Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Dűlőre jutott a város az autóklubbal

Győr - Háromszori elutasítás után negyedszerre elfogadta az autóklub tervét a vállalat új központjára a győri tervtanács. Hiába épülhetne azonban az eredetileg tervezettnél szolidabb épület, sorra merülnek fel az újabb problémák.

Több mint egy éve adta be a Magyar Autóklub az első tervet a Tompa utcai műszaki állomása helyére tervezett új épületre. A város tervtanácsa háromszor utasította el a terveket. Az autóklub ragaszkodott saját arculati elemeihez – a kék és sárga színhez –, míg a város kifinomultabb épületet szeretett volna a városrész kapujában látni; a vállalat ipari jellegű formákkal állt elő, a város inkább a lakóházakhoz mérte volna a látványt. A dolog odáig jutott, hogy az is felmerült, a vállalat másik városba viszi a százmilliós fejlesztést, Gyárvárosban pedig marad a lepusztult, szürke – mondjuk ki: ronda – épület. Több mint fél évig tartott, mire megegyezés született: a színek „pasztellebbek", a formák barátságosabbak lettek.

Az építkezés tehát elvileg elkezdődhetne – a tervek szerint a szolgáltatóközpont a jövő év második felében nyílik –, egyelőre mégis csak a bontásig jutott a munka. A régi épületet a földdel tették egyenlővé... S ekkor érte a kivitelezőt az első meglepetés. Kiderült  ugyanis, hogy a volt műszaki állomás alatt húzódik a szomszédos forgalmas Tompa utcai útkereszteződést is ellátó villanyvezeték, s a telken áll a hozzá tartozó villanyóra, amelyhez – a közúti forgalom veszélyeztetésének terhe mellett – hozzányúlni sem lehet. Az óra a Magyar Közút Kht. tulajdona, az áthelyezés költségei pedig az autóklubot terhelik majd, azt azonban a cég vezetői sem tudják, ez mennyi lesz.

Kórász László, a Magyar Autóklub beruházási és ingatlanhasznosítási vezetője szerint máig nem kaptak tájékoztatást az új vezeték megépítése és az áthelyezés várható költségéről, azaz „egy még ismeretlen összeg vállalását várják látatlanban az autóklubtól".

Szőnyi Zsolt, a Magyar Közút Kht. szóvivője szerint azonban választ sem kaptak arra a levelükre, amelyben egy éve tájékoztatták az autóklubot, hogy vállalják, eljárnak az áramszolgáltatónál, ha az áthelyezéssel járó költségeket az autóklub vállalja. S bár a klub november elején megkereste őket, arra nem kérte a közútkezelőt, hogy tájékozódjon az E.ON-nál a felmerülő költségekről. A hely adottságai miatt egyébként az áthelyezés nem lesz egyszerű, a végleges megoldás az építés befejezését követően a villanyóra visszahelyezése lehet az eredeti helyre.

Egy biztos: amíg a két félnek nem

sikerül dűlőre jutnia, biztosan nem épül semmi, ugyanis munkagépekkel
dolgozni, alapozni egyelőre nem lehet a területen.

A fenti azonban nem az egyetlen probléma, hamarosan ugyanis újabb, nem várt akadályokba botlott a kivitelező: víznyomó- és gázvezetéket talált az építési területen, amelyekről szintén nem tudott. Horváth Zsolt, a kivitelező Tepee Kft. ügyvezetője szerint az építkezés hónapokkal tolódhat a vezetékek áthelyeztetése miatt, s akár egy évbe is telhet, mire „megtisztítják" a területet.

Kórász László szerint azonban emiatt csúszás nem lesz, „mindennapos dolog, hogy máshol húzódik a nyomvonal, mint ahogy az a közműnyilatkozatokban szerepel, ennek megoldása pusztán pénzügyi kérdés". Utóbbi egészen biztos, annál is inkább, mert egyáltalán nem mindegy, tudott-e a megrendelő a terület alatt futó vezetékekről, csak erről nem tájékoztatta a kivitelezőt, vagy ő nem kapott megfelelő tájékoztatást a szolgáltatóktól. Amennyiben az első esetről van szó, állnia kell a felmerülő pluszmunka költségét, ami Horváth Zsolt becslései szerint a beruházás végére körülbelül kilencmillió forintra rúg majd.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szemléletváltásra még várni kell

Megye - Az idei évet az Egyenlő Esélyek Mindenki Számára Európai Évként jegyeztük, s ez arra is… Tovább olvasom