Kisalföld logö

2016. 07. 28. csütörtök - Szabolcs 20°C | 26°C

Lehet pályázni a 81-es főútra

Győr térsége - A megye egyik legjobb minőségű főútjává válik másfél év múlva a 81-es, amely most katasztrofális állapotban van. Az nyeri el a felújítási munkát, aki a legolcsóbb árat adja.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezési pályázatot a 81-es főút Győr és a megyehatár közötti csaknem 22 kilométeres szakaszának rekonstrukciójára. A felhívás kedden jelent meg a „Kiegészítés az Európai Unió hivatalos lapjához" című kiadvány online változatában (www.ted.europa.eu).

A nyertes cégnek 2010. június 15-ig 11 kilométeren a burkolatot kell felújítania, 10,5 kilométeren pedig az út szélesítését is el kell végeznie. A beruházás részeként két új buszöblöt építenek, hármat áthelyeznek és biztonságosabbá teszik a Töltéstavánál, valamint a mindszentpusztai és a kerékteleki elágazónál lévő csomópontot. Péren és Mezőörsön kisebb nyomvonal-korrekciót végeznek, illetve mindkét községnél forgalomcsillapítást szolgáló településkapu épül. Mezőörsnél újjáépítik a Bakony-ér hídját.

Ajánlatok március 11-ig nyújthatók be s döntés várhatóan május 8-án születik. Bírálati szempontként egyedül az ár szerepel: az nyer, aki olcsóbban vállalja a munkát. Amiatt adtak meg viszonylag késői, májusi időpontot, mert addig még meg kell kötni a támogatási szerződést az Európai Unióval, amelynek illetékesei egyébként decemberben már igent mondtak a várhatóan mintegy két és fél milliárd forintos fejlesztésre. Magyarországnak biztosított előcsatlakozási alapban a tervezettnél olcsóbb útépítések miatt maradt pénz, a számla tehát nem a 2007–2013 közötti Új Magyarország Fejlesztési Terv kasszáját terheli.

Ahogy arról már beszámoltunk, a korábban leírt fejlesztés „felmelegítésében" mindkét politikai oldal szerepet játszott. A lobbiban részt vett két győri szocialista országgyűlési képviselő, Molnár Csaba és Balogh József. A megyei önkormányzat három tisztségviselője – Szakács Imre elnök (Fidesz), Firtl Mátyás (KDNP) és Kara Ákos alelnök (Fidesz) – tavasszal levélben kérte Szabó Pál akkori közlekedési minisztert a beruházás támogatására. A fejleményekről Medgyasszay László, a győri 1. számú választókerület országgyűlési képviselője (KDNP) többször írásbeli kérdést intézett a tárcavezetőhöz.

Olvasóink írták

  • 4. tavaszilevente 2009. március 23. 19:53
    „Örülünk a nagy változásnak, reméljük mielőbb megvalósul, igazán ráfér már a "főútra".
    Emellett viszont feltenném azt a kérdést, a rendőrség miért nem igazoltat vasárnap 12:00-tól a főút teljes szakaszán?? Az átmenő forgalom hatalmas, és a vendégmunkások közlekedési morálja katasztrófális.
    Vasárnap déltől életveszélyes közlekedni a főúton, nemcsak az úthibák (ezek már nem kátyúk), hanem a közlekedési stílus miatt sem. Hosszú évek óta járok vasárnap ezen a vonalon, és egyetlen egy alkalommal sem mértek ilyen időben, egyetlen egy alkalommal sem állítottak meg külföldi rendszámú autókat.
    Talán nem beszélnek idegen nyelven??
    Úgyis nagy divat a pénzbehajtás, íme egy példa, csakhogy segítsem a rendőrség munkáját!”
  • 3. macg 2009. január 30. 17:14
    „Nagyon örülök, hogy végre foglalkoznak ezzel a szakasszal, mert már nagyon ráfér.
    Az viszont lelomboz, hogy egy ilyen nagy beruházásnál a minőség már megint nem érdekel senkit, mikor érjük meg, hogy az első szempontok között a minőség is szerepeljen!!!!!”
  • 2. pmfc 2009. január 30. 14:38
    „Mondjuk ahogy kinéz a 81-es! Már igazán ráfért.

    Poltergeist! Szerintem a garancia legyen 10 év... :) :)”
  • 1. Poltergeist 2009. január 30. 09:04
    „Aha a legolcsóbb árat a legszarabb minőségben!!!Gratula ellenben nem ártana ha mellékletben leszögeznék,hogy ha minimum 5 éven belül hozzá kell nyúlni az útszakasz állapota miatt azt a beruháza teljes részében ő végezze el garanciaként.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsákutcába szorultak a kamionok

Gyirmót - Egyenként több mint húsz tonna napraforgóval megrakodva rekedt zsákutcába két szlovák… Tovább olvasom