatóság.

    És azért mert láttál már sok tervet, csak nem valósultak meg, ezért már mindennel szemben szkeptikus vagy? Vagy csak a közhelyeket hajtogatod? Esetleg láttad a tárgyi terveket is?

    Egyébként meg ha valaki felhúz a szomszédodban egy 8 méteres betonfalat, akkor őt szidod, vagy azt aki építési engedélyt adott rá?

    Tudjátok mit? Remélem nem épül meg, és még elhanyagoltabbak lesznek a környező falvak. Úgyis lassan jönnek át már a szlovákok is, legyen mégkevesebb a munkahely.”
  • 14. vaek 2008. június 02. 20:31
    „Nekem csak az jutott az eszembe, hogy a sok kedves hozzászóló közül, kik azok, akik érintettek ebben a témában, vagyis kik azok, akik bezenyeiek illetve hegyesiek, akiknek igazán lenne okuk ezzel a dologgal kapcsolatban pozitív vagy negatív érzéseket táplálni, hiszen mi vagyunk a legérintettebbek.

    Nem tudom, hogy bárki is örülne-e, hogy a közvetlen közelébe települne egy ilyen, nevezzük "cég"-nek. Én nem túlságosan repesek az örömtől, semmilyen szempontból sem. De ez az én szubjektív véleményem.

    Kedves hmmm milyen pénzekre gondol? Azokra, amiket nem fizetnek a cégek, mert adómentességet élveznek? Abból kapnának a falvak?

    Aki abban reménykedik, hogy ettől a beruházástól fellendül a "turizmus" vagy egyéb, illetve munkát kaphatnának a helybeliek, akkor kérem ébredjünk fel. Maximum alantas munkavégzésre, de hogy vetező beosztást az egész létesítményben egy magyar sem fog kapni, a nyakamat merném rá tenni.

    És a legfontosabb - vitatkozhatunk mi itt napestig ezen a témán, de - hiszem ezt a tervet és beruházást, ha látom. Azt hiszem ezt sokak nevében mondhatom, hisz tervekből láttunk már nem is keveset, csak valahogy a kivitelezés maradt el mindig.”
  • 13. hmmm 2008. június 02. 09:37
    „Csiguszka... pfff :)

    Hát te tuti nem vagy Óvári... Ismerem a Kulacsot. ne nevettess...
    Nem tudom, hogy melyik "kaszt"-ból származol, de ilyet is csak az éretlen csitrik állítanak, akik elhiszik egymás lódításait, illetve az idősebb korosztály aki szintén elhiszi, de még nem is járt ott. Az a tipikus, hallottam az ismerősömtől, aki az egyik ismerősétől tudja. Ha drogot keresel, akkor totál rosz helyen jársz. Kulacs? vicc

    Aki szerint meg nincs igazam a külföldi befektetőkkel kapcsolatba, az üljön csak otthon ölbetett kézzel, és várja, hogy valami magyar beruházó kezd valamit. A társasház/lakópark/szélerőmű építőkön kívül nem nagyon találsz te itt magyar beruházót. A legtöbb dolog mögött külföldi érdekeltség van.
    De tuti, hogy a legtöbb ellenzője a falvakban van. Aztán arra majd kiváncsi leszek, hogy mikor a falvak önkormányzatához kerül a pénz, akkor mennyire fognak obégatni, illetve nézik-e, hogy honnan van. Esetleg visszaadják, mert hát úgy hallották, hogy kétes forrásokból származik.”
  • 12. csiguszka 2008. június 01. 12:56
    „VVVV+!!!!!!!!!
    eBBEN TELJESENIGAZAD VAN...............”
  • 11. vvvv 2008. június 01. 11:43
    „SZiasztok!

    Azthiszem mi ennél kisebb feladatot sem tudunk megoldani,

    pl.hogy a falukban 50el közlekedjünk..

    az agyunkban kell felnőnünk nem mutogatni és nem csak a negatív dolgokat látni belőle.

    Pedig nem külföldiek nem drogosok és nem stricik mennek át naponta nem betartva a szabályokat!!!

    De....amúgy.....ezt a Kamu Vegas-t is csak Mo-on csinálhatják meg...az tuti.”
  • 10. csiguszka 2008. május 31. 10:23
    „Hmmmm!!!
    Én sok filmet nézek?!?!Kétlem ugyan is lehet, hogy rosszul nevelem önmagamat és hozzátartozoimat, de hogy nálam nincs bevezetve a Kábel televízió az is biztos!!!És tudja miért mert nem tartom jó ötletnek a kimondott erőszakos filmeket, de nem is ez most a téma.........igen lehet hogy befut a ez a Casinós dolog, de hogy ne gondoljon nagy szép TISZTA épületekre az is biztos!Igen lehet elsőnek biztos szép, és tiszta lesz de egy idő elteltével egy leamortizálodott stricikkel teli szórakozóhely lesz ÉLETEMET TENNÉM RÁ!!!!!!!
    És még hozzá kell tennem hogy a drog is előteret fog kapni!!!Pl:::::::helységet nem említek csak annyit mondok KULACS!!!!Hétvégén dömping van , jönnek a fiatalok pénteken és szombaton d.u és osztjáka drogot................”
  • 9. giorgiogrande 2008. május 30. 20:57
    „KAMU!”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A rotarys röntgenfőorvos

Mosonmagyaróvár - Tíz éven át vezette a Karolina Kórház röntgenosztályát a most nyugdíjba vonult dr.… Tovább olvasom