Kisalföld logö

2017. 01. 24. kedd - Timót -6°C | -2°C Még több cikk.

Hogyan lehetne élhetőbb a győri (busz)közlekedés?

P+R parkolók távol a belvárostól, speciális lámpaprogramok, buszsávok – hogy csak néhány ötletet említsünk a jobb győri tömegközlekedésért. Szavazással.

Az Autómentes Világhálózatot (World Carfree Network, WCN) 2003-ban alapították olyan környezetvédő szervezetek, amelyek a városi autóhasználat jelentős csökkentését szorgalmazzák az élhetőbb települések kialakítása érdekében, a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása és a közösségi közlekedés fejlesztése révén.

A szóban forgó hálózat az Európai Ifjúsági Alap támogatásával pár hete ifjúsági találkozót – divatos kifejezéssel élve "workshopot" – szervezett az angliai Yorkban, amelyre Európa legkülönbözőbb országaiból érkeztek résztvevők: a téma iránt elkötelezett fiatal szakemberek és civilek.

A rendezvényen részt vett Winkler Ágoston, a Kisalföld Volán Zrt. menetrendi előadója, a győri Széchenyi Egyetem doktorandusza is, akivel a kinti tapasztalatok, jó ötletek esetleges győri lehetőségeiről beszélgettünk.

"Irreális célkitűzés a személygépkocsi-forgalom korlátlan kiszolgálása"

"York mind népességben, mind közlekedés terén hasonló léptékű város, mint Győr. Történelmi belvárosának szűk utcáin már évtizedekkel ezelőtt hasonló közlekedési problémák jelentkeztek, mint amelyekkel Győrött is egyre gyakrabban találkozhatunk nap mint nap.


Útban a Virágpiac felé, ahol a szabálytalanul parkoló autók rendszeresen megbénítják a buszközlekedést.
Útban a Virágpiac felé, ahol a szabálytalanul parkoló autók rendszeresen megbénítják a buszközlekedést.

A yorkiak kellő időben felismerték, hogy irreális célkitűzés a személygépkocsi-forgalom korlátlan kiszolgálása: a város szerkezete és úthálózata egyszerűen alkalmatlan arra, hogy mindenki mindenhová autóval járjon. A sok autó ráadásul a város turisztikai vonzerejét is csökkenti.

Ezért napjainkra számos olyan, a fenntartható közlekedést támogató megoldást vezettek be, amelyek a hasonló városok – mint Győr – számára követendő példák lehetnek" – kezdte a kisalfold.hu-nak Winkler Ágoston.

Szavazzon!


P+R parkolók: ingyen igénybe lehet venni, speciális lámpaprogramok segítik a buszokat


Nézzük, milyen lépéseket, trükköket vetettek be a yorkiak az élhetőbb városért és dugómentes (tömeg)közlekedésért.

"A várost körbeölelő elkerülő út mentén összesen 5 darab P+R parkoló üzemel, ahol díjmentesen hagyhatják autójukat a városba érkezők. A P+R parkolókból kerékpárral, vagy speciálisan erre a célra kialakított autóbuszjáratokkal lehet továbbutazni a yorki belvárosba.


Busz York belvárosában.
Busz York belvárosában.


Az összkomfortos, mozgáskorlátozottak által is könnyen igénybe vehető P+R autóbuszok a belvárosig csak a legfontosabb csomópontokban állnak meg – a belvárost viszont alaposan feltárják –, haladásukat buszsávok és speciális lámpaprogramok is segítik, ennek köszönhetően az autóval versenyképes, sőt, akár kedvezőbb menetidőt biztosítanak" – tudtuk meg a Kisalföld Volán Zrt. menetrendi előadójától.

"A P+R rendszer nem igényel finanszírozást a város részéről, a bevételek fedezik a kiadásokat"

"A P+R rendszerben a járatok legfeljebb 10 percenként indulnak, és díjszabásuk a belvárosi parkolási díjakhoz képest kedvező. Mivel az autósok pénzt és időt takaríthatnak meg használatukkal, a városszéli P+R parkolók igen jó kihasználtsággal üzemelnek, a belváros forgalma pedig mérsékelt, különösebb fennakadások nem tapasztalhatók.

Ez már önmagában is jelentős eredmény, azonban további siker, hogy bár a városi autóbusz-közlekedés összességében – mint a világ legtöbb városában – veszteséges és önkormányzati támogatásra szorul, ezen belül a P+R rendszer nem igényel finanszírozást a város részéről, a bevételek fedezik a kiadásokat.

Természetesen a belváros számos utcájából ki van tiltva az átmenő forgalom, hasonló mozgó oszlopok segítségével, mint amelyeket Győr belvárosában is telepítenek. Bizonyos utcákban csak a kerékpárok, a taxik és az autóbuszok hajthatnak be, ezáltal mindenki számára biztosított a mobilitás, azonban a személygépkocsik által okozott torlódások elkerülhetők" – tette hozzá Winkler Ágoston.

"A Teleki László és a Jókai utcákban feltorlódó személygépkocsik rendszeresen akadályozzák az autóbuszok közlekedését"

Arra a kérdésünkre, hogy hányan veszik igénybe Győrben és Yorkban jelenleg a buszos közösségi közlekedést, meglepő választ kaptunk Winkler Ágostontól: "Yorkban a közösségi közlekedéssel bonyolított utazások aránya jelenleg 10-15 százalék körüli, a város jelentős erőfeszítéseket tesz ennek növelése érdekében. Összehasonlításképpen, Győrött ez az érték napjainkban még 30 százalék körül alakul".


Winkler Ágoston fiatal közlekedési szakemberekkel, egyetemistákkal közösen tanulmányozta a közlekedési gondokat Yorkban.
Winkler Ágoston fiatal közlekedési szakemberekkel, egyetemistákkal közösen tanulmányozta a közlekedési gondokat Yorkban.


"Igaz, annak érdekében, hogy ezt az európai viszonylatban kedvező értéket meg tudjuk őrizni, még hangsúlyosabban törekedni kellene a közösségi közlekedés prioritására. A Kisalföld Volán Zrt. által kidolgozott és a város által elfogadott koncepció számos ilyen jellegű fejlesztést irányoz elő, de ezen túl szükség lenne a belváros forgalmi rendjének átgondolására is.

Például a Teleki László és a Jókai utcákban feltorlódó személygépkocsik rendszeresen akadályozzák az autóbuszok közlekedését, jelentős késéseket okozva az egész város területén, növelve a költségeket és csökkentve a közösségi közlekedés vonzerejét" – mondta végszóra a közlekedési szakember.


A belvárosi utcákban a jellemező tarifák napközben York városában

1 óra 1,70 font (589 Ft)
2 óra 3,40 font (1178 Ft)
3 óra 5,10 font (1767 Ft)

Megjegyzések: 2 óránál hosszabb ideig csak délután 3 óra után lehet parkolni az utcán.

Győrben év elején emelték meg a belvárosi parkolási tarifákat, miközben a két centrum közeli parkolóház (Jókai utcai és Nádor aluljáró melletti) ingyenes lett. A cél kimondva-kimondatlanul, hogy kevesebb autó keringjen, s okozzon közlekedési káoszt a történelmi negyedben.

P+R autóbuszjegyek és bérletek ára Yorkban

1 útra 1,80 font (623 Ft)
Retúr 2,30 font (797 Ft)
Hetijegy 9,20 font (3187 Ft)
Havibérlet 36,80 font (12746 Ft)
Éves bérlet 368 font (127468 Ft)

Érdemes megjegyezni: az egész napos parkolás (parkolóudvarban) ára 10 font (3464 Ft) Yorkban, vagyis ehhez képest mindenképp előnyös ajánlatnak mondható a díjmentes parkolás a P+R parkolókban.

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. Barackos 2010. szeptember 22. 21:31
    „1.- Legyen kerékpárkölcsönző mindegyik parkolóháznál.
    2.- Olyan utasinformációs rendszer kiépítése ami a mai kornak megfelelő.BLUETOOTH rendszerre épül.Totemoszlopokban a jeladó és a vevő, a buszokon jeladó kapna helyet. Mindez pedig csak a megálló területére terjedne ki.
    3.- Ne néma legyen az utazás .Tegyék hangzatosabbá szóljon valamilyen zene vagy netán rádió.
    4.- Vezessék be az elektronikus jegyrendszert , vagy legalább a mobilfizetést.
    5.- Az adott városrész bemutatása ahol a busz közlekedik.
    6.- Legyenek tisztábbak a buszok, a megállókban tiltsák meg a dohányzást.
    7.- A nagycsaládosok kapjanak kedvezményt a jegyvásárláskor.”
  • 61. Goldmund 2010. augusztus 03. 11:48
    „59.hsz-ra:
    "Gondolom az 55. kisnem hsz-ról is hasonló a véleményed: Szentivániak, gyalogoljatok!"
    Próbáld értelmezni, amit írtam: 10-15 perc gyaloglás!
    Ez Szentivánon a vasútállomástól max. a központi kereszteződésig tartó távolságot jelentené (Déryné utca - Váci Mihály u. sarok). Ez pedig csak Szentiván negyede. Onnan lenne értelme a vasúthoz menni, afölött már nemigen.

    "ha nem rohansz időre valahová"
    A busznál sem centizheted ki az időt, mert késhet, az átszállásra időt kell hagyni, előbb ki kell érned a megállóba (mert előbb is jöhet). Na most akkor a 10-15 perc sétán hány percet is fogsz veszíteni?

    "megfelelő az időjárás"
    Esernyő, vízhatlan cipő, télen meleg kabát, sapka, sál, kesztyű. Nálad nincsenek ilyenek otthon?

    "csomagcipelés"
    Ez reális érv, legalábbis, ha nagy az a csomag. De pl. munkába/iskolába, postára, barátokhoz, egy csaptelephez alkatrészt venni, egy inget venni egy ruházati boltban - no ezek nem azok a kategóriák. Ha mondjuk 3 db ötliteres teli befőttes üveget akarsz elvinni valahová, vagy egy zsák krumplit, akkor viszont legjobb autóba ülni, nem öröm közvetlen busszal sem közlekedni.

    "elfáradó-nyafogó kisgyerek"
    Ez szintén reális érv lehet, persze csak néhány évig.

    "megfelelő egészségi állapotban vagy a gyalogláshoz"
    Mint említettem, nem gyalogtúrákról beszéltem. Szerintem kapjon a fejéhez az a 60 év alatti ember, aki ennyit nem bír gyalogolni! Sürgősen konzultáljon orvossal és változtasson az életmódján! Ha pedig már visszafordíthatatlan károsodás van benne, akkor legalább a gyerekeit-unokáit intse más életre!”
  • 60. Freehill 2010. július 21. 20:11
    „#59: "A hosszú járatok sok késési hibaforrást okoznak. Győrbe több rövidebb járat kellene!"

    Bocs, ezzel nem értek egyet, ezek a késések általában néhány percesek szoktak lenni, míg a szétvagdosás miatt keletkező átszállások ennél sokkal nagyobb időveszteséget okoznának! Ráadásul az emberek többsége még akkor is utál átszállni, ha szépen csatlakoznak a járatok, de ez ugye nem is mindig valósítható meg (ha pl. eltérő gyakorisággal járnak). Te is írod, hogy mennyire kényelmetlen és lassú tud lenni az átszállás, szerintem csak ott szabad alkalmazni, ahol nincs lehetőség megfelelő gyakoriságú közvetlen járat indítására. A hosszú járatokat pedig előnyben kellene részesíteni, és akkor kevesebbet késnének.”
  • 59. fifikus_fizikus 2010. július 21. 15:52
    „51. Goldmund:

    Gondolom az 55. kisnem hsz-ról is hasonló a véleményed: Szentivániak, gyalogoljatok! :-))))

    A 10-15 perc gyaloglás akkor kiváló, ha nem rohansz időre valahová, megfelelő az időjárás, nem cipelsz csomagot, nincs veled folyton elfáradó-nyafogó kisgyerek, és egyébként is megfelelő egészségi állapotban vagy a gyalogláshoz.

    És a legfontosabb: az átszállásra alkalmas buszok menetrendje, járatsűrűsége össze van-e hangolva?!

    Mondhatod, hogy erre találták kia saját kocsit és a taxit, de ugyebár mi most a tömegközlekedés előnyeit próbáljuk felderíteni.

    Valljuk be, ezek az átszállásos verziók - járatkimaradást, utastömeg, forgalom és időjárás miatti késést nem is számítva - olyan hosszúak, hogy az alatt kocsival elérek Tatabányáig...

    A hosszú járatok sok késési hibaforrást okoznak. Győrbe több rövidebb járat kellene!”
  • 58. Freehill 2010. július 20. 20:58
    „A győrszentiváni vasútállomást szerintem is be kellene kötni a buszhálózatba, ezzel régebben is teljesen egyetértettem. Viszont ez önmagában kevés ahhoz, hogy buszjáratokat lehessen lerövidíteni!

    Az utasok nem szeretnek átszállni, csak ha cserébe kapnak valamit, pl. a jelenleginél sokkal rövidebb utazási időt, sűrűbb közlekedést, vagy máshol megszűnő átszállást. Annak idején kiszámoltuk, hogy a belvárosig utazók kb. 4 percet nyernének, míg az Árkádig vagy az Ipari Parkba utazók helyzete jelentősen romlana (ezért indokolt lenne pl. új vasúti megállókat is létesíteni!). A követési idő érdemileg nem javulna, a Váci Mihály utca kiszolgálása szintén probléma. A tarifaközösség alapfeltétel lenne, ez viszont állami szintű szabályozást igényel. Tudom, úgy tűnik, hogy csak az akadályokat keresem, de ezeket akkor is meg kell oldani, anélkül nem megy :(

    Kellene egy átfogó koncepció, amely minden kérdésre megnyugtató választ adna, és akkor viszont neki lehetne állni! Ha legfeljebb 20-30 percenként járna vonat mondjuk Győrszentiván-Ipari Park-Gyárváros-Árkád-Belváros-Marcalváros-Áruházak-Ménfőcsanak útvonalon, az egy komoly közlekedési tengelyt alkotna - egyfajta városi gyorsvasutat -, amely tudna utasokat vonzani, még az átszállás, és esetleg egy-egy kisebb kerülő ellenére is (ha *összességében* sokat lehetne nyerni vele). Egy ilyen rendszerre P+R parkolókat lehetne alapozni, és ebben az esetben valóban meg lehetne szüntetni bizonyos párhuzamos buszjáratokat. De ehhez tényleg *átfogó rendszerre* van szükség, csak így lehet sikeres.”
  • 57. kisem 2010. július 20. 20:07
    „Ez nem félreértés közöttünk, Kedves Freehill, ez csak ugyanannak más-más megközelítése. De azt továbbra sem értem, miért jelentene az utasok többségének kerülőt a vasút közbeiktatása?
    Győrszentiván területén, a vasútállomás környezetében kellene pár száz méter közutat átépíteni, korszerűsíteni a szóló autóbuszok terheléséhez igazítva, továbbá egy-két autóbuszmegállót kellene kiépíteni a jelenleg meglévőkön felül. Ezek nem képviselnek akkora nagyságrendet, hogy a város ne tudná finanszírozni.
    Arról is volt szó, hogy a vasúti lehetőségek bevonása a városi közlekedésbe költségcsökkenést is eredményez(het)ne, ugyanis nem kellene minden autóbuszjáratnak bejárnia a teljes Győr-Győrszentiván szakaszt.
    Persze ezt itt nem tudjuk tisztázni.”
  • 56. Freehill 2010. július 20. 17:38
    „kisem, sajnálom, hogy ezek szerint még mindig félreértés van közöttünk. Én nem *általában* a vasút bevonását elleneztem - éppen ellenkezőleg! -, hanem azt a *konkrét* javaslatot, amely az utasok többségét hátrányosan érintené. Győrszentiván alapvető problémája, hogy a vasút a szélén halad, ezért a legtöbb utasnak kerülőt jelentene a használata. Ezzel szemben, pl. Ménfőcsanakon a vasút a városrész közepén megy, és a távolabbi részekről sem jelentene kerülőt a ráhordás, így ott sokkal előnyösebb lenne egy ilyen megoldás. De Győrszentivánra is biztosan lehetne találni jó elképzelést, viszont egyelőre fennállnak azok a komoly jogi és infrastrukturális akadályok is, amelyekről az előbb is írtam (pl. tarifaközösség, megállókhelyek, utak hiánya). Ezek említése szintén nem "ellenállás" vagy "érdektelenség", hanem - éppen a megoldás érdekében - a megoldandó feladatok összefoglalása! A kulcs részben az országos, részben a helyi politika kezében van. Ha ők megteszik a szükséges lépéseket, akkor szerintem kialakítható egy olyan rendszer, amellyel mindketten elégedettek lennénk.”
  • 55. kisem 2010. július 20. 11:18
    „ad. #47., #48.)
    Már több, mint két éve szorgalmaztam -itt is- a meglévő vasúti lehetőségek (vonatok) bekapcsolását a városi közlekedésbe, elsősorban Győrszentiván vonatkozásában. Akkoriban ez egyfajta ellenállásba, érdektelenségbe fulladt, s ím az egyik ellenző most fölvetette, mint javítást célzó ötletet.
    Azóta is 21 vonatpár jár Győr és Győrszentiván között, amelyek e viszonylatban gyakorlatilag kihasználatlanok, mert nincs megoldva a városrészi állomás megközelítése. Márpedig -a településrész méretét, elhelyezkedését figyelembe véve- nincs esély arra, hogy a helyi lakos a tömegközlekedést választja, ha az állomásig történő eljutáshoz, illetve onnan vissza a lakhelyéhez, elő kell vennie a kocsiját.”
  • 54. abdi30 2010. július 19. 13:50
    „Az 51-es hozzászólónak is igaza van. Jobb lett a közlekedés, bár nem sokat szoktam buszozni. ami vissztart a magas jegyár, meg a túl elkényelmesedett városi lakosság.
    Vagyis röhej, hogy egymásba érnek a buszmegállók. minden másodikat ki lehetne szedni, és így a menet idő is jobb lenne, aki meg nyafog az maradjon otthon. Inkább sétálok, vagy bicajozok.”
  • 53. Freehill 2010. július 16. 16:47
    „Vagy még egy új lehetőség: Szabadhegyről a 2-essel a Mónus Illés utcáig, onnan gyalog sincs messze a Lajta utca, de a 22-22A-ra is át lehet szállni, ami elég gyakran jár.”
  • 52. kurbli 2010. július 16. 11:14
    „Annyit hadd pontosítsak, hogy 4-es már nincs, de helyette a a 6-ossal a kórházig, ugyanabban a megállóban átszállni a 14-esre.
    Szabadhegy másik feléből a 7-essel a tóig (a 6-osról is le lehet ott szállni) átballagni a túlsó oldalra, és ott a 23-as.”
  • 51. Goldmund 2010. július 16. 11:03
    „Azt azért ne mondd, hogy tragédia a közlekedés Szabadhegyről Marcalvárosba. Bejössz a 4-essel a Szent Imre úti rendelőig, aztán átballagsz a Vasvári Pál úti kórház elé a 23-as (és most már a 14-es) megállójához. Már ha Marcalváros túlsó részére utazol, mert az innenső feléig buszra sem érdemes szállni.
    Ha meg a Jereváni úton túl laksz, akkor meg régen a 7-essel, most meg a 7-17-es buszpár megfelelő tagjával (asszem a 17-essel) elmész az Ipar út-Szigethy út körforgalomhoz és onnan 23-assal. Bár az is megfontolandó, hogy másik irányban eljössz a Plázáig (volt adyvárosi buszvégállomásig) és 5 perc gyaloglással ott vagy a Vasvári Pál úti 23-as, 14-es megállónál.

    Szerintem aki NEM ROKKANT, annak nem kéne problémát csinálnia, ha a buszmegállótól 10-15 percet gyalogol. A legtöbben úgyis ülőmunkát végeznek, így inkább az egészségüket védik ezzel a kis sétával. Én pl. Gyárvárosból járok a Zrínyi utca közepéhez dolgozni. Belvárosig a 14-essel, onnan meg gyalog. Legfeljebb zuhogó esőben merül föl, hogy a 2-eshez odamenjek. És nagyon el lennék szomorodva, ha ennyi séta problémát okozna akár 50-60 éves koromban.”
  • 50. fifikus_fizikus 2010. július 15. 12:37
    „És természetesen vannak munkahelyek, iskolák Szabadhegyen is, ahová pedig pl. Marcal-I-II-ről szeretnének eljutni emberek.
    Nem is beszélve a vásárálási, egyéb látogatási célú mozgásokról.

    Végzett már valaki célforgalmi számlálást ezügyben?

    Nehogy már csak úgy, konkrét adatok nélkül bárki is kijelentse, hogy bizonyos irányú forgalmak nem is léteznek egy 130 ezres városban!....”
  • 49. fifikus_fizikus 2010. július 15. 10:38
    „45:
    "Szabadhegy és Marcalváros között valóban nincs busz, de nem hinném, hogy sok ember menne vele."

    DEHOGYNEM!!!
    Marcalon is vannak munkahelyek, sőt iskolák, ahová nagyon_sok diák jár+tanárok (Kúrdy, Apor, PÁGISZ, Kovács Margit, Jókai).
    Jópár éve én is ezt a viszonylatot jártam - volna, de akkor is tragédia volt a közlekedés...

    NEM VILLAMOS - KÖRVASÚT!!!!!!!!!
    Régen (30+ éve) megvolt, most is csak 2-300 m sín hiányzik:
    A szabadhegyi állomásról egy vakvágány kanyarodik le a 83-as úthoz. Ott régen (2x1 sáv idején...) egy szakállas sorompó volt. Becsatlakozott a GYSEV vakvágányhoz, ahol most a hödlimajerék tolatgatnak. Ezzel a pár méter sínnel+ egy 83-as nem szintbeni kereszteződéssel (felül/aluljáró, ami persze drágít) meglenne a körvillamos:
    Marcal 2 - Kálvária út - Vasútállomás - Gyárváros - Jancsifalu (Fehérvári úti átjáró / Opel környéke) - Szabadhegyi állomás
    Hmmm??”
  • 48. Goldmund 2010. július 15. 08:43
    „47.hsz-ra:
    Figyelemre méltó felvetés a vasútvonalak kihasználása.
    Egy ismerősöm is felvetette, hogy Marcalvárosból a Belvároson át az AUDI területére közvetlen vasúti összeköttetést lehetne csinálni, mivelhogy a sínek mindenütt ott vannak. ÉS ha jól szervezik, még sokkal gyorsabb és kényelmesebb is lehet, mint a buszozás. Évek múltak el, de a városvezetésnél (vagy akik ebben illetékesek) azóta sem esett le a tantusz....”
  • 47. Freehill 2010. július 14. 20:58
    „A villamos érdekes kérdés. Tény, hogy a szűk úthálózat és a közművek elhelyezése probléma, de azért némi mérnöki kreativitással (pl. 2x1 sávos párhuzamos utcák páronkénti egyirányúsítása, Baross híd tömegközlekedési híddá tétele) el lehetne helyezni a pályát, ha van rá igény :). Az is igaz, hogy a *jelenlegi* buszos utasszámok nem indokolnak nagyobb kapacitású eszközt. Viszont figyelembe kell venni, hogy a villamosnak nagyobb a presztízse, több utast képes vonzani (ezt hazai és külföldi tapasztalatok is mutatják!). Ha Győr tovább fejlődik, és még kicsit növekszik a népessége, szerintem lesz létjogosultsága a villamosnak, hosszabb távon nem érdemes elvetni!

    A másik lehetőség (de egymást sem zárja ki a kettő) a meglévő vasútvonalak bevonása a városi közlekedésbe, egyfajta nagysebességű gerincként. Persze ehhez új megállók, több vonat, és tarifaközösség szükséges.”
  • 46. Freehill 2010. július 14. 20:52
    „#45: A 14-essel Marcalvárosból Szigetbe is el lehet jutni, igaz, előtte megkerüli a fél várost :)

    A többieknek ajánlom az új vonalhálózatról a következő VEKE-cikket: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=476

    A legtöbb városrészben sűrűbben járnak a buszok, kevesebb az átszállás, miközben a költségek csökkentek. Ez szerintem elég ésszerű. Persze van, akinek rosszabb lett, de a *nagy többség* jól járt. Gyorsjárat "kezdemények" is vannak, viszont túl sok megállót ezekkel sem lehet kihagyni, mert akkor nem lesz elég utasuk. A belvárosba sokan járnak (iskolák, hivatalok), azt sem célszerű kihagyni. Persze ha jobb lenne a város anyagi helyzete, lehetne még fejleszteni! A klíma szerintem is nagyon kellene így nyáron.”
  • 45. Goldmund 2010. július 14. 14:14
    „36.hsz-ra:
    "Nincs közvetlen járat Marcalváros-Gyárváros, Marcalváros-Sziget, Szabadhegy-Marcalváros, stb között."

    Marcalváros és Gyárváros között van: a 14-es. Marcalvárosból Szigetbe nem, de Újvárosba és Gorkijvárosba megy busz, az 1-es. Vagyis kis gyaloglással Szigetbe is el lehet vele jutni. Szabadhegy és Marcalváros között valóban nincs busz, de nem hinném, hogy sok ember menne vele. Mindent mindennel nem lehet összekötni. Most már van Kismegyertől Sárásig, Likócstól Pinnyédig közelekedő busz. A 2-es, 14-es, és a 7-17-es buszpár sok városrészt köt össze. Vedd figyelembe, hogy a busztól nem lehet azt várni, mintha taxival mennél.

    Egyébként tökéletesen egyetértek azokkal, akik a nyitható ablakokat vagy a légkondit hiányolják. Engem nyáron leginkább az tart vissza a buszozástól, hogy ha nem régi busz jön, akkor olyan, mint az üvegház. Aki ezek vásárlását eldöntötte, biztos hogy nem utazik rajtuk!”
  • 44. Peti85 2010. július 14. 12:49
    „"31. maraton 2010.07.13. 17:47
    a VILLAMOSSÍN CSAK PESTEN TÖRIK A SZAR MUNKA MIATT, RÓMÁBAN PL NEM"

    Ja Rómában a hőmérséklet változásából keletkező feszültségek elkerülik messze a síneket mi? Meg amiről nem tudunk az nincs is? Na ne vicceljünk...”
  • 43. Mankapunka 2010. július 14. 11:40
    „stuksza

    Vidéki buszok megvárnák azt a 20 percet a vidékiben míg beérnének az iskolások,.akkor meg a munkások lennének felháborodva,mert a buszok 60 %-a 2:15 környékén indlul az Auditól-Ipari PArktól,és úgy megy a vidékibe.

    Iskolákat is át lehetne szervezni,hogy fél 9-kor kezdődjön pár helyen,és akkor elérné a délutáni buszt.”
62 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leszakadt vezeték lógott az úttestre Pannonhalmán - fotóval

Egy teherautó teteje magával rántotta, s leszakította a telefonkábelt az Arany János utcában. A… Tovább olvasom