Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

A buszok késése nem lehet majd kifogás a randin

London, Párizs vagy Graz autóbusz-közlekedése hasonlít ahhoz, amit március végén Győrben tapasztalhatunk majd. A régióban egyedülálló projekt ünnepélyes nyitányát csütörtökön tartották a városházán.


A kanapén ülve percre pontosan kiszámíthatjuk, mikor is kell elindulnunk a buszmegállóba

Győr autóbusz-közlekedésének fejlesztése már három éve napirenden volt, s most hamarosan célegyenesbe ér a projekt. Március végére Európa nagyvárosaihoz hasonlatosan közlekednek majd a buszok a győri utakon.

A tömegközlekedésben részt vevő járművekbe fedélzeti számítógépet szerelnek, így az irányítóközpontban mindig tudható lesz, melyik merre jár.

Útvonalukat az utasok is követhetik: egyrészt a csomóponti megállókba digitális tájékoztató oszlopok (˝totemoszlopok˝) kerülnek, másrészt akár mobiltelefonunkon keresztül is fogadhatjuk majd az aktuális információkat. A kanapén ülve percre pontosan kiszámíthatjuk, mikor is kell elindulnunk. Még a közbeszerzési pályázat sikerétől függ, de minden bizonnyal márciusra jegykiadó automatákat is használhatunk a város több pontján.

A képen balról: Szenes Zoltán, a Synergon Kft. közlekedési szektorért felelős üzletfejlesztési vezetője, Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója, Ottófi Rudolf, Győr alpolgármestere, Horváth J
A képen balról: Szenes Zoltán, a Synergon Kft. közlekedési szektorért felelős üzletfejlesztési vezetője, Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója, Ottófi Rudolf, Győr alpolgármestere, Horváth Jácint, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség igazgatója. Fotó: Takács Zsolt.

A buszokon vizuális és hangos utastájékoztatók biztosítják majd, hogy mindenki eljusson a kiszemelt célállomására. Mindig időben megtudhatjuk a következő megálló nevét, s az átszállási lehetőségeket is.

A modern technikával felszerelt járműveken ˝zöld út˝ kereső rendszer is lesz, ami célszerű, ha éppen bedugul a város.

˝A bőrünkön érezzük, hogy mennyire megnőtt a személyautók forgalma, mindez különösen tanévkezdéskor vehető észre. Ez gátolja a buszközlekedést, megnehezíti a menetrend pontos betartását, ezért is lehet előnyös a zöld utak keresése.

Rugalmas forgalomirányításra, gazdaságos, fenntartható tömegközlekedés kialakítására törekszünk˝ - mondta a projektindító rendezvényen Ottófi Rudolf, Győr alpolgármestere.

Ottófi Rudolf a kisalfold.hu kérésére elmondta, hogy az egész beruházás 563 millióba került, melyből 10 százalékos az önrész.

˝A fejlesztésekkel nem titkolt célunk, hogy ne csökkenjen tovább a buszközlekedésben résztvevők száma˝


Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója szerint takarékos, s a mostaninál sokkal nagyobb pontosságú buszközlekedés valósulhat meg, melynek célja az utasok igényeinek kielégítése.

A kialakuló diszpécserközpont nem várt eseményekről azonnali jelzést tud adni a buszsofőrnek, s ez fordítva is megvalósulhat, így például egy esetleged bombariadót is hamar lehet kezelni.

Így néz ki a járművekbe kerülő fedélzeti számítógép. A kijelző természetesen nagyobb méretű lesz a buszokon.
Így néz ki a járművekbe kerülő fedélzeti számítógép. A kijelző természetesen nagyobb méretű lesz a buszokon. Fotó: Takács Zsolt.

A digitális technika segítségével nyomon lehet követni, hogy hány ember száll fel, hányan szállnak le, így menetrend szerkesztésekor ezeket az adatokat figyelembe veszik. A hangszórok a buszokon, s a totemoszlopokon a vakok-és gyengénlátók közlekedését is nagyban megkönnyítik majd.

˝ Kevesebb kapcsolat megy tönkre a jövőben a buszok késése miatt, megbízható, otthonról követhető menetrend kerül kialakításra˝ - jegyezte meg mosolyogva a vezérigazgató, majd elmondta: ˝A fejlesztésekkel nem titkolt célunk, hogy ne csökkenjen tovább a buszközlekedésben résztvevők száma.˝

˝Uniós forrásokból ilyen fejlesztéseket álmodtunk meg˝

Horváth Jácint, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség igazgatója gratulált a projekt felelőseinek, elmondta, hogy az uniós forrásokból ilyen fejlesztéseket álmodtak meg.

Az igazgató szerint hiú remény azt hinni, hogy mindettől megnő a buszközlekedésben résztvevők száma, ám a cél, hogy az utasokat megtartsák, az megvalósulhat.

˝Referencia értékű a Győrben megvalósuló fejlesztés˝

Szenes Zoltán, a közbeszerzést elnyerő Synergon Kft. közlekedési szektorért felelős üzletfejlesztési vezetője a városházán bemutatta a buszokba kerülő fedélzeti számítógépet, illetve az utastájékoztatók működését is.

Szenes Zoltán szerint országos szinten referencia értékű a Győrben megvalósuló fejlesztés, mely az utasokat valós idejű információkban részesíti, s komfortérzetüket növeli.

A járművezetők biztonsága sem utolsó, így egy vészjelző pedál is kerül a buszokba, mely baj esetén azonnal továbbítja az információt a diszpécserközpontnak.

A teljes ˝okos˝ rendszer kiépülésére még várni kell: az elektronikus jegyrendszer, az igényvezérelt közlekedés, a biztonsági kamera, és a reklámhelyek ˝csak˝ a jövőbeni tervek közé tartoznak.


Vandálok, figyelem!

A buszmegállókban, illetve a járművekben elhelyezett utastájékoztatók vastag acélból, törésbiztosan, a szabadban mélyen lebetonozva, antigraffiti-bevonattal készülnek majd - árulta el Szenes Zoltán a kisalfold.hu kérdésére.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. zotya975 2010. szeptember 18. 20:56
    „Rendben, majd írok mennyire tetszik.”
  • 32. Freehill 2010. szeptember 18. 19:13
    „Kedves Zotya, sajnálom, hogy írás előtt nem ellenőrizted a menetrendeket, a járatátszervezés révén éppen hogy újra *sűríteni* lehetett a járatokat a legtöbb városrészben! Az Erfurti úton és Ménfőcsanakon is sűrűbben jár a busz bizonyos időszakokban, mint a korábbi években (bár előbbi helyen már nem a 19-es, hanem a 2-es). Ezen kívül a hosszú járatoknak köszönhetően egy csomó átszállás megszűnt.

    Az Általad írt problémák másik része jogos, de egy részükre éppen ez a rendszer ad megoldást! Ha megvalósul, sokkal kevesebb indokolatlan késve indulás ill. járatkimaradás lesz, mert a forgalmista látni fogja a problémákat, és sokkal hatékonyabban be tud avatkozni. Van, amit persze ez még nem old meg, de egyelőre örüljünk annak, hogy valami (amire most az EU lehetőséget ad!) fejlődik. Szerintem próbáld ki egyszer újra a buszozást, ha majd megvalósult az új rendszer, és utána mondj véleményt!”
  • 31. zotya975 2010. szeptember 18. 05:57
    „Azért divat a tömegközlekedés szidása kedves Freehill , mert ha visszaemlékszel mondjuk a 80-as évek elejére, amikor még bedobtad a buszon a 2 forintost, és adta a jegyet , nagyjából ugyanezen a szinvonalon utaztál, sőt emléeim szerint ahol én laktam az Erfurti utcában, gyakrabban járt a 19-es, a Zöld úti fordulónál a 4-es és a 7-es mint most. A menetjegy ára a 150-200 szorosára emelkedett, a szinvonal viszont maradt, ha a járatátszervezéseket figyelembe vesszük akkor romlott. Tudom, hogy a többség érdekeit szolgálja, de ami jó volt 30-40 évig azt minek kell megkavarni? Én úgy 90-környékén szoktam átt a bicajra, amikor Csanakra költöztün, ai a malomná volt a buszmegállóban, hát valami katasztrófa, helyi busz nem nagyon volt, talána 32, 33-as a vidéki buszokra már csak pár ember fért fel mire ideért. Tudom, hogy sok helyen most is ez a szitu, de én csak itt éltem ezzel tudok példállózni. Aztá meg néha bedobnak egy ilyen hírt, aminek szinte semmi értelme, mert mi van akkor ha tudod, mikor jön a busz? Semmi. Az lenne a nagy szám, ha pont időben indulna. A Révai utcában nem akkor kéne elővakarni a buszsofőrt, amikor az utasok már zúgolódnak. Meg ha szakad az eső, akkor kinyitná azt a tetves ajtót 5 percel korábban, és nem bentről nézné unottan amig az utazók szarrá áznak. Szerintem ilyen apróságnak sokkal többen örülnének, mint a több milliós, szerintem tök felesleges pénzkidobásnak. Amúgy az emúlt télen 3X vittem be utasokat kocsival Győrbe , amikor a lerobbant buson cidriztek a mínusz fokokban, ők sem tüntek túl boldognak. A háromból egyszer a buszsofőr megköszönte, és elnézést kért a KV-nevéban a másik kettő csak morgott valamit, magyarán bunkó volt mint a segg.”
  • 30. BlueRush 2010. szeptember 17. 22:07
    „A városnéző busz-mód tetszik. Egyetlen busszal körbejárhatom a vármegyét, a belvárosba is eljuthatok, sőt még tovább is. Ahol át kell szállnom ott 85%-ban az orrom előtt hajt el a busz. Véleményem az, hogy ezt a pénzt költhették volna felújításra, karbantartásra. Jó pár megállóhelyen a várók ablakai töröttek, firkáltak, a kuka felgyújtva, vagy onnan folyik az esővíz a tetőn ahonnan nem kéne. Az elpusztíthatatlan menetrendek mégis elpusztíthatóak, cserélendők (Marcalváros 2.) Ha ezek megvannak, jöhet a szupermodern itt a busz, hol a busz technológia! :-)”
  • 29. Freehill 2010. szeptember 17. 20:59
    „Amúgy nem értem, miért ilyen nagy divat a buszközlekedés szidása... Én napi szinten használom, és - bár elismerem, hogy holtidőben néhány percet sietnek, csúcsidőben késnek a buszok, nyáron bizonyos típusokon meleg van, bizonyos városrészek felé ritka a követés - ezek azért nem olyan súlyos problémák, amelyek alapján ilyen tragikus képet kellene lefesteni... Egy kis alkalmazkodási hajlandósággal szerintem teljesen jól használható a rendszer. A korábban említett Székesfehérváron néhány éve jártam: lehet, hogy szép a pályaudvara, de központi útvonalakon is olyan ritkán jártak a buszok, hogy az ember inkább elindult gyalog. Győrben azért ez még nem jellemző, és minél kevesebben ülnek át autóba, annál jobb szolgáltatás kialakítására lesz fedezet.”
  • 28. Freehill 2010. szeptember 17. 20:51
    „Ez a félmilliárd forint sok pénz, de az összes létező problémához (pl. egészségügy) még mindig nagyon kevés... Most egy konkrét problémát meg lehet oldani vele, butaság lenne ezt nem kihasználni. Aztán később (ha lesz olyan lehetőség is) jöhet a többi probléma (pl. klíma, zsúfoltság, pontatlanság) megoldása. Egy olyan városban, ahol csúcsidőben akár 10-15 percet is késnek a járatok, nem hogy nem felesleges, hanem egyenesen nélkülözhetetlen egy olyan rendszer, amellyel a forgalmista (és nem mellékesen az utasok is) nyomon tudja követni, hogy melyik busz merre jár! Ugyanakkor arra is figyelmezteti a buszvezetőt (és szükség esetén a főnökét is), ha túl gyorsan megy, így a percekkel korábban elhúzó buszok problémája is megszűnhet.”
  • 27. Freehill 2010. szeptember 17. 20:43
    „Ladyzsu #26: a menetrend a többség érdekét szolgálja (vagy legalábbis ez a cél), a megszabott teljesítmény-keretet betartva. Emiatt sajnos nem tud kiszolgálni minden egyéni igényt, némi kompromisszumot igényel az utazóktól is. A konkrét panaszokat mindig megvizsgálják, és ha jogos (a többség érdekét nem sérti), és nem jár teljesítmény-növekedéssel, előbb-utóbb be is vezetik a megoldást. Ezért aki segíteni akar a közlekedés fejlesztésében, az juttassa el a *konkrét* észrevételeit az illetékeseknek!”
  • 26. Ladyzsu 2010. szeptember 17. 19:07
    „Tudom hogy a pénzt csak a közlekedésre lehet fordítani,de lehetett volna értelmesebben is.
    Igaz hogy a Baross híd lassan leszakad,fel kéne újítani,arra nem jut....néhol az utak olyan hepehupásak,hogy az ember kitöri a nyakát,s hadd ne soroljam tovább,mert lehetne reggelig számlálni a javítani valókat.
    A menetrendek kialakítása meg katasztrófális,azon semmiféle okos busz nem tud segíteni !!!!”
  • 25. kikiii21 2010. szeptember 17. 13:30
    „*tömeg közlekedésről”
  • 24. kikiii21 2010. szeptember 17. 13:29
    „tejfelesszájú, jó most érted valós problémák mindig lesznek meg mindenhol van, de most ha valamit csinálnak az a baj ha meg nem csinálnak semmit akk meg az :S meg ez a cikk a közlekedésről van szó, nem az egészségügyről :S”
  • 23. fióka 2010. szeptember 17. 09:16
    „London, Párizs vagy Graz autóbusz-közlekedése hasonlít ahhoz, amit március végén Győrben tapasztalhatunk majd.--->huha ez egy kicsit bátor kijelentés egy omlás szélén álló cégtől”
  • 22. tejfelesszájú 2010. szeptember 17. 07:29
    „kikiii21, az hogy a kommentek 98% a VALÓS problémákról szól, nem azt jelenti, hogy "nektek semmi nem tetszik..." hanem azt , hogy látják a VALÓS problémákat.
    Te viszont abba a 2% -hoz tartozol akinek elég a máz, és hogy belül rohad minden nem számít.

    Egy kérdés a Kisalföld volánhoz: miért úgy vannak a Kisalföldes volán buszok csatlakozása megszervezve, hogy a vidéki buszok akkor érnek be, amikor a távolsági buszok indulnak.( percre pontosan) Még véletlenül sem lehet elérni őket.
    Ez oda vissza érvényes. Tudok jó pár időpontot írni, ez főleg hétvégén necces, amikor 1-2 távolsági járat indul X Y helyre ( vonat meg persze egyáltalán nem, vagy csak 4 átszállással félnapos menetidővel)”
  • 21. gig 2010. szeptember 17. 00:40
    „Azért a félmilliárdból majd ugye futja arra is, hogy a kijelzőkön "magyaros" formátumban jelenítsék meg a dátumot?

    Arra pedig különösen kíváncsi vagyok, hány kapcsolat ment tönkre buszok lekésése miatt, s ha akadtak is ilyen esetek a világtörténelemben, azokról miként értesültek az erre hivatkozók.”
  • 20. bussz 2010. szeptember 16. 22:33
    „Meg mivel ezt nem kórház fejlesztésére adják (a pénzt),akkor nem lehet arra költeni,hanem arra,amire adják,és most a tömegközlekedés fejlesztése a cél!”
  • 19. bussz 2010. szeptember 16. 22:31
    „Hogy ha lehet ilyen fejlesztésekre pénzt "nyerni" az EU-tól,akkor miért ne használja ki ezt a Volán-város?
    Egyből csak szapulja mindenki,ha van,lesz egy kis változás,végre pozitív irányban! Nézzetek körbe a többi nagyvárosba, Győr igen csak el van maradva ezen a téren!:S Úgyhogy itt az ideje!”
  • 18. Accentos 2010. szeptember 16. 22:22
    „hát igen,ennyi pénzből már a kórházat is fejleszthetnék.meglesz ez a földöntúli technika,és akkor mi van? a buszok állapota varázsütésre megjavul? ez kb olyan,mintha a beteg,kehes lovat felszerszámozzák,kicsinosítják,oszt attól még nem lesz versenyló...:)”
  • 17. Ladyzsu 2010. szeptember 16. 22:12
    „Egy határ sz@r az egész !!!!Attól még a sofőrök nem fogják ismerni az órát,meg ugyanúgy kimaradnak járatok,vagy lerohadnak útközben !!!! Ennyi pénzt beleölni, gyalázat amikor más helye is lehetne ennek a pénznek.Pl. az egészségügyben,hogy ne kellene az embernek hónapokat várni 1-1 vizsgálatra !!!”
  • 16. BlueRush 2010. szeptember 16. 21:52
    „Már csak esztétikai szempontból sem tetszik nekem ez az egész.”
  • 15. kikiii21 2010. szeptember 16. 21:36
    „nektek semmi sem tetszik...”
  • 14. generális 2010. szeptember 16. 21:06
    „a tisztán látás kedvéért szögezzük le
    - a város adja a pénzt,
    - a fejlsztés ingyenes a projektet tervezőknek, ha beválik más városban is értékesíthetik,
    - a volán is nyer(het)
    kérdés kik állnak az üzlet mögött, és az utazók mit nyernek”
33 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nézze meg, hogyan bontják a kis Böske hidat Győrben - videó

Csütörtökön három részre vágják, s daruval elszállítják a kis Böske darabjait a bontást végző… Tovább olvasom