Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 14°C Még több cikk.

Tömve búcsúztak a pesti buszok

Szombaton reggel megtelt a Győrből Budapestre tartó busz, a tömegközlekedők az utolsó lehetőséget is kihasználták arra, hogy busszal utazzanak. Vasárnap változott a buszmenetrend, jóformán már csak vonattal juthatunk el a fővárosba. A minisztériumi döntés ellen sokan tiltakoznak.

– A hat óra öt perckor Sopronból induló busszal utaztam szombaton Budapestre. A kihasználtságot jól példázza, hogy a győri megállóból már két tömött busz indult tovább. Vissza a délutáni fél hármas járattal jöttem, az is tele volt, ülőhely híján többen álltak is.

Ez nem szokatlan, ezen a vonalon mindig sokan utaznak busszal. Legalábbis eddig azzal utaztak.

A vasárnap életbe lépő menetrenddel nagy kárt okoztak a döntéshozók, elvették az emberektől a választás lehetőségét – panaszolta Ordasi György, az Autóbusz-közlekedésben és Személyszállításban Dolgozók Uniójának (ADU) koordinátora.


Az egykori autóbusz-vezető leginkább azt nehezményezi, hogy a minisztérium nem egyeztetett sem velük, sem más, tömegközlekedésben jártas szervezettel, hiába kezdeményeztek tárgyalást.

"Ha a józan ész parancsol, nem kérdés, vissza kell állítani a menetrendet. Ennek érdekében úgy tudom, már több városban folyik az aláírásgyűjtés" – fűzte hozzá.

A fővárosba tartó buszjáratok ritkításáról április 3-i számunkban írtunk (Kényszervonatozás Pestre buszozóknak): „Jövő hét vasárnaptól a Budapest–Győr autóbuszvonalon mindössze egyetlen járat lesz, amelyik mindennap közlekedik.

Ezenkívül a fővárosban tanulók igényeit figyelembe véve a hét utolsó tanítási napján, valamint az első tanítási napot megelőző munkaszüneti napon még négy járatpárból választhatnak az utasok. A soproniak és a csornaiak ennél rosszabbul járnak, április 15-től ők közvetlenül csak vonattal juthatnak el a fővárosba."

Az új menetrend ellen tiltakozik a Magyar Közlekedési Klub is, a szervezet lapunkhoz eljuttatott közleményében így fogalmaz: "A Magyar Közlekedési Klub a pár nap múlva életbe lépő vasúti és autóbuszjárat-ritkításokat a magyarországi közösségi közlekedési szolgáltatási hálózat végső megsemmisüléseként értékeli.

Álláspontja szerint egy rövid távon jelentkező fiskális megtakarításért a jövőben a többszörösét költheti el az ország." Szentgyörgyi Tamás elnökségi tag szerint "nem szabad megszüntetni a párhuzamosságokat". A klub elnökségi tagja közölte: egyeztetnek más közlekedési szervezetekkel és civilekkel is, összefogás várható a járatritkítások ellen.

Olvasóink felvetették: mi lesz az eddig a Győr–Budapest vonalon dolgozó buszsofőrök sorsa?

Erre Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója így válaszolt: "A járatritkítás nem jár elbocsátással. Társaságunknál elég nagy az éves nyugdíjazási arány, minden dolgozóra szükségünk van."

Olvasóink írták

  • 1. Rolee76 2012. április 17. 11:18
    „Erre Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója így válaszolt: "A járatritkítás nem jár elbocsátással. Társaságunknál elég nagy az éves nyugdíjazási arány, minden dolgozóra szükségünk van."Az lehet de nem csak Kisalföldes kollégákat érintett a járat megsemmisítés!!!Ha nem lenne az a pár ember a Kisalföld Volán vezetésében akkor nem akarnának a sofőrök elmenni a cégtől és szívesen dolgoznának itt az emberek!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ajánlatos áttekinteni a munkaszerződéseket

"Olyan sok változást hoz a július 1-jétől hatályba lépő új munkatörvénykönyv, hogy a… Tovább olvasom