Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 23°C Még több cikk.

Egy frank 223 forint - Viszi a devizahitel a kocsit?

A forint szeptember 7-e óta tapasztalt leggyengébb szintre süllyedt az alpesi ország valutájával szemben.


Tovább gyengült a forint a bankközi devizapiacon

Tovább gyengült a forint a legfontosabb nemzetközi devizákkal szemben a bankközi devizapiacon kedd délután. Fél ötkor 279,03 forintot ért egy euró a délelőtti 278,89 és a hétfő esti 278,75-höz képest. A nap legnagyobb erősödését a svájci frank hozta, délután 1,2509 frankot ért egy euró, szemben a kora reggeli 1,2660-körül ingadozó árfolyammal.

Kedden délután 223,07 forintot kértek egy frankért, de a nap folyamán 223,56-on is járt a forint. Reggel még 220,6 közelében volt a frank forintban mért értéke. Az euró-frank keresztárfolyam-hatásnak is szerepe volt abban, hogy a forint szeptember 7-e óta tapasztalt leggyengébb szintre süllyedt az alpesi ország valutájával szemben.

Akkor 226,42 forintot ért a frank. A dollárt 211,99 forinton jegyezték kedden délután, miközben reggel még 210,30, délelőtt pedig 210,87 volt az amerikai fizetőeszköz árfolyama. Száz japán jenért 258 forintot adtak a délelőtti 256,70 forintot és a reggeli 255,49 forintot követően.

Korábban - Drágul a frank - Viszi a devizahitel a kocsit?

Ha az ügyfél tartósan nem tud fizetni, akkor a finanszírozó megengedi neki azt, hogy maga keressen olyan vevőt a kocsijára, aki átvállalja a további törlesztést.

Akik deviza alapon hitelbe, vagy lízingbe vettek autót és az árfolyamváltozás miatt nem tudják fizetni a havi törlesztő részletet, kérhetnek törlesztési halasztást, de akár havi fix törlesztést is választhatnak, természetesen hosszabb futamidő mellett - közölte a Lombard Lízing Csoport az MTI-vel.

Gyengült a forint kedden délelőtt a nemzetközi piacon a legtöbb devizával szemben: délelőtt egy eurót 278,89 forinton jegyeztek a kedd reggeli 278,75 forinttal szemben.

Elemzők szerint a következő napokban különösebb makrogazdasági esemény híján, és az év végére jellemző lanyha kereskedésben az euró 278 körüli szinten fog "beállni".

A forint várhatóan tartja gyenge szintjét a legtöbb fontosabb devizával szemben, azt a szintet, amelyre a Fitch Rating hitelminősítő múlt csütörtöki leminősítését követően esett.

A kedd reggeli erősödés után a forint gyengült a svájci frankkal szemben is: 222,07 forint volt a svájci valuta jegyzése, míg reggel 220,03 forintot ért.

A dollárt 210,87 forinton jegyezték a kedd reggeli 210,30 forint után, száz japán jenért 256,70 forintot adtak a reggeli 255,49 forintot követően.




A két évvel ezelőtt kezdődött válságig akár induló befizetés nélkül, és akár 10 éves futamidőre is lehetett autót vásárolni, többnyire deviza hitelre, vagy pedig deviza alapú lízing-konstrukcióban. Mára - az árfolyam-változás miatt - az ügyfelek törlesztő részlete svájci frank esetén 30 százalékkal, az eurós konstrukciónál 10-15 százalékkal, míg japán jenben való eladósodásnál akár 45 százalékkal is megnőtt. A Lombard kalkulációja szerint az autós hitel- és lízing finanszírozást igénybe vevők mintegy 10 százaléka nem tud fizetni.

Erősödött a forint kedden kora reggel a nemzetközi piacon valamennyi fontosabb devizával szemben: röviddel 7 óra előtt egy eurót 278,75 forinton jegyeztek a hétfő esti 279,59 forinttal szemben.

Elemzők szerint a következő napokban különösebb makrogazdasági esemény híján, és az év végére jellemző lanyha kereskedésben az euró 278 körüli szinten fog beállni.

Kedd reggel a svájci frankkal szemben is erősödött a forint: 220,03 forint volt a svájci valuta jegyzése, míg hétfőn 221,01 forint.

A dollárt 210,30 forinton jegyezték a hétfői 212,72 forint után, száz japán jenért 255,49 forintot adtak a hétfői 256,45 forintot követően.


A finanszírozóknak sem érdekük a szerződés felmondása, és az autó visszavétele, ezért különböző konstrukciókkal segítenek a bajba jutott ügyfeleiken, és magukon is. Ehhez azonban az kell, hogy az ügyfél kapcsolatba lépjen velük, de erre előzetesen csak 6-8 százalékuk hajlandó, legtöbben csak a fizetési felszólításra reagálnak - áll a közleményben.



A finanszírozók az ügyfél átmeneti nehézsége esetén megengedik neki, hogy az aktuális díjat később fizesse, netán néhány hónapig ne fizessen, illetve a futamidő kitolásával csökkentik a havi díjat. Aki az induló havi törlesztést tudja fizetni, annak ezen fixálják a díjat, viszont az eredeti futamidő meghosszabbodik mindaddig, amíg az árfolyam-különbözetet nem törleszti az ügyfél.

Ha az ügyfél tartósan nem tud fizetni, akkor a finanszírozó megengedi neki azt, hogy maga keressen olyan vevőt a kocsijára, aki átvállalja a további törlesztést.

Az állam a válság miatt kötelezővé tette a minimum 20 százalék önerőt, az adós hitelképességének a vizsgálatát, illetve tiltja a deviza alapú finanszírozást az autóknál is.

Bár a közlemény nem említi, de amikor két évtizeddel ezelőtt megjelent a lízing Magyarországon, az akkori finanszírozók - minden állami szabályozás nélkül, józan megfontolásból - kínosan ügyeltek arra, hogy a finanszírozott autó minden időpillanatban többet érjen, mint az adós tartozása. Ezért akkor a tipikus konstrukció 30 százalék önerővel, és 3 éves futamidővel kalkulált.

Olvasóink írták

83 hozzászólás
  • 83. elemér 2010. december 30. 00:26
    „Az nem ugy megy fiam. Te kötsz egy személyi szerzödést és fizeted a bankot. Ilyesmit egy jogi forumon letárgyalnak. Ez itt ujság, ahol tölem gyakran ingyen fejtágitás kapható.”
  • 82. RickCartman 2010. december 30. 00:24
    „oaxacaca 2010.12.29. 21:28
    Egyetértünk.
    tommy13 2010.12.29. 21:56
    A bank nem jótékonysági intézmény.Üzlet ez, bizony.Neked kell a pénz, nekik van, neked nincs, ők hiteleznek neked.Mi ebben a szánalmas? Aki ezt nem érti, azzal van a baj.Ha emelkedik az árfolyam, emelkedik a részlet is.Ez is tiszta sor.Át kellene vállalniuk a bankoknak a különbözetet, vagy mi kéne még? így is eleget jótékonykodnak, adnak haladékot, hosszabbítást stb.Ha egy nagy kopasz embertől vennéd fel ugyanezt a pénzt, a bejglit is kiverné belőled, és családodból, ha a megadott napig nem fizeted vissza.Akkor most mi a baj a bankkal? Az adósokkal van a baj, ezért írtam már többször az "addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér" közmondást.”
  • 81. tommy13 2010. december 29. 21:56
    „bankokat sem kell sajnálni .... megérik a pénzüket..

    Kisalföld fel tehetne egy kérdést a bankoknak:

    Ha annyira fontos az ügyfél, és nem érdeke a banknak, hogy bedőljön egy hitel, akkor miért nem lehetséges az az egyszerű variáció, hogy az ügyfél hoz egy nevezzük vevőt (álnéven hitelátvállaló) aki miután alkalmassá vált adósként a bank feltételrendszere szerint, szimplán fizeti tovább az én hitelemet???????????????????

    Én tudom a választ, mert kapzsi a bank.

    Nem mindegy, hogy következő hónapban ugyan azt az x összeget Kiss Aladár helyett majd Gipsz Jakab fizeti??? Az én pénzem jobb mint az övé ?? :)))

    Szóval a banknak nem érdeke hogy bukjon a hitel az egy maszlag... és erre kellett volna valamit a kormánynak alkotni ... mert ok hogy valaki bukja amit eddig fizetett.. lakás/autó .. de ki tudna szállni....

    A mai világba ez úgy működik, hogy lezárják a fennmaradó hitelt.. az árfolyamveszteséggel együtt .. majd újra hiteleznek .. ami meg nem nagyon éri meg ... és ehhez még jön egy szép összeg szerződésmódosítási díj...
    szánalmas de ez van ...”
  • 80. oaxacaca 2010. december 29. 21:28
    „Elemér! Szerintem hagyja abba a mi kis országunk pocskondiázását, mert akármilyen is, a miénk. És Ön nem tartozik ide! Túl időt töltöttem ahhoz az USÁ-ban, hogy ne vegyem be azt a maszlagot, amit az amerikaiak kommunikálni szeretnének a külvilág felé. Szabad ország??? Sosem élnék ott, még olcsó hitel mellett sem.
    Más részről:Egyetértek azokkal, akik a takaró elvét hozták példának. Az autó nem létszükséglet. Ha valaki 40 ezret ki tud fizetni havonta de hatvanat nem, akkor az nem engedheti meg magának az autót. Lakni kell,az más helyzet. Szerintem 40 ezres törlesztést az engedhet meg magának, aki 100-at is ki tud fizetni, ha kell.”
  • 79. elemér 2010. december 29. 17:54
    „Akik uj kocsit vesznek azok gyakran nem értenek hozzá. Nekik használt nem éri meg, mert minden szart megkell fizetni és becsapják öket. Kb. 60% a szereléseknek felesleges. Aztán lehet hogy uj kocsit könnyeb venni mint használtat.”
  • 78. fortuna54 2010. december 29. 17:51
    „Sikloernyos.Te legalább gondolkoztál,és egy idösebb kocsit vettél,amit azért könnyebb törleszteni. Ám sokan vagányságbol vettek drága kocsikat,azok most sajnos ráfáztak.A szerzödés apró betüeit is olvasni kellene.Azért még annyit hozzátennék,valamikor 20 kilométert bicikliztünk a györi vagongyárig.”
  • 77. elemér 2010. december 29. 17:50
    „Az hogy te valamit nem értessz még nem jelenti hogy az hülyeség. Ámerikában azért olcsób és jobb az élet, mert nagy piac, hitel is mindig könnyeb volt, aztán az adózás is job. Ez mind olyasmi ami egy kis szaros országban nincs.”
  • 76. Vanderer 2010. december 29. 16:33
    „Elemér ne zavarj össze kérlek.Egyszer értelmeset ír egyszer meg blődséget.Így hova tegyelek?Okos vagy és hülyéskedsz vagy .......?”
  • 75. lord40 2010. december 29. 15:46
    „Sikloernyös

    Sokmindenben egyet értek veled,de talán azéet drágák nálunk az autók mert mire kifizeted 5-7 éves futamidövel addigra a 3 milliós autóert 5 milliót fizettél ki és igy gondolom nem szivesen adnád tovább pár 100 ezerért!
    Peugeot 206-ost vettem 7 éves futamidöre,szerencsére májusban lejár,de eleinte 20-20 ezres volt a törlesztésem most 36-39 ezer!Erröl a szerzödéskötéskor azért nem volt szó:-((
    Kutyavilág ez,szabadrablás vadkapitalizmus”
  • 74. elemér 2010. december 29. 14:10
    „Mo. egy kis eladósodott csóro ország. Ez a valódi probléma, autóra, kamatra és az életre. Vannak viszont akik jól élnek, de én nem cserélnék velük. Remélem ezzel segitettem.”
  • 73. Sikloernyos 2010. december 29. 14:01
    „csakhogy nyugaton nem a kocsi 2-3xosat fizeted vissza, ez itt a kulombseg.”
  • 72. fortuna54 2010. december 29. 13:54
    „69-es.Orbán monnyon le,jöjjön Gyurcsán? Ö majd fizet,mind a katonatiszt,hisz van miböl.Gondolod nyugaton is a kormánytol várják,hogy kifizesse a nagy kocsikra felvett kölcsönt?”
  • 71. Sikloernyos 2010. december 29. 13:03
    „RickCartman: ez az autos hitel egy olyan dolog, hogy ma Magyarorszagon az autok arat mestersegesen magasan tartjak, pont ezert, hogy minel magasabb hiteleket kelljen felvenni erte. Nezd meg pl, hogy egy jo allapotu, 7-10 eves hasznalt auto mibe kerul Ausztriaban, es mibe nalunk. Auto pedig manapsag mar nem luxuscikk (legalabbis nem az kene, hogy legyen) hanem mindennapos kellek, hasznalati targy. Sok helyen, (pl. nalunk is) elegge gyenge a tomegkozlekedes, szukseg van az autora. Mivel a masik kocsim szethullott, kenytelen voltam hasznalt autot venni hitelre, mert nem volt mas. Nem mindenkit visz am be a munkas jarat dolgozni... Es itt nem a kolcson visszafizeteserol van mar szo, hanem arrol, hogy a kamatokon felul olyan magasak az arfolyambol szarmazo koltsegek, hogy nem lehet visszafizetni. Azonkivul ez a svajciaknak se lesz jo, mert annyi fedezetlen svajci frankos kintlevoseg van, hogy elobbutobb ez visszafele fog elsulni, eldurran a spekulacios buborek, aztan leshetnek ok is a lyukba befele.”
  • 70. dr73 2010. december 29. 11:23
    „Aztán kivel segítenék meg a hiteleseket?Akiknek nincs,gondolom.
    Hát velem ne fizettessenek olyat ki,amihez nincs közöm.Mindenki addig nyújtózkodjon,erről ennyit.Lecarom a más problémáját.”
  • 69. Dwatson 2010. december 29. 10:16
    „Nehogy már a hitelt felvevőket hibáztassák Orbánék hanem tegyék amit ígértek,mert erre kaptak felhatalmazást,nem arra a sok sunyiságra amit mostanában találnak ki!
    Elhangzott,leírták hogy segítenek a devizahiteleseknek,talán ha nem kontár módra fogtak volna hozzá!”
  • 68. elemér 2010. december 29. 00:38
    „Jött Bajnai aki ért el sikereket és helyes uton haladt az ország. Utána választások voltak, és O.V. beleköpött a fazékba.”
  • 67. elemér 2010. december 29. 00:29
    „Itt valami olyasmiröl van szó hogy Mo. kölcsönre szorult 2008-ban. Egyszerüen az állam nem kapott pénzt beruházásra, elvolt adósodva és a bankok pangtak. Egyszerüen nemvolt tartalék pénzük, de azt hazudták otthol és a világnak, hogy nincs problémájuk. Ezt azért tisztáztam mert elkeredtünk a tényektöl és hogy értelmessen lehessen itt folytatni a vitát.”
  • 66. RickCartman 2010. december 28. 23:23
    „48. hozzászólás hehe08 2010.12.28. 21:46
    azért ne keverjük össze a lakáshitellel, it nem erről van szó
    sokan dőltek be párás szemmel a 0%-os THM-nek, a vidd-haza-most-ingyen-majd- ráérsz- fizetni illúziónak, ők jajgatnak most.Ennek semmi köze a válsághoz (gazdasági elemzők szerint amúgy is lassú növekedés van már, nem visszaesés), és semmi köze a "komcsikhoz" (úristen, fogd rá a nyuszira, meddig megy ez még?). Sajnos ez a "jáj, viszik a kocsit" történet csak és kizárólag buta emberekről szól, bármilyen fájdalmas is. Elhiszem, hogy a vásárláskor még vállalhatónak tűnt a törlesztés,akkor viszont nem ért volna rá még egy kicsit várni a tisztelt vevő? Mondjuk, amíg összegyűlik annyi pénze, hogy biztosan vissza tudja fizetni a tartozását. A bankot hibáztatni pedig nagy hiba.Ha kölcsönadok valakinek, én is visszakérem, még szép, ez üzlet, nem jótékonysági rendezvény.”
  • 65. háté 2010. december 28. 23:14
    „Viktorcézár jobbansz@rik a magyarra, mint a komcsik,--igaz a cionisták tapsikolnak!”
  • 64. WTF 2010. december 28. 22:57
    „Sosem értettem azokat, akik pl egy Suzuki Ignist vesznek hitelre, ahelyett, hogy 500 000-ért vennének egy jó kis használtautót.
    Mindemellett megértem a problémát, és nagyon sajnálom azokat, akik emiatt most egyre nagyobb bajban vannak.”
83 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fellendülhet az autóipar: 63 millió autót adnak el?

Jövőre 63 millió új gépjármű találhat gazdára a világon, ez 1,4 millióval meghaladja a válság előtti… Tovább olvasom