Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Hiába akartak, nehezen tudtak dolgozni a győri buszmenetrend változás miatt

A győri Kenvéd Kft. munkatársai egy hétig csak komoly nehézségek árán jutottak el munkahelyükre. A problémára a Kisalföld Volán kompromisszumos megoldást talált, s új buszmegállót iktatott be.

"A Kisalföld Volán február negyediki menetrend módosítása miatt a Reptéri úton lévő Kenvéd Kft. dolgozóinak busszal történő bejárása szinte ellehetetlenedett, ráadásul a felmerülő problémák egy része nem új keletű.

A nehézséget az okozza, hogy a vidékről bejáró dolgozók nem érnek be a reggeli munkakezdésre, mert a helyközi buszok körülbelül 5:15-kor futnak be Győrbe, így pedig egyik helyi járatot sem lehet elérni.

Azok a munkatársaink, akik reggel 7 órára jönnek dolgozni, eddig ugyan beértek busszal, de múlt hétfőtől a menetrend módosítás miatt ők is késtek.

"Az utolsó menetrendváltozás óta szombaton és vasárnap még sokkal nehezebbé vált a tömegközlekedés cégünkhöz"

A hazajutás sem problémamentes dolgozóink számára: azok a munkások, akik a normál munkarendtől eltérően dolgoznak, eddig is csupán bonyodalmak árán tudtak hazamenni.

Nálunk a többség munkaideje reggel hattól este hat óráig tart. Azért, hogy ők buszra szállhassanak, kollégákat kellett megkérniük, hogy saját autón vigyék be őket a városba. Sokan csak így tudtak továbbutazni a drágán megvásárolt bérlettel.

Mindezt tetézte, hogy az utolsó menetrendváltozás óta szombaton és vasárnap még nehezebbé vált a tömegközlekedés cégünkhöz" – kezdte portálunknak Egyed Tibor, a győri Kenvéd Kft. műszaki igazgatója.


A Kenvéd Kft. dolgozója a megszűnt Reptéri úti megálló mellett. Az új, Dohány utcai megállót péntek délután alakították ki a Győri Útkezelő Szervezet munkatársai. Fotók: Cseh Róbert

"A fő gondot az okozza, hogy a 15A járat rövidített útvonalon közlekedik"

"Dolgozóinknak az elmúlt egy hétben - bármely irányból jöttek, a Likócsi híd vagy a Rába gyár személyporta - kivilágítatlan, járda nélküli úttesten kellett közlekedniük a rohanó, egymást előzgető autók között.

Nem túlzás azt állítani, mindennap életveszélynek tették ki magukat a 400 méteres szakaszon - a gyakorlatban ez 10 perc gyaloglással egyenlő - a munkások.

Az új menetrend a légvonalban közeli Audi dolgozók számára nem jelent problémát, hiszen a négykarikás céghez rengeteg buszjárat indul.

A legnagyobb gondot egyértelműen az okozza, hogy a 15A járat rövidített útvonalon közlekedik múlt hétfőtől, ami a Kenvéd és a Rába dolgozóit érinti hátrányosan, plusz a cégünk előtti megállót más környező társaságoknál dolgozók is igénybe vették eddig" – zárta szavait Egyed Tibor.

Helyszíni bejárást tartott a Kisalföld Volán és a győri önkormányzat a megoldás érdekében

"A 15-ös és 15A jelzésű autóbuszok útvonala az elmúlt évek során többször is változott, elsősorban a legnagyobb utasforgalmat keltő cégek (Audi, Rába) optimális kiszolgálását szem előtt tartva.

A 2013. február 4-i változás során a Kenvéd Kft. valóban kimaradt a fenti autóbuszjáratok vonalvezetéséből, mivel az Audi út lezárása miatt csak így lehetett biztosítani az iparterület legforgalmasabb megállóhelyeinek (Audi gyár főbejárat, 2-es porta, Rába gyár személyporta) megfelelő ellátását.

A Kenvéd Kft. dolgozóit érintő problémák mielőbbi megoldása érdekében február 6-án helyszíni bejárást tartottunk a győri önkormányzat városépítési osztályával közösen. Ezt követően Győr jegyzője, Lipovits Szilárd is jóváhagyta a hétfői üzemkezdettől életbe lépő újabb menetrend módosításokat.

Kompromisszumos megoldás, azaz új megálló a Dohány utcában

A Kenvéd Kft. vezetőivel történt telefonos egyeztetés során részükről is elfogadható kompromisszumos megoldás született.

A 15-ös körjáratok az Audi gyár felé, valamint a 15A jelzésű autóbuszok mindkét irányban a Likócsi híd – Reptéri út – Dohány utca – Kardán utca útvonalon közlekednek, és megállnak a Dohány utcában, a Reptéri út csomópontjánál (az Íves utca helyett), a Kenvéd Kft. telephelye mellett. Ezáltal jelentősen csökken a gyaloglási távolság az üzem bejáratáig.

Munkanapokon a belvárosból a kora reggeli és a délutáni műszakváltáshoz közlekedő autóbuszjáratok menetrendjének módosításával – a héten felmért utasszámokat figyelembe véve – egy-egy 15A járat később indul, 5.20 illetve 13.20 órakor.

Ezáltal a helyközi autóbusszal és vasúton érkező Kenvéd-dolgozók számára is biztosított lesz az átszállási lehetőség.

Hétvégén ugyanakkor ez a megoldás nem alkalmazható, mivel minden műszakváltásra csak egyetlen 12-es autóbuszjárat közlekedik, amelynek indulási időpontja elsődlegesen az alapján került kialakításra, hogy az Audi gyár valamennyi dolgozója időben megérkezzen a műszakkezdésre.

Amennyiben ezek a járatok is később indulnának, a gyár távolabbi egységeiben dolgozók semmilyen irányból nem érnének be a munkaidő kezdetére! Az iparterület felé ugyanakkor helyközi autóbuszjáratok is közlekednek, amelyekre hétvégén is biztosított az átszállás minden irányból" – közölte a kisalfold.hu-val Mihályka Imre, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.



További korrekciók léptek életbe hétfőtől Győrben az Audi-út lezárása miatt

Február 11-től Győr helyi buszközlekedését az említetteken kívül több pontban módosította a Kisalföld Volán az Audi út lezárása miatt.

A bővebb részletekről ide kattintva olvashatnak!
 

Olvasóink írták

  • 11. Mankapunka 2013. február 11. 16:07
    „norbika

    Látod, te is a nagy centiváni tanyavilágból néha idetévedsz, aztán még azt sem tudod, hol van az Íves utca.”
  • 10. gonzo 2013. február 11. 13:19
    „2.empy,miért vagy ennyire haragos,mi a baj,tudunk segíteni?”
  • 9. norbika96 2013. február 11. 11:53
    „8-as!
    Szerintem te vagy a vicc!Gondoljad újra át miket firkálsz ide!Beteges”
  • 8. Mankapunka 2013. február 11. 11:33
    „Látom, nincs válasz, hogy miért nem tudtak az Íves utcás megállóból sétálni.

    Ennyi gyér embert egy helyen. Valaki sír, és egyből ugranak, na ez a vicc.”
  • 7. urbaniastapista 2013. február 11. 09:05
    „Nem készültek fel, sem a volán, sem a város az AUDI egérút lezárására.
    Kezd beérni az a koncepciótlan városfejlesztés, ami minden új munkahelyet csak a keleti végek szántóföldjein tud elképzelni, a városközponttól egyre messzebb, autótlan halandó számára egyre elérhetetlenebb távolságra. A városközpont és a keleti végek között meg parlagon több 100 hektár lebontott iparterület, amit üveggyöngyökért cserébe eladhatatlan lakó és bevásárlóközponti övezetté minősített át a város. Az "emútthétévben" éppúgy, mint előtte.”
  • 6. ekkenekepen 2013. február 11. 09:00
    „2. empy 2013.02.11. 00:38
    le se tagadhatod h egy búgóp@raszt telepi alkesz vagy apukám te is...
    összekötheted magad a trágya manka haveroddal aztán magaddal ránthatod a Dunába! :) ,,I,”
  • 5. imre1964 2013. február 11. 08:48
    „2. empy 2013.02.11. 00:38
    Te egy nagyon okos ember vagy ,gondolom a volánnál dolgozol és ők fizettek neked ezért a cikkét.
    Mondjuk aki vidékről jön az hogy üljön biciklire ?
    Ha netán mindenkinek lenne autója és azzal járna akkor meg bedugulna a város reggelente is de 70000ft-os
    fizetésből nem igazán lehet autót fenntartani.
    "tanulni kellett volna anno " Mindenki nem lehet olyan okos mint te , van olyan akinek csak egy szakmára futotta de szeretne ő is megélni és eljutni a munkahelyére .
    Már a bérletért egy vagyont kérnek, akkor elvárnánk hogy kapjunk is érte valamit de a Volánnál pontosan így gondolkodnak mint ahogy te.”
  • 4. ferdo 2013. február 11. 07:45
    „Az igazi megoldás mégiscsak egy gyalogos- és kerékpárút lenne a Reptéri útra, ha már így meg fog növekedni a forgalma az Audi út lezárásával. Sokan arra kényszerülünk majd kerekezni így, hogy nincs már meg a jól kiépített egérút.”
  • 3. Mankapunka 2013. február 11. 00:45
    „Miért kellett volna sétálniuk a Likócs-híd megállótól, mikor az Íves utca megállóban megállt a busz?

    Erre valaki tud válaszolni? Annyit kellett volna nekik innen sétálni, mint a dobozgyárosoknak az Audi főportától.

    Ennyire lusták lettek az emberek, aztán meg mindenki el van hízva, meg cukorbeteg. Jó, hogy nem akarták, álljon meg az udvarban is a kamionok között.”
  • 2. empy 2013. február 11. 00:38
    „Egy hétig komoly nehézségek árán jutottak el a munkahelyre egy bizonyos gyár dolgozói Győrben. Úristen, leszakad az ég , oldják meg. Üljenek be a kocsiba, motorra, robogóra vagy rosszabb esetben kerékpárra és próbálják meg ÖNERŐBŐL biztosítani a munkába jutásukat. Nem hiszem, hogy ez címlapot érdemlő hír lenne. Mielőtt jönnek a hőzöngő hozzászólások, hogy még egy autóra sem telik / háztartás egyeseknek, mindenki nézzen inkább magába. Talán nem kéne elinni, elcigizni a fél fizetést, vagy tanulni kellett volna anno és nem sírna pár betanított munkás szája bizonyos járatmódosítások okán.”
  • 1. Pirinyó 2013. február 10. 21:48
    „Tisztelt Mihályka Úr!
    Remélem olvassa ön vagy valaki a Volán részéről a hozzászólást.
    Most akkor közlök egy másik problémát is,gondolom eddíg még nem informálták önt róla.
    Sok munkavállaló aki helyközi busszal közlekedik 7031-es vonal Sikátorról induló járattal mivel a busznak kényszerűségből várakoznia kell a kórháznál (megvárni a Győrújbarát hegyről érkezőt)így ritkán érnek be a pályaudvarra nemhogy 05:20-ra de még az 05:25-ös buszra is futni kell,mind az ipari park mind az Audi irányába,ráadásul az audi felé közlekedő járat körjárat ami a kenyérgyár felé közlekedik 05:40-kor jó esetben megáll az audinál.
    Emiatt a műszakváltásra nehéz odaérni.
    Kérdésem a következő?
    Miért a 40 kilóméterről jövő busznak kell várnia a kórháznál!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tuti partyk Győrben a hétvégén - Sok-sok fotó

Te hol buliztál a hétvégén? Megmutatjuk, hogy a fiatalok merre szórakoztak. Tovább olvasom