Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Három kerékpárút a mintatérségért

Kistérség - Mosonmagyaróvárt kerékpárosan is összekötnék Rajkával és Hegyeshalommal, s a szigetközi aszfaltcsíkot is befejeznék végre: e három szakaszról tárgyaltak térségbeli képviselők, vezetők a miniszteri biztossal. Kerékpáros mintatérséget szeretnének.
Bodor Ádám kerékpárügyi miniszteri biztossal egyeztetett a napokban Tóth Tiborné dr. országgyűlési képviselő, Papp Zoltán, Levél, Szőke László, Hegyeshalom polgármestere, valamint a Szigetközi Önkormányzatok Szövetsége képviseletében Tamás Lőrinczné és Kalincsák István, a mosonmagyaróvári önkormányzat városfejlesztési osztályának vezetője.

„A Szigetközi Fejlesztési Tanács által is támogatott 300 milliós turisztikai és a Leader-pályázathoz is kapcsolódva elengedhetetlenül szükséges a térségbeli kerékpárutak fejlesztése.

Itt ér véget: A szigetközi kerékpárútnak már csak a darnózseli szakasza hiányzik. Költsége a közútfelújítással 150 és 200 millió forint közöttire tehető.

Ezért néztük át az itteni teljes kerékpárút helyzetét Bodor Ádámmal" – mondta Tóth Tiborné dr. Levél és Hegyeshalom korábban már pályázott, ám nem nyert – mivel a támogató a kerékpárút jobb oldali elhelyezését nem fogadta el. „Most azonban meggyőztük a miniszteri biztost, hogy a határ felől érkező számára ez a legpraktikusabb megoldás. A területek kisajátítása megtörtént, az önkormányzatok ismét pályázni fognak.

" A szigetközi kerékpárútnak már csak egy apró szelete, a darnózseli belterületi szakasz hiányzik. Novemberben a településen már tartottak erről egy egyeztetést: gondot jelentett, hogy itt a közutat is felújítanák, a két projektnek más a kezelője. Ezek összehangolása tart. A harmadik kerékpárútszakasz a Mosonmagyaróvár és Rajka közötti: ez az Eurovelo-hálózat része. Bezenye és Rajka között korábban már kiépült az aszfaltcsík, ám ezt is szélesíteni, felújítani kell. „Bezenyének és Rajkának is pályáznia kell erre" – mondta a képviselő.

A tervek szerint egy kerékpáros-szervezetet is bevonnak a projektbe, s a szigetközi egy kiemelt kerékpáros mintatérség lehetne. „Ez nagy lehetőséget jelentene: pályázatoknál pluszpontokat hozna. Emellett többek közt egy uniós térinformatikai rendszer részeként bekerülnénk az európai adatbázisba." Márciusban kétmilliárd forintra pályázhatnak az önkormányzatok a Közlekedési Operatív Programban, amelyben a települések a területekkel „szállnak be".

Az Eurovelo-programban idén hasonló nagyságrendű összeg áll majd rendelkezésre. A Mosonmagyaróvárt Hegyeshalommal összekötő szakasz költsége 400 millió forint, míg a darnózseli rész költsége – a közút felújításával együtt – 150 és 200 millió forint közöttire tehető.

Olvasóink írták

  • 5. rendszeresen kerékpározó 2008. február 05. 23:14
    „Szerintem is a legfontosabb a Jánossomorját összekötő kerékpár út volna a legfontosabb. a hegyeshalmi és a rajkai úton összesen sincs fele akkora forgalom sem mint a 86-oson. A kerékpárforgalom pedig sokszorosa az előbb említettnek. Ezzel összeköthető lenne az Ausztriában nagyon kiterjedt hansági kerékpárút hálózat, Mielőtt véglegesen elhatároznák érdemes volna egy környezet tanulmányt végezni, hogy hol lenne a legjobban kihasználva ez a befektetés!”
  • 4. sandino 2008. január 31. 09:26
    „Az eorovelo kerékpár út a Duna-völgyi kerékpárutat jelenti.Miért Mosonmagyaróvár felé tervezik ? Nem is arra terelték el a Dunát.
    Lipót,Kisbodak, Remete,Püski,Dunasziget,de még Kiliti is kimarad belőle.Ez már nem a Szigetköz - tisztelt képviselőasszony ? Talán meg sem nézte a térképet ?”
  • 3. Vera 2008. január 31. 08:49
    „Ha már itt tartunk Máriakálnok és Mosonmagyaróvár, illetve Halászi Út között is jó lenne már a kerékpárút! Ugyanis mióta nem mehet a Halászi hídon a teherforgalom azóta ezen a szakaszon felér a kerékpározás egy " Orosz rulettel"!”
  • 2. merkaba 2008. január 31. 08:30
    „Ha már itt tartunk: Jánossomorja is csak Ausztria felöl közelíthető meg kerékpáron Mosonmagyaróvárról! A 86-ost senkinek sem ajánlanám.”
  • 1. arrajáró 2008. január 31. 07:19
    „Kár, hogy a Mosonmagyaróvár-Feketeerdő-Dunakiliti-Dunasziget-Halászi útvonalról soha mégcsak tervszintem sem hallani. Arra sem lenne éppen utolsó egy ilyen fejlesztése, mivel a forgalom (teher és személy egyaránt) folyamatosen növekszik, és így egyre veszélyesebb arrafelé a közúton kerekezni, nem is beszélve a turisztikai értékéről. Pedig, "egy kicsi mozgás mindenkinek kell..."”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jótékonysági est Molnár Levente gyógyulásáért

Egy súlyosan beteg 6 éves mosonszentmiklósi kisfiú, Molnár Levente gyógyulását segíthetik mindazok,… Tovább olvasom