Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

A szomszéd lámpája zöldebb

Győr - Öt hónapja hangolták át a győri lámpákat, a mostani közlekedési viszonyokról megoszlanak a vélemények.

Prédl Antal, a Győri Útkezelő Szervezet vezetőhelyettese szerint igen pozitívak a tapasztalatok, mint mondta, ennél többet, pusztán programáthangolásokkal, csomópont-átépítések nélkül nem lehetett tenni. Felhívta a figyelmet arra is, hogy az útkezelő 58 programot telepített öt útvonalon, s ebből az ötből három állami felügyelet alá tartozik.

Ahhoz nem fér kétség, hogy a Szent István út, amiről legrosszabb emlékeinket az advent idejéből őrizzük, sokkal járhatóbb lett a kiegészítő lámpák kihelyezésével. Az már valószínűleg kiküszöbölhetetlen probléma, hogy például a Munkácsy utcánál jobbra kanyarodóknak hiába van zöldjük, ha az előttük álló egyenesen szeretne menni. Prédl Antal, a Győri Útkezelő Szervezet vezetőhelyettese közölte: a decemberben megkezdett programnak nincs vége, vélhetően késő ősszel még látványosabb szakaszba ér. Akkor ugyanis kétirányúsítják a Városház tér oldalát és a Révai utcát az állomás előtt, a Jókai utca Révai utca és Szent István út közötti szakasza irányát pedig megfordítják. Így a Szent Istvánról a jövőben nem a megyei bíróságnál, hanem a városházánál lehet majd balra kanyarodni. Egy akadály tűnik csupán leküzdhetetlennek, ez a távolsági busz megállója, ami miatt az élelmesebb autósok már nem is szívesen használják a külső sávot a Szent István úton. A vezetőhelyettes szerint nincs elég hely az öböl kialakítására, ráadásul ahhoz, hogy egy megállót ilyen közel vigyenek az út menti épületekhez, a lakók hozzájárulására is szükség volna.

Megoldották a zöldhullám kérdését a 821-es főúton is, s igen jók a város tapasztalatai a Tihanyi út alsó, aluljáró melletti szakaszáról, ahol megszűntek a torlódások. Ez sajnos nem igaz a Tihanyi út másik végére – teszi hozzá Prédl Antal.

A szabadhegyi sorompó a vasúti forgalomtól függően sokszor annyira megfogja az autókat, hogy még a Tihanyi Árpád út–Vasvári Pál utca–Ifjúság krt. csomópontban is torlódásokat okoz.

Az általunk megkérdezett győriek véleménye a nagyobb csomópontokat illetően hasonló a város útkezelőjének álláspontjához, de azért színtiszta derűlátásról nem beszélhetünk.

A harmincegy éves Szalai Viktor szerint például a Pápai útról a felüljáró felé menet hiába kapunk zöldhullámot, mert öt-hat álló autót biztosan beérünk, tehát így is egyesből kell indulnunk. Ez nyilván két-három másodperces átprogramozást igényel – véli a fővárosban gyakran vezető fiatalember, hozzátéve azt is, hogy az autósok szokásai sem egyformák a két városban. Budapesten ugyanis a zöld lámpa az azonnali indulást jelent és nem a sebességváltó keresgélésére hívja fel a figyelmet.
Ami a Szauter utcát illeti, Szalai Viktor szerint igen örvendetes, hogy kihelyezték a lámpákat, mivel innen balra, a Tihanyi útra kikanyarodni szinte lehetetlen volt csúcsidőben.

„Ugyanakkor, ha a másik irányból jövünk és a belváros felől kanyarodunk ki a Szauter utcára, akkor dühönghetünk – mondja az autóvezető –, mivel látjuk, hogy az egyenesen haladóknak zöld van. Minket viszont megállít a piros a gyalogosok miatt, pedig elég lenne egy villogó jelzővel ellátni a lámpát, ahogy ez más, nagyobb csomópontoknál biztonságosan működik."

Egy másik győri, Erős József Péter szerint a Tihanyi úti aluljáró szakasza valóban sokkal járhatóbb lett, de aki a Szintézis-társasház felől jön ki a Tihanyira, azt teljesen feleslegesen állítja meg a lámpa: egy elsőbbségadás kötelező tábla is bőven elég lenne. Ide tartozik az is, hogy a lámpák már hajnali negyed hatkor is működnek: alig-alig jön autó, mégis hosszú időt töltünk a kocsiban munkába menet. Dühítő ez például Marcalvárosban, a Lajta utcában, aminek közepén megfog minket a piros a parkolókból kijövők miatt, holott azoknak a forgalma – főként kora hajnalban – nem mérhető a Lajtáéhoz – sorolja észrevételeit a negyvennyolc éves férfi. Ugyanígy nem kéne egyenrangú útként kezelni a felüljáró vonalát és a vele merőleges Mónus Illés és Orgona utcából kihajtókat Erős József Péter szerint. Ami viszont igen sokat lendített Győr közlekedésén, hogy a Kálvária utca és a 821-es főút kereszteződésénél megszűnt a telezöld, mivel itt korábban a balra kanyarodóknak sokszor lehetetlen volt kijutni a felüljáróra.

Olvasóink írták

  • 4. georgbb 2008. május 26. 19:46
    „A baumax felé, a Győr tábla után 70-es tábla. Kb. 200 métert meg is lehet tenni, mert a ki.aszott új baumax-nál piros fogad. Ezt kéne hangolni...Meg valakinek felrobbantani azt a bazi nagy bevásárlótömböt...”
  • 3. Harmadik nézőpont 2008. május 26. 15:21
    „Az autósoknak és a buszoknak semmi keresnivalójuk a városban. Ússzatok vazze.”
  • 2. Másik nézőpont :-) 2008. május 26. 12:40
    „Az autósoknak semmi keresnivalójuk a Szent István úton!!!
    Aki keresztülmegy a városon, menjen az elkerülő autópályán, aki meg bemegy, az hagyja a város szélén a kocsiját és szálljon át buszra!
    Minden csak nézőpont kérdése. :-)”
  • 1. ortadon 2008. május 26. 12:10
    „A buszmegállónak semmi keresnivalója sincs a Szent István úton!!!
    500 méterre van a buszállomás, ahol fel lehet szállni a távolsági buszokra!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kárt okozhat az áramszünet

Horváth Lajos győri vállalkozó állítja, anyagi kárt okoznak cégének a gyakori, váratlan… Tovább olvasom