Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 21°C Még több cikk.

Körforgalom a belváros szívében - képriport

A győri Pálffy–Újvilág–Gárdonyi út körforgalmi csomópontjában az utóbbi napokban elkészül a teljes közvilágítás, a végleges forgalomtechnika a táblázással és a burkolati jelek felfestésével együtt.
A csomópontot övező zöld területeken már elvetették a fűmagot.


Körforgalom a belváros szívében (Fotó: Szük Ödön)

Olvasóink írták

  • 15. Sceptic 2011. szeptember 07. 21:51
    „Hedon: átlagos sebességem a városban bringásként nagyjából megegyezik az autósforgaloméval, illetve olykor meg is haladja azt. Ennek megfelelően egyrészt sokkal könnyebben integrálódom a gépjárműforgalomba, mint a gyalogosok közé, sokkal nagyobb biztonságban érzem magamat, és sokkal kevésbé veszélyeztetem a gyalogosokat, ha az autókkal közös útfelületen haladhatok. Ha a körforgalmakat, kerékpárutakat és egyéb bringás infrákat nem a gépjárműforgalomtól elszeparálva, hanem abba beleintegrálva építenék ki, akkor egyrészt az autósok előbb-utóbb kénytelenek volnának a bringásokat valós súlyuknak megfelelően értékelni a forgalomban, a bicajosok (aki eddig nem tette) kénytelenek volnának a közlekedési szabályokat az eddigieknél fokozottabban figyelembe venni, a gyalogosok is biztonságban volnának és ami nem utolsó szempont: hihetetlen összegeket lehetne megtakarítani a használhatatlan kerékpáros infrastruktúrák eleve ki nem alakításával.
    Más: Ön valószínűleg nemigen jár kerékpárral. Ha járna, tisztában volna azzal, hogy a kerékpárutak jelentős része a városban iszonyatosan rossz minőségű, a forgalom egyéb résztvevői még véletlenül sem tartják tiszteletben azt, hogy az alkalmasint egy kerékpárosoknak elkülönített közlekedő felület, és ahogy humer is írta, sokszor még az új építésű bringainfrák is inkább forrásai a balesetveszélynek, mint megelőzői. Kérdem én: miért kell magamat kerékpárosként másodrengű állampolgárnak éreznem, és osztályon aluli módon közlekednem, miközben közlekedési eszközöm alkalmasint a legalkalmatosabb jármű egy Győr méretű város "belakására"? Ez volna a kerékpárosbarát város?”
  • 14. welocyraptor 2011. szeptember 07. 11:43
    „Sajnos így van, a kilépőket kell figyelni ha egyben akarsz maradni, de nem csak az időseknek. De itt hála az égnek csak egy irányból jöhetnek autósok, aztán sziget aztán másik irány és átértünk.
    Arra írtam hogy a szemkontaktusnak meg kell lenni, abból tudhatod hogy elenged vagy sem, egyáltalán ismeri-e a kreszt vagy sem. Jó eséllyel megállnak mert a lökhárító javítás, a fényezés és a többi papírmunka több százezer. Eddig nekem bejött a határozott közlekedés, meg is állnak ha észrevesznek, na nem akkor én állok meg.
    A körforgalom belső rész átmérőjével és a padka magasság kialakításával a korábban felsőbbrendű útszakaszon közlekedők gyorsabb áthaladását biztosíthatták volna gyérebb forgalomban...de a kialakítás sajnos ennek nem megfelelő, azért ehhez a megoldáshoz is gratulálok a tervezőknek és a kivitelezőknek, mert jobbra sikerült szerintem mint az előző verzió. Ja és még kérném hogy egy darabig ne is túrják fel ha lehet.”
  • 13. humer 2011. szeptember 07. 11:37
    „A kivitelezés, ahogy a kerékpárutat a körforgalomhoz és a járdához illesztették, ismét alátámasztja, hogy sem a tervező, sem a kivitelező nem használ kerékpárt.
    Mivel semmilyen szabványnak és a józan észnek sem felel meg az, hogy a pedál beleakad a padkába, ahol egy íves kb 60 cm széles átvezetést (fekvőrendőrt)... garantált beépített balesetveszély, én így inkább elkerülöm, és haladok a rendes sávban....
    Ismét a kerékpárosok lettek háttérbe szorítva ezzel a kivitelezéssel, ami kicsit ellentmond a város "környezetbarát" néven említett szlogenjével.”
  • 12. ombi 2011. szeptember 07. 09:14
    „Üdv welocyraptor!
    Nagy vonalakban egyezik a véleményünk a körforgalmakról. Biztonságosak (persze hogy azok, hiszen mindenki cammog), de még így is gyorsabban lehet átjutni rajta, mint korábban az alárendelt út felől érkezőknek. (viszont a fő irányból jövők kivétel nélkül le vannak lassítva)
    Nem értem, hogy gondolod azt, hogy "nénik, bácsik is nyugodtan bicajozhatnak a saját sávjukban, nem kell autósra figyelni". Dehogynem kell, egyrészt a körforgalomból kilépőkre, akik csak ritkán használják az irányjelzőjüket, valamint a körforgalomba belépni szándékozókra. Ha akarom, sima kereszteződésben is élhetek a gyalogoslét előnyeivel, ehhez nem kell körforgót építeni.
    A bajom azzal van, hogy aki a KRESZ-t ismeri, és nem tesz rá nagy ívben, az lehet bármilyen kondiban, gondolkodhat akárki fejével, bringával ki KELL mennie a többi jármű közül.
    A mostani építési ciklus végeztével Győr az egy négyzetkilométerre jutó körforgalmak tekintetében szerintem dobogós helyre kerül a világban.
    Valóban azt tapasztalom, hogy előzékenyek az autósok, a szemkontaktus működik, nagyon gyakran elengednek, amit ezúton is köszönök nekik. Bennem viszont felmerül, miért van az, hogy eszerint az autósok is érzik, visszás helyzet van beépítve az elkülönített kerékpárutakkal, míg a profi tervezők csak tovább erőltetik ezt a rendszert.
    Az ötven felettiek kacsázásáról meg majd beszélünk, ha találkozunk!! ;)”
  • 11. welocyraptor 2011. szeptember 07. 08:22
    „ombi ezek szerint te bicajozol úgy mint én is. Talán még jó erőnlétbe is vagy. Biztosan azzal is tisztában vagy hogy az 50 éves korosztálytól felfelé jó szokásuk az embereknek váratlanul leugrálni meg össze-vissza kacsázni bicajjal. Ezt mint autós és mint bicajos is rengeteg esettel alá tudom támasztani. A körforgalom tényleg egy jó dolog autósnak is és bicajosnak is. Autósként sokkal gyorsabb az áthaladás és ott csak egyfelé kell figyelni ezáltal csökken az ott eltöltött idő és arányában kevesebb közlekedő lesz egy időpillanatban a kereszteződében így csökken a balesetveszély. Az aktuális kereszteződésen bicajjal vagy áttoltad a bicajod vagy vártál 1-2-3 percet és a sávban az elsőbbségadási kötelezettséged után áthajtottál. A most kialakított körforgalomban a nénik, bácsik is nyugodtan bicajozhatnak a saját sávjukban, nem kell autósra figyelni hogy mikor gyúrja el, ha pedig veszélyesnek érzi akkor leszáll és ugyanazon az íven tolja tovább a bicajt s nem az autósok közt ugrál le(s gyúrják le a tyúkszemét-jóesetben). Aki pedig jó erőnlétben van és még a kreszt is ismeri és tud egy kicsit autós fejjel is gondolkodni annak egy ilyen körforgalom épp hogy gyorsabb áthajtási lehetőséget biztosít, lendületből át lehet menni, rossz esetben egyszer kell megállni egy mazsola autós miatt. Itt jegyzem meg hogy a kihajtó autóknál figyelni kell a sofőr szemét. Ha észrevesz el fog engedni. Ha nem vesz észre(nem néz rád) akkor pedig megállunk. Utána pedig megyünk tovább.
    Ennyi”
  • 10. ombi 2011. szeptember 06. 20:36
    „Hedon: azt írod, sima kereszteződésekben sem a kerékpárosokon múlik, hogy naponta 2-3 biciklis nincs kivasalva.
    A felvetésed nyilván csak az alárendelt irányból érkező biciklik esetében értelmezhető. (ugyebár a védett úton haladót sosem ütik el a gépjárművek, hiszen azok vezetése engedélyhez kötött)
    Tehát, ha jól értelek, azzal növelhetjük a közlekedés biztonságát, hogy körforgalmanként két-három esetben elsőbbségadásra kényszerítjük a nyugdíjas, vagy öregecskedő, képzetlen, papírtalan kerékpárosokat, nehogy már a gépjárművezetőknek tükörbe, vagy éppenséggel hátra kelljen nézniük?! A kanyarodásnak megvannak a jól értelmezhető szabályai, aki ezeket nem tudja alkalmazni, az vagy Darwin-díjra jelölhető, vagy készüljön a sittre.”
  • 9. Hedon 2011. szeptember 06. 18:52
    „Szerintem pedig éppen az a helyes megoldás hogy a körforgalomból
    ki vannak emelve és "járdára" kényszerítve.
    A sima kereszteződésekben sem a kerékpárosokon múlik, hogy naponta
    2-3 biciklis nincs kivasalva. Sajnos ott sem tudnak szabályosan közlekedni.
    (tisztelet a kis kivételnek) ahol kimondottan nekik épült a kerékpár sáv.

    Nem szabad elfelejteni hogy a körforgalomban ívesen haladó járművek tükréből
    hátrafelé már 5-6 méter után sem látni semmit.
    Minden egyes kihajtóág egy óriási baleseti forrás lenne.
    Az pedig ugyancsak furcsa lenne hogy a jobbra tartási kötelezettség éppen a körforgalomban
    szűnne meg. Ott aztán lehetne kísérgetni a középen pozíciót foglaló nyugdíjas
    vagy öregecskedő emberkéket vagy éppen gyerekeket.
    Ez a megoldás valóban hosszabb úttal jár de legalább biztonságos.”
  • 8. ombi 2011. szeptember 06. 18:32
    „4. Kftimi 2011.09.06. 16:14:
    Ööööö szóval a biciklis húzzon csak a perifériára, de a gépjárműveknek épüljenek olyan kereszteződések, hogy terelőszigeten, táblákon, útburkolati jelen, tökön-paszulyon át rutinból hajtó jogosítványos vezetők ne üthessék szét a fejüket a központi lámpaoszlopon??
    Már megbocsáss, szerinted nem alkalmazol kettős mércét?”
  • 7. ombi 2011. szeptember 06. 18:24
    „Kftimi: pont azzal veszi semmibe a bicikliket, ahogyan -oktalanul!- kivételt tesz velük.
    Érthetetlen, miért épülnek sorra olyan körforgalmak a városban, ahol (ha az út más részén ugyan együtt halad is a forgalom) különválasztják a kerékpáros forgalmat a többi járműtől.
    Így, ha egy körforgalmas kereszteződésből a biciklis balra szeretne kihajtani, a körforgalom összes kilépő ágának elsőbbséget kell, hogy adjon.
    Ha együtt mehetne a többi járművel, a kerékpárosnak sem volna hosszadalmasabb az áthajtás, mint másoknak.
    Nézzük a Teleki utca és a Bajcsy Zsilinszky utca kereszteződését, ott a Bajcsyn érkező biciklisek átmehetnek a körforgalmon, mégsem olvasom, vagy látom, hogy zavart okoznának, vagy sok volna a baleset.
    Néha tényleg jobb, ha nem piszkálnak bele a "profik".”
  • 6. Kftimi 2011. szeptember 06. 17:19
    „5. ös, már miért venné semmibe?!

    nem hiszem el, hogy ha valamit csinálnak már egyből rossz!”
  • 5. urbaniastapista 2011. szeptember 06. 16:38
    „Még egy, bicikliseket semmibe vevő rémálom-körforgalom.
    Sajnos Újvárosban is ilyenek készülnek.”
  • 4. Kftimi 2011. szeptember 06. 16:14
    „Csúnya lesz ,ha az oszlopot ott középen valaki éjjel telibeveri...

    csak mert rutinból közlekedett, egyenesen :D”
  • 3. pappe 2011. szeptember 06. 14:18
    „Mindennap egy-egy másik körforgalomról is kellene feltenni pár tucat képet.”
  • 2. Táncos 2011. szeptember 06. 14:10
    „Szük Döncinek sikerült 49, azaz negyvenkilenc képet készítenie a jelzett körforgalomról. Nem gyenge.. :D”
  • 1. pindla 2011. szeptember 06. 13:22
    „Holnap is lesz róla cikk? Csak hogy meg ne szakítsuk a lassan egy hetes hagyományt...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tanévnyitó és emlékdiploma

A Nyugat-magyarországi Egyetem múlt heti tanévnyitója után az Apáczai-karon hétfőn tartották az… Tovább olvasom