Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Lesz félsorompó a lövői átjáróban

Győr-Moson-Sopron - Félsorompóval szerelik fel azt a lövő vasúti kereszteződést, ahol szombaton négy halálos áldozattal járó közlekedési baleset történt. A szakemberek szerint azonban a kiegészítő berendezés nem oldja meg a problémát.
Mint arról a tegnapi lapunkban beszámoltunk, súlyos közlekedési baleset történt Lövő belterületén, a vasúti átjáróban. A rendőrségi vizsgálat még tart, így jelenleg nem tudható, hogy figyelmetlenség, műszaki hiba vagy a sofőr rosszulléte okozta a szerencsétlenséget. A dél-koreai sofőr Röjtökmuzsaj felől érkezett az átjáróhoz. A kereszteződés egy kisebb emelkedő tetején, nagyobb kanyar után található. Igaz, tábla hívja fel a figyelmet az átjáróra, amely fénysorompóval is biztosított, de ebből az irányból érkezve nehezen belátható.

Mint megtudtuk, a félsorompók felszerelésére a Nemzeti Közlekedési Hatóság ad engedélyt és utasítást. A határozat kiadása előtt megvizsgálják, az adott kereszteződésben mekkora a vasúti és a közúti forgalom, mennyire belátható, valamint történt-e ott súlyos baleset. Ebben a lövői kereszteződésben az elmúlt években még kisebb baleset sem volt. Az ott élők szerint azonban a félsorompó biztonságosabbá tenné az átjárót, már csak azért is, mert a közelmúltban jelentősen megnőtt ezen a szakaszon a közúti forgalom.

A vasúti forgalom várható növekedése miatt 2010-re lesz itt is félsorompó – ígérik, addig viszont a fénysorompó jelzéseit kell figyelni. Fotó: Magasi Dávid
A vasúti forgalom várható növekedése miatt 2010-re lesz itt is félsorompó – ígérik, addig viszont a fénysorompó jelzéseit kell figyelni. Fotó: Magasi Dávid

A hatóság nyugat-dunántúli igazgatósága arról tájékoztatta a Kisalföldet, hogy a szombati balesettől függetlenül lesz félsorompó a lövői kereszteződésben. A határidő a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd pályaszakasz-felújítás befejezésének ideje, azaz 2010 vége. Lényeges, hogy ezen a vonalon a korszerűsítés után jelentősen megnő a szerelvények száma, valamint a vonatok sebessége. Ez indokolta a döntést. Lövőn a vasútállomásnál, valamint a 84-es főút kereszteződésében egyébként már van félsorompó. A megyében emellett legkésőbb jövő év nyaráig Farádon lesz ilyen berendezés. Sopronban a Csepel utcában kell kiépíteni majd a félsorompót, de csak azt követően, hogy elkészül a Kőszegi úti aluljáró. Stöckert Dávid, a GYSEV szóvivője elmondta, a vasúttársaság összes útátjárója a törvényi előírásoknak megfelelően biztosított. A fejlesztés alatt álló szombathelyi vasútvonalon található 38 átjáró közül 19 fénysorompóval biztosított, ebből 7-et félsorompóval is elláttak. A szakemberek szerint ugyanakkor a balesetek fő oka a KRESZ be nem tartása, és tévhit, hogy a félsorompó megoldja a problémát, a türelmetlen autósok ugyanis gyakran kikerülik, megrongálják azt.

A figyelmetlenség a fő ok

Lakott területen kívül negyven, lakott területen belül pedig harminc kilométeres óránkénti sebességgel lehet áthajtani a síneken. A kereszteződésekre 150–250 méterre tábla hívja fel a figyelmet. A tiltás ellenére megyénkben idén már négy, halálos áldozattal járó vasúti baleset történt. Farádon személygépkocsi, míg Sopronban kerékpáros, illetve gyalogos hajtott, lépett a vonat elé. Kiss Zoltán alezredes, a megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője lapunknak elmondta, három balesetnél már lezárult a vizsgálat, amely azt állapította meg, hogy mindegyik esetben figyelmen kívül hagyták a lámpa piros, azaz tiltó jelzését.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Nagyapó 2008. szeptember 12. 07:51
    „Amerikában annak idején sorban darálták az iskolabuszokat, mivel ott sem telik mindenütt sorompóra.
    Mivel nem vezetek sem autót, sem mozdonyt így azt hiszem jobban látom a dolgot.
    A vasutak drága pénzen képezik a mozdonyvezetőket, de némelyik mozdony oldala már úgy nézne ki az ember, autó, kamion, szarvas cimkéktől, mint egy amerikai vadászgép a világháborúban, ebből is látható hogy rajtuk csattan minden. A kocsmahírek szerint a vontató járművek jelentős része ebből eredően a javítóműhelyek rendszeres lakója.
    Minden vasúti átjáróba kamerát, aki 3 szor átmegy a piroson, örökre elvenni a jogosítványát. Az nem ember, hanem egy oktalan barom, annak a rokona, aki 200 fölött megy az autópályán.
    A tranzit teherforgalmat pedig vissza a vasútra, Amerikában ezt megoldották, a teherforgalom 80% nem közúton zajlik, csak nekünk nyomták azokat a majom kamionos filmeket.
    Üdv”
  • 22. bakter 2008. szeptember 11. 21:23
    „21. hmhm

    A teljes csapórudas sorompókra egész más szabályok vonatkoznak.
    A vonat érkezése előtt 10 perccel le kell engedni. Akkor meg azért sírnátok, hogy 10 percig ott kell állni. A legtöbb közlekedőnek még az is trauma, ha lassítani kell, nem hogy 10 percet várni...”
  • 21. hmhm 2008. szeptember 11. 20:10
    „Nem értem meg SOHA hogy miért szerelték le a hagyományos sorompót.Mindenhol ez kell mert ezért van a legtöbb baleset.”
  • 20. támogató 2008. szeptember 10. 20:29
    „n.cs.:

    sztem csak kétszer, a harmadik már a falutáblán kívül van. ezek szerint viszont ott vmax 40 km/h, lakott területen belül (értsd: helységjelző tábla vonalán belül) viszont csak vmax 30 mk/h. kettőt fedez félsorompó, és gyakran látom, hogy nagy ívben tesznek rá. :-(
    így aztán virágot vigyen nekik pan.cser, sőt álljatok oda az autósoknak integetni, hogy ezt bizony benézték, mert már nem fehéren mentek át. és nem is a megszabott sebességgel...”
  • 19. N.CS 2008. szeptember 10. 15:11
    „Már három napja olvasom a hozzászólásaitokat.DÖBBENET,hogy mi van az emberi fejekben.Aki nem ismeri az átjárót,az nem tudja felmérni mennyire veszélyes útszakasz.Sajnos Ő rajtuk már nem tudunk segíteni.De élő társainkon még igen.Próbáljunk mi Élők kitalálni egy megoldást,amit a nem megfelelően közlekedő autóstársaink sem tudnak "áttörni" Hetente négyszer megyek át ezen a sorompón,nem szívesen.A községen ez a vonatsín háromszor halad át.Egy átjáróban van félsorompó.Addig talán azt kellene használni,ez is megoldás lehetne ideiglenesen,hiszen nem tudjuk mi okozta a trgédiát.Én ezt fogom tenni.Esetleg Valakinek eszébe jutott egy szál virágot elhelyezni az átjáróban? Üdvözlettel: Völcseji bevándorló”
  • 18. Blaze 2008. szeptember 10. 14:44
    „Sorompó ide, csapórúd oda, a mozdony az erősebb. Ha lakotterületen valaki előtt sorompó van, tutira előbb észreveszi, mint a lámpa villogását. Tény, hogy a notorius piroson áthajtókat nem állítja meg, de aki figyelmetlenségből kerül a sínekre, annak lehet, hogy jól jönne egy sorompó, ami előtte van.”
  • 17. V43-1339 2008. szeptember 10. 10:10
    „16. hozzászólás pan.cser 2008.09.09 22:18

    Én onnan a 3méter magasról sz@#&k a sorompóra... Kijön valaki elém, letöri a csapórudat, elütöm... mást nem tudok csinálni, minthogy fékezést követően visszasétálok 400métert és megnézem mi sikeredett...
    Ennyit a csapórúdról...”
  • 16. pan.cser 2008. szeptember 09. 22:18
    „Lesz sorompó. Néhány embernek meg világosság gyúlhatna az agyában és végre tükörbe nézhetne. Azok hőbölögnek legjobban a sorompó ellen akik be szoktak hajtani a pirosba. Ők a potenciális sorompótörők igaz "arany"?”
  • 15. arany 2008. szeptember 09. 20:28
    „pan.cser barátom
    Mit mondasz, majd akkor, amikor letörik a félsorompós átjárót és ütköznek avonattal? Mi lesz a következő lépés? Kérlek válaszolj.”
  • 14. V43-1339 2008. szeptember 09. 17:16
    „Félsorompó ide-oda...

    Elárulom, azért törik olyan hamar, mert egy középen elgyengített csavar fogja, hogy "másban" ne keletkezzen kár...

    Ha jön az idiót autós, akkor letöri, a vonat ismét tökéletesen időzít, és megvan az újabb hír a kisalföldnek...
    "Letörte a félsorompót és vonattal ütközött egy autós abban a lövői átjáróban, ahol nemegész 1 hónapja a baleset történt"

    Várom az újabb vasutas híreket, kinek mi volt a "fogás"”
  • 13. V43 1339 2008. szeptember 09. 16:59
    „8. hozzászólás Policeman 2008.09.09 09:07
    "Tetszik, nem tetszik a vasútnak van elsőbbsége"

    Forgalmi utasítás/vasút/
    Kivéve, ha a kézi kezelés ellenére a -megtévesztő- fehér fény nem szűntethető meg, a vonatszemélyzetet értesíteni kell a fénysorompó használhatatlanságáról; a mozdony az útátjárót már 30m-ről 5km/h-s sebességgel közelítheti meg, haladhat át, és a közút felé elsőbbséget köteles adni!

    Asszem valahogy így :)”
  • 12. Goldmund 2008. szeptember 09. 13:56
    „Az általam olvasott esetek közül a következő viszi el a pálmát: osztrák, 51 éves (!) motoros közeledett a vasúti átjáróhoz. Lámpa pirosan villogott és ott álltak előtte a várakozó járművek. Ő megelőzte a sort és még éppen elcsípte a vonat legutolsó kocsiját, az alá hajtott.
    Ezek után tényleg nem tudom eldönteni, nem direkt hajtanak-e némelyek a vonat alá.”
  • 11. ztrewq 2008. szeptember 09. 13:36
    „mint némely bölcs hozzászólók is megállapítják, a koreai sofőr direkt hajtott át a piroson, ergo megérdemelte, meg az egész családja is, úgy kell nekik. ezek még a sorompót is átugratták volna, hogy megdögölhessenek.
    minden vasúti balesetben halott ember bűnös, hülye, ha másért nem, akkor azért, mert éppen amellé a sofőr mellé száltt fel a buszra.

    grat zsenikék!”
  • 10. Goldmund 2008. szeptember 09. 11:36
    „1. hsz-ra:
    Eláruljam a veszélyforrás megszüntetésének módját? Rendre kell nevelni többmillió autóst. :-)))
    Csak ezt amilyen könnyű leírni, olyan nehéz megvalósítani. :-(((
    Erre céloztak az általad idézett mondatban.”
  • 9. freddy/s-NEK 2008. szeptember 09. 09:09
    „Freddy-kém. Olvasd csak tovább az általad idézett mondatot... Ha nem hiszed el, olvass csak utána a csornai sorompótöréseknek...”
  • 8. Policeman 2008. szeptember 09. 09:07
    „Várni is fogjuk, mikor törik le először a sorompót. Pl.: mint Csornán. Kedves pan.cser, felhívnánk a figyelmét, hogy vezetés közben mindig figyeljen, ugyanis a csapórúd nem fogja megállítani száguldozó autóját, ha a KRESZ szabályokat áthágva nem 30 km/h-val közelíti meg az átjárót, és ott nem néz körül. Tetszik, nem tetszik a vasútnak van elsőbbsége. Ha próbálkozik, akkor annak meg tragédia lehet a vége...”
  • 7. pan.cser 2008. szeptember 09. 08:08
    „Nem értem a kérdésedet, ne keverjük össze a dolgokat. Örüljünk annak, hogy növekszik a biztonság ott Lövőn. A kicsi eredmény is eredmény, máshol is vannak gondok tudom.”
  • 6. creat 2008. szeptember 09. 07:43
    „pan.cser 2008.09.09 07:12
    neked is fölteszem a 2. alatt föltett kérdésemet.”
  • 5. pan.cser 2008. szeptember 09. 07:12
    „Meg kell hogy dícsérjem a hatóságot, növekedni fog a biztonság a sorompó által. A fanyalgók meg, mindjárt meg mondom mit tehetnek!”
  • 4. Cs.Béla 2008. szeptember 09. 06:43
    „Emberi hülyeség ellen nem véd meg a sorompó.
    Nekem sohasem jutott eszembe pirosan villogó lámpánál átmenni.”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Döntőbizottság előtt a győri hídpályázat

Győr - Egy miskolci cég megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál az új győri Mosoni-Duna-híd… Tovább olvasom