Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 14°C Még több cikk.

Viták után igen az útprogramra

Győr - A Fidesz-frakció és Borkai Zsolt polgármester közötti nézeteltérés jellemezte a „Közlekedésfejlesztés 2008" névre keresztelt másfél milliárdos program tárgyalását a győri közgyűlés csütörtöki ülésén.

A napirendi pontok ismertetésekor Borkai Zsolt azt javasolta, hogy az általa jegyzett indítványt vegyék le a napirendről, Dézsi Csaba András, a Fidesz-frakció vezetője azonban jelezte, ezzel nem ért egyet.

A vitát dr. Horváth Klára aljegyző döntötte el, aki emlékeztetett rá: a testület három hete úgy döntött, a témát a legközelebbi alkalommal napirendre kell tűzni. A közlekedésfejlesztési program tárgyalásakor aztán Borkai Zsolt polgármester egyórás szünetet rendelt el, hogy átdolgozza javaslatát, a képviselő-testület azonban ezt követően sem az övét, hanem a Dézsi Csaba András vezette városstratégiai bizottságét fogadta el 23 igen szavazattal, 8 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett. Utóbbi szavazat mögött Borkai volt, aki ezt a tegnapi városházi sajtótájékoztatón jelentette be. Magyarázatképpen elmondta: azért voksolt így, mert az eredeti, az útkezelő szervezet által készített anyagot szakmailag megalapozottabbnak tartotta, mint a bizottságét, de nemet sem akart nyomni, mert így is fontosnak tartja, hogy a másfél milliárdos útprogram megvalósuljon.

A gyalogosok érdekében középszigeteket építenek a Mónus Illés utca több kereszteződésében. Fotó: K. Cs.


A megszavazott listában csaknem hatvan fejlesztés szerepel. A legtöbb pénzt, 94 millió forintot a Déryné utca Kör tér és Váci utca közötti szakaszának felújítására szánják, de a legalább 50 millió forintos tételek sorába tartozik a Marcalváros II. városrészben megvalósuló parkolóbővítés, a Népfőiskola, a Varga Katalin, a Szabadrév utca, valamint az Örvény utca István király utca és Meder utca közötti részének rekonstrukciója. (A teljes lista itt olvasható >>)

A módosítással a legrosszabbul a Fidesszel kötött frakciószövetséget felmondó Kereszténydemokrata Néppárt két képviselője, Sík Sándor és Szabó Jenő járt. A két választókerületbe így több tízmillió forinttal kevesebb jut.

Németh: Nem büntetés

Németh Zoltán tegnap sajtótájékoztatót tartott a témáról, amelyen lapunk kérdésére cáfolta, hogy a büntetés szándéka vezette volna a Fidesz-frakciót. Szerinte a szakmailag legkompetensebb városstratégiai bizottság javaslata teljesen megalapozott volt. A politikus elmondta: a korai döntés lehetővé teszi, hogy a következő hónapokban elkészítsék a terveket, lefolytassák a közműegyeztetéseket, lebonyolítsák a közbeszerzési pályázatokat, így az érdemi munkára nem négy-öt, hanem nyolc-kilenc hónap marad. Hangsúlyozta: ugyan az előző, szocialista városvezetés is fontosnak tartotta az útfelújításokat, de egyetlen év alatt ilyen nagy horderejű program még soha nem valósult meg Győrben.

Németh Zoltán beszélt arról is, hogy a 83-as főút 125 millió forintra taksált gyirmóti csomópontjának korszerűsítése azért került ki a csomagból, mert a parlament jövő héten határoz Szijjártó Péter (Fidesz) módosító indítványáról, amelyben 50 millió forintot kért erre a célra. Az alpolgármester megjegyezte, az Országgyűlés döntésének függvényében ráérnek a fontos beruházást a 2008-as városi büdzsébe betervezni.
Az üggyel kapcsolatban Bárány István, a Pro Urbe Egyesület frakcióvezetője közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe, amelyben azt írta: azért támogatták a Dézsi-féle módosító indítványt, mert az összvárosi szempontokat érvényesített és megszüntette a városrészek közötti szakmailag indokolatlan aránytalanságokat.

Eltűnik a többlet

A közgyűlés ennél simábban, 26–1–4 arányban fogadta el a város 2008-as költségvetési koncepcióját. Ahogy arról november 28-i számunkban írtunk, a dokumentum szerint annak ellenére, hogy az Audi és néhány más cég helyi adófizetővé válása miatt 6 milliárd forinttal nőnek az ilyen bevételek, a város mégsem gazdálkodhat számottevően több pénzből.
Kun András (MSZP) az ülésen jelezte, nem fogadja el ezt az állítást. Tóth Béla pénzügyi osztályvezető erre részletes magyarázattal szolgált. Eszerint az idei büdzsé eredeti számaihoz képest illetékből 250 millióval, vagyonhasznosításból és részvényértékesítésből 500–500 millióval, fejlesztési hitelből kétmilliárddal kevesebbel kalkuláltak, emellett az állami lefölözés 1,6 milliárddal nő, és egyelőre nem írtak be a rubrikába szabad pénzmaradványt sem (ez idén 520 millió forint volt). Kalmár Ákos (Fidesz) úgy vélekedett: a többletbevétel arra elég, hogy ne hitelekkel kelljen biztosítani a megszokott kiadási szintet.

Négyhavi jutalom Borkainak

A képviselők számos más ügyben is döntöttek. Elfogadták, hogy a luxusadó kivetésének győri átlagértékei változatlanok maradnak. Mező Tímea adóügyi osztályvezető beszámolójából kiderült, hogy tavaly 300 ezer, idén 1 millió 951 ezer forint folyt be a városházára ebből az adónemből. Szijjártó Péter úgy vélekedett: olyan szabályról van szó, amely – ha beleszámítják az önkormányzati dolgozók munkaidejét – többet visz, mint hoz.

A képviselők 30 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett ítéltek meg négyhavi illetményének megfelelő – bruttó 2 millió 208 ezer forint – jutalmat Borkai Zsoltnak tavaly októbertől végzett munkájáért. A testület eldöntötte, hogy az Országzászló-emlékművet az eredeti helyén, a Bisinger sétányon állítják fel.

Olvasóink írták

  • 2. Varga Norbert 2007. december 09. 13:41
    „Tákó utcára tényleg ráfér egy útrenoválás, vízelvezetés. Csak a jónak lesz egy hátránya is. Az amúgy is járhatatlan Tákó utcát a Pillangó lakóparkba érkező-távozó több tonnás dömperek és társaik (tisztelet a kivételnek) rendszeresen igénybe veszik. Hát még ha új lesz az utca.
    Javaslom a sebességcsökkentő küszöb és a súlyhatáros közlekedési táblát is.”
  • 1. ilike2 2007. december 08. 20:32
    „Örülök, hogy az új városvezetés figyelmet fordít Újvárosnak a Kossuth utcaán kívül eső területeire is.
    Remélem, hogy ez CSAK a kezdet, és folyamatosan megpróbálják ennek a városrésznek megadni azt amit az elmúlt kb.: 50 év alatt az akkori városvezetők és munkatárasaik elfelejtettek megadni.
    Újvároson belül az un.Telepi rész a legroszabb mint közlekedés (út, gyalogút), min tvillamoshálózat stb. szempontjából.
    A városrésznek ez része van a természethez a legközelebb. Itt a pihenni vágyó és sportot kedvelő embernek rengeteg lehetőse lehetne, ha város ezt kitudná használni. Remélem, hogy ezt a jelenlegi városvezetés is így gondolja.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsóka laptopot szeretne

Bana–Győr - Négy éve írtunk arról a banai kisgimnazistáról, aki szorgalmával, kitartásával… Tovább olvasom