Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Elment az utolsó vonat a Südbahnhofról

Az utolsó személyvonat is kigördült a bécsi Déli pályaudvarról (Südbahnhof), vasárnaptól ideiglenesen másik vasútállomás veszi át az eddig Magyarország felé is összeköttetést biztosító állomás feladatait.
A bécsi főpályaudvar építése miatt 2012 végéig a szintén bécsi Meidling pályaudvar bonyolítja le mindazt a vasúti forgalmat, amely korábban a Déli Pályaudvaron zajlott. A változtatás belföldi és nemzetközi járatokat egyaránt érint.

Vasárnaptól három évig nyugati mellett a Meidling pályaudvaron is megállnak a Münchenből, Salzburgból és Linzből Budapestre közlekedő railjet járatok.

Bezárása előtt a Südbahnhof volt a déli és keleti irányba tartó belföldi vasútvonalak bécsi végállomása. Ezért a Felsőőr (Oberwart) - Bécs, Bécs-Németkeresztúr (Deutschkreutz) közötti járatok és a Bécsújhely (Wiener Neustadt) érintésével Bécsen át közlekedő járatok egy része átmenetileg Meidlingbe érkezik ezután.

A Keleti pályaudvar (Ostbahnhof) helyett átmenetileg a meidlingin áll meg a Győr felé összeköttetést biztosító regionális járatok egy része is. Az átállás nem zajlott zökkenőmentesen, vasárnap délelőtt a vonatok egy része fél-egyórás késéssel indult.

Az eredetileg az 1873-as világkiállításra épült, 1955 és 1961 között átépített Déli pályaudvar épületét jövő januárban lebontják.

Az új főpályaudvart (Hauptbahnhof) a transzeurópai vasúthálózat egyik jelentős találkozási pontjának szánják, amely az eddiginél nagyobb befogadóképességű észak-déli és kelet-nyugati vasúti csomóponttá avatja az osztrák fővárost. Az új állomásról 2012 végén indulnak az első vonatok, teljes üzembe helyezését 2015-re tervezik.

Az osztrák vasút (ÖBB) tájékoztatása szerint a központi pályaudvar megépítésével többek között egy órával, ötórásra csökken az utazási idő a Salzburg-Budapest közvetlen járaton.

A 220 millió eurós beruházással épülő új vasútállomáson húszezer négyzetméternyi üzlethelyiség is helyet kap. Hatszáz gépkocsi és ezerhatszáz kerékpár számára létesítenek parkolóhelyet. Az ötven hektár alapterületű új pályaudvar mellett irodai- és lakónegyed épül ötezer lakással és 550 ezer négyzetméternyi irodahelyiséggel, iskolákkal és óvodákkal. Az átmenetileg megnövekedő utasforgalom miatt a Meidling pályaudvar korszerűsítésére további 63 millió eurót költöttek.

Olvasóink írták

  • 15. jucuska40 2009. december 14. 16:45
    „miro...fordítd!!!!! :)”
  • 14. miro132 2009. december 14. 09:46
    „Deutschkreutz magyar neve > Sopronkeresztúr”
  • 13. sicc 2009. december 13. 22:08
    „Hát igen , minden normális országba fontos a vasútfejlesztés , csak nálunk nem :(”
  • 12. CsabaKiraly 2009. december 13. 20:38
    „Falusi Hiradonkat hallottak :-)”
  • 11. miracle 2009. december 13. 18:53
    „dürer
    Ne beszélj hülyeségeket.
    Legalább 5 napja kint van a GYSEV oldalán is:
    https://www.gysev.hu/portal/page/portal/INTERNET/GYSEV_ONLINE_3?p_action=hirmegjelenites&p_hir_id=2877
    És kb 3 hete mindkettő letölthető a MÁV-Start honlapjáról.”
  • 10. Gabor123 2009. december 13. 18:08
    „Lassan már olcsóbb lesz 1 embernek autóval közlekedni pestre. Horror árak. 15%os emelés? Miért is?”
  • 9. dürer 2009. december 13. 17:53
    „Dimnanak teljesen igaza van.
    xd86 által emlegetett kitűnő vasúti összeköttetések csak az osztrákok (0ebb) kegyeiből, jóvoltából, ügyességéből és nem utolsósorban üzleti hozzáállásából adódik
    Magyarország összeköttetése nyugati országokkal nem Sopronon keresztül történik, hanem Hegyeshalmon.
    Budapest-Hegyeshalom-Budapest menetideje az utolsó 20 évben egy perccel nem rövidült le. Sínek állapota siralmas.
    Budapest Sopron viszonylatban közlekedő úgy nevezett IC-k (ezek a vagonok az osztrák Oebb legalacsonyabb szintű járatokon közlekedő kocsiijainak minőségi szintjét sem éri el) menetideje csak hosszabbodott.
    Gysev menetrendje még a mai napig nincs az interneten.
    Máv menetrendje tegnap óta tekinthető meg. Német, osztrák, cseh, szlovák stb. menetrendek már több mint egy hónapja publikusak.
    Németországba a Danubius EuroNight megszűnt. Nürnberg-Frankfurt-Köln-Dortmund városok stb. csak átszállással elérhetők. Erre 15 évvel ezelőtt még Debreceni indulással is lehetőség volt.
    Budapestről nyugatra csak bécsi átszállással lehet menni. Kivéve az új Railjet (oebb) vonatokat - Bécs ill. München viszonylatban - melyek 230 km-sebességgel tudnak menni, persze nem a magyarországi síneken. M?V ki van tiltva szerintem, amit meg is értek.
    A magyar közlekedési miniszterek autóval sofőrrel járnak. Politikusok sem jobbak.”
  • 8. Esther 2009. december 13. 17:38
    „Ha az arakrol van szo: Sopron Wiener Neustadt: 5,40Euro.ez azert szerintem egy kicsit draga:(”
  • 7. Spitfire 2009. december 13. 17:30
    „válság van mi? ja, itthon, amit a szocik csináltak a szadesszal karöltve... de a fő hogy nekünk van egy bajnai és egy gyurcsány elvtársunk! és komoly válságkezelés... addig a sógorok meg a szlovákok combosodnak, sokasodnak.”
  • 6. mauz 2009. december 13. 17:20
    „Csak tátjuk a szánkat, nem értjük, hogy a sógorok hogyan képesek ilyen hatalmas beruházásra a vasútjukon. Pedig ha tudnák, amit mi tudunk: a buszoké és az autóké a jövő (már ameddig lesz olaj), a vasutakat meg módszeresen visszafejleszteni kell és bezárni.

    Amatőrök ezek az osztrákok, nem is értem, hogy élhetnek mégis jobban, mint mi.”
  • 5. Powerarc 2009. december 13. 17:05
    „Tegnap voltunk Bécsben, az Euregios 4 napos jegy 14 Eur, az első napon korlátlan helyi közlekedésire is alkalmas 17,60-ba került (tegnapi árfolymon átszámítva 4750 Ft). De a sima jegyre igaz, hogy olcsóbb mint a Győr-Bp viszonylat.”
  • 4. Freehill 2009. december 13. 17:02
    „Ja, és most látom, hogy Te a diákjeggyel hasonlítottad össze!”
  • 3. Freehill 2009. december 13. 16:58
    „dimna nem Sopron-Bécs, hanem Győr-Bécs viszonylatról írt. Nem tudom az aktuális árakat, de legutóbb, amikor vonattal mentem Bécsbe, akkor az valóban olcsóbb volt, mint a teljesárú jegy Pestre! Szerintem most is így van. Sopronból más fajta kedvezmények vannak, azért lehet, hogy az a kisebb távolság ellenére is drágább (Győrből van EURegiós kedvezmény, Sopronban viszont a "rendes", osztrák pénztárcákhoz szabott VOR-os tarifa érvényes.)”
  • 2. xd86 2009. december 13. 16:36
    „dlimna, te milyen hülyeségeket írogatsz???
    1. Sopron és Wiener Neustadt között naponta több mint óránként, Sopron és Bécs között óránként indulnak vonatok...
    Az Ausztriába kijáró magyar vendégmunkások közül rengetegen közlekednek vonattal.
    2. Sopron - Bécs (2x 60km) odavissza retúrjegy 45%-os kedvezménnyel (Vorteliskarte 26 év alattiaknak) 16,90 EUR = kb. 4,700 Ft.
    Sopron - Budapest(2x220km) retúr diákjegy (50%) ugyanannyi, 4,700 Ft ...”
  • 1. dimna 2009. december 13. 15:57
    „Minek építik újjá? Lassan Magyarország felől nem fog arra vonat menni. Ha néznék a híreket, hogy mi történik tőlük keletre, akkor rájönnének, hogy teljesen felesleges beruházásba fognak, itt felszednek mindent.

    Tényleg miért van az, hogy egy Győr - Bécs - Győr retúr olcsóbb, mint egy Győr -Bp - Győr???”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szlovák-magyar internetes madártani adatbázis

A határ menti területeken élő madarak védelmét szolgálja majd a tervezett közös szlovák-magyar… Tovább olvasom