Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Hol történt a legtöbb baleset Győrben 2010-ben?

Összeállításunkból kiderül, hogy Győr melyik körzetében történt a legtöbb baleset 2010-ben. Tavaly tizenhárman haltak meg közúti balesetben a megyeszékhelyen.

Mint azt portálunk megírta, a múlt pénteki közgyűlésen Horváth Csaba rendőr ezredes, győri kapitányságvezető beszámolt a Győri Rendőrkapitányság 2010. évi munkájáról.

A hivatalos előadás segítségével ezúttal a kisalfold.hu Győr közlekedésbiztonsági helyzetét elemzi.

Győrben tavaly 1255 baleset történt; ebből 13 volt halálos, 113 súlyos, 271 könnyű. Noha a balesetek összesített száma valamelyest nőtt a megyeszékhelyen 2009-hez képest, az utóbbi évekhez viszonyítva 2010-ben történt a legkevesebb halálos baleset.




Horváth Csaba rendőr ezredes megjegyezte: "a balesetek fő okai 2010-ben sem változtak. A számszerűségét is figyelembe véve 2006 óta az elsőbbségi jog meg nem adása miatt következett be a legtöbb baleset.

Ezt követi a gyorshajtás, majd a kanyarodás szabályainak megszegése miatt előidézett balesetek száma".


Horváth Csaba ezredes a győri közgyűlésen - fotó: Cseh Róbert.
Horváth Csaba ezredes a győri közgyűlésen - fotó: Cseh Róbert.


Ha Győr különböző körzeteit vesszük górcső alá a balesetek tekintetében, akkor kijelenthetjük: Adyvárosban történt a legtöbb baleset, Győr egyik legnagyobb városrészét a Belváros, Szabadhegy és Kismegyer, valamint Marcal- és Nádorváros együttesen követi a statisztikák szerint.

Halálos baleset Adyvárosban 3, Marcal- és Nádorváros 1 és Gyárvárosban is 1 volt.


Forrás: beszámoló a Győri Rendőrkapitányság 2010. évi munkájáról.
Forrás: beszámoló a Győri Rendőrkapitányság 2010. évi munkájáról.


"Magyarországon és ezen belül Győr városában is az alapvető gondot a rossz közlekedési morál jelenti, ám ezen csak nagyon lassan lehet változtatni.

Hosszú távon azt szeretnénk elérni és ez egyben az Országos Balesetmegelőzési Bizottság programja is, hogy a közlekedők ne azért tartsák be a szabályokat, mert tartaniuk kell az elkerülhetetlen szankcióktól, hanem azért, mert megértették: önmaguk és mások biztonsága, élete a tét" – zárta szavait a közlekedésbiztonsági helyzetről a közgyűlésen a győri kapitányságvezető.


Egy a sok közül: négy autó ütközött az Ipar úton tavaly ősszel

A kisalfold.hu hamarosan a Győrben elkövetett bűncselekményekről készült statisztikai adatokat is közzé teszi.

Olvasóink írták

  • 16. Füssy 2011. március 30. 12:52
    „Felhívnám a figyelmet egy veszélyes útszakaszra, ahol csak a csodának köszönhető, hogy nem történt súlyos baleset.
    Banai útnak a Tatai úti leágazástól az ipai parkig vezető szakaszán sem gyalogjárda,sem kerékpárút nincs. Gyakran látható itt, hogy egyszerre közlekednek a keskeny úton gyalogosok kettesével, kerékpárosok, teherautók motorosok. Mindössze kb. 300m-es szakaszról lenne szó.”
  • 15. HarconaMarcos 2011. március 30. 10:08
    „14 - egészen pontosan.”
  • 14. urbaniastapista 2011. március 30. 08:07
    „Ez így nesze semmi.
    A konkrét helyszínek, összevetve a forgalmi adatokkal, az mondana valamit. De ez sajnos nem érdeke az illetékes elvtársaknak, mert egy kicsit számonkérhetőek lennének és dolguk akadna.”
  • 13. AntiFricc 2011. március 29. 22:28
    „1
    Hát jah elemér, mi nem rakjuk be a macskát száradni a mikrohullámú sütőbe.”
  • 12. Hunicum 2011. március 29. 21:33
    „10. háté

    Marcal és Nádorváros az egy körzet a táblázat szerint, tehát 5 fő összesen. Látod, növekszik az eltűntek száma! :)”
  • 11. Dwatson 2011. március 29. 21:07
    „A konkrét helyszínek is érdekesek lennének,pl. kíváncsi lennék a körforgalommá alakított kereszteződések statisztikáinak a változására is!”
  • 10. háté 2011. március 29. 20:22
    „Győrben 2010-ben 13-halálos baleset!-ebből:
    Halálos baleset Adyvárosban 3, Marcal- és Nádorváros 1 és Gyárvárosban is 1 volt.-ez ugye 6fő-
    13-6= 7fő eltűnt?

    Szerintem Adyvárosban a legnagyobb az "átmenő" forgalom.”
  • 9. Lestate 2011. március 29. 14:15
    „Nem tudom, hogy mit várnak, amikor valóban a kétsávos utakon mérnek, ahol se gyalogos, se kerékpáros forgalom nincsen, illetve meg lehet nézni, hogy a különböző kocsmák előtt állnak sorban az autók. Arról nem is beszélve, hogy a visszaeső szabálytalankodókat, akitől egyszer kétszer valamiért elvették a jogsijukat, simán visszaadják újra és újra.”
  • 8. HarconaMarcos 2011. március 29. 12:46
    „Jja, kimaradt: tegnap délután Marcalvárosban külső sávban megállok a zebra előtt, hogy elengedjem a kiscsákót, a rendőr pedig elhúz mellettem a belsőben. Ha legközelebb lefilmezem feljelenthetem én is?
    Simán mennek hetvennel a városban, gyakran az index használat is megterhelő, helyenként még a szabályos világítás (féklámpa, tompított) is hibádzik, balesetveszélyes helyeken megállítok, nincs láthatósági mellény, stb., stb.
    Igazán elkezdhetnének példát mutatni!
    Természetesen a fenti esetekben megkülönböztető jelzés nélkül, nem úgy mint a piros előtt bekapcsolom a szirénát, keresztülvágok, kikpacsolom esetekben. Csak, hogy érezze a pógár, hogy szolgálják. :-/”
  • 7. HarconaMarcos 2011. március 29. 12:36
    „Megnéznék egy statisztikát (vagy térképet) arról, hogy hol történnek a balesetek, és hol a rendőri ellenőrzések (traffipax)! Sejtésem szerint a kettőnek köze nem lenne egymáshoz. Adyvárosban van ugyan rendőrőrs, de tőle már 50 méterre szanaszét parkolnak a tilosban, rendőrt pedig még sosem láttam erre. (Csak az őrsnél parkoló autókat.)
    Attól nem lesz kevesebb a baleset, ha olyan helyeken vadásznak, ahol sosem történt semmi, de jól lehet kaszálni.
    Szívesen meghallgatnám a kapitány véleményét arról is, hogy szerinte ki van kiért (ki fizet kit), és ez mennyire összeegyeztethető a mai gyakorlattal!
    Jut-e idejük a szolgálunkésvédünkre is a sok kimerítő traffipax mellett, vagy már csak büntetni vannak a győri rendőrök?”
  • 6. vanessa 2011. március 29. 11:31
    „Szép napot!azért igaza van az elemérnek, a közlekedési morál itt nagyon a béka segge alatt van, körforgalomba sokan ugy mennek be ,hogy akinek elsöbbsége van annak kell fékezni mert az megy mint aki nem is jármeri a kreszt,sokat lehetne irni,mikor a zárovonalon elöz,közben szemben jön a másik a sávban egy másik auto, ja azért mert a bms e van az nem mehet egy seat után,mindig avétlen az áldozat,”
  • 5. annobon 2011. március 29. 11:14
    „Persze ez a statisztika sem tükrözi a teljes valóságot. Gondolom csak azok az esetek szerepelnek benne, ahol rendőrt hívtak (azaz rendőri intézkedés történt). Balesetnek számítanak ugyanis a kisebb-nagyobb koccanások is, ahol ha nem történik személyi sérülés, nem kötelező rendőrt hívni, ha a felek meg tudnak egyezni. Szinte naponta történtek/történnek ilyen koccanások a két "körgeometriás" csomópontunkban. /Árkád ill. Ipar úti/”
  • 4. elemér 2011. március 29. 09:34
    „3. h.sz. igazmondó
    Nocsak sötétedés után nem ajánlom hogy kimenj az utcára. Még mindig keresik akik seggberugták és kifosztották az öreg bácsit a Baross uton. Nem jól müxik a térkamera.”
  • 3. igazmondó 2011. március 29. 06:53
    „tudod elemér, ha a közlekedési morál nincs is a toppon, itt legalább ki mernek menni az embrek sötétedés után is az utcára...”
  • 2. Hunicum 2011. március 29. 06:40
    „1. elemér!

    A konyhában is több a baleset mint a mellékhelyiségben mégse mondjuk azt, hogy a háziasszonyok kevésbé kulturáltabbak mint aki épp a dolgát végzi!
    Nagyon egyszerű vagy!”
  • 1. elemér 2011. március 29. 01:37
    „Hiányzik ott a kultura a kocsi vezetéshez meg sokminden egyébhez.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csontvárytól Kondorig - kiemelt kiállítás jön Győrbe

A győri Városi Művészeti Múzeumban április közepétől reprezentatív válogatást mutatnak be a modern… Tovább olvasom