Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Uniós támogatást sürgetett az útfejlesztésekhez Firtl Mátyás

Brüsszel - Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyék önkormányzatai érdekeltek a térségükön áthaladó európai közlekedési folyosó fejlesztésében.


Az M86 és M9 jelű gyorsforgalmi utak mielőbbi kiépítésében, uniós források igénybevételével - jelentette ki Firtl Mátyás Brüsszelben, ahol a Parlament Európai ügyek bizottságának, illetve a Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat alelnökeként a Régiók Bizottsága közlekedéspolitikai szakmai tanácskozásán tartott előadást.

Firtl Mátyás előadásában kifejtette:a térség ezért is csatlakozott a CETC kezdeményezéshez, amely 6 ország – Svédország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Horvátország – régióinak összefogásával küzd a Közép-Európai Közlekedési Folyosó fejlesztéséért.
Az E65 jelű út magyarországi szakasza (a 86-os főút) hazánk EU-csatlakozásával TEN-T útvonal lett , azonban elmaradt a korszerűtlen út „kiváltása“ a tervezett M86-M9 jelű gyorsforgalmi úttal – mutatott rá Firtl Mátyás. A „TEN-T" hálózat 2010-ben esedékes szakpolitikai felülvizsgálatáról szólva, emlékeztetett: Győr-Moson-Sopron megye 2009 tavaszán kezdeményezte, hogy az úthálózat felülvizsgálatáról szóló „Zöld Könyv" rögzítsen több helyzetértékelő megállapítást, valamint fejlesztési irányt. A politikus hangsúlyozta: változtatni kell azon az örökölt helyzeten, hogy az EU-hoz később csatlakozott keleti tagállamok a nyugatikénál lényegesen szerényebb közlekedési infrastruktúrával rendelkeznek.

Nyomatékosította annak szükségességét, hogy az Európai Unió – az esélyegyenlőség és a területi kohézió biztosítása érdekében – támogassa kiemelten a keleti tagállamok elérhetőségének javítását, miután a „CETC RoutE65" egyébként is túlterhelt útvonalán folyamatosan növekszik a nemzetközi kamionforgalom. A hat országot összekötő útvonalnak a környezetvédelmi és biztonsági szempontból kritikus, továbbá életminőségi szempontból elfogadhatatlan szakaszait indokolt mielőbb – uniós támogatással – gyorsforgalmi utak megépítésével kiváltani – hangoztatta előadásában Firtl Mátyás Brüsszelben.



Olvasóink írták

  • 2. Jerry 2009. október 15. 14:03
    „Az E65 jelű út magyarországi szakasza (a 86-os főút) hazánk EU-csatlakozásával TEN-T útvonal lett , azonban elmaradt a korszerűtlen út ,,kiváltása" a tervezett M86-M9 jelű gyorsforgalmi úttal - mutatott rá Firtl Mátyás.Dehogy maradt el, csak éppen áttették a 85-ős főútra, Enese köré.Az államtitkárút azt mondta, hogy az enesei elkerülő út majd segíteni fog Csorna közlekedésén.Aztán kiderült, hogy fordítva nézte a térképet.Igaz, ennek ellenére épül az út, csak nem tudni kinek, de uniós pénzből.Most megint kuncsorognak pénzért, hogy megint valamelyik mszp- s polgármester falujának lehessen saját elkerülő utat építeni.Csorna meg csak fuldokoljon a kamionforgalomtól.Csorna város központjának átmenő forgalma lassan vetekszik egy világvároséval.A város struktúrája meg egy közepes faluéval. A politikus hangsúlyozta: változtatni kell azon az örökölt helyzeten, hogy az EU-hoz később csatlakozott keleti tagállamok a nyugatikénál lényegesen szerényebb közlekedési infrastruktúrával rendelkeznek.Ebben igaza van, csak ezekben az országokban az utak építését nem politikusokra bízzák, hanem útépítő szakemberekre.Lásd Romániát, Szlovákiát.Ott nem nézik fordítva a térképet, legfeljebb azt veszik figyelembe, hogy az új út menti falvakban hányan beszélnek magyarul.”
  • 1. info2009* 2009. október 14. 14:05
    „Le kell zarni traktorokkal az utakat!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sokallják a német egyetemistákat Ausztriában

A német diákok elárasztják Ausztria felsőoktatási intézményeit, ezért utóbbiak anyagi… Tovább olvasom