Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 3°C Még több cikk.

Bosszantó a várakozás a `felesleges´ pirosnál Győr felé - videó

Ménfőcsanak felől és az 1-es út felől Győrbe érkezve is bosszantja egy lámpa a közlekedőket. Több olvasónk jelezte: sokszor indokolatlanul fogja meg őket a piros, mivel keresztirányból nem érkezik jármű.


A körforgalmak, illetve a jelzőlámpás kereszteződések előnyeivel, hátrányaival már többször is foglalkoztunk. Szakértő bevonásával megvitattuk, hogy melyik megoldás az ideális, illetve különböző technikai megoldások is felvetődtek a problémák kiküszöbölésére.

A közlekedők életét persze továbbra is megkeseríti a felesleges (?) várakozás. A pirosnál való várakozás nem kellemes, ám amikor nincs keresztforgalom, még bosszantó is lehet, hiszen úgy érezzük: indokolatlanul vagyunk visszatartva.

A türelem rózsát terem, ugyanakkor egy idő után már az örök bölcsességek sem nyugtatják meg a közlekedők kedélyét. Főleg akkor, ha létezik megoldás.

Várakozás a zöldre. Fotók: Cseh Róbert
Várakozás a zöldre. Fotók: Cseh Róbert

Márpedig megoldás létezik, temérdek. A szakember szerint a megoldásoknak csak az anyagi lehetőségek szabnak határt.

A győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnökét, Máthé-Tóth Pétert kérdeztük meg, milyen technikával lehet megoldani a forgalom rendszeres haladását a jelzőlámpás kereszteződésekben.

"Győrben több helyen is működnek, úgynevezett forgalom által is vezérelt jelzőlámpák. Ilyen található például a Fehérvári úton és az Ipar úton, ahol videodetektorok figyelik a forgalmat.

Ezek a berendezések nem rögzítenek szokványos videóképet, hanem a "sorhosszat" figyelik az útszakaszon. A rögzített adatok alapján a rendszer a legideálisabb jelzéseket produkálja.

Hasonló megoldással találkozhatunk a Kossuth és az Erkel utca kereszteződésében is. Itt a lámpafejek felett, webkamerához hasonló berendezések mérik fel a közlekedés intenzitását.

A világvárosokban már összetettebb megoldásokat is alkalmaznak, külön irányító állomások jönnek létre, melyek folyamatosan nyomon követik a közlekedés menetét, szükség esetén képesek gyorsan reagálni és beavatkozni.

Tökéletes rendszer nincs, a közlekedési tényezők folyamatosan változnak, ez állandó fejlesztést igényel. A lehetőségeknek csak a pénz szab határt.

Olvasóink több észrevételt is tettek a "bosszantó kereszteződésekkel" kapcsolatban. Többen az 1-es főút és a Dunacenter kereszteződése előtti lámpákra panaszkodnak, továbbá írtak nekünk a Királyszéki út és a Decatlon áruház kereszteződéséről is.

Tudósítónk szerint akkor is fogja a lámpa a forgalmat, amikor az áruház zárva van, tehát a parkolóból nincs keresztforgalom. Az említett helyet portálunk is megvizsgálta.

Valóban gyér a forgalom a parkoló felől, s emiatt a Győr-Ménfőcsanak felől érkezőknek ekkor is várniuk kell. Öröm az ürömben, hogy a következő kereszteződésben, a 83-as útnál nem késik le a zöldet emiatt.

Az 1-es főúton, Győrbe érkezve az első lámpa is sokszor tartja fel a közlekedőket, holott a rutinpálya felől, illetve az oda kanyarodó járművek igencsak ritkán indokolják ezt.

Ám a közvetlenül utána következő lámpa már nem ad pirosat, így maximum csak az egyiknél kell várakoznunk.

Videó: Cseh Róbert

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. fepalko 2012. január 12. 22:47
    „Már nagyon vártam ezt a cikket,mert én nem úgy gondolom mint a 7-es úriember (Sceptic) ,mert igen is bosszant,idegesít,hogy a semmiért kell megállnom a Dekatlon előtt,lekésve az éppen jobbra zöldet.Különösen állami ünnepekkor,mikor az áruház is zárva tart.Ez a jelzőlámpa a jelenlegi formájában a napi 150-200 autónak,akik kizárólag a Dekatlont keresik szükségtelen.Amennyiben ezt a jelzőlámpát ésszerűen működtetni szeretnék szükséges lenne az áruház és a Tesco parkolókat belül összekötni és akkor azonnal jelentőssége van,mivel a Tescó felől jövők is haszálhatnák,akik nem kívánnak a Győr felé vezető forgalmas kijárót használni.Kérem a közlekedés szervezőket,gondolják át a helyzetet,vagy közlekedjenek napi szinten erre többször és rájönnek,hogy igaz amit leírtam.A lámpa addig ha sárgán villog úgy is elég.”
  • 28. Hyppolit 2012. január 12. 19:10
    „Alpokalja! Meglátásom, hogy az egyik megoldás éppen az lenne, hogy a teljes rendszerben kellene a fázisokat úgy egymáshoz igazítani, hogy élhetőbb legyen az adott csp-ban az áthaladás, s nyilván ez nem kétperces munka. A közlekedés-pszichológia egyik peremgondolata szerint a mindenkori gkvezető jobban "viseli" a lassú araszolást, mint a statikus, ad abszurdum értelmetlennek tűnő helyben állást. Ha egy sor lassan is, de halad, békésebben viselik, mint a jelen esetet, miszerint se égen, se földön nem látnak esetenként keresztirányba közlekedő egyéb járművet, és dermedten várakoznak egy piros lámpánál. Tény, hogyha jelen esetben hosszabb zöldet kapnának, akkor esetleg a hangolatlanság miatt a következő lámpánál kellene némileg várni, és a marginális költségek is cca ugyanazok lennének, de "lélektani" szempontból kevésbé korbácsolnák a kedélyeket, és a mai világban amúgy is van elég dolog, amin egyesek habitusuktól függően idegeskednek. A cikkalkotó az Útkezelő Szervezet felelős mérnökét kérdezte általánosságban a téma kapcsán, nem tudom, hogy egyáltalán hozzájuk tartozik-e ez a főcímben elsőként említett csomópont? Ha igen, akkor sajnos nem kaptunk konkrét választ a megoldást illetően, ha pedig nem, akkor jelen lámpás kereszteződést illetően nem a felelős személy válaszolt...”
  • 27. akela4 2012. január 12. 12:26
    „Nemcsak Győrben van elfuserálva a lámpáknál az egész országban, többek között konkrétan Mosonmagyaróváron a kórháznál ha Levél felől Csorna irányába akarsz tovább menni, szemből a Kossuth Lajos utcából már régen megindult a sor,
    a gyalogos és kerékpár forgalomnak a piros egyértelműen tilost mutat, de ki tudja miért nem lehet jobbra kanyarodn, csak jóval később!
    Szerintem szándékosan szívatják az embereket, mert nem egyszer futnak az éber jard karjaiba, mert a kereszteződés után lesbe állnak azokra, akik mégis elindulnak!
    Ugyanez a bosszantó hiba a Kápolna téren is az Osztermayer utca felé is sokakat bosszant!”
  • 26. Tündenéne 2012. január 12. 10:36
    „24. Valaki 2012.01.12. 09:35

    Egyetértek! Az ember lendületben van, érkezik a Szent István útról, elmegy az iparkamara előtt, átmegy a felüljáró alatt, és azonnal megállítja a lámpa. (MINDIG.)
    Autóval még csak-csak, de pl. ott a kanyarban egy autóbusz azért elég nehézkesen áll meg... Főleg akkor bosszantó ez, mikor a balról jövő forgalom - ami miatt elvileg megálltunk - zéró. Szóval az esetek legnagyobb részében.”
  • 25. Hyppolit 2012. január 12. 10:18
    „Tegnap este (11-én) 20 óra körül küldtem egy kommentet. Ki cenzurázta teljes terjedelmében és miért??”
  • 24. Valaki 2012. január 12. 09:35
    „18. mugen 2012.01.11. 14:53

    Goldman mi bajod az Árkádos körforgalommal? Teljesen jól használható és gyors is! (szőkék kivételével)

    Nem a köforgalommal van baj, hanem a környező lámpákkal! Minek lámpa a Tarcsay-Árpád út és a mellette 5 méterre lévő lámpára, a Budai úton 2 lámpára, a Szt István úton a Lidlnél, a Szigeti-Ifjúság krt, Jereváni-Szauter út, Jereváni- József A út... kereszteződésekben? Teljesen feleslegesen lassítják a forgalmat, ráadásul körforgalommal kiválthatók lennének a lámpák! Teljesen felesleges a lámpa és forgalomlassító a Hűtőház út-Hecsei út lámpája!!! Mikor lesz ott körforgalom?”
  • 23. urbaniastapista 2012. január 11. 19:52
    „A közlekedési lámpák erőltetése nem egy korszerű gondolat, pláne ilyen csóró módon, mert csak a bosszúságot látjuk. A mai napig nem tudom felfogni, mi járhatott annak a döntéshozónak a fejében, aki a Szent István úti autócsordákat több helyen is megállíttatja. Környezetvédelem biztos nem.
    Ugyanez a legutóbbi fejlesztés várakoztatja a korábbinál másfélszer hosszabb ideig a Szent István utat keresztező gyalogosokat-bicikliseket, csúcsidőn kívül is. Nem hiszem el, hogy ne lehetne mondjuk csúcsidőn kívül, hétvégén, ünnepnap, késő este a régi ütemeket beállítani.
    A 83-as bevezető meg olyannak tűnik nekem, mint a győri bicikliutak: a felelősük biztos nem járt még rajtuk, akkor talán észreveszi, hogy befelé nem szabad betartani a sebességkorlátozásokat, mert akkor az Aranyhal éttermet lehet nézegetni egy kis ideig, kifelé meg lassabban kell menni, mert akkor nem kell fékezni a koroncói elágazásnál.”
  • 22. öregmarha 2012. január 11. 17:55
    „Ez igaZÁN ALAPOS "KONTROLL" uTOLSÓ A 15.20 időpontú bejegyzés. Én meg kb 17.45- kor írtam.
    Ennyire ciki ?????”
  • 21. Tündenéne 2012. január 11. 17:50
    „17. Goldmund 2012.01.11. 14:46

    Így van, és ott mindegyik lámpa telezöldes. Nagyon veszélyes, a karácsony előtti időszakban az észvesztve furikázókat látva rettegve mentünk arra gyalog és autóval is... :(”
  • 20. artie75 2012. január 11. 15:20
    „A dunacenteres kereszteződésről még annyit, hogy ugyanannyi ideig van zöld a temető felől is, mint a főúton, így remekül mindenki kerül a Bécsi út felé.

    Esetleg onnan ha megtiltanák a balra kanyarodást az illetékes elvtársak, akkor elég lenne nagyjából ötpercenként félpercre nyitni a lámpát, reggelente még annyira sem, mert onnan a forgalom olyankor szó szerint nulla, ha az arra kerülőket nem számítom. A következő kereszteződésnél meg a Kossuth utca felől jövőket lehetne ritkábban engedni, máris megszűnne a tökölődés.”
  • 19. gonzo 2012. január 11. 15:18
    „mugen,jól használható-annak aki ismeri már.
    Érdekes adat jönne ki,ha összeszámolná valaki az ott felharsanó dudálásokat mondjuk egy nap alatt.
    Ennyi szőke nő azért még ott sincs!:)
    Annyi a sávelhagyás,a szabálytalan kisorolás,hogy csak na!Nagyon oda kell figyelni és nem magamra,hanem a másik autókra,bár szerencsére általában már messziről megismerni azt aki bizonytalankodik.”
  • 18. mugen 2012. január 11. 14:53
    „Goldman mi bajod az Árkádos körforgalommal? Teljesen jól használható és gyors is! (szőkék kivételével)”
  • 17. Goldmund 2012. január 11. 14:46
    „16. Tündenéne 2012.01.11. 12:46
    "És akkor még nem beszéltem annak a környéknek (Árkád) az agyrémeiről, ahol minden gyalogos lámpa zöldjénél minden autós lámpa is zöld. A 21. században. Az autósok pedig ezzel nagyon csekély mértékben foglalkoznak, nem érdekli őket a babakocsi, a kézenfogva vezetett kisgyerek... stb... :-/"

    Ez általában telezöldes helyeken van. Egyébként én gyalogosként azt tapasztalom, nagyon korrektül átenegednek ilyenkor az autósok.
    Van, ahol tényleg meg lehetne és meg is kéne ezt szüntetni, pl. Adyvárosban a Tihanyi és Szigethy utak kereszteződésénél.”
  • 16. Tündenéne 2012. január 11. 12:46
    „-Teleki útról a Szent István útra balra kikanyarodó sáv lámpája? Soha az életben nem sikerült még zöldet kapni, csak 3 perc várakozás után...
    -Schwarzenberg útról balra a Tarcsayra? Hát az megint szép. KETTŐ autót enged át a lámpa, miközben a fél város Révfalu felé menne... Ha már átalakult a belváros közlekedési rendje, nem ártana a lámpákat is hozzáigazítani. És akkor még nem beszéltem annak a környéknek (Árkád) az agyrémeiről, ahol minden gyalogos lámpa zöldjénél minden autós lámpa is zöld. A 21. században. Az autósok pedig ezzel nagyon csekély mértékben foglalkoznak, nem érdekli őket a babakocsi, a kézenfogva vezetett kisgyerek... stb... :-/”
  • 15. rubeola 2012. január 11. 12:21
    „A pápai úton, a gyirmóti és koroncói lámpákhoz mit szóltok? Azok is elég macerásak.”
  • 14. háté 2012. január 11. 12:13
    „A szakember szerint a megoldásoknak csak az anyagi lehetőségek szabnak határt. - bizony jó lenne ha a szakemberek, tájékozódnának, és úgy igazítanák be a rendszert.
    Pl. Lajta utca,-piros-- > Szent i. út piros,---> Kórház lejárat, piros,>-->Tihanyi út változatosság kedvéért piros,
    -- közben a fékezések hangjaitól hangos az utca, mert a szakemberek "ésszerűen" összehangolták a lámpákat.
    -és nem egyedi eset!”
  • 13. lokni 2012. január 11. 10:59
    „Egyetértek a kulturált és szabályos közlekedés betartásával! Ahhoz viszont TÜRELEM szükségeltetik, és véleményem szerint ez az, ami sokaknál hiányzik!”
  • 12. Alpokalja 2012. január 11. 10:20
    „Hyppolit! Gratulálok!
    Ez az igazán tipikus magyar, ha már szeretsz tipikus magyarozni... Leírjuk ketten ugyanazt, hogy ott a zöld hullámhoz célszerű igazítani a lámpát és nem szabad a rendszertől függetlenül kezelni, erre jössz, leb...ol és elmondod, hogy hülyék vagyunk, nem tudunk gondolkodni és leírod ugyanazt. Nem járok annyit azon a helyen, hogy tudjam, milyen a zöld hullám, kijön-e egyáltalán. Ha arra hivatkoztam volna, akkor úgyis az lenne a baj. De ha már tipikus magyarozunk, akkor tipikus magyar módjára nem kellene a közösségi közlekedés szabályait felrúgni és magasról tojni rá. Szabályos 90 km/h-val és a 60-as tábláknál 60 km/h-val talán még a zöld hullám is kijönne (ha most nem jön ki...) És ha már tipikusan magyar módra bezzeg Nyugatozunk, akkor annak mintájára, ahogy tőlünk Nyugatabbra csinálják, tanuljunk meg kultúráltan és szabályosan közlekedni.”
  • 11. @Gabben 2012. január 11. 10:11
    „9. Goldman
    egyetértek veled,DE szakemberek képzése kicsit erős szakbarbár képzés talán jobb lenne :D”
  • 10. Megakrieger 2012. január 11. 10:00
    „ha ez bosszant, akkor menjetek egyszer keresztül Csornán :)”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győr `szemetes telepe´, a Bercsényi liget újra `üzemel´ - videó

Havonta 10-15 köbméter illegálisan lerakott szemetet kell összegyűjteni a Bercsényi ligetből. Az "ingyenmunka" költsége hat számjegyű összeg. Tovább olvasom