Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Jönnek a láncok, a kis üzletek bezárnak

Az élelmiszerüzletek száma tovább csökkent, míg az áruházláncóké nőtt.

Miközben a hagyományos élelmiszerboltok száma csökkent tavaly, a nagyáruház láncoké átlagosan 10 százalékkal 1116-ra bővült, és az idén eddig további 32 hiper-, szupermarketet és diszkontot, valamint 18 drogériát nyitottak Magyarországon - közölte a Nielsen piackutató cég az MTI-vel hétfőn.

A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása miatt. Leginkább az 50 négyzetméteres és annál kisebb üzletek száma csökkent, azokból 1.100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.

A forgalom növekedése összefügg a boltok számának bővülésével, a két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tavaly 26, idén május végéig tizennégy üzletet nyitott az országban. A Rossmann bolthálózata múlt évben egy, idén négy üzlettel gyarapodott. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából a drogéria csatorna piaci részesedése 25-ről 26 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. De ennél is magasabb részesedése a pelenka, dezodor, sampon, fogkrém, szappan, hajfesték, borotvapenge, testápoló krém, arc- és szemránckrém eladásokban.


A piac változása a kiskereskedelmi forgalomban is tükröződik: míg a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008. április-2009. Márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék forgalom visszaesést regisztráltak.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória adatai alapján megállapították, hogy 2008. május-2009. áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal, 300 milliárd forint közelébe emelkedett, az átlagot meghaladóan bővült azonban a drogéria (15 százalékkal), a szupermarket és a diszkont forgalma.

A 15 százalékot is meghaladó mértékben bővült egyebek között a papír zsebkendő, a konyhai törlőkendő, a toalett tisztító, a baba törlőkendő és a papír szalvéta piaca.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bizonyítson a kartellező

A magyar versenytörvény júniusban hatályba lépett módosítása alapján ezentúl a beperelt jogsértő… Tovább olvasom