Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Nem értik a járatritkítás okát és idejét

Győr - Eltelt egy hét a győri tömegközlekedés átszervezése (a buszjáratok ritkítása, összevonása) óta, a lakossági észrevételek száma nem csökken, gyűlnek a tapasztalatok.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem érti, miért volt szükség – pontosabban miért most és miért így – a győri buszjáratok ritkítására. Dobronyi Tamás, az egyesület győri tagszervezetének vezetője lapunknak elmondta: a városvezetés igen nehéz helyzetbe hozta a győrieket, mivel a közgyűlési határozat értelmében több mint 10 százalékkal csökkentette az autóbuszjáratok éves kilométer-teljesítményét. De nehéz helyzetbe került a drasztikus teljesítménycsökkentés aprópénzre váltását végző Kisalföld Volán is.

A VEKE elemzése szerint a módosítások, bár sok elemükben előremutatóak (a 2-es és 19-es vonalak összevonása, Győrszentiván vonalhálózatának racionalizálása), mégsem hozhatják meg a kívánt eredményt.

A legnagyobb probléma az, hogy a vonalhálózat több eleme változatlan, ahol is a „pazarlások" ugyanúgy fennmaradnak, mint eddig. Viszont például a csúcsidei zsúfoltság enyhítésére szolgáló, a diákoknak közvetlen kapcsolatot jelentő 8 iskolabuszvonalból hatot teljesen felszámoltak. Az egyesület szerint ezzel meg kellett volna várni az átfogó hálózati átalakítást, amely ugyanezeket az összeköttetéseket gazdaságosabban valósíthatta volna meg.

A győrieknek hétköznapokon iskolakezdéskor és a tanítási idő végén nyomorogniuk kell a buszokon, mondja Dobronyi Tamás, a nap többi részében és különösen hétvégén pedig alkalmazkodni a ritka követési időhöz. Ahhoz, hogy a tömegközlekedés alternatívát nyújtson, csúcsidőben szellős állóhelyet, csúcsidőn kívül ülőhelyet és megfelelő járatgyakoriságot kell garantálni az utazóknak. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne megvizsgálni a Kisalföld Volán felvetését a reggeli iskolakezdés kismértékű széthúzásáról is, mivel ez minimális szervezéssel, többletköltség nélkül megoldaná az ilyenkor jelentkező legsúlyosabb férőhelyproblémákat.

A közlekedési egyesület szerint ahhoz, hogy a tömegközlekedés alternatívát nyújtson, megfelelő járatgyakoriságot kell garantálni az utazóknak. Fotóillusztráció: Krizsán
A közlekedési egyesület szerint ahhoz, hogy a tömegközlekedés alternatívát nyújtson, megfelelő járatgyakoriságot kell garantálni az utazóknak. Fotóillusztráció: Krizsán

Az egyesület elfogadhatatlannak tartja a városvezetésnek azt a magyarázatát, hogy Győrben 3600-zal vettek kevesebben autóbuszbérletet decemberben, mint egy évvel korábban. Ezzel újabb bérleteseket veszít a közösségi közlekedés. A döntés különösen annak fényében érthetetlen és elfogadhatatlan a VEKE számára, hiszen az elmúlt években kivont teljesítmények indították meg azt a negatív spirált, amely a bérletvásárlások számának drasztikus csökkenését okozta. A VEKE már 2007-ben a vonalhálózat-rekonstrukciós munkákhoz megtette javaslatait, a megoldási módokat, akkori árakkal kalkulálva azokkal 2 év alatt több mint 100 millió forintot spórolhatott volna meg a város. A mostani módosítás azért is érthetetlen, mert néhány hónap múlva a központi forgalomirányítási rendszer bevezetésével újabb változtatásokat kell és lehet a hálózaton elvégezni, melynek során már több költséges szegmens kikerülhet (pl. decentrumok működtetése).

– Tanulni kellene más városok tapasztalataiból is – mondja Dobronyi Tamás. – Miskolcon 2007-ben hasonló lépésre szánta el magát az ottani városvezetés. A drasztikus teljesítménykivonás eredményeképpen néhány hónap alatt közel 10 százalékkal esett vissza az utasok száma, akiknek nagy része az után sem tért vissza, hogy 2008-ban a megszüntetett járatok egy részét visszaállították. Ugyanakkor csökkent a szolgáltatás után kapott állami támogatás mértéke is, és még elviselhetetlenebbekké váltak a torlódások a város útjain. Ha nem történik semmi, Győrre is ez a jövő vár!

Olvasóink írták

  • 16. H.Gabi 2009. február 18. 08:38
    „Kedves Freehill, ha elolvastad volna, amit írtam, akkor nem csak azzal volt gondom, hogy megváltozott a menetrend, hanem azzal, hogy minden reggel a lépcsőn utazom (ahogy ma is és tegnap is).Igazán méltó kezdése egy munkanapnak.De ugyanez igaz hazafelé is.Tegnap pl. a 17.46-os buszt értem el, és "heringüzemmódban" utazhattam, majd leszálltam a buszról a faluközpontban és hazagyalogoltam. Ja és azt elfelejtettem, hogy a "kisbuszon" nem igazán volt hely, és a kedves buszvezető úr, anyázott a néppel, hogy nem igaz, hogy nem tudunk még jobban "összepréselődni".Amikor egy fiatal szóvátette, hogy nem igazán intelligens módon kezeli a helyzetet, akkor még jobban káromkodott.
    Ugyanez volt a szitu hétfő este is, és akkor is gyalogolhattam haza, szakadó hóesésben.
    16.31-es busz, ha nem csal a szemem, akkor a Kálmán Imre utcáig közlekedik, én pedig a Törökverő felé szerettem volna menni.De igazad is van, vegyünk bérletet, örüljünk, hogy utazhatunk és kussoljunk!Ez egy ilyen ország...fizess, szenvedj, hallgass!!
    És hidd le nem a rosszindulat vezérel, csak az, hogy szerintem ha megvesszük a bérletet, akkor kapjunk is érte valamit, azon kívül, hogy lépcsőn utazunk, hallgatjuk a buszvezetők anyázását, stb.stb.”
  • 15. Freehill 2009. február 15. 12:13
    „Végre egy korrekt cikk, amely a valódi felelőst, vagyis az önkormányzatot szólítja meg, és nem a Volánt csepüli ész nélkül. Persze néhány törzs-hozzászóló továbbra sem hajlandó elolvasni és megérteni a leírtakat...

    HGabi: ezek szerint mégsem szűnt meg a 7.15-ös 31A? De itt egy újabb gyöngyszem (ráadásul ugyanabból a hozzászólásból):
    "Du. 16.16 órakor Révai utcából induló, Győrszentivánra tartó kisbuszon, ugyancsak a lépcsőn állok." vs.
    "most ha nem értem el a 16.16-os buszt, ami képtelenség, hiszen 16 óráig dolgozom és nem állok( vagy állhatok) fel 16.00 órakor pontban a helyemről"
    Akkor most el lehet érni, vagy nem? Mintha kicsit ellentmondásos lenne.
    "akkor mehetek 16.31-kor egy falukört és jó ha 17.15-re hazaérek": 16.31-kor 30A indul, amely semmiféle falukört nem tesz.

    (Most gondolom, majd én is megkapom, hogy kioktatom és lesajnálom a többi hozzászólót, de könyörgöm: ne tessék már ennyi rosszindulatú valtótlanságot szajkózni! Lehetne civilizáltan kérdezni is, és akkor a válasz is olyan lenne.)”
  • 14. Legenda 2009. február 13. 09:03
    „Próbáltam egy kis színt vinni a borzasztó hétköznapokba. Ezért írtam a poént.
    Miért lesajnálás az, hogy leírom a buszvezetők munkarendjét.
    Az osztott műszakban dolgozók közül jónéhányan 9 körül végeznek reggel. Ezt akkor veheti kioktatásnak, és igen: lenézek mindenkit aki ezt nem tudja, de ennek ellenére számonkéri.
    Számomra meg a 10.hsz utolsó mondata irritáló: "De hát mi nem értünk hozzá..."
    Tényleg nem ért hozzá.”
  • 13. szakee 2009. február 13. 08:20
    „Tisztelt Legenda!

    Délelőtt fél 10-kor jár le a munkaidejük?
    De elég egyértelműen írtam,hogy üresek voltak!!”
  • 12. bucinudli 2009. február 12. 21:57
    „Legenda!
    Látom, nem hazudtolja meg Önmagát. Már megint nagy ívben lesajnálja a többi hozzászólót. Borzasztó lekezelően ír. Nagyon vicces!!!!!!”
  • 11. Legenda 2009. február 12. 18:07
    „Kedves szakee.
    Ha tök üresek voltak, akkor a telephelyre mentek, mert lejárt a munkaidejük.
    Ha meg csak 1-2 ember volt rajtuk, akkor arról az UFO-k tehetnek, mert elrabolták a többieket róla :)”
  • 10. szakee 2009. február 12. 11:12
    „Ma délelőtt a városháznál vártam a busz.Kb. 15 perc alatt három üres busz is elment.
    Ez is spórolás?
    De hát mi nem értünk hozzá...”
  • 9. Goldmund 2009. február 11. 19:18
    „"Ahhoz, hogy a tömegközlekedés alternatívát nyújtson, csúcsidőben szellős állóhelyet, csúcsidőn kívül ülőhelyet és megfelelő járatgyakoriságot kell garantálni az utazóknak."

    Ezt kéne a fejébe verni Pócza Mihálynak, a Kisalföld Volán vezérigazgatójának, aki azt nyilatkozta, hogy egy szóló busz teljesítőképessége 85 fő, míg egy csuklósé 130.

    Jómagam úgy saccolom, a szellős állóhely szólóbuszon max. 35-36 főt, csuklóson max. 65-70 főt jelentene.”
  • 8. szakee 2009. február 11. 11:08
    „"A közlekedési egyesület szerint ahhoz, hogy a tömegközlekedés alternatívát nyújtson, megfelelő járatgyakoriságot kell garantálni az utazóknak."
    na ez nincs!!
    Pl.: az ipari parkba reggel és délután műszakváltáskor a 25,38 as mint a heringek.......
    mert ha későbbivel megyek elkésem a munkahelyről

    plusz meg van 1-2 sofőrnek modora is.....hiszen ők vannak értünk . vagy nem?
    igaz a járatritkításról nem tehetnek......Tisztelet a kivételnek!!”
  • 7. buggyant 2009. február 11. 10:12
    „trueman: megfeszített erőkkel keresik de egyetlen épelméjű elmeorvos sem vállalja, mivel sajna az állapot visszafordíthatatlan.”
  • 6. Judytka 2009. február 11. 10:02
    „Sokan,és sok mindent nem értünk..és nem is kérdeznek meg bennünket!Káosz a köbön..”
  • 5. H.Gabi 2009. február 11. 08:17
    „Nos, kedves Volán társaságot vezető úr:
    Győrszentiván, 07.15 perckor Napos úti megállóhelyről induló autóbusz, Déryné úton lévő mozinál teltházas, én aki ott szállok fel, már csak a lépcsőn utazhatok, az "olcsó" bérletemmel.
    Du. 16.16 órakor Révai utcából induló, Győrszentivánra tartó kisbuszon, ugyancsak a lépcsőn állok.
    Hát hogy is van ez??
    Eddig elértem a 16.25-kor induló buszt, ami a Törökverő utca felé közlekedett és időben otthon is voltam, de most ha nem értem el a 16.16-os buszt, ami képtelenség, hiszen 16 óráig dolgozom és nem állok( vagy állhatok) fel 16.00 órakor pontban a helyemről, akkor mehetek 16.31-kor egy falukört és jó ha 17.15-re hazaérek....vagy leszállok a faluközpontban és hazagyalogolok.Hát GRATULÁLOK!Szép munk volt!!!!”
  • 4. trueman 2009. február 11. 07:55
    „Talált már valaki Mihályka úrnak elmeorvost?”
  • 3. bbbb 2009. február 11. 04:16
    „En epp tegnap reggel szembesultem azzal, amit a menetrendatszervezes okozott szentivanon a 31/a vonalan. Abban a megalloban ahol reggel 8-10 utas vart, most kb 25 allt. Gondolom nem azert mert hirtelen megnott a lakosok szama, hanem az ertelmetlen jaratritkitas miatt. Azt sem irigylem, aki gyorbe utazna de elotte 15 perces kerulot tesz vele a busz szentivanon. Ezekutan nem csodalkoznek en sem, ha csokkenne az utasletszam, a volan meg kevesebb bevetelbol megint csak megszoritasra kenyszerulne. A minoseget meg nem is emlitem, mert az kb 15 eve nem letezik naluk.”
  • 2. Irwine 2009. február 10. 20:27
    „Hát ez az! De nem hallgattak ránk. Illetve tavaly igen:
    http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=394

    Érdekes ez a cikk úgy nézett ki, hogy sínen van minden. De eddig se új vonalhálózat és még újabb ritkítás is következett.”
  • 1. buggyant 2009. február 10. 18:56
    „hát nem ezt ugatjuk mióta??????????????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az alulról érkező szúrás a legveszélyesebb

Győr-Moson-Sopron - A kriminalisztika megerősíti, hogy a mellkast ért késeléseknél szinte mindig… Tovább olvasom