Kisalföld logö

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 30°C Még több cikk.

Fogynak az utasok a buszokon

Nem sikerült megnyugtatóan rendezni a helyi buszközlekedés mértékét és árát Mosonmagyaróvár képviselő-testületének csütörtöki ülésén. Februárban visszatérnek a tarifákra.

Amint arról már több ízben beszámoltunk, egy önkormányzati bizottság a Kisalföld Volánnal karöltve új menetrend- és tarifajavaslatokat dolgozott ki a mosonmagyaróvári tömegközlekedés átszervezése okán.

Azt, hogy minden menetrendbeli változás érdeksérelemmel jár, egyetlen szereplő sem vitatta. Az igazi kérdés az volt, hol a határ a helyi buszközlekedés támogatásának mértékében.

Amint azt Muráncsik László (Nemzeti Fórum) a vitában elmondta, csak az 1-es járat közlekedtetése gazdaságos. Ugyanakkor mivel a MÁV új menetrendje szerint szinte minden gyorsvonat megáll a városban, elvárható lenne, hogy minden vonathoz buszcsatlakozást is rendeljenek.

Kompromisszumként megnövelnék a megrendelt éves kilométerszámot 560 ezerre. Így 1/A jelzéssel busz menne az Ipartelepre és 1/B jelzéssel Majorokba is.

Sári Gyöngyi (MSZP) úgy fogalmazott: ezzel az Ipartelep buszközlekedése gyakorlatilag megszűnik, s még többen kényszerülnek át más közlekedési formára. Ezzel a Volán további utasokat veszít.

Dr. Árvay István (Fidesz) szerint egy átlagosan 200 forint körüli kilométerdíjjal kellene kiszabni a város által megrendelt szolgáltatás mértékét. Szabó Miklós polgármester azt hangoztatta: nem a jelenlegi városvezetés helyezte át a buszpályaudvart a Királyhidai útra.

A vitában Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója hangsúlyozta: Mosonmagyaróváron gyakorlatilag nincs utas. Háromszáznál kevesebb havi bérletesük van, háromszáznál kevesebb menetjegyet adnak el naponta, az átlagos utasszám hét-nyolc járatonként. Kijelentette, a társaság tudná tartani az átlagosan 200 forint alatti kilométerköltségeket.

A testület végül az új menetrendet elfogadta, februárig a tarifaemelés előtt pedig újabb utasszámlálást végez.

Olvasóink írták

  • 6. invektus 2009. december 16. 19:52
    „mi az a busz?”
  • 5. napersze 2009. december 05. 18:05
    „Mégis kitől várod a gondolkodást? :-D

    Ebben az országban jó helyekre csak valakinek a valakijeként lehet bekerülni.
    Rátermettség nem szempont.”
  • 4. Bálintos 2009. december 04. 19:56
    „Addig amig egy 4főscsalád taxival 500ft-ból a város bármely pontjára eljut max. 10perc alatt,nem is fognak a bizonytalan buszra felszállni mikor az 860ft és nem visz házhoz meg óránként jár.Ezen kellene elgondolkodni!!!”
  • 3. Abrafax 2009. december 04. 13:02
    „A Kisalföld Volán nem tudja megoldani, csak így? Akkor csináljaon tömegközlekedést Alsómocsoládon.
    Ha kistérség maga szervezné, olcsóbb és jobb is lenne egyszerre. Csak a jogi útját kellene megtalálni.”
  • 2. Győri 2009. december 04. 09:43
    „_Tisztelt Uraim nem az utasszámlálással kellene csak foglalkozni,hanem azzal ahogy kialakították az egész
    közlekedési koncepciót, azt kellene úgy kialakítani kedvező legyen az utasoknak.
    Ami most van Móváron az minden csak nem tőmegközlekedés.
    Egykét ember vízióját az emberek nem fogják követni sohasem,inkább megoldják maguk.
    Nem siránkozni kellene az utas fogyás miatt,oda kell menni ahol az utas felszálna.
    Üdv.”
  • 1. kamikaze 2009. december 04. 06:16
    „még szép!!!!!olcsóbb autóval járni mint busszal akor szerintetek ki fog buszozni????maximum a nyugdijasok mert nekik ingyen van.........”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétvégi munka

Jáger Tibor, a Veritas Dunakiliti Kft. igazgatója portálunkat arról tájékoztatta, hogy cégüknél 4… Tovább olvasom