Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

GYSEV: Két vágány lesz Győrig, százhatvannal roboghatnak a vonatok

A GYSEV tervei szerint kétvágányúsítják az országhatár–Győr közötti vasúti pályát, amin majd százhatvannal roboghatnak a vonatok.

A támogatási szerződést már aláírták. A cél, hogy az autóktól a tömegközlekedés felé vonzzák az embereket.

– A GYSEV ezekben az években pályafelújításokra és más műszaki rekonstrukciókra közel ötvenmilliárd forintot fordít. A Győr–Sopron–országhatár szakasz kétvágányúsításának előkészítésére már aláírtuk a támogatási szerződést 2,1 milliárd forint értékben – közölte érdeklődésünkre Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója a csütörtöki központi vasutasnapon. – A tervezés és a részletes megvalósíthatósági tanulmány készítésére már kiírtuk a közbeszerzési pályázatot, így a szerződéskötés nyár végére, ősz elejére várható.

E fejlesztés első ütemeként az országhatár–Sopron–Fertőszentmiklós szakasz kivitelezése optimális esetben 2014–2016 között megkezdődhet. A korszerűsítés Sopronnak és térségének hozza a legtöbbet új javítóbázissal, kétvágányú, 160 kilométeres sebességre kiépített pályával, modern infrastruktúrával. E nagyprojekt mellett szeretnénk P+R parkolókat, B+R biciklitárolókat építeni és a vasúthoz közel hozni a buszállomásokat. A cél, hogy az autóktól a tömegközlekedés felé vonzzuk az embereket. Szándékaink szerint a rosszabb állapotú épületeinket felújítjuk. A kényelmi szolgáltatások – biztonság, tisztaság, wifi, modern várótermek, korszerű utastájékoztatás – területén pedig igyekszünk a nyugati színvonalhoz felzárkózni. Amiben lemaradunk még, az a sebesség.

Magyarországon a vasúti pályán 120 kilométeres tempóval lehet közlekedni, míg mondjuk Párizs és Marseille között a TGV 300-zal megy.

Az elnök-vezérigazgató részletezte: az egységesített utastájékoztatók mellett a nagyobb állomások többségét digitális dinamikus, a kisebb állomásokat pedig hangos információközlő berendezésekkel szerelték fel. A biztonság növelése érdekében több vasúti átjáróban terveznek félsorompós kiegészítést, és egyes jelentős forgalmú helyeken térfigyelő rendszereket telepítenek.

Ezerötszázan a vasúttársaságnál

Magyarországon mintegy 1500-an dolgoznak a GYSEV-nél. Elbocsátásokat nem terveznek, sőt, az esetleges vonalátvételeknek köszönhetően bővülhet a létszám. Nagy hangsúlyt fektetnek az utánpótlás-nevelésre, hiszen a jövőben is szükségük van jól képzett fiatal szakemberekre.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Narancsriasztás a hőség miatt - Zivatarok jöhetnek

A prognózis szerint délutántól az északi megyékben elszórtan várható zivatar. Tovább olvasom