Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Kinek van egy órája a következő buszra várni?

Úgy nehéz több utast elkönyvelni Mosonmagyaróváron, ha esélyünk sincs buszra szállni.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tovább csökkent az utasok száma a helyi buszokon Mosonmagyaróváron - írtuk kedden. A cikkhez nem egy komment érkezett, olvasóink kifejtették, mi okozhatja ezt a negatív tendenciát.

Valóban, úgy nehéz több utast elkönyvelni, ha esélyünk sincs buszra szállni.

Naponta a Győrből 16.48 perckor induló vonattal utazom Mosonmagyaróvárig, menetrend szerint 17:13 az érkezési idő. A vasútállomásról 17.20 perckor startoló 2-es helyi járattal közelíthetem meg a város másik oldalán lévő otthonomat.

Nem egyszer előfordul azonban, hogy - különböző okok miatt - a vonat késik. Tegnap például Öttevénytől gyakorlatilag lépésben haladtunk, gyanúm szerint azért mert egy Raijlet biztonságos elhaladtát vártuk. Ez Kimle előtt megtörtént, a lassúzással azonban 10 perc késést szedett össze a szerelvény. A 17.20-kor induló buszhoz képest 5-6 percet.

Ahogy kinyílt a vonat ajtaja, utastársaimmal együtt átrohantam az aluljárón, reménykedtem a csodában, hogy még ott találom a buszt. A hűlt helyét, azt találtam ott. Mondanom sem kell, hogy a 17:19-kor induló 1K járat - amivel egy kisebb séta után még célt érhettem volna - , az is elhúzott.

Mivel tényleg nem ez az első eset, tovább már nem bíztam a szerencsében, bevágódtam egy taxiba. (Mosonmagyaróváron 800 forint egy út, plusz nyilván hagyok borravalót. A havi teljesárú buszbérlet 3460 forint.) Ott aztán a sofőr is hallhatta hangos eszmefuttatásom:

Értem én, hogy a menetidőt szigorúan tartania kell a busznak. DE!

1. Mivel naponta használom, tapasztalat, hogy a 17.20-as 2-es járat utasainak kb. 96 százaléka egyenesen a vonatról érkezik
, útközben egy kedves, idős hölgyet vesz fel, plusz, mínusz két utast. (Nem hiszem el, hogy itt nem segíthetne bármiféle kommunikáció a Máv és a Kisalföld Volán között. Előbbi értesítené a buszt a késésről, utóbbi meg intézkedne a várakozó utasok tájékoztatásáról. Ilyesmire gondolok.)

2. A következő járat, amivel átszelhetjük a várost, a 18:30-kor induló 1K, illetve a -számomra kényelmesebb - 18:39-kor rajtoló 1-es járat. Szóval több mint egy órát dekkolhatnék a vasútállomáson Mosonmagyaróvár VÁROSBAN, a HELYI buszra várva.

Naná, hogy nem várok, elvégre értékes perceimet minek vesztegessem.

Felháborodásomat hallgatva, azt már a tapasztalt taxis tette hozzá: akik 22 óráig dolgoznak Győrben, és a 22.48-kor induló utolsó vonatot érik el, azokat nemhogy otthagyja a busz, de nincs is.

Az utolsó busz az 1K 22:31-kor, 21.15-kor elmegy az utolsó 1-es, 2-esnek pedig már estére se híre, se hamva...

Slusszpoén, hogy a időközben a taxi összetalálkozott a buszommal, a sofőrön kívül ketten ültek rajta. Velem együtt kb. 12 utas ment taxival, vagy rendelte családtagját, rokonát, barátját a vasútállomásra.

Még egyszer: nem ez volt az első eset, személyesen idén már harmadszorra tapasztaltam. Szóval, miért is kevesebb az utas?

(A cikket az olvasói észrevételekkel együtt eljuttatjuk a Kisalföld Volán részére.)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megpördült egy autó a 86-oson, vége az útzárnak Jánossomorjánál

Baleset miatt teljes szélességében lezárták a 86-os utat Jánossomorja és Bősárkány között szerda… Tovább olvasom