Kisalföld logö

2018. 09. 23. vasárnap - Tekla 11°C | 21°C Még több cikk.

Így hódították meg a horvát tengert egyetlen nap alatt a megyei bringások! - sok-sok fotó

Két győri bringás élménybeszámolójából kiderül, mi okozta a legnagyobb kihívást, hogyan történt az egyetlen balesetveszélyes helyzet, s kik voltak a csapat hősei.

Szerda, 21.07 - Élménybeszámoló sok emlékezetes pillanatképpel

"Szerencsésen, balesetmentesen, egy defekttel, valamint kis váltóhibával érkeztünk meg Krk óvárosába 9 óra előtt bő harminc perccel" – kezdte Várallyai László, a pázmándfalui Tatanka Racing Team győri versenyzője.

"Az előző négy tengerre tekerésünk alkalmával soha nem volt olyan hőség, mint most. Volt, amikor 38 fokos melegben tekertünk. Rédicsig a tervezettnél többször meg kellett állnunk frissíteni, de a kulacsunkból csak úgy tudtuk magunkra locsolni a vizet, mintha forró zuhanyt vettünk volna.

Amikor átléptük a határt, akkor volt a legtikkasztóbb a meleg, de utána már enyhült az idő, s így egyre gyorsabban tudtunk haladni.

Mind szakmailag, mind emberileg jól esett, hogy Celldömölkig tizenöt fős társaság követett, a két legkitartóbb bringás pedig egészen Ikervárig elkísért bennünket. Ők kimondottan sokat segítettek a tempó diktálásában" - folytatta Várallyai László.

A célban

A csapat két hőse

Keöd Ágoston a "tengerhódító" bringások között újonc volt, neki életében először sikerült letekerni 24 óra alatt a körülbelül 500 kilométeres távot. "Ahogy hűlt a levegő és jött az este, úgy éreztük egyre jobban magunkat a nyeregben. Zágrábig, majd a horvát főváros és Varasd között remek, 40 km/órás átlagot mentünk. Ekkor érezhetően mindenki túlesett a holtponton" - mondta Keöd Ágoston.

"A szememben két igazán nagy hőse volt az idei túrának. Az egyik Marosvölgyi Csaba, aki Zágráb előtt olyan szinten elkészült az erejével, hogy azt gondoltuk: innen nem tud felállni, s fel kell adnia a küzdelmet. A lábgörcsökre kapott magnéziumot és kalciumot, majd iszonyatos akaraterővel folytatta az utat, s végül velünk együtt ért célba.

A másik pedig Vock Mátyás, aki nem csupán végigtekerte 17 évesen a több mint 500 kilométeres távolságot, de éjszaka a hegyekben kimondottan ügyesen húzta magával az egész társaságot. Meg kell említeni Hardi Jánost is, aki 57 évesen, sokadszorra járt sikerrel" - vette át a szót Várallyai László.

Vock Mátyás édesapjával, Vock Balázzsal pizzázik egy rövid szünetben

Négy kilométer a horvát autópályán

"Horvátországban nemhogy incidensünk nem volt az autósokkal, de rengetegen tapsoltak minket. Az egyedüli balesetveszélyes helyzet Rédics előtt történt: egy nyergesvontatós teherautó türelmetlenül kivágott mellőlünk, szemben azonban épp jött két robogó.

A motoros srácok majdnem az árokban kötöttek ki a felelőtlen előzés miatt. Abban, hogy Horvátországban sokkal gyorsabb ütemet mentünk, mint itthon, nem csak a hőség játszott szerepet, hanem az is, hogy déli szomszédunknál jobb minőségű az úthálózat.

El nem tévedtünk idén, de szinte a célegyenesben elkövettünk egy nagy hibát: a Krk-szigetre vezető híd előtti utolsó négy kilométert véletlenül autópályán tettük meg. Ezen a rövid szakaszon szerencsénk volt, több szempontból is: horvát rendőrök látták a tekerésünket, de szemet hunytak felette" - tette hozzá Várallyai László.

Az úton - fotók: Pongrácz Aliz

Szinte biztos, hogy lesz még tengerre tekerés a jövőben is

"Abban eltökélt a csapat, hogy jövőre szintén próbára tegye az erejét nyáron. Remélem, még több hasonlóan sikeres, egész napos tekerés áll előttünk" – zárta szavait Keöd Ágoston.

2015-ben nyolcan (Hardi János, Keöd Ágoston, Vock Balázs és Mátyás, Marosvölgyi Csaba, Mező Sándor, Timár Zsolt, Várallyai László) teljesítették a kitűzött célt, míg Mészáros Ákos és Pápai Tamás 250 km-t tett meg a csapattal.

Vasárnap, 22.12 - A megyei bringások egy nap alatt tekertek el a horvát tengerre!

"Szombat reggel fél kilencre időben megérkeztünk Krk-szigetre" - üzent a tízfős csapat vezetője, Mészáros Ákos. Küldött pár képet is.

A 2015-ös nagy tekerésről hamarosan bővebb élménybeszámolót olvashatnak.

Fotók: Mészáros Ákos

Péntek, 9.53 - A keménymagot 15 fős baráti társaság próbálja követni Pápáig, Celldömölkig

Reggel 9 órakor startolt az a tízfős bringás csapat Gicről, mely egy nap múlva az Adriai-tengerre, egészen pontosan Krk-szigetre szeretne tekerni.

Mint arról korábban beszámoltunk, a jubileumi ötödik tengerre tekerés nyílt: augusztus 14-én egy-egy szakasz erejéig bárki csatlakozhat a pázmándfalui Tatanka Racing Team versenyzőihez. Csak bírja tartani a 30-35 km/órás átlagot!

Ennek megfelelően a tízfős keménymagot - ők azok a zömében győri bringások, akik egyetlen nap alatt akarnak közel 600 kilométert megtenni Krk óvárosáig - körülbelül 15 fős baráti társaság követi.

Rajt előtt a csapat

Az egyik legtapasztaltabb bringás túl az ötödik ikszen szeretné újra meghódítani a tengert

Többségük Pápáig és Celldömölkig próbálja tartani a tempót velük, illetve akad olyan versenyzőtárs is, aki kimondottan a szükséges ütemet igyekszik diktálni a magyarországi szakaszokon.

A tízfős csapat legfiatalabb tagja a 17 éves Vock Mátyás, míg az egyik legtapasztaltabb bringás Hardi János, a veszprémvarsányi iskola igazgatója. Ő túl az ötödik ikszen próbálja újra meghódítani két keréken a tengert.

A bringások a Pápa-Celldömölk-Sárvár-Körmend-Rédics útvonalon haladnak Magyarországon; aki erre jár autóval, kérjük, figyeljen a testi épségükre! A csapat a tervek szerint a késő esti órákban érkezik meg a horvát fővárosba, Zágrábba, majd innen folytatják útjukat Krk-szigetre.

Túl az első kilométereken

Előzetes - Újra két keréken megyénkből a tengerre: 16 éves bringás is célba veszi Krk-szigetét! - Eddig négyből négyszer sikerült meghódítani az Adriai-tengert

A kisalfold.hu eddig négy alkalommal adott hírt arról, hogy a pázmandfalui Tatanka Racing Team kerékpárosai egyetlen nap alatt letekertek az Adriai-tengerre.

Először a szlovén tengerpartra, Koperbe, másodjára a horvát Krk-szigetre, harmadszorra az isztriai Vrsar városáig, negyedszerre pedig az olaszországi Velencébe vezetett az útjuk. Most ismét Krk-szigetét vették célba, de kis csavarral a 2010-es tekeréshez képest.

"500 kilométer teljesítéséhez 34 km/órás átlagot kell majd tekernünk"

"A tavalyi és a tavalyelőtti esztendőben ki kellett hagynunk a huszonnégy órás tekerést egyrészt a versenynaptár, másrészt a kevés húzóember miatt.

Ahhoz, hogy egyetlen nap alatt teljesítsük a kitűzött célt, legalább négy olyan kerékpárosra szükség van, akik bírják diktálni a tempót mind síkterepen, mind a hegyekben.

Úgy számolunk, hogy a nagyjából 500 kilométer megtételéhez 34 km/órás átlagot kell majd tekernünk" - mondta portálunknak Mészáros Ákos, a Tatanka Racing Team csapatvezetője.

Kattintson a nagyobb képért!

Íme, a tízfős csapat

Keöd Ágoston, Vock Balázs és Mátyás, Marosvölgyi Csaba, Mészáros Ákos, Várallyai László, Timár Zsolt egyszerre szeretne megérkezni Krk városába. A felvételen nincs rajta, de velük teker majd Hardi János, Mező Sándor és Pápai Tamás is, míg a csapat segítője ezúttal is Szekeres Zsolt lesz.

"Most Krk történelmi óvárosáig megyünk"

"A 2012-es rossz tapasztalatok alapján - akkor Velencéhez közel nagyot buktam - levontuk a tanulságokat, 500 kilométer az a távolság, melyet biztonságosan tudunk teljesíteni.

Ettől függetlenül akad változás a 2010-es tengerre tekeréshez képest. Akkor a szigetre vezető híd jelentette a végállomást, most Krk történelmi óvárosáig megyünk.

Ez plusz 35 kilométert jelent és a terep sem lesz könnyű az utolsó szakaszon" - közölte Vock Balázs.

16 éves bringás is két keréken szeretne eljutni a tengerre

A gici versenyző 16 éves fia, Mátyás is a tízfős csapattal tart. A középiskolás diák 2012-ben 13 évesen (!) 280 kilométert tekert a konvojjal.

"Bírtam volna tovább is három éve, de édesapám érthetően nem engedte, hogy a sötétben és a kiismerhetetlen olasz közlekedési viszonyok folytassam az utat két keréken.

Most abban maradtunk, hogy én is megpróbálom lenyomni a túrát az elejétől a végéig. Remélem, két keréken fogok megérkezni Krk városába" - hallottuk a tehetséges kerékpárostól.

Bárki csatlakozhat a tízfős csapathoz egy-egy szakaszra

Az idei, jubileumi tekerés annyiban különbözik az előző négytől, hogy bárki csatlakozhat egy-egy szakaszra a Tatanka Racing Team versenyzőihez.

"A Facebook-oldalunkon hamarosan közzé tesszük a tervezett etapokat, s azokat az időpontokat, amikor várhatóan megérkezünk egy-egy településre.

Aki szeretne csatlakozni hozzánk, annak azt javasoljuk, hogy lehetőleg a magyarországi szakaszokon tegye próbára az erejét.

A 2015-ös tengerre tekerés augusztus 14-én (pénteken) a megye határon található Gicről indul" - zárta szavait Mészáros Ákos.

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Forgalommal szemben hajtott az M1-es autópályán egy férfi Győrnél

A férfi részegen vezetett, Győrnél balesetet okozott, több autó is összetört. Tovább olvasom