Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Givers gain – azaz, Aki ad, az nyer!

Tényleg van olyan üzleti találkozó hazánkban, ahol az emberek azért gyűlnek össze, hogy a legnagyobb válság idején is egymást segítve, pozitív hozzáállással segítsenek egymásnak?

Magyarország első vidéki BNI csoportja 2010. április 28. óta működik és vált szerves részévé Győr gazdasági életének. A BNI csoportok tagjainak célja, hogy egymást meghallgatva, közösen gondolkodva, saját kapcsolataikat megosztva segítsék egymást üzleti céljaik elérésében.

A BNI találkozókon nyíltan kérni kell, hogy kihez keresünk kapcsolatot, hiszen a csoport tagjai és meghívott vendégei csak akkor tudnak egymásnak üzleti lehetőséget ajánlani vagy hozni, ha pontosan tudják, miben is tudnak segíteni. Ez színtiszta üzletről és pénzről szól. Az üzleti találkozó nem egyfajta kötetlen összejövetel, hanem kemény szabályok szerint felépített rendszer, amit az elmúlt 25 év során a tagok javaslatai alapján dogoztak ki mai formájára.

A BNI üzleti találkozó a világ 50 országában egyformán zajlik, az USA-tól kezdve Magyarországig. Mivel az idő pénz, így a találkozók menetrendje is pontos időbeosztás szerint történik. A csoporttalálkozók hétről hétre ugyanabban az időpontban kezdődnek. A koreográfia is ugyanaz: open-networking, a tagok és a vendégek bemutatkozása, főelőadás, üzleti ajánlatok átadása, majd pedig ismételten open-networking a reggeli mellett. Ebben a heti 2 órában 30-35 üzletember figyel egymásra és hallgatja meg a többieket. A BNI csoport egyik legfontosabb szabálya, hogy egy csoporton belül egy szakmát csak egy ember képviselhet, így nem alakulhat ki konkurencia és versenyhelyzet a tagok között.

Még mielőtt beskatulyáznánk ezt a sikeresen működő szervezetet, tudnunk kell, hogy nem MLM rendszerről, vagy piramis játékról van szó. Itt a tagokon és üzleti kapcsolataikon, valamint a kölcsönös bizalmon múlik a siker. A BNI első győri csoportja idén már bizonyította, hogy „aki ad, az nyer", és a nehéz gazdasági helyzet ellenére is lehet jó üzleteket kötni.



2010. május óta a csoport tagjai és vendégei (kiknek száma meghaladta a 250-et) közel 400 üzleti ajánlatot adtak egymásnak. Az üzleti találkozók a komoly tartalom mellett mindig vidám és pozitív hangulatban telnek.

A csoport közel egy éves munkájának megkoronázására december 15-én került sor, amikor több mint 60 üzletember gyűlt össze, hogy kapcsolatokat építsen. Ezen a találkozón vendégünk volt Sam Schwartz is, aki a BNI Magyarország franchise tulajdonosa. Schwartz úr látogatásai mindig nagy értéket képviselnek, tanácsai mindenki számára nagyon hasznosnak bizonyultak.

A BNI magyarországi fejlődése szemmel látható, már alakulóban van a második győri csoport is. Vannak még betöltetlen szakmák a csoportokban, ahova jó lehetőségeket kínálva várják azokat, akik szeretnék üzletei lehetőségeiket, kapcsolati tőkéjüket és bevételeiket növelni. A BNI nemzetközi volta számos külföldi üzleti lehetőséget is rejthet azok számára, akik komolyan gondolják cégük sikerét. „Local business, global network"

A győri Modellbázis kezdő vállalkozásnak számít, melynek irányítását 2009 áprilisában Bajnai Noémi vette át. Az „aki ad, az nyer" filozófia különös hangsúlyt kap a modellügynökségen belül is. Az új vezető az első győri BNI csoport egyik alapító tagja.

„Az első győri BNI csoport tagjaként rengeteget tanultam a találkozókon, megismertem a csoporttársaim tevékenységeit. Lehetőségem nyílt kapcsolatba kerülni olyan üzletemberekkel is, akikkel nagyon nehéz lett volna máshol megismerkedni."

Az ügynökséget egyre többen ismerik Győrben, ami nagymértékben köszönhető a BNI-nak. Noémi megalapozott véleménye tehát, hogy a BNI a vállalkozás üzleti sikerének egyik alapja. A BNI adta nemzetközi lehetőségeket kihasználva többször is járt Bécsben és Budapesten is BNI találkozón. Ezekből az ismeretségekből aztán több sikeres üzleti kapcsolat is született, és elindult egy-egy stratégiai partnerség is, amely a jövőre nézve nagyon kecsegtető lehetőségeket tár a Modellbázis elé.

„Büszke vagyok, hogy a BNI tagja lehetek, mert itt tényleg működik az „aki ad, az nyer" filozófia."

Olvasóink írták

  • 1. meteor* 2011. január 17. 22:18
    „A Givers Gain tenyleg ezt jelenti?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Buszosok: megrekedtek a bértárgyalások

A dél-dunántúli autóbusz-közlekedési szakszervezeteket tömörítő Autóbusz-Közlekedési Szakszervezetek… Tovább olvasom