Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -4°C | 4°C

Kordában tartanák a terepmotorosokat

Az azonosítás legfőbb akadálya, hogy egyes terepmotorokon nincs rendszám.

Nincs rendszám

Ha nem sikerül megállítani a tilosban járókat, később szinte reménytelen őket felelősségre vonni. Emiatt azt tervezik, hogy már a közeljövőben kötelező lenne a rendszám nemcsak a quadok, hanem a segéd-motorkerékpárok esetében is: erre hívták fel a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékeseinek figyelmét. Ki szeretnék dolgozni a feltartóztatás és elfogás hatékonyabb törvényi módszereit, s ez alapján módosítanák a természetvédelmi őrszolgálat működését megalapozó törvényt. Abban is megegyeztek, hogy a módosítás alatt álló erdőtörvényben pontosítani kell a gépjárművek erdőbeni használatának rendjét. Arra kérik az önkormányzatokat: jelöljenek ki motorozásra alkalmas területeket.

Bűncselekmény

A természetben okozott károk ugyanis már milliárdokban mérhetőek. A fokozottan védett természeti területek és értékek károsítása bűncselekmény. Már osztrák csoportok is érkeznek magyar területekre szervezett illegális túrákra. Az állatvilágot megzavarják, a növényeket összetapossák, a vizeket és a levegőt szennyezik. Eközben a tárca fedőneveket ad razziáinak: a Mecsekben például 12 természetvédelmi őr, 17 határőr, 4 rendőr és 2 közterület-felügyelő vett részt ebben. Emellett Budaörsnél megszervezték a „Haragos sikló" akciót, ám a következő, „Zöld küllő" akció helyszíne egyelőre titkos. A természetvédelmi őrszolgálat idén összesen tíz akciót szervez.

Levél a minisztériumnak


A Mosonmagyaróvári Többcélú Kistérségi Társulás még tavaly írt levelet a Belügyminisztériumnak, melyben törvénymódosítást javasolt, majd idén áprilisban ismét foglalkoztak ezzel a témával. Azóta öt tárca szakértői munkacsoportot alakított a terepmotorosgondok megelő-
zésére.

Az erdőben, ösvényeken való motorozás nemcsak természetkárosító, hanem veszélyes is lehet. Ezt személyesen tapasztalhatta Fűzfa Zoltán, a Pisztráng Kör Egyesület vezetője is, aki utánfutót húzva, a töltésről lekanyarodva a dunaszigeti denkpáli hallépcső felé tartott. „Szűk, beláthatatlan földúton motorosok hangjára lettem figyelmes. Félreállni sem tudtam, csak lelassítottam a két felnőtt motoros nagy sebességgel valahogy kikerült és eltűnt, ám egy tíz év körüli kisfiú elesett, s az utánfutóm alá került.Szerencsére addigra megálltam, kiszedtem a srácot, akinek nem esett baja" – mondta.

Láng István, a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület vezetője elmondta: az egyesület idegenforgalmi koncepciójában – mely várhatóan júniusban készül el – foglalkozik a kérdéssel. „Megpróbálunk egy helyet kijelölni a quadosok, krosszosok számára" – tette hozzá.

Cséfalvay Attila

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Forog az első szélkerék

Hetvenöt méter magas, 850 wattos szélkerék áll Mecsér határában, próbaüzeme most kezdődött. Az első… Tovább olvasom